Jakimi książkami Polacy interesowali się przez cały ubiegły rok?

LubimyCzytać LubimyCzytać
21.01.2019

Analitycy biqdata.pl zestawili Trendy lubimyczytać.pl z roku 2018. Zobaczcie, w jakich miesiącach czytamy biografie, a kiedy przychodzi czas na reportaże, które książki wybieramy w grudniu i jakie wydarzenia wpływają na popularność danego tytułu. Oto analiza popularności książek na bazie ponad 3 milionów unikalnych użytkowników, którzy miesięcznie odwiedzają nasz serwis.

Jakimi książkami Polacy interesowali się przez cały ubiegły rok?

Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Romansami – jedną z najpopularniejszych kategorii książek – szczególnie interesujemy się w okolicy walentynek. Zainteresowanie nią spada jednak wraz z… rozpoczęciem roku szkolnego.
– Najstabilniejszym zainteresowaniem cieszy się kategoria thrillera/kryminału/sensacji. Jest popularna przez cały rok, w znacznej mierze za sprawą wydającego kilka książek rocznie Remigiusza Mroza.
– Przed świętami zaczynamy interesować się bardziej literaturą współczesną i literaturą faktu, zwłaszcza biografiami. Czyżby to takie tytuły dominowały wśród książkowych prezentów świątecznych?

Dodatkowo analitycy biqdata.pl ustalili, że zainteresowanie książką zwiększa nominacja lub przyznanie jej nagrody literackiej, głośna ekranizacja czy nominacja tej ekranizacji do jednej z wielkich nagród filmowych.

Z analizy dowiecie się również:

1. Jacy są liderzy rankingów – którzy autorzy utrzymywali się w czołówce najdłużej, a którzy pojawiali się w niej w wyniku np. ekranizacji ich książki.
2. W których gatunkach dominują pisarki, a w których pisarze.

Cały materiał i wszystkie ustalenia analityków znajdziecie w serwisie biqdata.pl lub możecie pokusić się o przygotowanie własnej analizy na podstawie Trendów lubimyczytać.pl.


komentarze [228]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.02.2019 16:53
Czytelnik

Może i nic.A może ja mam :-D mam.Marny gust.I jak dziecko się cieszę,kiedy czytam Mroza.Może,do szczęścia starczą mi takie książki.Co Wy na to ? :-)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deltakom - awatar
deltakom 06.02.2019 09:22
Czytelnik

Bardzo przepraszam , ale obserwuję ten wątek i dyskusja jest jak u Boya-Żeleńskiego "... każdy wrzeszczał o czymś innym , jak to bywa w życiu rodzinnym ...".
Przypominam , że tematem jest "Jakimi książkami Polacy interesowali się przez cały ubiegły rok?" , a to jest takie pytanie jak : "Dlaczego ekskrementy pływają ? " Pani Bonda , Pani Świst i Pan Mróz nie napisali nic...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Van Groch - awatar
Van Groch 02.02.2019 22:02
Czytelnik

Mieliśmy w naszej literaturze okresy kiedy język prozy a może w szczególności poezji, bywał tak górnolotny, że dziś trzeba by chyba być jaskółką aby wznieść się na taki poziom kwiecistości...
Obecnie tendencje są raczej odwrotne i słowa płożą się po ziemi, by nie powiedzieć iż sięgnęły bruku.
Choć jak to zwykle bywa i od tej reguły istnieją chlubne wyjątki jak chociażby...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 01.02.2019 15:52
Czytelnik

Ja natemat zwierząt czy historii.Czytam w necie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 01.02.2019 12:52
Czytelnik

Ja idąc do biblioteki,staram się brać.Różne gatunki,to fantasty.To kryminał,do powieść obyczajowa.
Może,trudno w to uwierzyć.Ale też kiedyś byłem wrogiem fantasty.Dziś świat smoków,elfów mnie wciąga.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 01.02.2019 12:50
Czytelnik

Ja idąc do biblioteki,staram się brać.Różne gatunki,to fantasty.To kryminał,do powieść obyczajowa.
Może,trudno w to uwierzyć.Ale też kiedyś byłem wrogiem fantasty.Dziś świat smoków,elfów mnie wciąga.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 01.02.2019 12:50
Czytelnik

Ja idąc do biblioteki,staram się brać.Różne gatunki,to fantasty.To kryminał,do powieść obyczajowa.
Może,trudno w to uwierzyć.Ale też kiedyś byłem wrogiem fantasty.Dziś świat smoków,elfów mnie wciąga.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 30.01.2019 12:28
Czytelnik

Czyli,kiedy wypuszczają nowe fantasty.To raczej,o mnie nie myślą.
To,krzywdzące.Bo,nie jestem typowym 40 latkiem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 31.01.2019 15:37
Bibliotekarz

Zależy jakie fantasy?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 01.02.2019 12:55
Czytelnik

Zawsze ,byłem inny .Fantasty ,kocham.Z erlfem,smokiem,magią.
O tak,mam już listę nowości do kupienia

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 01.02.2019 23:35
Bibliotekarz

Ja mam przyjaciółkę, dużo starszą od Ciebie,która jak nie ma w książce smoków, elfów i magi to ją nie czyta, bo po co. Bardzo ją lubię.Każdy powinien być inny i przez to wyjątkowy. Ty taki jesteś.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 02.02.2019 09:30
Czytelnik

Moja mama :-),zawsze mówi.Tak,w żartach.Stary chłop,a czyta bajki.
Kiedyś widziałem,pana w bibliotecve.Taki po 60 lat.Co szukał,książek o kosmitach.Dla siebie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 02.02.2019 18:43
Bibliotekarz

Mnie się też wydaje, że nie odbiegasz od przeciętnego gustu, ale pod względem przeczytanych książek dużo przewyższasz. Ja jak ten pan też często szukam książek o kosmitach, bo one czasami więcej mówią o nas niż te dziejące się w realu. Czytam dopiero od 10 , a może mniej lat. Kiedyś jak Twoja Mam uważałam, że to bajki. Ale dostałam od znawców tematu jedną, potem drugą...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 02.02.2019 20:55
Czytelnik

Bo fantasty jest fajne.

A chciałbym poruszyć temat.Bo nie wiem,czy jest.Chodzi,mi o tak zwane modne książki celebrytów.
Kasi Nosowskiej,Kuba Wojewódzki.
Czasem,wydaję mi się.Że,te książki są wręcz narzucane.
W myśli,ale Ty,Wy musicie to przeczytać.Bo...taka moda .
Ja nic nie mam do Nosowskiej,ani do pana Kuby.
Ale,nie mam zamiaru czytać tych książek.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 02.02.2019 23:55
Bibliotekarz

Dla mnie książki celebrytów są dodatkowym źródłem dochodu i popularności i tylko tym. Nigdy ich nie czytam. Pojawiają się i znikają i nic po nich nie pozostaje, jak iskry gasną. Przypomnij sobie, co roku wychodzi ich parę, a później wszyscy o nich zapominamy np. Kasi Cichopek czy Ibisza.Nigdy ich nie czytam, ale nie obchodzi mnie świat celebrytów. Ale ja rzadko czytam to co...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 03.02.2019 11:58
Czytelnik

Oczywiście,nie wyśmiewam.Się,z tych co to czytają.
Zresztą,nie śmieję się z niczyich gustów.

Sam,mam różne.Jak widać,nie tylko fantasty :-)
ale,obok Kinga czytam też Michalak.
A obok Mroza i Mastertona.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 29.01.2019 16:26
Czytelnik

A ja chcę poruszyć taki temat.Czy,wierzycie.Bo nie wiem jak to mądrze napisać.
Chodzi,mi o to że wydawnictwa.Zanim,wypuszczą książkę do obiegu.
Sprawdzają,kto to kupi.I według ,tego.Raczej,po książkę Pani Noc,sięgną głównie nastolatki.
A co robić,po młodzieżowe fantasty sięgnię 40 paro latek.
Bo,chyba takie badania są prowadzone ?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 29.01.2019 22:53
Bibliotekarz

Zgadza się, jest to badanie rynku i jak najlepiej daną książkę reklamować i do jakiego czytelnika skierować reklamę. Wydawnictwa też na parę miesięcy wcześniej rozsyłają egzemplarze do różnych recenzji aby ocenić też ile książek zostanie sprzedanych.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 30.01.2019 10:57
Bibliotekarz

Myślę, że w czasach gdy powstał Kubuś Puchatek nie było aż takiej reklamy. Kierowane były do dzieci, gdyż to jest opowieść o dziecku i jego zabawkach. Dla mnie jest to książka, którą zaliczam do bajek filozoficznych, ponieważ ma jakby drugie dno, które odczytują dorośli. Pamiętam jak byłam na studiach wydano Muminki i y stare konie zaczytywaliśmy się, bo tam jest też drugie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 01.02.2019 23:40
Bibliotekarz

Ale na szczęście trafiają się też dobre i na poziomie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
8_oclock - awatar
8_oclock 25.01.2019 11:36
Czytelniczka

Jeżeli reklama nie zrobi "z chłamu dzieła", to ranking na podstawie klikalności nie jest zły.

Patrząc na siebie, zdarza mi się czasem sprawdzić, o co jest ten szum wokół jakiejś książki, ale - krótka piłka - sprawdzam to szybko i np. dochodzę do wniosku, że to nie jest po prostu pozycja dla mnie.

Na pozycje, które mnie interesują, zdecydowanie klikam w internecie dużo,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
NINA - awatar
NINA 25.01.2019 07:55
Czytelnik

rankingi i analizy nie oddają rzeczywistości w jakiejkolwiek księgarni ludzie poszukują książek zgodnych z zainteresowaniami żadna reklama nawet najlepsza nie uczyni z chłamu dzieła

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Babi - awatar
Babi 23.01.2019 23:21
Bibliotekarka

szkoda, że tu chodziło o kliknięcia a nie większą analizę, którą można byłoby się pochwalić ;)

dobrze, że nie zapłaciłam za przeczytanie takiego...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 24.01.2019 12:13
Czytelnik

Po co nawet jakaś większa analiza! Wystarczyłaby dokładnie taka sama, byle tylko mierzyła liczbę książek dodanych na półki, a nie tych odwiedzonych. Analizować tak samo, tylko dane wziąć z innej rubryki w dotyczących serwisu statystykach.
Ale to by mogło dać całkiem inne wyniki, może okazałoby się, że niektóre nachalnie reklamowane gnioty nie wzbudzają aż takiego...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
8_oclock - awatar
8_oclock 24.01.2019 15:20
Czytelniczka

@Monika,

tak się na głos zastanawiam,

nie wiem, czy książki dodane na półki da się podzielić na miesiące dodania (czy ostatni miesiąc), bo w końcu te "Trendy" to miesiąc czasu,

poza tym czemu np. wrzucenie książki na półkę do końca przykładowego listopada (np. od daty wydania do 30 listopada 2018) miałoby się nie liczyć w badaniu trendów grudnia 2018?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 24.01.2019 16:09
Czytelnik

Da się, wszystkie nasze działania są rejestrowane w systemie z jakąś datą. Spojrzyj choćby na listę aktywności, każdy punkt jest tam opatrzony datą, a choć my widzimy tylko ostatnie 3 miesiące, to admini mają dostęp do całej historii serwisu i jego baz danych. Wiedzą o nas i naszych działaniach więcej, niż my sami o nich pamiętamy. Permanentna inwigilacja :)

Bo czytelnik,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 24.01.2019 19:17
Bibliotekarz

Wystarczy wejść na opinie w starcie. Pojawiają się z boku popularne półki. Każdy ma półkę przeczytane, teraz figuruje na nie około 2milionów książek. Jak wejdziesz na półkę otrzymasz listę książek przeczytanych w serwisie w układzie od największej ilości czytelników. Tam cały czas na szczycie jest Harry Potter. Bardzo ciekawe zestawienie. Tam możemy zobaczyć książki, które...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
betsy - awatar
betsy 24.01.2019 21:26
Czytelniczka

Jak widać, w serwisie są w większości młodzi i bardzo młodzi ludzie, bo w przeczytanych króluje Harry Potter i lektury szkolne (często wraz z opracowaniami)...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 25.01.2019 14:19
Bibliotekarz

Zgadza się, ale to raczej powinno cieszyć. Chociaż Harrego czytają nie tylko młodzi ludzie. Ja też przeczytałam parę tomów z ciekawości.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 27.01.2019 20:57
Czytelnik

@jatymyoni
Tylko że ta liczba wystąpień książki na półkach "Przeczytane" to jest wynik zbiorczy, informujący o tym, ilu z nas w ogóle kiedykolwiek daną książkę przeczytało, a nie czy jest ona popularna teraz. Wyobraźmy sobie dawną obowiązkową lekturę szkolną, którą później z list lektur wykreślono - mnóstwo starszych czytelników ma ją na swoich półkach, bo czytali ją w...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Monika - awatar
Monika 27.01.2019 21:18
Czytelnik

@betsy
Nie, wcale nie widać, że w serwisie dominują młodzi. Bo czy starsi nie czytają HP i czy nie czytali kiedyś lektur szkolnych? Zauważ, że lekturę szkolną w swoim czasie przeczytali przedstawiciele wszystkich obecnych grup wiekowych, książkę nieobowiązkową tylko zainteresowani, a książkę przeznaczoną dla dorosłych tylko dorośli. A zatem "Harry'ego Pottera" możemy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 27.01.2019 21:42
Bibliotekarz

@Monika Zgadzam się z Tobą całkowicie. Ja tylko wskazałam miejsce gdzie można znaleźć inne zestawienie książek na LC. I tylko tyle. Tak samo jak Ty pragnęłabym widzieć zestawienie książek przeczytanych w danym roku. Bo tak naprawdę jest to jakaś miara, które książki w danym roku były przez nas najchętniej czytane. Zdaję sobie sprawę, że dość wysokie miejsce będą miały...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
betsy - awatar
betsy 27.01.2019 21:45
Czytelniczka

@Monika.Masz rację, ja na półkę nie wrzucam lektur szkolnych, bo zakładam, że wszyscy je przeczytali, tak samo książek przeczytanych w dzieciństwie, bo to tak zamierzchła przeszłość...Ale inni widocznie tak robią.
Zresztą przeglądając te zestawienia dorzuciłam kilka książek przeczytanych "dawno temu".

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 27.01.2019 22:19
Bibliotekarz

Ja wchodząc do LC stworzyłam bibliotekę ze wszystkich książek, które pamiętałam, a które wywarły jakiś wpływ na mnie. W mojej bibliotece są i książki z dzieciństwa i lektury szkolne. Teraz na pewno nie chciało by mi się tego robić. Wtedy, był to taki okres mojego życia, że musiałam zająć się czymś konkretnym, czego było widać skutki.
@Monika zgadzam się, wszyscy kiedyś na...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Monika - awatar
Monika 27.01.2019 22:23
Czytelnik

@jatymyoni
Jest jeszcze zestawienie książek leżących obecnie na półce "Teraz czytam" i to spośród wszystkich dostępnych jest najbliższe temu, co chcielibyśmy wiedzieć. Najbliższe, ale i tak niestety dalekie. I nie dlatego, że wielu tej półki nie używa, że tacy jak ja wrzucają książki od razu do przeczytanych - jeśli prócz tego nie różnimy się jakoś znacząco od tych...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 27.01.2019 22:42
Bibliotekarz

Ja na półkę "teraz czytam" wrzucam książki przeczytane, które czekają aż napiszę recenzję. Natomiast według mnie jest to najbardziej zwodnicza półka, bo nie wiadomo kiedy one znalazły się na tej półce. Podam przykład na 20 miejscu na półce przeczytane mamy "Pięćdziesiąt twarzy Greya" i pod spodem 44715 czytelników. Na półce "teraz czytam" też na 20 miejscu jest ta książka,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Monika - awatar
Monika 27.01.2019 23:07
Czytelnik

Nie, nie, nie, mylisz się, ta liczba pod spodem to nie jest ta sama liczba zapisana w jakimś innym czasie, jakiś artefakt z przeszłości serwisu! Jeśli przeglądamy zawartość półki, to liczba pod spodem informuje o tym, ilu użytkowników ma tę książkę na tej półce. Wszędzie chyba indziej w serwisie liczba pod książką to suma wystąpień książki na trzech półkach głównych (nadal...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 28.01.2019 16:29
Bibliotekarz

Masz rację.Panem szarym? Ja uważam, że półkę "chcę przeczytać" nie powinno się brać pod uwagę w żadnych zestawieniach. Jeżeli pod nicami pojawiałyby się wyłącznie książki przeczytane, to ograniczyłoby znacznie rozmiary półki "chcę przeczytać". Sama mam taką półkę i jest to dla mnie pamięć zewnętrzna, ale też usuwam z niej książki, kiedy stwierdzam, że jednak zmieniły mi się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Monika - awatar
Monika 29.01.2019 15:12
Czytelnik

Drastycznych różnic by nie było? Czy ja wiem? Weźmy pierwszą piętnastkę (jeden ekran, żeby stron nie przerzucać) "Trendów LC" z grudnia (najświeższe dostępne zestawienie) i porównajmy z aktualną zbiorczą zawartością półki "Teraz czytam".

Miejsce w "Trendach". Tytuł - liczba użytkowników "teraz czytających" - pozycja na półce "Teraz czytam":
1. "Ślepnąc od świateł" - 568 -...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 29.01.2019 15:58
Bibliotekarz

@Monika podziwiam Ciebie. Ja też chciałabym zobaczyć takie dane. Jak sama przyznałaś nie wszyscy używają półki "teraz czytam". Natomiast ja należę do tych osób które wrzucają książkę na "teraz czytam", a na następny dzień może trafić na półkę "przeczytane". Wrzucam na tą półkę książki przeczytane, ale czekające na napisanie recenzji.
Pan szary cały gdzieś czas istnieje w...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
8_oclock - awatar
8_oclock 23.01.2019 09:31
Czytelniczka

@deltakom

Nie to, żebym broniła jakoś szczególnie rankingów, ale:
mylisz oceny z opiniami.

"Boskie zwierzęta" mają 12 opinii (tekstowych opinii) oraz 57 ocen (gwiazdki), a więc to nie jest tak, że tylko 12 osób przeczytało. Dwanaście osób wyraziło swoją opinię słowami.
Pozostałe o0soby (około 430) umieściły książkę na półkach "teraz czytam" albo "chcę...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 10:39
Czytelnik

Świetnie , w ferworze walki umknęła Ci rzecz najważniejsza , a mianowicie to , że następna w rankingu pozycja ma więcej "czytelników" i "opinii". Szkoda .
Przy każdej książce mamy taką pozycję "Opinie czytelników" a obok po prawej "sortuj opinie wg" i tu otwiera się okno wyboru: "liczby plusów" , "oceny" , "Daty dodania" . Liczba plusów dotyczy plusów dla wypowiedzi...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
8_oclock - awatar
8_oclock 23.01.2019 11:31
Czytelniczka

Ani nie prowadzę "walki", ani nie interesuję się rankingami, nie wiem, czemu "Boskie zwierzęta" są ponad tą ostatnią w rankingu książką.

Zwróciłam wyłącznie uwagę o interpretację liczb przy książce Boskie Zwierzęta, inną niż Twoja.
Jeżeli dodałeś w LC książkę na półkę Przeczytane, to otwiera się jednocześnie okno, gdzie u góry jest napisane: Ocena (gwiazdki), pośrodku...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
8_oclock - awatar
8_oclock 23.01.2019 11:49
Czytelniczka

PS:
Twórcy rankingu wyjaśniają, że liczyli wyłącznie wejścia na stronę danej książki w LC.
Dlatego ranking jest jaki jest i nie zgadzają się (malejąco) liczby widoczne w serwisie LC, bo te liczby nie mają nic wspólnego z klikalnością :)
Pozdrawiam

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 11:55
Czytelnik

Moja droga @8_oclock . Nie mam pretensji , że jesteś dociekliwa , tylko że gubisz najważniejsze fakty i nie zgłębiasz znaczenia słów , które niekoniecznie znaczą to czego po nich oczekujemy . Pomiędzy "wydaje mi się", a jetem pewien istnieje przepaść zwana ułudą , którą wykorzystują spece od marketingu i padłaś ich ofiarą .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 24.01.2019 12:02
Czytelnik

@deltakom
Fakty są takie, że rankingi "Trendy LC" wyznaczane są tylko i wyłącznie na podstawie wejść na strony książek, w dodatku tylko wejść w danym miesiącu, co nijak się ma do liczby osób, które książkę oceniły, przeczytały czy dodały na jakąkolwiek półkę.
Na wykorzystywanym już tutaj przykładzie "Boskich zwierząt":
12 to liczba opinii, a zatem liczba czytelników, którzy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 24.01.2019 15:28
Bibliotekarz

No ja już prowadziłem na ten temat dyskusję z deltakom wczoraj, ale także nic nie zrozumiał, może teraz dzięki długiemu wywodowi Moniki (mnie by się nie chciało tyle pisać), sytuacja stanie się jasna i przejrzysta dla wszystkich.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 24.01.2019 15:37
Czytelnik

Dla większości chyba przejrzysta już była? :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 24.01.2019 15:41
Bibliotekarz

To teraz też będzie dla reszty.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 22.01.2019 20:16
Czytelnik

Mam,taką przypadłość.Że nie zawsze rozumiem.Tekstu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Summer_Magazine - awatar
Summer_Magazine 25.01.2019 13:50
Bibliotekarz

Kolejna to chyba brak spacji w tekstach ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 30.01.2019 11:07
Bibliotekarz

@Renax Najczęściej "prześlizgujemy" się po tekście i tak samo słuchamy. Narzucamy z góry nasze poglądy na informacje przedstawione i czytamy jakby z wewnętrznym filtrem.To, żeby czytać ze zrozumieniem tekst powinna nauczyć szkoła.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Summer_Magazine - awatar
Summer_Magazine 30.01.2019 11:52
Bibliotekarz

Szkoła sama w sobie nie nauczy myślenia, ono należy z czasem samodzielnie w sobie rozwinąć, tak samo jak czytanie ze zrozumieniem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 30.01.2019 12:30
Czytelnik

Rozumiem co czytam

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 30.01.2019 17:18
Bibliotekarz

Myślę jednak, że czytanie ze zrozumieniem i wyłapywanie z tekstu tego co istotne jest kwestią treningu, a nie spada nam z nieba.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Summer_Magazine - awatar
Summer_Magazine 30.01.2019 18:12
Bibliotekarz

Ktoś tu sobie zaprzecza ;) A nad stylem bym jednak popracował. Razi mnie ta niespójność stylistyki i interpunkcji. Pisać, aby pisać to jednak nie sztuka, sztuką jest przemieniać wodę w wino, proste słowa w zaskakującą w swej materii treść.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 31.01.2019 10:41
Czytelnik

Może,rozumiem,.Bo wybiram,lekką literaturę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 31.01.2019 21:29
Bibliotekarz

@ Internetowa_cela Nie widzę sprzeczności w swojej wypowiedzi. Najlepszym miejscem treningu jest właśnie szkoła.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Summer_Magazine - awatar
Summer_Magazine 31.01.2019 21:35
Bibliotekarz

jatymyoniu nie myślałem o Tobie, tylko o innej osobie ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 01.02.2019 13:12
Bibliotekarz

Zgadzam się, że w rozmowie wynika to z braku chęci i z braku otwarcia na poglądy drugiej strony. Najczęściej priorytetem, nie jest rozmowa, czyli wymiana myśli, ale pokazanie, że ja mam rację. To się tyczy też facebooka, bo to jest odmiana rozmowy. Natomiast nie będą się wypowiadać, gdyż mam konto, ale już dawno je zapomniałam.Natomiast przy czytaniu dłuższych tekstów...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
fossa - awatar
fossa 22.01.2019 16:56
Oficjalny recenzent

Powiem tyle; nie należę do żadnej z tych grup,

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 22.01.2019 15:53
Czytelnik

Ja wybiera,takie książki.Bym je łatwo zrozmieć umiał.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 22.01.2019 18:05
Bibliotekarz

Czytanie książek ma być zabawą i przyjemnością, a nie harówką i wyrabianiem jakiś sobie narzucanych norm. Czytam to co mnie sprawia przyjemność, a reszta mnie nie interesuje.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
tsantsara - awatar
tsantsara 31.01.2019 09:15
Bibliotekarz

Czytanie książek ma być zabawą i przyjemnością, a nie harówką i wyrabianiem jakiś sobie narzucanych norm.
To oczywiste, że o żadnych "normach" nie ma mowy - to jakaś fantazja zawistników, którzy nie mają czasu czytać albo zżymają się na tych, którzy czytają własnie tylko dla przyjemności, rzeczy lekkie, łatwe w odbiorze i przyjemne, jak muzyka heavy metalowa (kruminały,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 31.01.2019 21:25
Bibliotekarz

U mnie wachlarz jest bardzo szeroki w zależności od różnych czynników. Lubię stosować "płodozmian" i nie ograniczać się do jednego gatunku. Oprócz tego lubię poznawać nowych pisarzy i różne spojrzenia na świat.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Monika - awatar
Monika 22.01.2019 13:21
Czytelnik

Z podlinkowanego artykułu w Wyborczej:
Przeanalizowaliśmy 12 comiesięcznych zestawień TOP 100 serwisu Lubimyczytac.pl. Autorzy opracowań opierają je nie na wystawianych książkom przez użytkowników ocenach, ale na liczbie odsłon ich stron. Mówią więc raczej o tym, jakie tytuły są popularne, a nie jakie użytkownicy uznają za dobre.
Bzdura! Popularne to są te książki, po które...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
deltakom - awatar
deltakom 22.01.2019 10:33
Czytelnik

Wyobraźmy sobie sytuację , że sprzedawca gwoździ wystawił w swojej witrynie sklepowej nagą modelkę . Oczywiście sprzedaż nieznacznie wzrośnie , ale będzie to nikły procent w stosunku do ilości "oglądaczy". W branży handlowej liczy się przecież sprzedaż , a nie zainteresowanie , zatem takie dane świadczą tylko o marketingu i nawet nie o jego skuteczności . Tak samo jest z...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 22.01.2019 17:53
Bibliotekarz

Zgadzam się z Tobą w 100%. Top 100 jest metodą marketingową i reklamową. Jest także w jakiś sposób samonapędzającym się kołem. jeżeli książka pojawia się na top 100 to automatycznie więcej osób sprawdza co to jest za książka. Mnie interesuje ile jest koniecznych wejść na daną książkę, aby była w czołówce.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 05:57
Czytelnik

@jatymyoni .
Odpowiedź znajduje się w TOP100 . Otóż jest taki autor Szymon Hołownia , który napisał "Boskie zwierzęta" zebrał całe 12 (!!!!) opinii i 486 wejść , myląco nazwanych czytelnikami . Z tego wynika , że 12 osób przeczytało książkę i może coś na jej temat powiedzieć . Mało tego za nim na 99-tym miejscu jest "Nigdy nie pozwolę ci odejść" Katy Regnery mająca 69...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 23.01.2019 07:06
Bibliotekarz

cały ten portal to jedna wielka reklama...

@deltakom
liczba czyelników to nie liczba wejść, ale podsumowanie liczb z półek: przeczytane, chcę przeczytać i teraz czytam, stąd te dziwne liczby

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 07:18
Czytelnik

@Kubencjusz_Ziegler.
Masz pewność ? Żeby odłożyć książkę na półkę "przeczytane" , trzeba wejść w ocenę .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 23.01.2019 07:20
Bibliotekarz

@deltakom
Książka Hołowni na pewno miała więcej wejść niż te prawie 500. A ta liczba 400 coś odpowiadałaby połączeniu tych 3 półek razem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 07:26
Czytelnik

Dobrze , poddaje się . Ta dyskusja nie ma sensu .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 23.01.2019 07:32
Bibliotekarz

Żeby odłożyć książkę na półki: chcę przeczytać i teraz czytam, nie trzeba wchodzić w oceny i liczba ludzi, które te książki zamieścili na takich półkach nie będzie uwzględniona w liczbie ludzi, którzy je przeczytali i/lub dali za nią ocenę/opinię. Moderatorzy strony mają jednak dostęp do takich danych i pododawali te liczby i wyszła im taka suma.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 23.01.2019 13:45
Bibliotekarz

Dla mnie półka "chcę przeczytać" jest pamięcią zewnętrzną i sięgam do niej przed wizytą w bibliotece. Od czasu do czasu robię na niej porządek i wyrzucam książki których na przykład nie ma w bibliotece lub z innych. Staram się utrzymywać ich liczbę na poziomie 10% przeczytanych.
Liczba wejść na stronę danej książki może nic nie mieć wspólnego z użytkownikami LC, gdyż nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Monika - awatar
Monika 24.01.2019 12:01
Czytelnik

@deltakom
Masz pewność ? Żeby odłożyć książkę na półkę "przeczytane" , trzeba wejść w ocenę .
Wejść to jedno, ocenić zupełnie co innego, bywa, że wielu książek nie oceniam, głównie z niepamięci lub w przypadku zbiorów, ale inni mogą nie oceniać z mnóstwa różnych przyczyn, a już napisanie opinii wymaga wysiłku, na który naprawdę mało kto się decyduje.
Do tego dochodzą błędy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 24.01.2019 12:22
Bibliotekarz

Aby dać książkę na półkę przeczytane trzeba wejść w ocenę, ale nie trzeba oceniać. Można nie zaznaczyć żadnych gwiazdek, a i tak książka trafi na półkę "przeczytane". To jest nasz wybór.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Darsky - awatar
Darsky 22.01.2019 08:41
Czytelniczka

Wiem po sobie, że ekranizacja i związana z tym promocja danej historii, bardzo mnie zachęca do sięgnięcia najpierw po książkę :)Albo już po świetnym filmie, gdy dowiaduję się, że to adaptacja - pragnę szybko poznać książkowy pierwowzór.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deana - awatar
deana 21.01.2019 21:59
Bibliotekarka

U mnie w pracy na Mikołajki firma dała wszystkim pracownikom książki, głównie biografie i reportaże. Jakieś 4000 osób dostało książki, może to ten wzrost :) każdy sprawdzał co dostał :) :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 21.01.2019 22:02
Bibliotekarz

Fajna firma. Mój mąż dostał od firmy poradnik o samodoskonaleniu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 22.01.2019 06:23
Bibliotekarz

@jatymyoni
dzisiejsze rekiny biznesu i tygrysy ekonomi zapomniały, że największy sukces w biznesie odnoszą ludzi z dodatkowym wykształceniem filozoficznym.
zamiast tego zalała nas pseudo psychologia i pusta motywacja.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
matram - awatar
matram 22.01.2019 12:12
Czytelniczka

WOW Deana - gdzie Ty pracujesz? :D Ja bym się bardzo cieszyła z takiej niespodzianki! :))) spodobały Ci się Twoje podarunki?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 22.01.2019 17:34
Bibliotekarz

@Kubencjusz_Ziegler książka jest napisana przez psychologa, a wię nie jest źle.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
betsy - awatar
betsy 22.01.2019 21:32
Czytelniczka

Ja bym nie chciała dostać w firmie poradnika o samodoskonaleniu, bo to by znaczyło, że wymaga się ode mnie większej wydajności i entuzjazmu a ja już powoli zmierzam do emerytury i dość już się w życiu doskonaliłam...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 23.01.2019 07:01
Bibliotekarz

@betsy
bo o to w tym chodzi. doskonalić się, ale nigdy nie być doskonałym. :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
jatymyoni - awatar
jatymyoni 21.01.2019 21:54
Bibliotekarz

Ciekawe jest bardzo małe zainteresowanie horrorem. W zestawieniach TOP 100 w rozbiciu na poszczególne miesiące zawsze od 0 do 5 książek znajdowały się: Biografie/autobiografie/pamiętniki, popularnonaukowe, literatura faktu, filozofia i etyka, poradniki, historyczne, literatura dziecięca, klasyka i horror.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 22.01.2019 17:51
Czytelnik

Mała reprezentacja horroru wydaje mi się raczej przewidywalna. Przypominam, że mierzone jest tu nie zainteresowanie samą książką, ale wejścia na jej stronę. I teraz pytanie: kto, kiedy, po co i dlaczego wchodzi na stronę książki?
Oczywiście wchodzą czytelnicy, którzy daną książkę czytają, włączają do swojej biblioteczki, oceniają. Ale nie tylko oni.
Wchodzą potencjalni...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 22.01.2019 18:23
Bibliotekarz

Po ostatniej dyskusji o horrorach myślałam, że zainteresowanie jest większe i King bardziej popularny. A okazuje się, że bardziej popularna jest Paris i Zafon.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 22.01.2019 18:51
Czytelnik

King jest bardzo popularny. Ale wielka popularność jednej książki Kinga, choćby większa niż dziesięciu kryminałów i dwudziestu romansów, to tylko jedna pozycja w tym zestawieniu, a tamte zgarną pozycji wiele. Po prostu, jakie zasady zbierania danych, takie wyniki.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 22.01.2019 20:12
Bibliotekarz

Myślę, poza reklamą, nie chodzi tutaj o popularność, ale o nazwałam bym to "przewidywalnością". King jest marką samą w sobie i albo go lubisz i bierzesz książkę a ciemno, albo nie. Są autorzy znani, cenieni i utrzymujący poziom i oni się nie pojawią na takich zestawieniach. Na takich zestawieniach pojawiają się "gwiazdki", nie wiadomo co po nich się można spodziewać, a więc...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 06:06
Czytelnik

Horror stoi wysoko w rankingach krajów bogatych , my mamy dosyć strachu o jutro i niebezpieczeństw związanych z życiem co dziennym .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 23.01.2019 07:00
Bibliotekarz

@deltakom
Ciekawa teoria.
Życie jest śmiechu warte, więc trzeba się śmiać.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 07:14
Czytelnik

@Kubencjusz_Ziegler.
To nie teoria , tylko statystyka i socjologia .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 23.01.2019 07:17
Bibliotekarz

@deltakom
No ja nie jestem pewny czy taki związek naprawdę istnieje. Może to tylko przypadkowe korelacje.
Tak samo jak z ilością spożytych lodów a poziomem przestępczości. Im więcej zjada się lodów tym większa przestępczość. Ale to przypadek bo powodem dlaczego tak jest, jest temperatura, im zimniej tym mniej lodów się zjada i większości przestępców nie chce się robić...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
deltakom - awatar
deltakom 23.01.2019 07:25
Czytelnik

