Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Podstawy psychologii
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Seria:
- Psychologia. Kluczowe koncepcje
- Tytuł oryginału:
- Psychology: Core Concepts
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2017-10-13
- Data 1. wyd. pol.:
- 2001-01-01
- Liczba stron:
- 308
- Czas czytania
- 5 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301195595
- Tłumacz:
- Aleksander Wojciechowski, Aleksandra Gruszka, Dorota Karwowska
- Tagi:
- psychologia
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie I, Podstawy psychologii, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę?
Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu?
W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie?
Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe?
Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dzieci, młodzież, dorośli?
Autorzy objaśniają podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, tłumaczą jak odróżnić psychologię naukową od pseudonauki, wyjaśniają przebieg procesu badawczego w tej dyscyplinie. Następnie przybliżają wiedzę dotyczącą budowy i funkcji układu nerwowego oraz szczegółowo opisują rozwój psychiczny człowieka na wszystkich etapach życia.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy „efekt Mozarta” naprawdę działa?