rozwiń zwiń

Sztuczna inteligencja w biznesie

Okładka książki Sztuczna inteligencja w biznesie
Thomas DavenportNitin Mittal Wydawnictwo: MT Biznes informatyka, matematyka
272 str. 4 godz. 32 min.
Kategoria:
informatyka, matematyka
Tytuł oryginału:
All in on AI How Smart Companies Win Big with Artificial Intelligence
Wydawnictwo:
MT Biznes
Data wydania:
2023-10-06
Data 1. wyd. pol.:
2023-10-06
Liczba stron:
272
Czas czytania
4 godz. 32 min.
Język:
polski
ISBN:
9788382312874
Tłumacz:
Maja Białek, Witold M. Hensel
Tagi:
AI IT
Średnia ocen

                9,0 9,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
9,0 / 10
3 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
33
33

Na półkach:

Książka stanowi znakomite wprowadzenie w zagadnienie stosowania AI w biznesie. Niczego innego nie oczekiwałbym od prof. Thomasa H. Davenporta, świetnego specjalisty w zakresie wykorzystania IT w firmach, autora kilku innych książek z tej dziedziny. Davenport to "twardziel", czyli autor, który lubi twarde konkrety, nie uprawia żadnego ecie-pecie, a przy tym łączy akademicką wiedzę z ogromnym doświadczeniem konsultanta. (Współautor to z kolei wysoki menedżer w Deloitte Consulting, a więc zdecydowanie praktyk).

Prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego we wstępie do książki pisze: "Niniejsza pozycja jest zdecydowanie wyjątkowa - nie koncentruje się na szybko zmieniających się i, w gruncie rzeczy, mało istotnych kwestiach technicznych, a na strategicznych fundamentach rewolucji AI w zarządzaniu. (...) Istotą książki Davenporta i Mittala jest to, że AI nie miałaby szans jej napisać. Autorzy nie dają się porwać fali hurraoptymizmu i nie przesadzają z futurologicznymi fantazjami, ale jednocześnie trzeźwo dostrzegają ogrom nadchodzącego tsunami rewolucji technologicznej i strategicznej". Nic dodać, nic ująć.

Dla mnie najciekawsze są przykłady omówionych w książce firm, które od początku były budowane przez ich założycieli jako "biznesy AI". Nie są to "normalne" firmy do których funkcjonowania w pewnym momencie dodano AI, ale firmy zaprojektowane jako "firmy AI". Niecelowe byłoby streszczanie tutaj ich przypadków, skoro są one szczegółowo omówione w książce. Natomiast chciałbym podzielić się refleksją, że czytając książkę miałem dobre wrażenie i odczucie, że dzięki lekturze jestem na bieżąco z tym, co dzieje się teraz w biznesie. W dużym stopniu książka zawdzięcza to faktowi, że obydwaj autorzy od lat prowadzą intensywną działalność doradczą i mają stały kontakt z realnym światem biznesu.

Wiele mówiący i fajny jest oryginalny, angielski tytuł książki, który brzmi: "All-in On AI", co można nieco swobodnie przetłumaczyć jako "Po uszy w AI".

Książka jest dobrze przetłumaczona i ma czytelny, przyjazny skład, co nie jest bez znaczenia w przypadku książek dla profesjonalistów.

Książka stanowi znakomite wprowadzenie w zagadnienie stosowania AI w biznesie. Niczego innego nie oczekiwałbym od prof. Thomasa H. Davenporta, świetnego specjalisty w zakresie wykorzystania IT w firmach, autora kilku innych książek z tej dziedziny. Davenport to "twardziel", czyli autor, który lubi twarde konkrety, nie uprawia żadnego ecie-pecie, a przy tym łączy akademicką...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    15
  • Przeczytane
    4
  • Posiadam
    2
  • Teraz czytam
    1
  • Praca
    1
  • Posiadam
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Sztuczna inteligencja w biznesie


Podobne książki

Przeczytaj także