Wstydliwa historia piękna

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Wysokie obcasy". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Agora SA
6,03 (74 ocen i 15 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
11
7
14
6
27
5
12
4
8
3
2
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788326807541
liczba stron
216
kategoria
literatura faktu
język
polski
dodała
joly_fh

Na pierwszy rzut oka "Wstydliwa historia piękna" opowiada o narodzinach gigantów przemysłu kosmetycznego - Heleny Rubinstein i L'Oréal. Jakim cudem niewykształcona Żydówka polskiego pochodzenia stała się najbogatszą kobietą swoich czasów? Co sprawiło, że syn piekarza Eug?ne Schueller zbudował jedną z największych korporacji świata? Na tym podobieństwa między bohaterami tej książki się kończą,a...

Na pierwszy rzut oka "Wstydliwa historia piękna" opowiada o narodzinach gigantów przemysłu kosmetycznego - Heleny Rubinstein i L'Oréal. Jakim cudem niewykształcona Żydówka polskiego pochodzenia stała się najbogatszą kobietą swoich czasów? Co sprawiło, że syn piekarza Eug?ne Schueller zbudował jedną z największych korporacji świata? Na tym podobieństwa między bohaterami tej książki się kończą,a zaczynają się fundamentalne różnice. Helena swoim przykładem manifestowała wiarę w emancypację kobiet,Schueller uważał, że rolą żony jest siedzenie w domu. On kolaborował z nazistami, gdy ona z okupowanego Krakowa ratowała kolejnych żydowskich krewnych. To nie jest jednak opowieść w dwóch tonacjach - o dobrej Helenie i złym Eug?nie. Nic z tych rzeczy. Ruth Brandon pokazuje nie tylko, jak nieprawdopodobnie zawiłe są ścieżki ludzkich losów, ale także jak te dwie postaci sprzed dekad wciąż na nas wpływają. Tak naprawdę jest to jednak opowieść o kulisach wojny o kobiecą duszę. Złudzeniach, które czasem są ważniejsze niż fakty.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (15)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 487
Pchełka | 2019-03-23
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, 2019

Zapowiadała się rewelacyjnie, ale im bardziej się zagłębiałam tym mniej mi się podobała. A szkoda, bo temat ciekawy. Tylko wykonanie mierne.

książek: 765
Audrey60 | 2019-02-09
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 lutego 2019

Tytuł książki może zmylić czytelnika. I tak też się stało ze mną. Sądziłam, że poczytam przede wszystkim o kosmetycznej czarnej magii, gdzie wszystko jest ułudą z wyjątkiem kosmicznych cen. Ale rozczarowałam się. Poznałam co prawda pobieżnie losy bohaterów założycieli firm Helena Rubinstein oraz L`Oreal, ale to tylko parę stron. Reszta to polityka, ale nie tyko polityka firm, ale przede wszystkim powiązania jej z niechlubną polityką Europy czasów Hitlera. Widzimy jak L`Oreal wyrasta z ambicji za wszelką cenę, nawet za cenę paktu z diabłem.

Ogrom nazwisk, nazw, niejasnych powiązań, mało czytelny język zniechęcają do czytania, choć nie jest to gruba pozycja. Książka kończy się na współczesności i porusza, myślę że bardzo istotny problem, choroby na operacje plastyczne i znowu bazowaniu pewnych grup na naiwności oraz kolejnym sprzymierzaniu się z diabłem.

Książka dla wytrwałym i zainteresowanych politką XX wieku.

książek: 1363
Katherina87 | 2016-09-23

Na pierwszy rzut oka "Wstydliwa historia piękna" opowiada o narodzinach gigantów przemysłu kosmetycznego- Heleny Rubinstein i L'Oreal. Jakim cudem niewykształcona Żydówka polskiego pochodzenia stała się najbogatszą kobieta swoich czasów? Co sprawiło, że syn piekarza Eugene Schueller zbudował jedna z największych korporacji świata? Na tym podobieństwa między bohaterami tej książki się kończą, a zaczynają się fundamentalne różnice. Helena swoim przykładem manifestowała wiarę w emancypację kobiet, Schueller uważał, że rolą żony jest siedzenie w domu. On kolaborował z nazistami, gdy ona z okupowanego Krakowa ratowała kolejnych żydowskich krewnych. To nie jest jednak opowieść w dwóch tonacjach- o dobrej Helenie i złym Eugenie. Nic z tych rzeczy. Ruth Brandon pokazuje nie tylko, jak nieprawdopodobnie zawiłe są ścieżki ludzkich losów, ale także jak te dwie postaci sprzed dekad wciąż na nas wpływają.
Tak naprawdę jest to jednak opowieść o kulisach wojny o kobiecą duszę. Złudzeniach, które...

