Jak wygrać wybory samorządowe?
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Słowa i Myśli
- Data wydania:
- 2014-09-10
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-09-10
- Liczba stron:
- 152
- Czas czytania
- 2 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788363566258
- Tagi:
- jak wygrać wybory samorządowe jak wygrać wybory wierzchołowski marketing polityczny
Jak wygrać wybory samorządowe? Do tej pory nikt nie pokusił się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. W przypadku wyborów samorządowych jest to o tyle trudne, iż każdy region ma inne potrzeby, problemy, "rządzi się swoimi prawami". Elektoratu regionalnego nie można oceniać poprzez pryzmat kampanii parlamentarnych.
Bohaterowie książki "Jak wygrać wybory samorządowe?" próbują wspólnie z autorem zaprezentować pewne obszary strategii wyborczych, które są niezbędne w drodze do sukcesu. Poruszane są aspekty kreowania wizerunku politycznego, metody wykorzystania mediów w działaniach wyborczych czy zagadnienia budowania marki politycznej. Przedstawiono również przykłady udanych manewrów przedwyborczych.
Książka ma formę wywiadów z ekspertami różnych dziedzin. Rozmówcami autora, Grzegorza Wierzchołowskiego są m.in.:
- dr Marek Kochan, który porusza problem politycznego wizerunku,
- Piotr Legutko opowiada o metodach wyborczego wykorzystania mediów,
- Piotr Lutek naświetla zagadnienie kreowania marki politycznej,
- dr Rafał Chwedoruk kreśli obraz „żelaznych elektoratów” poszczególnych formacji,
- dr Jarosław Flis podaje przykłady udanych manewrów przedwyborczych,
- Tamara Bieńkowska (coach i spin doctor) dzieli się z czytelnikami swoimi uwagami na temat zasad tzw. treningu medialnego.
---------------------------------
"Kampania samorządowa ma wyraźną specyfikę, liczy się w niej najbardziej bezpośredni sposób oddziaływania – dlatego zbyt efektowny lub wręcz efekciarski sposób prowadzenia agitacji przedwyborczej mógłby zostać uznany za nienaturalny i fałszywy."
Dr Marek Kochan
medioznawca, socjolog, ekspert w zakresie komunikacji publicznej
"Każdy polityk powinien być aktywny, mieć swojego bloga, pisać w mediach lokalnych, udzielać się na Twitterze, wykazywać inicjatywę w kontakcie z wyborcami. To już nawet nie jest kwestia wyłącznie autopromocji – to sprawa prowadzenia ciągłej, bieżącej polityki informacyjnej."
Piotr Legutko
dziennikarz, publicysta, wiceprezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich
"Kampania powinna zaczynać się pierwszego dnia po poprzednich wyborach i powinna być prowadzona tak, by ostatnie miesiące przed głosowaniem, czyli okres właściwej kampanii, były tylko czasem na przypomnienie kandydata wyborcom."
Piotr Lutek
specjalista od marketingu i zarządzania marką, współodpowiedzialny za strategie wyborcze wielu polskich polityków
"Kampania wyborcza to najczęściej wojna błędów i kiksów, dlatego najczęściej wygrywa ten, kto popełnił ich najmniej."
Dr Jarosław Flis
socjolog, wykładowca akademicki, publicysta, komentator polityczny
"Istotna jest nauka rozpoznawania i oceny rozmówców lub słuchaczy, do których kierowana będzie nasza wypowiedź. Chodzi o analizę środowiska, wartości, motywów – to wszystko jest kluczem do dotarcia do drugiej osoby."
Tamara Bieńkowska
trener, coach i spin doctor, specjalizuje się w sztuce prowadzenia sporów oraz treningu medialnym
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 6
- 2
- 1
- 1
- 1
Opinia
"Jak wygrać wybory samorządowe" to nie tylko książka o tym, jak zdobyć mandat radnego czy zostać wójtem, ale także o specyfice samorządów, wyborów lokalnych czy różnic dzielących je od wyborów krajowych (krótki spoiler: w samorządzie lepiej widać efekty pracy czy zaniedbań poszczególnych włodarzy). Książka została wydana siedem lat temu (2014 r.), ale zdecydowana większość poruszonych w niej zagadnień pozostaje aktualna. Co więcej, niektóre z nich doczekały się realizacji. Mam na myśli w szczególności zasygnalizowany problem niemocy medialnej Prawa i Sprawiedliwości, "naprawiony" po 2015 r. przy użyciu mediów publicznych. Można oburzać się na rażącą stronniczość TVP, ale niestety trzeba mieć na uwadze, że podobny problem dotyczył i dotyczy dalej miejscowych mediów, które nierzadko bezrefleksyjnie wspierają lokalne ośrodki władzy, na co celnie zwracają rozmówcy Grzegorza Wierzchołowskiego. Z miejscowymi decydentami warto po prostu dobrze żyć, bo to w końcu oni są dysponentami pokaźnych środków reklamowych. A że czasy takie, że ludzie coraz niechętniej płacą za gazety, to lepiej zdać się na pewny, samorządowy zarobek.
"Jak wygrać wybory samorządowe" to nie tylko książka o tym, jak zdobyć mandat radnego czy zostać wójtem, ale także o specyfice samorządów, wyborów lokalnych czy różnic dzielących je od wyborów krajowych (krótki spoiler: w samorządzie lepiej widać efekty pracy czy zaniedbań poszczególnych włodarzy). Książka została wydana siedem lat temu (2014 r.), ale zdecydowana większość...
więcej Pokaż mimo to