Moi przyjaciele z Literkowa w domu. Podręcznik do ortografii. KLASA II
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2021-03-10
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-03-10
- Liczba stron:
- 256
- Czas czytania
- 4 godz. 16 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380959033
- Tagi:
- ortografia edukacja wczesnoszkolna klasa II
Przygodę z ortografią w klasach I–III Autorka podzieliła na trzy poziomy. Dzięki takiej konstrukcji zdobywana wiedza jest systematyzowana, pogłębiana i utrwalana. Na każdym kolejnym poziomie treści z zakresu ortografii narastają i rozszerzają się w układzie spiralnym. W klasie II dzieci poznają przygody przyjaciół z Literkowa, a wraz z nimi zdobędą wiedzę na temat zasad ortograficznych. Dzięki bohaterom opowiadań z łatwością zastosują je na co dzień podczas pisania. W tej części pojawi się ostatni z przyjaciół – Wyjątkuś. Każda historyjka to nowy zestaw trudnych wyrazów, które już nigdy nie będą sprawiały dzieciom kłopotów.
Przedstawienie programu
Innowacyjny program Moi przyjaciele z Literkowa jest przeznaczony dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej, którzy charakteryzują się indywidualnymi potrzebami w zakresie nauczania i wychowania. Jego założenie to wyposażenie dzieci w wiadomości i umiejętności związane z ortografią przez zastosowanie różnorodnych form teatralnych. Sprzyja on także rozwojowi zarówno osobowościowemu, jak i intelektualnemu. Rodzic, który podejmie się jego realizacji w warunkach domowych lub wesprze nauczyciela w zakresie jego utrwalania, może mieć pewność, że wyposaży swoje dziecko w umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce, a także sprawi, że na stałe zagości ona w jego pamięci. Dodatkowym walorem będzie przyjemność korzystania z metod pracy, które są bliskie sztuce teatralnej.
Cele główne programu:
– kształcenie czujności ortograficznej oraz nawyków poprawnej pisowni,
– wdrażanie do swobodnego posługiwania się językiem pisanym.
Polecamy PODRĘCZNIK do programu nauczania ortografii Renaty Pasymowskiej pt. Moi przyjaciele z Literkowa w domu. Klasa I, Klasy II oraz Klasa III
https://www.impulsoficyna.com.pl/ksiazki-do-edukacji-przedszkolnej-i-wczesnoszkolnej/2231-klasa-ii-moi-przyjaciele-z-literkowa-w-domu-podrecznik-do-ortografii-.html
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Moi przyjaciele z Literkowa w domu. Podręcznik do ortografii. KLASA II
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Troska o edukację dzieci to jedno z największych wyzwań, przed którym staję jako rodzic. Staram się w związku z tym poznawać metody, techniki i programy nauczania domowego, które będę mogła wykorzystać, aby w przyszłości wspierać rozwój dzieci i ułatwiać im zdobywanie wiedzy i umiejętności. Ortografia to jedno z zagadnień do nauczenia, a pomocny może się okazać podręcznik „Moi przyjaciele z Literkowa w domu”, napisany przez Renatę Pasymowską – nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej, która dodatkowo jest zafascynowana teatrem i z powodzeniem wykorzystuje swoją pasję w praktyce szkolnej.
Seria podręczników Pasymowskiej obejmuje trzy tomy odpowiadające klasom pierwszym, drugim i trzecim. Podział ten wynika z podstawowych zasad pedagogiki, nakazujących stopniowanie trudności prezentowanego materiału oraz okresowe powtórki. W moje ręce trafiła część dotycząca klasy drugiej, jednak zanim opowiem o tym, co zawiera książka, muszę kilka słów poświęcić całemu programowi. Wykorzystuje on elementy teatralne do nauki ortografii. Brzmi to trochę dziwnie dla mnie, osoby uczącej się dawno temu w tradycyjnej szkole, niemniej jest tak angażujące i emocjonujące, że pozwala na osiągnięcie dużo lepszych efektów w nauce. Zadania teatralne, ruchowe, wchodzenie w role, spontaniczność, uruchamiają pamięć, procesy umysłowe i pozwalają na szybsze i trwalsze zdobywanie kompetencji. Tak to działa u dzieci.
