Rewolucja w uczeniu
Wydawnictwo: Zysk i S-ka poradniki
543 str. 9 godz. 3 min.
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Zysk i S-ka
- Data wydania:
- 2003-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2003-01-01
- Liczba stron:
- 543
- Czas czytania
- 9 godz. 3 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8372984573
Będziesz zaskoczony, jak dalece można ulepszyć funkcjonowanie mózgu i jak wiele osiągnąć dzięki nowym technikom pracy umysłowej.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 241
- 127
- 49
- 11
- 4
- 4
- 3
- 3
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
W specyficzny sposób napisana książka, połowa książki to zbity tekst, co drugą stronę mamy albo wykres albo jeden duży cytat. Ma to na celu ułatwić czytanie tej książki. Sięgnęłam po nią w trakcie pisania pracy magisterskiej i mam nadzieję, że informacje, które sobie z niej spisałam , będą dla mnie przydatne.
W specyficzny sposób napisana książka, połowa książki to zbity tekst, co drugą stronę mamy albo wykres albo jeden duży cytat. Ma to na celu ułatwić czytanie tej książki. Sięgnęłam po nią w trakcie pisania pracy magisterskiej i mam nadzieję, że informacje, które sobie z niej spisałam , będą dla mnie przydatne.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toŚwietne! Inspirujące! Przeczytałem drugi raz i myślę, że powinienem kupić. Powinno być zawsze pod ręką.
Świetne! Inspirujące! Przeczytałem drugi raz i myślę, że powinienem kupić. Powinno być zawsze pod ręką.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toWow. Wow. Ta książka naprawdę otworzyła mi szeroko oczy na problem, o którym istnieniu poniekąd wiedziałam, ale nie rozumiałam do końca jego skali i impaktu. Mówię tutaj o edukacji, czyli czymś co powinno być absolutnie podstawą, esencją w każdym z krajów na świecie, a co jest po prostu całkowicie pomijane i ignorowane. Przecież to, jak wyedukujemy dzieci czy też dorosłych ludzi ma wpływ dosłownie na wszystko, całą naszą codzienność... co jest więc nie tak? Dlaczego jest tak źle i nie widać zapowiedzi poprawy na lepsze? Ta cudowna książka dała mi na to odpowiedź i ponadto sporo do przemyślenia. Zapraszam na jak zwykle luźną recenzję :)
Przede wszystkim już na samym wstępie dowiadujemy się, że autorzy naprawdę nie chcą tracić naszego czasu- bardzo mi się to spodobało. Otóż przygotowali na co drugiej stronie całej książki, niejako skróty myślowe i cytaty dotyczące tego, o czym jest dany podrozdział. Osobiście przeczytałam książkę od deski do deski, bo uważam, że jest tego warta i niektóre z tych skrótów nie oddawały do końca tego, o czym faktycznie mówiono. Ale jest to fajny pomysł, na pewno dla wzrokowców albo osób ceniących sobie konkret i prostotę- w ten sposób przecież też można czytać książki, szczególnie takie, z których chłonie się czystą wiedzę.
Dowiadujemy się też, jak bardzo i szybko zmienia się świat, jakie prognozowane są tendencje (książka została wydana w latach 90-tych i autorzy NIE MIELI POJĘCIA jak bardzo sprawdziło się to, o czym napisali. Nie przewidzieli tylko jednego- że za pomocą internetu te zmiany są kolosalne i arcyszybkie, tak bardzo, że po prostu niewielki procent ludzkości za nimi nadąża...) i co w związku z tym trzeba przedsięwziąć, aby wyciągnąć jak najwięcej z poziomu technologicznego i sytuacji ludzi na świecie, a także ich oczywistych i naturalnych talentów i możliwości. Noi niestety tutaj kończy się sielanka... ze szczęką na podłodze czytałam o tym jak banalnie proste jest takie przeorganizowanie systemu edukacji, aby dzieciaki i ich rodzice codziennie rozwijali swoje zdolności, mózgi a także opanowywali czynności które wydają się dla wielu niemożliwe. Autorzy podali tu kilka przykładów państw, które nie bały się wydawać pieniędzy na edukację, przodował w tym zdecydowanie Singapur i Nowa Zelandia. Wierzę, ze każdy rząd potrafiłby i jest w stanie dokonać takiej ewolucji (która byłaby cudownie pozytywną rewolucją),ale oczywiście są ważniejsze sprawy, typu 4000+ które powodują regres a nie progres. Strasznie mnie to zasmuciło, bo rozwój intelektualny dla każdego dziecka w Polsce jest po prostu osiągalny w XXI wieku, tylko tak jakby nikogo to nie obchodzi.