książek: 1761
liv87 | 2015-06-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 04 czerwca 2015

Ciekawa historia Heleny Rubinstein oraz twórcy L'Oreala. O ile czasami nie było wiadomo dlaczego autorka o jakiś szczególe pisze, najpóźniej za kilka stron znałam już powód. Najbardziej podobały mi się dwa ostatnie rozdziały.

książek: 169
Barbara Gazda | 2014-12-11
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Kindle
Przeczytana: 10 grudnia 2014

Początek całkiem niezły, ale potem już tak sobie. Dużo bardziej podobała mi się np. biografia Heleny Rubeistein, czy Maxa Factora.

książek: 479
martolina | 2014-11-27
Przeczytana: październik 2014

Kompendium wiedzy o przemyśle kosmetycznym. Dowiemy się, jakie sztuczki stosowały firmy kosmetyczne, aby przekonać kobiety, że bez ich kosmetyków nie mogą one żyć. Helena Rubinstein i Eugene Schuller to jedne z najważniejszych postaci historii sektora kosmetycznego. Wymyślili mnóstwo sposobów komunikacji z klientkami i metod perswazji, które, o dziwo, w dalszym ciągu powielane są przez współczesnych producentów produktów kosmetycznych. Autorka przedstawia fakty w sposób niezmiernie ciekawy, przytaczając mnóstwo szczegółów z życia w czasach pionierów biznesu kosmetycznego.

książek: 482
Monika Szumańska | 2014-09-19
Przeczytana: 18 września 2014

Bardzo ciekawa książka. Początek wciągający, postać Heleny Rubinsztein przedstawiona bardzo dobrze, chociaż jak dla mnie zbyt krótko. Nieproporcjonalnie więcej stron poświęcono firmie L'oreal i ich nie koniecznie chlubnej przeszłości. Pozycja warta przeczytania, chociaż środek trochę się dłużył i przytłaczał ilością nazwisk i dat.

książek: 1364
ira | 2014-02-07
Przeczytana: 07 lutego 2014

Ni pies, ni wydra.
Mało wstydu, jeszcze mniej historii, a piękna wcale.
Rzecz jest:
a) na początku, po łebkach, o Helena Rubinstein Inc. i o L'Oreal oraz ich założycielach;
b) jakoś w środku o drugiej wojnie światowej i nazizmie pod jakimś dziwnym, wybiórczym i tendencyjnym kątem;
c) pod koniec o możliwościach chirurgii plastycznej, magii "fotoszopa" i internetu oraz o najbogatszej kobiecie świata i jej młodszym... na klawiaturę ciśnie się "przydupasie", ale jakoś nie wypada na takim szacownym portalu, więc pozostańmy przy mdłym "przyjacielu".
Wszystko, jako się rzekło, potraktowane po łebkach i tylko w zakresie, w jakim to autorce pasuje, pozlepiane bez ładu i składu, utopione w masie powtórzeń, a na dodatek przetłumaczone w wyjątkowo niezręczny sposób.
I na co mi to było...?

książek: 374
Karolina | 2013-12-22
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 22 grudnia 2013

Opis książki bardzo mnie zainteresował dlatego po nią sięgnęłam. Początek i koniec zdecydowanie godne polecenie, dużo ciekawostek, ciekawie opisane życiorysy założycieli dwóch gigantów kosmetycznych, jednak środek gdzie opisana była sytuacja Francji w trakcie wojny, po wojnie, kto z kim i dlaczego był tak zagmatwany, że i tak nic z tego nie zapamiętałam niestety;/ za dużo nazwisk, miejsc, wydarzeń zebranych w dość krótkim jak na taką ilość opisie, co znacząco utrudniało zrozumienie całej historii i wpływie poprzednich wydarzeń na teraźniejszość.

książek: 194
lkjhgfd | 2013-02-20
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 18 lutego 2013

Dwie historie powstania gigantów kosmetycznych, obie bardzo ciekawe i przedstawione z dużą ilością szczegółów i ciekawostek. Niestety część o operacjach plastycznych niezbyt interesująca, dobre statystyki i pokazana maskulinizacja zawodu, ale czytając taką książkę nie obchodzi mnie czy autorka ma kompleksy na punkcie własnego biustu.
Ogólnie książka warta przeczytania mimo niepasującego mi stylu pisania.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd