rozwiń zwiń

Kolejna gwiazda po stronie J.K. Rowling: Nienawidzę cancel culture

Konrad Wrzesiński Konrad Wrzesiński
29.11.2022

Helena Bonham Carter, filmowa Bellatrix z ekranizacji bestsellerowego cyklu o Harrym Potterze, udzieliła głośnego wywiadu dziennikowi „The Times”. Brytyjska aktorka stanęła w obronie Johnny’ego Deppa i J.K. Rowling i stanowczo zaprotestowała przeciwko cancel culture.

Kolejna gwiazda po stronie J.K. Rowling: Nienawidzę cancel culture Flickr.com/David Torcivia

Choć o literackich planach J.K. Rowling słyszymy rzadko – i niewiele częściej w przestrzeni publicznej pojawiają się głosy o możliwej kontynuacji bądź rozszerzeniu filmowej opowieści o Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (ostatnio pojawiło się jednak światełko w tunelu) – nazwisko brytyjskiej pisarki pozostaje jednym z najgorętszych na książkowym rynku.

Niestety głównie z powodu komentarzy twórczyni serii o Harrym Potterze dotyczących osób transpłciowych, które podzieliły nie tylko fanów cyklu, ale i aktorów znanych z ekranizacji (więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ).

J.K. Rowling transfobką?

W 2020 roku brytyjska autorka opublikowała serię tweetów, w których między innymi nie zgadzała się z proponowanym terminem „osoby, które miesiączkują” – zamiast „kobiety”. Jej zdaniem jest on tożsamy z próbą „wymazania pojęcia płci”. Wspominając terapie hormonalne, dodała z kolei, że „operacja stała się szybkim i łatwym rozwiązaniem dla dziewczyn, które czują, że nie przynależą”.

Rowling przyczepiono łatkę transfobki. Pisarka szybko stała się persona non grata i – niczym sam Voldemort – tą-której-imienia-nie-wolno-wymawiać. Grożono jej między innymi śmiercią i gwałtem.

Helena Bonham Carter broni J.K. Rowling

Szum wokół pisarki nie cichnie, a sprawa zatacza coraz szersze kręgi. Przed kilkoma dniami jedna z dziennikarek, która należała do grupy osób krytykujących autorkę „Harry’ego Pottera”, po przyjrzeniu się twórczości Rowling zmieniła zdanie i zdecydowała się ją przeprosić. Teraz, w rozmowie z brytyjskim dziennikiem „The Time”, do tematu nawiązała dwukrotnie nominowana do Oscara Helena Bonham Carter, filmowa Bellatrix Lestrange.

Aktorka wypowiedziała się na temat cancel culture (kultury unieważniania), czyli usuwania artystów z życia publicznego z powodu ich poglądów, komentarzy czy kontrowersji dotyczących życia prywatnego.

Czy knebluje się usta geniuszowi ze względu na jego praktyki seksualne? W takim razie trzeba by wykluczyć miliony osób, gdybyście przyjrzeli się uważniej ich życiu osobistemu – zapewniła.

Helena Bonham Carter: Polowanie na czarownice

Nienawidzę cancel culture – zadeklarowała Helena Bonham Carter. – To wszystko stało się dość histeryczne i zaczęło przypominać polowanie na czarownice – dodała.

Artystka wymieniła przy tym między innymi sprawę rozwodu Johnny’ego Deppa i Amber Heard. Po czym bezpośrednio nawiązała do ataków na J.K. Rowling. – To po prostu okropne, to stek bzdur – oceniła. Zdaniem Bonham Carter pisarka padła ofiarą prześladowania.

Całą tę sprawę doprowadzono do skrajności. Pozwoliła sobie wyrazić swoją opinię, ponieważ padła ofiarą nadużyć. Każdy nosi w sobie własną historię traumy i formułuje swoje opinie na jej podstawie. Trzeba to uszanować: to, co przeszli ludzie, i ich ból.

Brytyjska aktorka podkreśliła, że w słowach autorki cyklu o Harrym Potterze dotyczących osób transpłciowych nie było agresji. Co więcej, jak zaznaczyła, nie każdy musi zgadzać się z każdym. – Byłoby to szalone i nudne – podsumowała.

Filmowa Bellatrix nawiązała ponadto do stanowisk Daniela Radcliffe’a, Emmy Watson i Ruperta Grinta, czyli Harry’ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasleya, którzy otwarcie skrytykowali wypowiedzi Rowling. Rozmówczyni „The Time” wskazała, że w jej opinii powinni pozwolić pisarce mieć własne zdanie.

Ale myślę, że są bardzo świadomi konieczności ochrony własnego grona fanów i swojego pokolenia – dodała.


komentarze [97]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Kamii - awatar
Kamii 06.12.2022 18:07
Czytelnik

Każdy ma prawo głosu. Każdy ma prawo mieć swoje zdanie. Jednak według mnie, jeżeli czyjeś poglądy są dla innych krzywdzące, nie powinien mówić o nich głośno. Pomimo tego, że jako dziecko uwielbiałem Rowling, teraz, gdy jestem transpłciowym mężczyzną i widzę te wszystkie jej posty poczułem się skrzywdzony.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
KamilJakiśtam - awatar
KamilJakiśtam 06.12.2022 22:01
Czytelnik

Są ludzie, którzy czują się pokrzywdzeni przez ruchy LGBT i jest ich coraz więcej. Ostatnio w USA głośna jest sprawa Chloe Cole.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Laura Priestess - awatar
Laura Priestess 06.12.2022 11:07
Bibliotekarka