Wracając do książki :) tajemnicą, jak dla mnie dość oczywistą a jednak nieustannie zaniedbywaną, którą to autorzy przed nami sprawnie odkrywają jest fakt, że... KAŻDY JEST INNY dlatego system edukacji opierający się na zamykaniu biednych dzieciaków w szkołach-klatkach na określoną liczbę godzin, traktujący każdego z nich w dokładnie ten sam sposób, podczas którego klepie się na pamięć informacje zgodne z programem wziętym z kosmosu (no dobra, z czyjejś niezbyt rozgarniętej głowy, akurat program z kosmosu byłby awesome) jest delikatnie mówiąc kompletnie, zupełnie bezużyteczny. I obawiam się, co również podkreślili autorzy, że obecnie szkoły masowo produkują przyszłych bezrobotnych. Ludzi, którzy nie umieją zrobić nic praktycznego, nie pamiętają większości z tego czego się uczyli (zakuć-zdać-zapomnieć---> brzmi znajomo?) a co jest najgorsze, nie potrafią się po prostu uczyć, nie wiedzą skąd i jak czerpać wiedzę i po co im ona właściwie. Co jest kompletnym paradoksem i nieśmiesznym żartem skoro w każdym smartfonie mamy internet i informacje oraz tony wiedzy dostępne dosłownie na wyciągnięcie ręki. Ale jednak, ludzie wolą czytać Pudelka, Demotywatory i siedzieć godzinami na Fejsie, bo nie umieją korzystać z dobroci nieograniczonej wiedzy jaką są strony www. Przykre ale jakże prawdziwe.
Fantastyczne są rozdziały dotyczące nauczania dzieci, które są chłonne jak małe gąbeczki. A właśnie ich edukacja jest kompletnie zaniedbywana, przez co są niejako, hm "psute" już na całe życie. Nie wytworzone połączenia neuronowe, które pozwalają nam na nabywanie określonych umiejętności i przyswajanie wiedzy powstają właśnie w wieku dziecięcym. Raz zaniedbane, już nie będą miały możliwości powstania. Zatem co jest z nami nie tak? Dlaczego nic się nie zmienia? Nie umiem tego zrozumieć, ale sytuacja naprawdę jest według mnie poważna...Bo według autorów, dzieciaki same chcą się uczyć, jeśli tylko się je do tego odpowiednio zachęci, a w to święcie wierze. A z kolei dzieci znudzone, zmęczone, które nie są poddawane odpowiednim, pozytywnym bodźcom, same szukają rozrywki i zazwyczaj nie jest to ani dobre, ani zdrowe dla nich. W ten sposób właśnie rodzi się patologia i powstają kolejne pokolenia, które nie tylko nie wyjdą z biedy w której znaleźli się już po urodzeniu, ale wpadną w jeszcze większą. To pętla, którą potrafimy obecnie przerwać, jak zresztą zostało to udowodnione w książce na przykładzie wielu progresowych szkół w kilku państwach. Co więcej, ludzie pracujący i uczący się w tych placówkach byli naprawdę nastawieni sceptycznie, po to tylko że po kilku tygodniach zmienić swoje zdanie o 180 stopni. Coś niesamowicie inspirującego, stanowiącego wzór, o czym się nie mówi niestety w telewizji. Strasznie szkoda.
Podsumowując zatem, będzie to na pewno jedna z tych pozycji, które będę polecać wszystkim na lewo i prawo. Szczególnie znajomym, którzy planują mieć potomstwo, bo metody i podejście opisane w tej książce są naprawdę bliskie ideału i wcale nie tak utopijne przy odrobinie chęci i mądrych osobach, które byłyby na tyle odważne żeby je wprowadzić.
P o l e c a m przeczytać!
Wow. Wow. Ta książka naprawdę otworzyła mi szeroko oczy na problem, o którym istnieniu poniekąd wiedziałam, ale nie rozumiałam do końca jego skali i impaktu. Mówię tutaj o edukacji, czyli czymś co powinno być absolutnie podstawą, esencją w każdym z krajów na świecie, a co jest po prostu całkowicie pomijane i ignorowane. Przecież to, jak wyedukujemy dzieci czy też dorosłych...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKsiążka o systemie edukacji, który nie nadąża za zmianami w otaczającym nas świecie. Książka dla nauczycieli, dla szkoleniowców, ale tez dla rodziców. Dodatkowo warto wspomnieć, że książka jest dość ciekawie skonstruowana. Mam w niej dużo zaznaczonych miejsc.
Książka o systemie edukacji, który nie nadąża za zmianami w otaczającym nas świecie. Książka dla nauczycieli, dla szkoleniowców, ale tez dla rodziców. Dodatkowo warto wspomnieć, że książka jest dość ciekawie skonstruowana. Mam w niej dużo zaznaczonych miejsc.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toBardzo ciekawa książka, chociaż bardzo niewiele jest na temat różnych metod nauki matematyki oraz nic nie ma z neuropsychologii oraz neuroplastyczności - które to można znaleźć w książkach Normana Doidge - nie wiem czy te książki wydano w Polsce ale można znaleźć filmy dokumentalne, "Mózg zmienia się Sam (2008)" oraz "Uzdrowić Umysł (2011)" które można obejrzeć z lektorem. Oba filmy poszerzają tematykę książek.
Inna sprawa to przeczytać książki Waltera Wawricka Sawyera jak wykształcić Matematyczny Umysł, poznać podstawy posługiwania się Sorobanem (Japoński system liczenia na liczydle, podstawa w azjatyckich szkołach w Chiny, Korea, Japonia - starsze dzieci liczą na sorobanie w pamięci),no i zapoznać się z Martinem Gardnerem i Matematyka Wedyjską. Ale przede wszystkim znaleźć fragment w Filmie Dokum. u Normana Doidge o metodzie pewnej Pani w USA która na zasadach Neurologii (mówiąc kolokwialnie) leczy z dyskalkulii (Dysleksji Matematycznej).
Ale wracając do książki ja mam wyd. bodajże pierwsze. Polskie 2003 na bazie Australijskiego z 1999 roku, wiem ze były wznowienia na bazie nowszych wydań oryginału. Więc nowsze wydania mogą zawierać bardziej aktualne informacje. Sama książka jest bardziej ciekawostką, i to bardzo oględną. Nie znalazłem w niej nic co da się zastosować ale zmotywowało mnie to do poszukiwań. Oczywiście zamiast opierać się na popularno naukowych poradnikach sięgać do konkretnych badań.
Ja akurat znalazłem całe spektrum metodologiczne, które opierało się na wieloletnich potwierdzonych badaniach i sprawdziło się w moim przypadku również.
Bardzo ciekawa książka, chociaż bardzo niewiele jest na temat różnych metod nauki matematyki oraz nic nie ma z neuropsychologii oraz neuroplastyczności - które to można znaleźć w książkach Normana Doidge - nie wiem czy te książki wydano w Polsce ale można znaleźć filmy dokumentalne, "Mózg zmienia się Sam (2008)" oraz "Uzdrowić Umysł (2011)" które można obejrzeć z lektorem....
