rozwiń zwiń

forum Oficjalne Konkursy

[Zakończony] Mali odkrywcy wielkich miast – wygraj książki „Rzym”, „Florencja” i „Wenecja”.

LubimyCzytać
utworzył 17.03.2016 o 10:40

Mali odkrywcy wielkich miast – wygraj książki „Rzym”, „Florencja” i „Wenecja”.

Jak sprawić, by mały podróżnik chciał poznać najpiękniejsze miasta świata? Przede wszystkim trzeba spojrzeć na nie oczami dziecka, rozbudzić jego wyobraźnię, a każdą historię opowiedzieć jak baśń pełną intrygujących miejsc i postaci. Trzeba również wybrać najciekawsze zakątki, legendy i życiorysy, które sprawią, że poznawanie dziejów wybranego miasta stanie się emocjonującą przygodą. Takie właśnie są książki "Rzym", "Florencja" i "Wenecja" Sarah Rossi.

Czy pamiętacie swoje własne pierwsze odkrycia? Czy było to na wycieczce do Krakowa, Poznania lub Warszawy? A może, trzymając rodziców za rękę, oniemieliście na widok Paryża, Wiednia albo Wenecji? To mogła być też pierwsza wizyta u babci na wsi. Świat dzieci jest przeogromny i dosłownie każdy jego kąt czeka na odkrycie. Napiszcie nam o swoich przygodach, kiedy po raz pierwszy zapełnialiście białe plamy na mapie swojego wszechświata.

Autorzy pięciu najciekawszych tekstów otrzymają wyjątkową walizkę w książkami "Rzym", "Florencja" i "Wenecja" od wydawnictwa Esteri.

Regulamin
  • Konkurs trwa od 17 marca do 24 marca włącznie. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.
  • Odpowiedzi muszą być napisane samodzielnie. Kopiowanie części lub fragmentów tekstów, recenzji innych osób jest zabronione. Teksty nie mogą przekraczać 1500 znaków ze spacjami.
  • Każdy użytkownik może zgłosić tylko jedną pracę.
  • Zwycięzców wybiera administracja serwisu lubimyczytać.pl. Decyzja jest nieodwołalna.
  • Dane adresowe zostaną wykorzystane przez serwis lubimyczytać.pl i wydawnictwo Esteri.
  • Adres zwycięzcy powinien zostać nadesłany do dwóch tygodniu od daty ogłoszenia wyników konkursu. Po tym terminie administracja lubimyczytać.pl dopuszcza wybór kolejnego laureata lub nieprzyznanie nagrody.

odpowiedzi [52]

Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Sortuj:
Joanna  - awatar
Joanna 20.03.2016 13:49
Czytelnik

Drzwi uchyliły się z cichym skrzypnięciem, wywołując dreszcze. Chyba podniecenia. A może strachu. Bo pradziadek mieszkał w pokoju z baśni.
Zawsze panował tam półmrok. Ciężkie kotary dzielnie broniły przed atakującymi znienacka promieniami słońca. Tylko gdy mała rączka sięgała do materiału, gdzieś bokiem wlewała się jasna wąska stróżka, oświetlając drobinki kurzu tańczące po...

Anna  - awatar
Anna 19.03.2016 15:11
Czytelniczka

Swoje pierwsze wyprawy odbywałam z moim dziadkiem. To On pierwszy raz zabrał mnie do lasu na grzyby i jagody i to od Niego dowiedziałam się jakie zwierzęta żyją w lesie, jakie są ich zwyczaje, jakie rośliny rosną wokół drzew, które z nich mogę jeść, a których nie. Również dziadek zabrał mnie pierwszy raz nad jezioro. Co to było za wydarzenie! Tyle wody! Pamiętam te...

madame  - awatar
madame 19.03.2016 15:00
Czytelniczka

Miałam wtedy dziewięć lat. To była wycieczka, zorganizowana przez szkołę. Naszym celem była stolica - Warszawa. Wszystko było dla mnie takie piękne, zachwycające i duże, bo ja przy tym wszystkim wydawałam się taka mała. Jednakże najbardziej oniemiałam na widok zwierząt w zoo. Uwielbiam zwierzęta, a one były takie cudowne. Żyrafy, małpy, słonie, foki, niedźwiedzie,...

