Prawa naturalne dziecka. Rewolucja w edukacji dla rodziców i pedagogów

- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Les lois naturelles de l’enfant
- Wydawnictwo:
- CoJaNaTo
- Data wydania:
- 2018-02-16
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-02-16
- Liczba stron:
- 430
- Czas czytania
- 7 godz. 10 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788363860196
- Tłumacz:
- Blanka Łyszkowska
Książka Céline Alvarez stała się we Francji bestsellerem już w dniu premiery. Do dnia dzisiejszego setki tysięcy rodziców i pedagogów odetchnęło z ulgą, znajdując w niej odpowiedź na nurtujące ich pytania o wychowanie i naukę. Dlaczego system edukacji zbyt często podcina dzieciom skrzydła? Dlaczego tak wielu nauczycieli doświadcza wypalenia zawodowego, a tak wielu rodziców niepokoi się, widząc zniechęcanie szkołą swoich dzieci?
Już tysiące francuskich nauczycieli zarzuciło bezpowrotnie dotychczasowe metody dydaktyczne na korzyść „naturalnych praw dziecka” i odzyskało radość z pracy z dziećmi. Miliony internautów zainspirowało się już szczegółowymi opisami zajęć oraz filmami instruktażowymi dostępnymi dla wszystkich na stronie autorki www.celinealvarez.org
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację.
Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego „naturalne prawa dziecka”. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne.
Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu.
Rewolucja w edukacji jest nie tylko możliwa, ale i nieunikniona.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 76
- 20
- 5
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Prawa naturalne dziecka. Rewolucja w edukacji dla rodziców i pedagogów
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Ciekawa, ale szybko o niej zapomniałam
Ciekawa, ale szybko o niej zapomniałam
Pokaż mimo toObowiązkowo dla każdego nie po to aby przeczytać i ocenić, ale po to aby stosować w praktyce.
Obowiązkowo dla każdego nie po to aby przeczytać i ocenić, ale po to aby stosować w praktyce.
Pokaż mimo toPo lekturze zaczalem sie mocno zastanawiac nad obecna forma edukacji podawana naszym pociechom (poklsoie powstania szkoly w ogole: czyli rodzice do pracy, a dzieci przyuczamy do pracy). Jestem ksztalcony techicznie, stad odczucie, ze moznaby zawarte w ksiazce informacje skompresowac w polowie woluminu. Jesli znana jest Ci szkola Montessori, mozesz nie uswiadczyc nowych informacji. Jesli chcesz dowiedziec sie jak dzieci wplywaja na siebie w grupie ('podciaganie') - warto siegnac.
Po lekturze zaczalem sie mocno zastanawiac nad obecna forma edukacji podawana naszym pociechom (poklsoie powstania szkoly w ogole: czyli rodzice do pracy, a dzieci przyuczamy do pracy). Jestem ksztalcony techicznie, stad odczucie, ze moznaby zawarte w ksiazce informacje skompresowac w polowie woluminu. Jesli znana jest Ci szkola Montessori, mozesz nie uswiadczyc nowych...
więcej Pokaż mimo toTa ksiązka to złoto
Ta ksiązka to złoto
Pokaż mimo toLektura obowiązkowa dla każdego rodzica i nauczyciela. Pomaga zrozumieć, podpowiada.
Lektura obowiązkowa dla każdego rodzica i nauczyciela. Pomaga zrozumieć, podpowiada.
Pokaż mimo toGenialna. Książka, która szerzej otworzyła mi oczy i bardziej pomogła w moim własnym rodzicielstwie niż poradniki dla rodziców.
Takiego przedszkola i takiej szkoły pragnę dla moich dzieci. Jednocześnie zobaczyłam jak sama, na co dzień, mogę działać i wspomagać moje dzieci. Nie tylko w rozwoju i nabywaniu nowych umiejętności, ale również w byciu szczęśliwymi i spełnionymi.
Genialna. Książka, która szerzej otworzyła mi oczy i bardziej pomogła w moim własnym rodzicielstwie niż poradniki dla rodziców.
Pokaż mimo toTakiego przedszkola i takiej szkoły pragnę dla moich dzieci. Jednocześnie zobaczyłam jak sama, na co dzień, mogę działać i wspomagać moje dzieci. Nie tylko w rozwoju i nabywaniu nowych umiejętności, ale również w byciu szczęśliwymi i spełnionymi.
Bardzo ciekawa książka. Autorka opisuje efekty, jakie przyniosło nauczanie grupy dzieci w jednym z francuskich przedszkoli. Grupa ta była prowadzona w duchu montessoriańskim. Oprócz podsumowania efektów swojej pracy, Celine Alvarez opisuje także z jakich metod i pomocy dydaktycznych korzystała. Porusza też kwestię okresów wrażliwych u dzieci i ich wpływ na nabywanie wiedzy.
Bardzo ciekawa książka. Autorka opisuje efekty, jakie przyniosło nauczanie grupy dzieci w jednym z francuskich przedszkoli. Grupa ta była prowadzona w duchu montessoriańskim. Oprócz podsumowania efektów swojej pracy, Celine Alvarez opisuje także z jakich metod i pomocy dydaktycznych korzystała. Porusza też kwestię okresów wrażliwych u dzieci i ich wpływ na nabywanie wiedzy.
Pokaż mimo to