@Kubencjusz_Ziegler.
Wbrew pozorom statystyka to nauka ścisła , dział matematyki . Interpretacja , to inna rzecz . Dane ze sprzedaży nie kłamią , tak jak dane o średnich zarobkach w danym kraju . Co do socjologii , która jest zupełnie nie ścisła , można tylko powiedzieć , że takie zjawisko zaistniało .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Flavens_Polonicus - awatar
Flavens_Polonicus 23.01.2019 07:30
Bibliotekarz

@deltakom
Są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, cholerne kłamstwa i statystyka.
Statystyka sama w sobie nie kłamie, to prawda, ale też nie daje żadnych odpowiedzi bez prawidłowego kontekstu. Miałem zajęcia ze statystyki i kilkakrotnie więcej zajęć na temat tego jak dane statystyki oceniać i korelacje pomiędzy nimi, związki, wpływ na otoczenie, krzywe oddziałujące na grupy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 23.01.2019 14:19
Bibliotekarz

Ciekawe, ale jednak mnie nie przekonuje. Raczej według mnie wynika z braku polskich pisarzy horrorów i do tego tak reklamowanymi jak innych polskich pisarzy. Sam King nie załatwi wszystkiego. Ciekawe, że poziom horrorów jest zbliżony do książek z filozofii i etyki.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 24.01.2019 10:43
Czytelnik

@jatymyoni
Ciekawe, że poziom horrorów jest zbliżony do książek z filozofii i etyki.
Nie jest zbliżony. Może tak tylko wynikać z nieudolnej interpretacji dokonanej przez autorów "analizy". Jak widać na wykresie (z którego LC zamieściło tylko wycinek), w każdym miesiącu w zestawieniu "Trendów LC" książka z filozofii i etyki jest jedna. Z niemałym trudem znalazłam tę książkę...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 24.01.2019 13:07
Bibliotekarz

Podziwiam Cię za dogłębną analizę, przyznaję mnie się nie chciało. Na tyle mało znam pisarzy horrorów, że trudno by mi było ich znaleźć. Poprawiłam kategorię "Potęgi podświadomości" na poradnik, a więc zniknie "filozofia i etyka". Ja mogę mówić o sobie. Głownie kieruję się opiniami znajomych, jeżeli książka mnie zainteresuje i rozważam jej przeczytanie to wchodzę i wrzucam...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Monika - awatar
Monika 24.01.2019 14:08
Czytelnik

Widzisz, jeśli książka Cię zainteresuje, to wrzucasz do "Chcę przeczytać". Ale jeśli nie zainteresuje? Taka hipotetyczna sytuacja: znajomy napisał opinię, sama opinia nie jest rozstrzygająca, ale wchodzisz na stronę książki, przeglądasz jeszcze jedną czy dwie opinie i w efekcie książki na swoje półki nie wrzucasz. Ale tydzień, miesiąc, rok później o tej samej książce pisze...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 24.01.2019 18:40
Bibliotekarz

"Potęgę podświadomości" mam własne. Można by ją nazwać poradnikiem psychologicznym. Jak jest napisane na obwolucie, przedstawia w niej specjalne techniki, które mają pomóc dokonać zmian w swoim życiu i sprawić żeby stało się pełniejsze. Każdy rozdział kończy się streszczeniem i zestawem ćwiczeń. Sam autor był doktorem religioznawstwa, filozofii i prawa. Nie był...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 30.01.2019 11:01
Bibliotekarz

Z polskich pisarzy, ja też nie. Ale ja nie przepadam za horrorami.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 05.02.2019 16:22
Czytelnik

Ja mam swego ukochanego polskiego twórcę fantasty.To pan Mateusz Rokicki i jego seria Przeklęty Rycerz.Wydawnictwo Poligraf.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 05.02.2019 19:27
Bibliotekarz

Zapamiętam i zobaczę czy jest w bibliotece. Dzięki

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
deltakom - awatar
deltakom 06.02.2019 09:17
Czytelnik

Bardzo przepraszam , ale obserwuję ten wątek i jest jak u Boya-Żeleńskiego "... każdy wrzeszczał o czymś innym , jak to bywa w życiu rodzinnym ...".
Przypominam , że tematem jest "Jakimi książkami Polacy interesowali się przez cały ubiegły rok?" , a to jest takie pytanie jak : Dlaczego ekskrementy pływają ?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 06.02.2019 17:57
Bibliotekarz

@deltakom myślę, że nie masz racji. W tej dyskusji, pod moim wpisem, tematem było małe zainteresowanie czytelników horrorem i jednak nikłe zainteresowanie filozofią i etyką. Drugi punkt okazał się mylny. Nie ma zainteresowania filozofią, tylko źle została zakwalifikowana książka. Natomiast wątek horroru był ciekawy. Może to komplement, że jak w rodzinie dzielimy się z sobą...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.02.2019 16:45
Czytelnik

Może,mało kto czyta horror.Bo,to źle widziane.Ktoś,kto czyta horrory.Jest kojarzony z mrocznymi myślami.
Ja natomiast bardzo lubię mos
cny horror.Ale,czytam rzadko.Bo w bibliotece jest mało.Zresztą mam plan.Zamówić,sobie Igły i Grzechy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 07.02.2019 18:00
Bibliotekarz

Myślę, że dużo z nas mając problemy w życiu codziennym, a czasami i horrory sięga po lekturę łatwą i przyjemną aby się odstresować. Przynajmniej w powieści pragną oglądać świat przez różowe okulary.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 08.02.2019 11:19
Bibliotekarz

Ja też nie lubię obyczajówek, bo są dla nie mdłe i nic nie wnoszą, nie wymagają jakiegokolwiek zaangażowania z mojej strony. W kryminałach przynajmniej mam zagadkę, którą staram się rozwikłać. Nie znam horrorów, ale oczekiwałam bym od nich coś więcej niż samej grozy i wzbudzania lęków u mnie. Spróbuję poczytać parę z tych nominowanych, o ile będą w bibliotece i zobaczę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 09.02.2019 14:32
Bibliotekarz