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toW książce przeczytamy o zasadach stosowanych na kursach przyspieszonego uczenia się oraz o naprawdę wielu przykładach szkół i firm głównie australijskich i amerykańskich, które je stosują, wiele z nich wprawiło mnie w zdumienie, jednak ilość tych przykładów w całej książce powodowała przesyt i zdarzało mnie się tak płytko czytać, by tylko przez nie jak najszybciej przebrnąć, do kolejnego rozdziału. Według autorów książki istnieje przeogromna zależność między komputeryzacją i połączeniem z internetem, a edukacją. Zgadzam się z tym oczywiście- w dobie takiego rozwoju technologii szkoła nie może jej ignorować, jednak autorzy za bardzo ją idealizują, nie dostrzegając żadnych zagrożeń mogących zeń płynąć. (Co po części może usprawiedliwiać fakt, iż książka ta została wydana 2003 roku, kiedy to nowe technologie dopiero powoli stawały się ogólnodostępne, a fascynacja nimi sięgała zenitu). Jednak przechodząc do meritum, dzięki tej pozycji dowiedziałam się nieco więcej o funkcjonowaniu mózgu i jego falach, o zastosowaniu muzyki barokowej do wywołania fazy gotowości i jednoczesnego odprężenia mózgu, w której najlepiej się uczymy, o ćwiczeniach, rozwijających konkretne obszary w mózgu oraz poszerzyłam swą wiedzę o noworodkach i ich rozwoju umysłowym.
W książce przeczytamy o zasadach stosowanych na kursach przyspieszonego uczenia się oraz o naprawdę wielu przykładach szkół i firm głównie australijskich i amerykańskich, które je stosują, wiele z nich wprawiło mnie w zdumienie, jednak ilość tych przykładów w całej książce powodowała przesyt i zdarzało mnie się tak płytko czytać, by tylko przez nie jak najszybciej...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toBardzo ciekawa książka o różnym podejściu do edukacji. Mocno motywująca.
Bardzo ciekawa książka o różnym podejściu do edukacji. Mocno motywująca.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toBardzo ciekawa książka, daje nadzieję, że można nauczyć się wiele w życiu, jeśli znajdziemy swój system uczenia i przyswajania wiedzy. Daje do myślenia...
Bardzo ciekawa książka, daje nadzieję, że można nauczyć się wiele w życiu, jeśli znajdziemy swój system uczenia i przyswajania wiedzy. Daje do myślenia...
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKupiłem tą książkę z myślą o poprawieniu własnych umiejętności uczenia się. Książka skupia się jednak bardziej na całościowym podejściu do systemu edukacji niż na dostarczeniu czytelnikowi konkretnych wskazówek i ćwiczeń. Jednak conajmniej 5 na 15 rozdziałów (moim zdaniem rozdziały 3,4,9,10,11) jest źródłem inspirujących wskazówek do wykorzystania na samym sobie, a reszta po prostu ciekawą lekturą.
Kupiłem tą książkę z myślą o poprawieniu własnych umiejętności uczenia się. Książka skupia się jednak bardziej na całościowym podejściu do systemu edukacji niż na dostarczeniu czytelnikowi konkretnych wskazówek i ćwiczeń. Jednak conajmniej 5 na 15 rozdziałów (moim zdaniem rozdziały 3,4,9,10,11) jest źródłem inspirujących wskazówek do wykorzystania na samym sobie, a reszta...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toLektura na studiach, jedna z ciekawszych.Powinna być obowiązkowa pozycją w Ministerstwie Edukacji Narodowej
Lektura na studiach, jedna z ciekawszych.Powinna być obowiązkowa pozycją w Ministerstwie Edukacji Narodowej
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to