Z ADHD można wygrać Jak pomóc ludziom cierpiącym na ADHD i inne typy zaburzeń uwagi

Okładka książki Z ADHD można wygrać Jak pomóc ludziom cierpiącym na ADHD i inne typy zaburzeń uwagi
Daniel G. Amen Wydawnictwo: Medium nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
576 str. 9 godz. 36 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Medium
Data wydania:
2011-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2011-01-01
Liczba stron:
576
Czas czytania
9 godz. 36 min.
Język:
polski
ISBN:
9788361987123
Tłumacz:
Przemysław Hejmej
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen

                8,0 8,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Reklama
Reklama

Książki autora

Podobne książki

Oceny

Średnia ocen
8,0 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
197
153

Na półkach: ,

Przeczytałam jakiś czas temu "Zmień swój mózg, zmień swoje życie". Olbrzymia porcja wiedzy była przytłaczająca, lektura uciążliwa, mimo że poszłam na skróty (szczegóły w recenzji rzeczonego woluminu). Jednak autor wywarł na mnie wielkie wrażenie.

Pięknego letniego dnia przypadkiem trafiłam na "Z ADHD można wygrać". Była to pierwsza moja książka Daniela G. Amena opatrzona dopiskiem "Cały ten mózg" i rysunkiem mózgu w górnym narożniku każdej strony. Odkryłam, że jest ich więcej, i nabyłam wszystkie.
Dlaczego?
1. Wraz z książkami dostajemy cały warsztat autora, który przez dziesięciolecia prowadził psychoterapię. Odkrył, że mimo zastosowania różnych technik, umysły pacjentów coś przed nim ukrywają. Wyszkolił się na neurobiologa i zaczął prześwietlać mózgi stosując badanie SPECT.
2. W cenie "Z ADHD można wygrać" dostajemy porady specjalisty. Szczegółowo opisuje przypadki, środki zaradcze, ćwiczenia, dietę, autohipnozę, coaching, suplementy, leki, możliwe do zastosowania.
3. Ciepły i przyjacielski ton autora, który odsłania przed nami swój niesamowity warsztat. W każdej przeczytanej przeze mnie książce z dopiskiem „Cały ten mózg” brak powtórzeń z poprzednich woluminów.
4. Pomocny test obszarów mózgu na 125 s. i tabelka ze środkami zaradczymi na 402 s.
5. Książka jest napisana przyjemną dużą czcionką (przeciwieństwo „Zmień swój mózg…”)
6. Podział na logiczne części, pomaga się odnaleźć (w przeciwieństwie do „Zmień swój mózg…”)
7. Ujęcie jednego konkretnego tematu pomaga oswoić i przyswoić wiedzę (w przeciwieństwie do „Zmień swój mózg…” gdzie jesteśmy zalewani potokami wiedzy)
Narzekam na „Zmień swój mozg, zmień swoje życie”. Uważam tę książkę za wartościową, ale trudną w odbiorze (za drobna czcionka, masa wiedzy).

Potwierdzam. Wygrywam codziennie.
Warto zapamiętać ADD w ujęciu Daniela G. Amena utrudnia dostęp do pewnych obszarów mózgu.
W moim odczuciu jest cechą ludzi odważnych, wyrywnych, energicznych, kreatywnych i pozytywnie zakręconych. Mających ciemną, chaotyczną, agresywną i impulsywną stronę.
Zapamiętam przykład profesora college'u, który w ciągu roku zainicjował 300 projektów a zakończył trzy. Podobnie jak ja kupowałam mnóstwo książek i rozwalałam sobie plan czytania.
Rozgryzam jaki mam typ ADD (waham się między fiksacyjnym a "ognistego kręgu), nabyłam suplementy (przez internet l-tyrozyna, piracetam nadmiernie mnie pobudziły, l-tryptofan i melatonina zrównoważyły), zmieniłam sposób odżywiania, podejście do siebie, używam częściej autohipnozy, lepiej śpię, jestem lepiej zorganizowana i spokojniejsza, zmieniłam podejście do zakupów (kupuję mniej i to co potrzebne, od miesiąca nie kupiłam książki, a potrafiłam codziennie). Większym zrozumieniem darzę siebie i otoczenie. Jako budowlaniec, zdałam sobie sprawę, że większość ludzi z branży ma ADD do tego wiem, że w domu każde z nas ma swój własny z 6 typów wykazanych przez autora (bo to też rodzinna przypadłość).
Typy ADD: klasyczne, z deficytem uwagi, fiksacyjne, płatów skroniowych, limbiczne, „ognistego kręgu”.
Z pomocą pozostałych książek autora czytam innych ludzi i opracowuję taktykę postępowania z uciążliwymi pracownikami. Przykładowo „gaduła” ma nadaktywny zakręt obręczy i dostymulowuje się gadając. Pomaga technika przerywania i pytań pomocniczych prowadzących „do brzegu” lub zmiana tematu. Impulsywni „chaotycy” mają niedoczynność płatów skroniowych, sygnał rozpoznawczy to wypijane hektolitry kawy lub innych napojów z kofeiną, blizny w obrębie twarzy sygnalizujące urazy, niezorganizowanie. Technika, do meritum (pytania naprowadzające), jeśli mówi że będzie za 15 minut, wiadomo że będą to 3h.
Zgłębiając wiedzę o obszarach mózgu warto sięgnąć do „Seks zaczyna się w mózgu”. W kwestii
ADD warto sięgnąć do „Młody umysł w każdym wieku”, gdzie ta tematyka jest ujęta bardziej syntetycznie. Obie książki tego samego autora.

PS. Dbajcie o wasze mózgi gdyż ich konsystencja przypomina galaretkę otoczoną wypustkami kostnymi (szczególnie w obszarze skroniowym) twardej czaszki. Każdy uraz, szarpnięcie zostawia trwały ślad w postaci niedoczynnych obszarów mózgu. Dobre sporty to: rower (konieczny kask), siatkówka, tenis, ćwiczenia aerobowe. Unikać należy (pomimo niesamowitych ciągot do podejmowania ryzyka typowych przy ADD): jazdy na motorze, skoków spadochronem, szybkiej jazdy samochodem (osoby z ADD bardzo często powodują wypadki, bo niezwykle łatwo rozpraszają się).

PPS. Odkryłam nowa jakość w życiu. Wystarczyła zmiana diety (węglowodany) i 250 mg l-tryptofanu i 3 mg melatoniny wieczorem.
1. Oszczędzam pieniądze. Kupuję mniej. Zakupy trwają krócej. Wychodzę z centrum handlowego z tym, co zamierzałam kupić.
2. Oszczędzam czas. Łatwiej organizuję się. Płynnie przechodzę do czynów.
3. Mój mózg odzyskał sprawność z czasów studiów. Zapamiętuję, lepiej mi się czyta.
4. Odczuwam, że rozpraszam się trudniej, łatwiej mi się myśli, panuje nad sobą, uczucie "kołowrotka myśli" ustało. Odczuwam czystość i prostotę myśli.
5. Wysypiam się.

Przeczytałam jakiś czas temu "Zmień swój mózg, zmień swoje życie". Olbrzymia porcja wiedzy była przytłaczająca, lektura uciążliwa, mimo że poszłam na skróty (szczegóły w recenzji rzeczonego woluminu). Jednak autor wywarł na mnie wielkie wrażenie.

Pięknego letniego dnia przypadkiem trafiłam na "Z ADHD można wygrać". Była to pierwsza moja książka Daniela G. Amena opatrzona...

więcej Pokaż mimo to

Reklama

Cytaty

zgłoś błąd