Propozycja autorki jest oczywiście zgodna z podstawą programową. Ma na celu nie tylko zdobycie umiejętności ortograficznych, ale wzbogacenie słownictwa, rozwinięcie kreatywności, umiejętności współpracy w grupie oraz planowania pracy czy rozwiązywania problemów. W trakcie jego realizacji dziecko jest zachęcane do odgrywania historyjek zawierających trudne ortograficznie słowa, redagowania zdań z tymi wyrazami, tworzenia domowych gazetek, rozsypanek literowych, zagadek. Może też tworzyć osobisty obrazkowy słownik ortograficzny, poznaje zasady rządzące ortografią. Część tych zadań trzeba wykonać z osobą dorosłą, ale wiele pozostaje samodzielną pracą.
Książka zawiera teksty historyjek do zaprezentowania z wykorzystaniem elementów dramy oraz podpowiedzi, w jaki sposób utrwalić z dzieckiem pisownię trudniejszych wyrazów. Potem znajdziemy propozycje zadań, jakie dziecko może wykonać samodzielnie: stworzyć gazetkę lub opowiadanie, napisać zdania. W wybranym dniu tygodnia należy przeprowadzić Domowy Konkurs Wiedzy o Przyjaciołach z Literkowa, który polega np. na angażujących grach albo dyktandzie.
Książka jest naprawdę inspirująca. Pokazuje, że nawet wspólne gotowanie można wykorzystać jako okazję do nauki ortografii. Ile pułapek ortograficznych kryje się w kuchni – choćby w popularnej surówce z marchewki. Program wykorzystuje maskotki w kształcie liter, dzięki czemu ich świat staje się przyjazny, bezpieczny i kolorowy. Jeśli więc nadchodzący rok szkolny budzi czyjeś obawy, że dziecko może nie poradzić sobie z ortografią i zechce zaangażować się w ułatwienie mu tego zadania – sięgnijcie po propozycję specjalistki, która miała okazję przetestować swoją metodę w wieloletniej praktyce nauczycielskiej. Rodzicielskie zaangażowanie z pewnością zaprocentuje.
Troska o edukację dzieci to jedno z największych wyzwań, przed którym staję jako rodzic. Staram się w związku z tym poznawać metody, techniki i programy nauczania domowego, które będę mogła wykorzystać, aby w przyszłości wspierać rozwój dzieci i ułatwiać im zdobywanie wiedzy i umiejętności. Ortografia to jedno z zagadnień do nauczenia, a pomocny może się okazać podręcznik...
więcej Pokaż mimo toSz czy rz, a może ż zamiast rz. U czy ó, wstawiamy ś czy si, ch czy h? Tak naprawdę język polski roi się od takich pułapek, w które możemy wpaść nawet wówczas, kiedy znamy podstawowe reguły ortografii. Nic zatem dziwnego, że w nasze pisemne wypowiedzi mogą wkraść się błędy ortograficzne, co więcej, spotykamy je nawet w oficjalnych pismach, a nawet magazynach, szczególnie tych internetowych. Czy zatem istnieje sposób, by ortografii się nauczyć? Co mają zrobić dzieci, które „narażone” są na weryfikacje ich znajomości reguł ortograficznych poprzez dyktanda?
Pomocą w przyswojeniu ortograficznych zasad, ale i wyjątków pomóc może … zabawa, i to zabawa teatralna. Różne jej scenariusze proponuje Renata Pasymowska w książce pt. „Moi przyjaciele z Literkowa w domu”, opublikowanej nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS. Ten „Podręcznik do programu nauczania ortografii w klasach I-III. Moi przyjaciele z Literkowa, klasa III”, to doskonały pomysł na połączenie teatru, ortografii oraz niezwykłych emocji w celu podniesienia znajomości ortografii. Książka ta jest niejako uzupełnieniem stworzonego przez autorkę programu, zaś zastosowane to metody, trwale kształtują umiejętności i pozwalają się pozbyć wątpliwości dotyczących użycia rz, ż, ch i h, u czy ó, a także uniknąć wielu pułapek związanych z językiem polskim.
