Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2013-05-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-05-01
- Liczba stron:
- 332
- Czas czytania
- 5 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788378500858
- Tagi:
- dysleksja logopedia dzieci wychowanie edukacja pedagogika
Skala występowania zjawiska dysleksji (ryzyka dysleksji) ujawniona przez naukę, jak również praktykę pedagogiczną skłania wielu badaczy do poszukiwania nowszych, innych i skuteczniejszych sposobów pracy z dzieckiem, aby pomóc mu w wysiłkach edukacyjnych związanych z nauką czytania i pisania. Także ta książka jest wskazaniem nowej metody pracy z uczniem rozpoczynającym swoją szkolną karierę. Aby owa nauka okazała się jak najmniej bolesna, można zastosować tę metodę w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i uczynić z nauki przyjemną zabawę połączoną z twórczą działalnością.
Dzięki teoretycznym rozważaniom dotyczącym dysleksji i jej metodycznego aspektu metoda ta może być również stosowanym przez rodziców sposobem pracy z dzieckiem. To przecież oni, jako największy autorytet, stanowią często silny oręż w pokonywaniu trudności swoich potomków. Stąd wykorzystanie przez rodziców opisanej metody może się przyczynić do zmniejszania kryzysów i porażek tych, których bardzo kochają. Wspólna praca z dzieckiem to nie tylko wyraz troski o nie, lecz także strukturyzowanie inteligencji emocjonalnej, tak bardzo niezbędnej człowiekowi w dobie nanocywilizacji. Każdy rodzic jest zatem zobowiązany do wspomagania rozwoju swojego dziecka, co może czynić, zapoznając się z przedstawianą metodą pracy. Nie ma w niej zwycięzców i pokonanych, nie ma mądrzejszych i mniej zdolnych. Są tylko wytrwali i ambitni, którzy pragną rozwijać swoje horyzonty poznawcze przez nieustawanie w wysiłkach.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 4
- 2
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Autorska koncepcja Leokadii Wiatrowskiej to poprawna konstrukcja metodyczna wywiedziona z podstaw teoretycznych. Została dopracowana aż do formy bezpośredniego zastosowania. Nie jest to jednak efekt naukowych analiz. Istotnym elementem tej książki jest ukazanie owej koncepcji dydaktycznej poprzez weryfikację eksperymentalną. Eksperyment prowadzony w klasach pierwszych szkoły podstawowej oraz tzw. klasie zerowej wykazał, iż wyniki uzyskiwane przez dzieci były zdecydowanie wyższe niż przy tradycyjnych sposobach pomocy uczniom w przyswajaniu liter. Ważne, że efekty korzystniejszego przyswajania liter dotyczyły także dzieci, u których zagrożenia ryzykiem dysleksji nie stwierdzono. Odważnym podejściem badawczym było zatem wypracowanie metody opartej na wielostronnym aktywizowaniu dzieci możliwym w zbiorowym/zespołowym ich nauczaniu, a więc z szansą wprowadzenia jej w zwykły tryb szkolnej pracy lekcyjnej.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Krystyny Ferenz
Zastosowana przez Autorkę metoda to propozycja indywidualnego przebiegu działań edukacyjnych, który z powodzeniem może być modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i możliwości […] danej klasy. Na podkreślenie ze wszech miar zasługuje zwrócenie […] uwagi na postawę nauczyciela jako kreatora indywidualnych podejść i preferencji dla każdego dziecka z osobna. Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie.
Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof. AJD
Autorska koncepcja Leokadii Wiatrowskiej to poprawna konstrukcja metodyczna wywiedziona z podstaw teoretycznych. Została dopracowana aż do formy bezpośredniego zastosowania. Nie jest to jednak efekt naukowych analiz. Istotnym elementem tej książki jest ukazanie owej koncepcji dydaktycznej poprzez weryfikację eksperymentalną. Eksperyment prowadzony w klasach pierwszych...
więcej Pokaż mimo to