Sam Zabel i magiczne pióro

Okładka książki Sam Zabel i magiczne pióro Dylan Horrocks
Okładka książki Sam Zabel i magiczne pióro
Dylan Horrocks Wydawnictwo: timof i cisi wspólnicy komiksy
222 str. 3 godz. 42 min.
Kategoria:
komiksy
Tytuł oryginału:
Sam Zabel and the Magic Pen
Wydawnictwo:
timof i cisi wspólnicy
Data wydania:
2015-05-01
Data 1. wyd. pol.:
2015-05-01
Liczba stron:
222
Czas czytania
3 godz. 42 min.
Język:
polski
ISBN:
9788363963729
Tłumacz:
Robert P. Lipski
Średnia ocen

6,5 6,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Kroki w nieznane. Almanach fantastyki 2012 Ted Chiang, Suzanne Church, Bradley Denton, Neil Gaiman, Dylan Horrocks, Paul Jessup, Ursula K. Le Guin, Olga Onojko, Robert Shearman, Dan Simmons, Olesandr Zołotko
Ocena 6,3
Kroki w niezna... Ted Chiang, Suzanne...
Okładka książki Comix 2000 Jessica Abel, Filipe Abranches, Peggy Adam, Darío Adanti, Kalah Allen, Suzy Amakane, Max Andersson, Anne-Fred, Diego Aranega, François Ayroles, David B., Rafaele Bacchetta, Mathieu Baillif, Alex Baladi, Edmond Baudoin, Fred Belonie, Olle Berg, Nick Bertozzi, Frédérique Bertrand, Brian Biggs, Clement Bikao, Christophe Blain, Matthieu Blanchin, Stéphane Blanquet, Juan José Jiménez Blázquez, Blexbolex, Frédéric Boilet, Paz Boïra, Pakito Bolino, David Bolvin, Simon Bossé, Conrad Botes, Claire Bouilhac, Denis Bourdaud, Jean Bourguignon, J. Bradley Johnson, Émile Bravo, Mat Brinkman, Laetitia Brochier, Matt Broersma, Emmanuel Brughera, Max Cachimba, Julio Caetano, Jean-François Caritte, Rémy Cattelain, Géraldine Cavalli, Captain Cavern, Florence Cestac, Jean-Christophe Chauzy, Lee Chihoi, Chric, Laurent Cilluffo, David Collier, Greg Cook, Marco Corona, Philippe Coudray, Craig Au-Yeung Ying Chai, Étienne Davodeau, Ludovic Debeurme, Jean-Philippe Delhomme, Guy Delisle, Jean-Claude Denis, Denis Deprez, Mike Diana, Gaëtan Dorémus, Julie Doucet, Olivier Douzou, Boyan Drenec, Eric Drooker, Jean Pierre Duffour, Jean-Yves Duhoo, Charles Dutertre, Sophie Dutertre, Mauro Entrialgo, Yann Fastier, Loïc Faujour, Ester Ferrandiz, Anke Feuchtenberger, Álex Fito, Sylvie Fontaine, Vincent Fortemps, Émile Franc, Fredox, Renée French, Ursula Fürst, G.G., Gérard Gaillard, Anne Gallet, Line Gamache, Sergio García, Alain Garrigue, Philippe Gerbaud, Jochen Gerner, Dominique Goblet, Golo, Grabowski, Édith Grattery, Julie Graux, Guillaume Guerse, Emmanuel Guibert, Aurélie Guillerey, Thierry Guitard, Matti Hagelberg, Kazuichi Hanawa, Tom Hart, Maaike Hartjes, Hendrik Hegray, Mark Hendriks, William Henne, Manolo Hidalgo, Hideshi Hino, Dylan Horrocks, Milan Hulsing, Fernando Iglesias, Ivang, Benoît Jacques, Caroline Jaegy, Adam Jamieson, Jason, Joko, Louis Joos, Josépé, Olivier Josso, Denis Jourdin, Kakouwo, Hyuna Kang, Anton Kannemeyer, Megan Kelso, Kamel Khalif, Hironori Kikuchi, Patrice Killoffer, Chris Knox, James Kochalka, Yoshihiro Koizumi, Mattt Konture, Kati Kovacs, Erik Kriek, Krystine Kryttre, Francis Kuntz, Sébastien Lumineau, Andreas Martens, Mariana Chiesa Mateos, Lyonel Mathieu, Colonel Moutarde, Joisson Philippe, Laurent Sautet, Juan Pablo de Ayguavives, Frédéric de Broutelles, Eduardo Pelegrín Martínez de Pisón, Jan-Willem de Vries
Ocena 0,0
Comix 2000 Jessica Abel, Filip...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,5 / 10
36 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
2336
2333