Stworzony przez Renatę Pasymowską program „Moi przyjaciele z Literkowa” adresowany jest do tych dzieci, które potrzebują nieco wsparcia w osiąganiu wprawy w poprawnym pisaniu, ale nie tylko. Program bowiem wspomaga również rozwój intelektualny, emocjonalny, estetyczny i społeczny. Autorka przygotowała różnego rodzaju scenariusze historii ortograficznych, na podstawie których mogą powstać epizody teatralne – mogą być wykorzystywane w szkole na zajęciach, również na świetlicy, ale również w domu czy różnego rodzaju ogniskach artystycznych. Bohaterami tych przedstawień są maskotki, które mają za zadanie zobrazować trudne w zapisie litery oraz dwuznaki.
Przenosimy się zatem do Literkowa, małego miasteczka zamieszkałego przez litery. Każda z nich ma swój dom, a nawet rodzinę, każda jest też prawdziwą indywidualnością. Wraz z książką wyruszamy na spotkanie z gronem przyjaciół z Literkowa. Można do zabawy/nauki użyć maskotek – literek, można też w przypadku ich braku posłużyć się kartką papieru z zaznaczonymi odpowiednim kolorem literkami. Ja wycięłam je z kartonu i pomalowałam z dziećmi farbami. Przydatne będzie również wiele przedmiotów, występujących w charakterze rekwizytów, ale znajdziemy je bez problemu w domu, możemy je też zastąpić różnymi substytutami lub też uruchomić własną kreatywność.
Program zakłada systematyczną pracę – czwartek jest dniem, który zaczyna oraz kończy dyktandem nowy cykl tematyczny. W piątek natomiast odbywają się integracyjne spotkania z siódemką przyjaciół z Literkowa, w trakcie którego wprowadzany jest zestaw słownictwa problematycznego w zapisie, powiązanego z konkretnym zagadnieniem. W książce autorka proponuje cykle tematyczne dotyczące tworzenia regulaminów i ich celów (bo regulamin to WAŻNA RZECZ),mocnych stron bohaterów z Literkowa, zastanawiać się będziemy, dlaczego matematyka jest królową nauk, poznamy również leśną ortografię, zastanowimy się, kim jest Wielki Człowiek, a także, jak uchronić się przed chorobami.
To tylko niewielka część znajdujących się w książce prawie trzydziestu propozycji Renaty Pasymowskiej, które aktywizują dzieci i nie tylko przybliżają im pisownie problematycznych słów, ale też spełniają szereg innych celów, od możliwości wyrażania emocji, mierzenie się oceną, ćwiczenie pamięci, rozwijanie mowy, po … dobrą zabawę. Książka została też uzupełniona o propozycje przedstawień okolicznościowych (teatrzyk z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Wielkanoc w Literkowie),a także o opinie rodziców i uczniów na temat programu Moi przyjaciele z Literkowa.
„Moi przyjaciele z Literkowa w domu”, to propozycja uniwersalna, z którą można pracować tak naprawdę na wiele sposobów, niezależnie od tego, czy pracujemy według programu czy tylko korzystamy z określonych części książki. Dzieci uwielbiają Literkowo i swoich przyjaciół, a znajomość pisowni konkretnych wyrazów jest niejako „efektem ubocznym” pracy z literkami.
Sz czy rz, a może ż zamiast rz. U czy ó, wstawiamy ś czy si, ch czy h? Tak naprawdę język polski roi się od takich pułapek, w które możemy wpaść nawet wówczas, kiedy znamy podstawowe reguły ortografii. Nic zatem dziwnego, że w nasze pisemne wypowiedzi mogą wkraść się błędy ortograficzne, co więcej, spotykamy je nawet w oficjalnych pismach, a nawet magazynach, szczególnie...
więcej Pokaż mimo to