Psychologia konsumenta

Okładka książki Psychologia konsumenta Dominika Maison, Katarzyna Stasiuk
Okładka książki Psychologia konsumenta
Dominika MaisonKatarzyna Stasiuk Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
460 str. 7 godz. 40 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2014-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2014-01-01
Liczba stron:
460
Czas czytania
7 godz. 40 min.
Język:
polski
ISBN:
9788301175399
Tagi:
psychologia konsument
Średnia ocen

7,7 7,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Polki. Spełnione Profesjonalistki, Rodzinne Panie Domu czy Obywatelki Świata? Dominika Maison, Katarzyna Pawlikowska
Ocena 5,3
Polki. Spełnio... Dominika Maison, Ka...
Okładka książki W stronę podmiotowości. O emocjonalności, tożsamości, dobrych uczynkach i pożytkach płynących z porannego wstawania Dorota Karwowska, Dominika Maison, Rafał Ohme, Anna Szuster
Ocena 0,0
W stronę podmi... Dorota Karwowska, D...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,7 / 10
31 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
94
29

Na półkach:

Książka w zasadzie jako podręcznik wiedzy na ten temat. Mocne podstawy dotyczące działania całej branży marketingowej. Nie daje ona propozycji ciekawych rozwiązań w zakresie psychologi konsumenta. Dla osób zainteresowanych bardziej praktycznymi radami polecam inne pozycje

Książka w zasadzie jako podręcznik wiedzy na ten temat. Mocne podstawy dotyczące działania całej branży marketingowej. Nie daje ona propozycji ciekawych rozwiązań w zakresie psychologi konsumenta. Dla osób zainteresowanych bardziej praktycznymi radami polecam inne pozycje

Pokaż mimo to

avatar
271
270

Na półkach:

Dobrze napisana książka omawiająca psychologiczne aspekty człowieka jako nabywcy dóbr i usług. Autorki przedstawiają różne zagadnienia i ustalenia z zakresu psychologi, które pozwalają lepiej zrozumieć nasze zachowania konsumenckie. Znajdziemy tutaj klasyczne odwołania do teorii Freuda czy Masłowa, jak i współczesne poglądy na to zagadnienie. Książka pełna jest wyników badań, doświadczeń oraz przykładów praktycznych (zob. analiza przyczyn porażki marketingowej kawy Pedros),choć tych ostatnich mogłoby być zdecydowanie więcej. To, co, moim zdaniem, jest małym mankamentem tej pozycji, to właśnie nieco za mało wiedzy typu know-how, która przesłonięta jest prezentacją kolejnych teorii, badań i doświadczeń. Na dłuższą metę mogą nużyć. „Psychologia konsumenta” jest zatem pozycją bardziej podręcznikową i akademicką, niż praktycznym kursem dla marketingowców. Nie oznacza to oczywiście, że nie jest ona przydatna specom od sprzedaży. Wręcz przeciwnie, pokazuje bowiem pewne psychiczne procesy, które następnie można wykorzystać w strategiach marketingowych i w reklamie.

Na marginesie jedno spostrzeżenie, które wyniosłem z z lektury tej książki. Otóż autorki zwracają uwagę na fakt, że nasze wybory konsumenckie nie zawsze są wyborami racjonalnymi. Wręcz przeciwnie, często dyktowane są przez emocje, przyzwyczajenia, opinię innych czy zwykłe lenistwo. Na poparcie tej tezy mamy przytoczony szereg doświadczeń i badań, które dla osób nieobeznanych z tematem rzucają zupełnie nowe światło na to zagadnienie. Jeśli rozwiniemy tę najważniejszą tezę z „Psychologii konsumenta” na szersze wnioskowanie na temat ekonomii, to odkryjemy główne źródła niestabilności gospodarki rynkowej. Według klasyków liberalizmu bowiem nieskrępowana działalność człowieka zapewnia racjonalność i efektywność produkcji i konsumpcji. Jeśli jedna człowiek w swych wyborach nie jest do końca świadomy źródeł swoich decyzji, to z łatwością możemy sobie dopowiedzieć, że i w masowej skali globalnej koniunktury gospodarczej pojawiają się irracjonalne działania i decyzje, które mogą pociągać za sobą konkretne skutki w postaci kryzysów i załamań gospodarczych. A jeśli tak, to cykle koniunkturalne są i pozostaną nierozerwalnym składnikiem naszej rzeczywistości, gdyż wprost wynikają z naszej konstrukcji psychicznej. Czyżby zatem wszelkie marzenia o „reformie systemu” były efektem zwykłego niezrozumienia prawdziwych przyczyny problemu? Ot, to taka luźna refleksja do przemyślenia od dyletanta ekonomicznego po zakończonej lekturze.

Kończąc. Książkę czyta się naprawdę bardzo przyjemnie i bez większych trudności, ma przejrzysty układ rozdziałów podzielonych następnie według omawianej tematyki. Dużo ilustracji, wykresów, tabelek oraz ramek z informacjami dodatkowymi doskonale pomaga w zrozumieniu przekazywanych wiadomości. Polecam lekturę nie tylko studentom i marketingowcom, ale także zwykłym konsumentom, aby odkryli, co leży u podstaw naszych codziennych, zakupowych wyborów.

Dobrze napisana książka omawiająca psychologiczne aspekty człowieka jako nabywcy dóbr i usług. Autorki przedstawiają różne zagadnienia i ustalenia z zakresu psychologi, które pozwalają lepiej zrozumieć nasze zachowania konsumenckie. Znajdziemy tutaj klasyczne odwołania do teorii Freuda czy Masłowa, jak i współczesne poglądy na to zagadnienie. Książka pełna jest wyników...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    117
  • Przeczytane
    42
  • Posiadam
    20
  • Teraz czytam
    5
  • Chcę w prezencie
    3
  • Psychologia
    2
  • 2020
    2
  • Rozwój
    1
  • Marketing
    1
  • Ux
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Psychologia konsumenta


Podobne książki

Przeczytaj także