ElishaLee  - awatar
ElishaLee 19.03.2016 13:32
Czytelniczka

U mnie w rodzinie panował taki naturalny podział:
Mama zajmowała się mną i siostrą w sensie ogólnym- jedzenie, ubrania itp.
Tata organizował wycieczki.
Nie jeździliśmy daleko. Do pobliskich lasów, w góry- zwiedzaliśmy po prostu ciekawszą część okolicy. Tej bliższej i tej trochę dalszej.
Oczywiście uwielbiałyśmy grzybobranie.
To było coś.
Tylko, że tata nie przejmował się...

Joanna  - awatar
Joanna 19.03.2016 13:12

KOLORY ŚWIATA

O życiu decydują kolory. Targające ludźmi emocje warunkują trwałość i wyrazistość wspomnień. Wielu z nas sprzedałoby duszę diabłu, żeby zachować w pamięci koleje swojego losu w formie albumu świetnej jakości barwnych fotografii.

Tak zapamiętałem dzieciństwo. Jako syn ambasadora odwiedziłem do 18. roku życia wszystkie kontynenty. Pierwsza była Etopia. Miałem...

Today  - awatar
Today 19.03.2016 09:39
Czytelnik

Ponad dwadzieścia lat temu, wiele kilometrów od domu mały chłopiec ubrany w koszulkę polo i spodenki szedł ścieżką pomiędzy ogromnymi iglastymi drzewami już z chyba dziesiąty kilometr. Słyszał cichy szum. Może morza, o którym mówili rodzice wcześniej. Ale morza nie było. Zamiast niego jego oczom ukazało się morze złotego piasku. Raziło w oczy, a widok dopełniał błękit nieba...

poczytana  - awatar
poczytana 19.03.2016 07:18
Czytelniczka

To było dawno, dawno temu, gdy po raz pierwszy zrobiłam krok na własnych nogach, nie będąc podtrzymywana przez tatę.Chwiałam się na każdą stronę, ale dzielnie maszerowałam na przód. Świat był taki ogromny, a ja tak bardzo ciekawa. Moja pierwsza podróż odbyła się… do drugiego pokoju. Niczym wielki odkrywca minęłam granicę dzielącą sypialnie, a salon, dotykając po drodze...

tomdra  - awatar
tomdra 18.03.2016 22:26
Czytelnik

Pamiętam pierwsi kemping we Włoszech, trudno mi powiedzieć pod jakim to było miastem, ale usytuowany był na skalistym klifie z pięknym widokiem na Adriatyk w dole i pływające promy pasażerskie. Pamiętam jak po wstaniu i wyjściu z namiotu spoglądałem w dal na piękną panoramę i myślałem sobie, po co wracać, lepiej zwiedzać i podążać wciąż przed siebie, każdego dnia gdzie...

PaniNibelungowa  - awatar
PaniNibelungowa 18.03.2016 21:22
Czytelnik

Parę lat temu byłam z babcią na jednodniowej wycieczce do Wilna. To co mi zapadło w pamięć to odwiedziny Cmentarza Na Rossie. Stanęłam oto na ziemi polskiej nekropolii,na której spoczywała elita Narodu Polskiego. A ja o niej nic nie wiedziałam i nigdy nie słyszałam. Pierwsze kroki skierowałyśmy do mauzoleum Matki i Syna gdzie spoczywała matka marszałka Piłsudskiego oraz...

Agnieszka_SC  - awatar
Agnieszka_SC 18.03.2016 17:34
Czytelniczka

Miałam 7 lat. Pewien wrześniowy weekend spędzaliśmy u brata taty, który mieszka na wsi. Wieczorem dorośli rozmawiali w salonie a ja, brat i kuzynostwo bawiliśmy w pokoju, gdy nagle zgasło światło. Okazało się, że była awaria prądu w całej wsi. Siedzieliśmy w salonie, otuleni światłem świec, w oczekiwaniu aż naprawią awarię, kiedy nagle wujek powiedział, że jedziemy na...