Psychologia konsumenta
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
460 str. 7 godz. 40 min.
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2014-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-01-01
- Liczba stron:
- 460
- Czas czytania
- 7 godz. 40 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301175399
- Tagi:
- psychologia konsument
Książka ukazuje znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu decyzji przez klientów.
Psychologia konsumenta
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe?
Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością?
Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu?
Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorki tej książki. Wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 117
- 42
- 20
- 5
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Książka w zasadzie jako podręcznik wiedzy na ten temat. Mocne podstawy dotyczące działania całej branży marketingowej. Nie daje ona propozycji ciekawych rozwiązań w zakresie psychologi konsumenta. Dla osób zainteresowanych bardziej praktycznymi radami polecam inne pozycje
Książka w zasadzie jako podręcznik wiedzy na ten temat. Mocne podstawy dotyczące działania całej branży marketingowej. Nie daje ona propozycji ciekawych rozwiązań w zakresie psychologi konsumenta. Dla osób zainteresowanych bardziej praktycznymi radami polecam inne pozycje
Pokaż mimo toDobrze napisana książka omawiająca psychologiczne aspekty człowieka jako nabywcy dóbr i usług. Autorki przedstawiają różne zagadnienia i ustalenia z zakresu psychologi, które pozwalają lepiej zrozumieć nasze zachowania konsumenckie. Znajdziemy tutaj klasyczne odwołania do teorii Freuda czy Masłowa, jak i współczesne poglądy na to zagadnienie. Książka pełna jest wyników badań, doświadczeń oraz przykładów praktycznych (zob. analiza przyczyn porażki marketingowej kawy Pedros),choć tych ostatnich mogłoby być zdecydowanie więcej. To, co, moim zdaniem, jest małym mankamentem tej pozycji, to właśnie nieco za mało wiedzy typu know-how, która przesłonięta jest prezentacją kolejnych teorii, badań i doświadczeń. Na dłuższą metę mogą nużyć. „Psychologia konsumenta” jest zatem pozycją bardziej podręcznikową i akademicką, niż praktycznym kursem dla marketingowców. Nie oznacza to oczywiście, że nie jest ona przydatna specom od sprzedaży. Wręcz przeciwnie, pokazuje bowiem pewne psychiczne procesy, które następnie można wykorzystać w strategiach marketingowych i w reklamie.
Na marginesie jedno spostrzeżenie, które wyniosłem z z lektury tej książki. Otóż autorki zwracają uwagę na fakt, że nasze wybory konsumenckie nie zawsze są wyborami racjonalnymi. Wręcz przeciwnie, często dyktowane są przez emocje, przyzwyczajenia, opinię innych czy zwykłe lenistwo. Na poparcie tej tezy mamy przytoczony szereg doświadczeń i badań, które dla osób nieobeznanych z tematem rzucają zupełnie nowe światło na to zagadnienie. Jeśli rozwiniemy tę najważniejszą tezę z „Psychologii konsumenta” na szersze wnioskowanie na temat ekonomii, to odkryjemy główne źródła niestabilności gospodarki rynkowej. Według klasyków liberalizmu bowiem nieskrępowana działalność człowieka zapewnia racjonalność i efektywność produkcji i konsumpcji. Jeśli jedna człowiek w swych wyborach nie jest do końca świadomy źródeł swoich decyzji, to z łatwością możemy sobie dopowiedzieć, że i w masowej skali globalnej koniunktury gospodarczej pojawiają się irracjonalne działania i decyzje, które mogą pociągać za sobą konkretne skutki w postaci kryzysów i załamań gospodarczych. A jeśli tak, to cykle koniunkturalne są i pozostaną nierozerwalnym składnikiem naszej rzeczywistości, gdyż wprost wynikają z naszej konstrukcji psychicznej. Czyżby zatem wszelkie marzenia o „reformie systemu” były efektem zwykłego niezrozumienia prawdziwych przyczyny problemu? Ot, to taka luźna refleksja do przemyślenia od dyletanta ekonomicznego po zakończonej lekturze.
Kończąc. Książkę czyta się naprawdę bardzo przyjemnie i bez większych trudności, ma przejrzysty układ rozdziałów podzielonych następnie według omawianej tematyki. Dużo ilustracji, wykresów, tabelek oraz ramek z informacjami dodatkowymi doskonale pomaga w zrozumieniu przekazywanych wiadomości. Polecam lekturę nie tylko studentom i marketingowcom, ale także zwykłym konsumentom, aby odkryli, co leży u podstaw naszych codziennych, zakupowych wyborów.
Dobrze napisana książka omawiająca psychologiczne aspekty człowieka jako nabywcy dóbr i usług. Autorki przedstawiają różne zagadnienia i ustalenia z zakresu psychologi, które pozwalają lepiej zrozumieć nasze zachowania konsumenckie. Znajdziemy tutaj klasyczne odwołania do teorii Freuda czy Masłowa, jak i współczesne poglądy na to zagadnienie. Książka pełna jest wyników...
więcej Pokaż mimo to