Na półkach: ,

Komiks z anhedonią w tle. Czym? Brakiem szczęścia, kryzysem twórczym, depresją i kryzysem wieku średniego. Ot, taki dorosły koktajl. Okazuje się, że nie jest łatwo być kreatywnym autorem powieści graficznych, zwłaszcza gdy w pewnym momencie swojej kariery zawodowej taki rysownik zdecydował się na chałturę. Szybka kasa, łatwa robota, a na końcu brak zadowolenia z własnej pracy. Tą drogą podąża Sam Zabel, gdy wyjeżdża wziąć udział w konferencji. I wszystko się zmienia. Nagle przenosi się w świat komiksu. Co prawda wymyślonego przez innego autora, ale nie to jest największym problemem. A co? Poczytajcie sami. Komiks nieźle narysowany, trochę nagich pań, trochę drętwych przemyśleń egzystencjonalnych, trochę spostrzeżeń jak komiks powinien wyglądać. Wszystko utrzymane w tonie poprawnym politycznie. I bez szowinizmów. Oczywiście. Dla mnie najciekawsze były przypisy, które w znacznym stopniu wzbogaciły moją wiedzę o Nowej Zelandii.

Komiks z anhedonią w tle. Czym? Brakiem szczęścia, kryzysem twórczym, depresją i kryzysem wieku średniego. Ot, taki dorosły koktajl. Okazuje się, że nie jest łatwo być kreatywnym autorem powieści graficznych, zwłaszcza gdy w pewnym momencie swojej kariery zawodowej taki rysownik zdecydował się na chałturę. Szybka kasa, łatwa robota, a na końcu brak zadowolenia z własnej...

więcej Pokaż mimo to

avatar
567
516

Na półkach:

Ciekawy pomysł i wizja blokady pisarskiej połączona z historią komiksu i czerpaniem z wzorców z przeszłości - nie zawsze dobrze ocenianych z obecnej perspektywy.
Realizacja pomysłowa, choć kreska prosta, a niektóre wydarzenia w zamierzony sposób wpadają w dość mocny oldschool.
No i cieszy perspektywa z antypodów - zawsze to inne spojrzenie.
Nic wielkiego, ale przyjemne i pozwala spojrzeć na medium(i jego genezę) krytycznym okiem.

Ciekawy pomysł i wizja blokady pisarskiej połączona z historią komiksu i czerpaniem z wzorców z przeszłości - nie zawsze dobrze ocenianych z obecnej perspektywy.
Realizacja pomysłowa, choć kreska prosta, a niektóre wydarzenia w zamierzony sposób wpadają w dość mocny oldschool.
No i cieszy perspektywa z antypodów - zawsze to inne spojrzenie.
Nic wielkiego, ale przyjemne i...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1123
1122

Na półkach: ,

No nie, kompletnie mnie to nie ruszyło. "Sam Zabel" w założeniu jest czymś ambitnym, choć bazującym na tematach znanych w komiksie od dawna: kryzys twórczy, wciągnięcie autora w rzeczywistość, jaką tworzy, pytania o moc kreacji i odpowiedzialność artysty za dzieło. Problem w tym, że wyszło banalnie. Żaden z aspektów nie zostaje bardziej pogłębiony, a historia ma konstrukcję przygodowej fabuły stworzonej dla 10-latka. W kilku momentach okazuje się, że to jednak nie dla dzieci i w efekcie nie wiadomo dla kogo. Całość ma podane wprost i przez to dosyć irytujące moralizatorskie przesłanie. Przykro mi, jeśli bohater jest alter ego autora, bo ten komiks świadczy jedynie, że kryzys trwa nadal.

No nie, kompletnie mnie to nie ruszyło. "Sam Zabel" w założeniu jest czymś ambitnym, choć bazującym na tematach znanych w komiksie od dawna: kryzys twórczy, wciągnięcie autora w rzeczywistość, jaką tworzy, pytania o moc kreacji i odpowiedzialność artysty za dzieło. Problem w tym, że wyszło banalnie. Żaden z aspektów nie zostaje bardziej pogłębiony, a historia ma konstrukcję...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1598
485

Na półkach: , ,

(...) Jedną z takich pozycji, których nie należy przeoczyć, jest album Dylana Horrocksa „Sam Zabel i magiczne pióro”. Tym bardziej, że postać głównego bohatera, wykreowana przez nowozelandzkiego artystę, nienawidzi kolesi w trykotach i całego biznesu z tym związanego. Pewnie dlatego, że jest uwikłany w seryjną produkcję scenariuszy do zeszytówki „Lady Night”. A kiedyś był twórcą niezależnym, który zrobił świetnie przyjętą serię „Pickle”. Przez pryzmat tego dzieła się go ocenia. Niewielu czytelników zdaje sobie sprawę, że od dłuższego czasu nie zrobił nic nowego… Na dokładkę Sam Zabel – za którym ukrywa się autor – boryka się z kryzysem twórczym: popada w rutynę, zajmuje się różnymi sprawami tylko nie scenariuszem, irytuje go rodzina, frustrują go zmagania z wszechmocnym rynkiem. Przeszkadza mu status zwykłego wyrobnika, marzy mu się powrót do czasów artystycznej niezależności.

Serial, który pisze dla wydawnictwa Eternal Comics, opowiada o superbohaterce, która walczy ze złymi facetami, posiada pewne nadprzyrodzone moce i w każdym numerze rozwiązuje jakąś zagadkę. Wszystko według utartego schematu, poziom ledwo średni. Zabel to nie Millar czy Miller. I, niestety, zdaje sobie z tego sprawę, a to dobija go jeszcze bardziej. W rozdziale drugim o godzinie 3:30 nad ranem nasz bohater (we śnie?) ma okazję skonfrontować się ze swoją postacią. Lady Night mówi: „Twoje fabuły są przewidywalne, czarne charaktery żałosne, a jeśli chodzi o dialogi – Jezu! Lepsze teksty tworzą na pudełkach śniadaniowych! (...) Twoje teksty są do bani”. Dalej radzi mu, aby przestał się nad sobą rozczulać, pisana przez niego seria, to czysta rozrywka, zabarwiona seksistowskimi fantazjami o władzy i pożądaniu.

Sam obciążony jest także grzechem acedii. Pozostałe rozdziały opowiadają o tym, jak bohater wydostaje się z dołka, jak poszukuje sensu i radości z robienia rzeczy, które lubi. Za pomocą znalezionego w antykwariacie komiksu „Król Marsa” z lat 50. ubiegłego wieku, przenosi się do świata przedstawionego na planszach, czyli w metaforyczną krainę wyobraźni, gdzie stara się odnaleźć magiczne pióro. Jego przewodniczką jest Miki Roketto – postać żywcem wyjęta z mangi, a właściwie z hentai, co ma znaczenie w końcowych scenach. W fikcyjnych światach pojawia się także Alice Brown – dziewczyna poznana podczas konferencji, a także Evan Rice – twórca fikcyjnego komiksu. Cała ekipa pomaga Samowi odzyskać wiarę w sens swoich działań twórczych i otrząsnąć się z depresji...

- - -
cały tekst można przeczytać tu:
https://dybuk.wordpress.com/2015/10/30/sam-zabel-i-magiczne-pioro/

(...) Jedną z takich pozycji, których nie należy przeoczyć, jest album Dylana Horrocksa „Sam Zabel i magiczne pióro”. Tym bardziej, że postać głównego bohatera, wykreowana przez nowozelandzkiego artystę, nienawidzi kolesi w trykotach i całego biznesu z tym związanego. Pewnie dlatego, że jest uwikłany w seryjną produkcję scenariuszy do zeszytówki „Lady Night”. A kiedyś był...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1441
1178

Na półkach:

Zaskakująco dobra pozycja. Spodziewałem się fabularnego bełkotu a'la Daniel Clowes, tymczasem dostałem spójną, doskonale przemyślaną historię z morałem i paroma ciekawymi twistami po drodze. Zdecydowanie polecam.

Zaskakująco dobra pozycja. Spodziewałem się fabularnego bełkotu a'la Daniel Clowes, tymczasem dostałem spójną, doskonale przemyślaną historię z morałem i paroma ciekawymi twistami po drodze. Zdecydowanie polecam.

Pokaż mimo to

avatar
1379
295

Na półkach:

Wspaniała opowieść o potędze kreacji. Wciągająca fabuła i piękna forma sprawiają, że pierwszą powieść graficzną Dylana Horrocksa czyta się bardzo płynnie, szybko i z przyjemnością!

Wspaniała opowieść o potędze kreacji. Wciągająca fabuła i piękna forma sprawiają, że pierwszą powieść graficzną Dylana Horrocksa czyta się bardzo płynnie, szybko i z przyjemnością!

Pokaż mimo to

avatar
587
61

Na półkach:

O rany, ale to lekkie, zabawne, meta, komentujące komiks jako medium i produkt, oraz jak daleko można się podsunąć w tworzeniu własnych fantazji, w dziełach i nie tylko. Morrison, ucz się :)

O rany, ale to lekkie, zabawne, meta, komentujące komiks jako medium i produkt, oraz jak daleko można się podsunąć w tworzeniu własnych fantazji, w dziełach i nie tylko. Morrison, ucz się :)

Pokaż mimo to

avatar
204
26

Na półkach:

Problem kryzysu twórczego w popkulturze przerobiliśmy już na wiele sposobów – ten, o ile wizualnie satysfakcjonujący, fabularnie w moim odczuciu niestety nieco banalny. Humor na plus.

Problem kryzysu twórczego w popkulturze przerobiliśmy już na wiele sposobów – ten, o ile wizualnie satysfakcjonujący, fabularnie w moim odczuciu niestety nieco banalny. Humor na plus.

Pokaż mimo to

avatar
330
327

Na półkach: ,

Fajny, wciągający przekaz, dużo refleksji i przyjemności z poznawania różnych światów i punktów widzenia :)

Fajny, wciągający przekaz, dużo refleksji i przyjemności z poznawania różnych światów i punktów widzenia :)

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    41
  • Chcę przeczytać
    10
  • Komiksy
    7
  • Posiadam
    5
  • Komiks
    4
  • Komiks
    3
  • 2018
    2
  • 2021
    1
  • Komiksy / Powieści graficzne
    1
  • Komiks
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Sam Zabel i magiczne pióro


Podobne książki

Okładka książki Pan Borsuk i pani Lisica. Talizman Brigitte Luciani, Eve Tharlet
Ocena 10,0
Pan Borsuk i p... Brigitte Luciani, E...
Okładka książki Cyberpunk 2077. Blackout Roberto Ricci, Bartosz Sztybor
Ocena 6,7
Cyberpunk 2077... Roberto Ricci, Bart...
Okładka książki Wasp. Małe światy Al Ewing, Katarzyna Niemczyk
Ocena 7,0
Wasp. Małe światy Al Ewing, Katarzyna...

Przeczytaj także