Nawet Fromm, nie wiem czy w "Zapomnianym języku" pisał jak ważne i terapeutyczne dla dzieci są baśnie i bajki. Z jednej strony wpływają na rozwój wyobraźni, a przy tym inteligencji, z drugiej w formie zabawy uczą postaw moralnych i etycznych i pokazują świat gdzie nie tylko istnieje dobro i miłość. Ciekawe on podkreślał rolę baśni, okrutnych, które straszą, ale są czytane...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 21.01.2019 20:18
Czytelnik

Fantasty,obyczajowa,kryminał w dół.Dla mnie szkoda.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Marcin Fryncko - awatar
Marcin Fryncko 21.01.2019 19:49
Czytelnik

Ciekawy sondaż. O dziwo czytelnictwo kryminałów spadło pod koniec roku. A wydawało by się że ten gatunek jest w Polsce nie do pokonania.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
andeś - awatar
andeś 21.01.2019 18:47
Czytelniczka

Myślę, że takie zestawienie danych z miesięcznych top 100 nie jest zbyt miarodajne.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
David - awatar
David 21.01.2019 18:41
Czytelnik

W jakiej kategorii znajdują się książki popularnonaukowe takie jak Homo Deus? A co z książkami takimi jak Rozmyślania Aureliusza lub self-help typu Myśl i bogać się?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 21.01.2019 19:22
Bibliotekarz

W części materiału tutaj nie publikowanej jest ukazany poziom zainteresowania literaturą popularnonaukowa i filozofią. Jest on stały i dość niski, ale tego można się było spodziewać. Jest to literatura nie dla wszystkich.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
David - awatar
David 21.01.2019 19:32
Czytelnik

jatymyoni, jesteś w stanie podać dokładne dane lub link do innego źródła? Obawiam się, że dostęp do http://biqdata.wyborcza.pl jest płatny.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 21.01.2019 19:51
Bibliotekarz

Nie. Wchodząc na tą stronę przeczytałam, że jestem w grupie osób, które mogą wejść bezpłatnie. Widać Gazeta Wyborcza cienko przędzie i na wszystkim chce zarobić. Myślę jednak, że to nie duża strata.Jest to opracowane tak jak e Trendach lubimy czytać na podstawie wejść na dane tytuły, a nie tego co naprawdę czytamy. Oprócz tego jest ładny diagram jak w ciągu roku zmieniały...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
betsy - awatar
betsy 21.01.2019 20:37
Czytelniczka

Jatymyoni,David. Wyborcza ma limit zdaje się 3 artykułów bezpłatnych miesięcznie. Ponieważ często korzystam z gazeta.pl wykorzystuję je sama nie wiem kiedy. Jeżeli ktoś nie czyta- ma za darmo.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 21.01.2019 21:12
Bibliotekarz

Dziękuję. Zgadza się ja nie korzystam z gazety.pl i dlatego mogłam przeczytać. Zresztą mam otwarty artykuł w drugim oknie i mogę odpowiedzieć na pytania jego dotyczące. Ciekawe w rankingu TOP 1oo lubimy czytać było ujęte 289 pisarek i 185 pisarzy. Kobiety pryn wiodą w romansach stosunek 80 kobiet do 5 mężczyzn, w literaturze dziecięcej i w poezji. W kategorii kryminały,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 05.02.2019 16:19
Czytelnik

Ja Wyborczą czytam necie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
jatymyoni - awatar
jatymyoni 21.01.2019 18:02
Bibliotekarz

Ja się załapałam na przeczytanie bez opłaty. Ciekawe ile wynosił limit? Całość analizy opiera się na wejściach na dane książki, a nie na liczbie osób, które ją przeczytały lub na ocenach. Czyli najwięcej zyskują powieści kontrowersyjne, bo co prawdy ich nie czytamy, ale sprawdzamy ich opisy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
asymon - awatar
asymon 21.01.2019 18:28
Bibliotekarz

Czy ja wiem? Remigiusza jednak naród czyta, sądząc po liczbie recenzji na LC. W pozostałych przypadkach strzelam, że bardziej reklama niż kontrowersyjność.

Ja mam wrażenie, że wydaje się więcej literatury popularnonaukowej, choć może to moje skrzywione, trochę życzeniowe postrzeganie świata. W grudniu najbardziej po oczach waliły "Kosmiczne Zachwyty" deGrasse Tysona, chyba...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 21.01.2019 19:32
Bibliotekarz

@asymon masz rację. Reklama dźwignią handlu. Kontrowersyjne dla nie sa książki Pani Blanki Lipińskiej. Reszta wydaje się, że dzięki reklamie jest czytana. Sama zastanawiam się na przeczytaniem Jakuba Żulczyka, aby sprawdzić dlaczego jest tak chwalona. Ja też mam wrażenie, że coraz więcej wydaje się literatury popularnonaukowej i to mnie cieszy. Jednak ja, jeżeli chodzę po...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 05.02.2019 16:18
Czytelnik

Mam na swym koncie książki pani Blanki.Opinie wystawione,.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 05.02.2019 19:31
Bibliotekarz

Filmu nie oglądałam, ale książki z chęcią czytam z astrofizyki.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
betsy - awatar
betsy 21.01.2019 17:32
Czytelniczka

Dlaczego, żeby przeczytać artykuł muszę za niego zapłacić? To LC nie mógł przygotować własnej analizy dostępnej dla swoich użytkowników?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
5000lib - awatar
5000lib 21.01.2019 19:53
Czytelnik

Po prostu LC to jedna wielka machina marketingowa. :-). Z jednej strony udostępniamy dane, wypowiadamy się, z drugiej niestety, nie dostajemy feedback'u za darmo. Smutne, ale prawdziwe, a może jestem w błędzie?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Wiedenka - awatar
Wiedenka 21.01.2019 17:25
Bibliotekarka

A bez tego linku do Mroza ciemności okryłyby ziemię... ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
LubimyCzytać - awatar
LubimyCzytać 21.01.2019 16:16
Administrator

Zapraszamy do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam