cytaty z książki "Potęga checklisty. Jak zrobić coś lepiej"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Listy kontrolne zabezpieczają nas przed tego rodzaju niepowodzeniami. Przypominają nam o drobnych, lecz ważnych krokach i jasno je precyzują. Nie tylko umożliwiają weryfikację poprawności wykonania procedur, lecz także wprowadzają do naszego postępowania dyscyplinę, co samo w sobie prowadzi do osiągania lepszych wyników w pracy.
- Podczas przygotowywania listy kontrolnej - powiedział Boorman [Daniel Boorman z firmy Boeing Company] - podejmujemy klika bardzo ważnych decyzji. Musimy jednoznacznie określić punkty orientacyjne, w których będzie wykorzystywana, o ile sprawa nie jest oczywista, jak wtedy, gdy zaświeci się lampka ostrzegawcza lub zepsuje się silnik. Następnie musimy się zdecydować, czy lepiej ułożyć listę typu DO - CONFIRM (wykonaj i potwierdź), czy też READ - DO (czytaj i wykonuj).
My też możemy tak postąpić. A nawet musimy ze względu na narastającą złożoność otaczającego nas świata. Nie mamy wyboru. Bez względu na to, jaką dziedzinę życia weźmiemy pod lupę, dostrzegamy te same błędy popełniane raz po raz, nawet przez wyjątkowo zdolne i zdeterminowane osoby. Znamy te prawidłowości i dobrze wiemy, ile nas kosztują. Najwyższy czas spróbować czegoś innego.
Zacznijmy stosować listy kontrolne.