Ja nie chcę być nazywaną osobą, która miesiączkuję, gdyż mam 43 lata i za parę kolejnych przestanę miesiączkować. Kim wtedy będę?Osobą, która już nie miesiączkuje? Czy po prostu osobą? Ja czuję, że moja tożsamość jest ściśle powiązana z byciem kobietą i chcę być nazywana kobietą. A inni niech się nazywają jak mają ochotę. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Magus - awatar
Magus 04.12.2022 09:08
Czytelnik

W końcu jeden głos rozsądku w tym rozwlekłym bagnie. To dawno zaszło za daleko, a to co się obecnie wyrabia, to jedna wielka paranoja. Teraz, to już nie jest walka o czyjeś prawa, a po prostu szukanie sposobu jak się znowu do czegoś przyczepić.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
lalunia369 - awatar
lalunia369 04.12.2022 08:37
Czytelniczka

Dziwi mnie tak szerokie poparcie dla Rowling. Zanim zaczniecie się zgadzać, kochani użytkownicy portalu lubimyczytac, polecam zaznajomić się z tematem transpłciowości, bo w żadnym komentarzu póki co nie widziałam ani jednego merytorycznego argumentu. Wtedy, kiedy w końcu dotrze do was informacja, że transpłciowa młodzież ma o 60% większe szanse na popełnienie samobójstwa...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Coriolan - awatar
Coriolan 04.12.2022 12:03
Czytelnik

Szanowna laluniu369 , transpłciowość to choroba psychiczna i tak powinna być leczona.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 04.12.2022 12:19
Czytelniczka

Empatia? Mocne, przy czym moja empatia, dla przykładu, nie dotyczy Zenka, a co za tym idzie całej klasy Zenków; nie jest również w żaden sposób powiązana z czytaniem. Jeśli się pojawia to wyłącznie wobec konkretnej osoby i jest nie do oderwania od niej, czyli połączona z nią na stałe.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 04.12.2022 12:39
Czytelniczka

Czy to oznacza, że Zenek nie jest osobą? Ano nie jest.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 04.12.2022 19:06
Czytelniczka

@Necator, mnie bardzo dokładnie badano pod kątem motoryki, behavioru, różnych zaburzeń i... na żadną operację mnie nie skierowano. Voila!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 04.12.2022 21:46
Czytelniczka

@Necator, na badania zgłaszałam się dobrowolnie, motywowana ciekawością, jak panie psycholożki i fizjoterapeutki poradzą sobie z moim seksapilem. Raz udałam lekką depresję, innym razem skręcenie kostki... takie tam. Wywnioskowałam, że niektórym przytulanie się z ponętną laską nie sprawia... zawodu. Tak @Necator, dysforii nie zgłaszałam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 04.12.2022 22:31
Czytelniczka

@Necator, no nie wiem. Moja ciekawość jest szczera i kręcą mnie takie okoliczności.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 04.12.2022 23:02
Czytelnik

...to autentycznie Twoje własne doświadczenia, czy jakieś zapożyczenie z Nimfomanki, Sonii Rosy? ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 04.12.2022 23:06
Czytelniczka

Są autentyczne. Tak, moje własne.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 00:17
Czytelnik

Lucy, a to Mniszkówna nie poradziła sobie z Twoim seksapilem? bo twierdzi, że Cię badała... xD to jej przytulanie z Tobą nie sprawiło zawodu?  😂 no, nie wnikałbym, gdyby sama nie poruszyła tematu... sorry, jeśli zbyt głęboko drążę... ;))

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 05.12.2022 00:27
Czytelniczka

Marek, nie wiem. Bardzo możliwe. Moja wrażliwość telepatyczna tak daleko nie sięga, aby dopadać z za węgła obnażoną publicznie panią, w celu rypnięcia jej smartfona, którym sobie strzela foty.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 00:37
Czytelnik

Ania-Frania ostatnio ma jakieś paskudne krosty na avatarze... może dostała alergii, na przykład... sama na siebie :D

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 05.12.2022 00:37
Czytelniczka

Oczywiście, że tête-à-tête, publicznie na pustej ulicy przy Rynku w centrum miasta. Bo jesteś bogata i kupiłaś cały Kraków.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 01:02
Czytelnik

Mniszkówna sobie strzela gołe foty na rynku w Krakowie?? to mogłoby oznaczać, że wychodzi na jakieś niekontrolowane przepustki i personel nie wie, co ona wyrabia... xD

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 05.12.2022 01:12
Czytelniczka

Ja wiem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 01:19
Czytelnik

ale Ty chyba nie jesteś jej personelem... może należałoby poinformować oddziałową, albo ordynatora? a może ona zwiała?? xD

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 05.12.2022 01:50
Czytelniczka

Jestem, bo wiesz, to jest tak, jak z Eureką, nagle coś z lekka zaczyna lśnić, w następnej chwili dopada olśnienie i tak oto naga prawda zatruwa ci cały świat; patrzysz i oczom nie wierzysz; chce ci się płakać, no i ronisz te łzy, że z personelu wylecisz, żeś ją puścił.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 02:01
Czytelnik

hmm, a mnie się zdawało, że ona się sama puściła, czy coś... xD  no cóż, to może jeszcze uda Ci się ją złapać - szczerze mówiąc, gdybym to ja był personelem, to mnie by nie zależało: mniej pryszczy, bełkotu i ogólnie, spokojniej na oddziale... ordynator może się nie doliczy  w czasie obchodu... :D

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 02:33
Czytelnik

@Necator jesteś w błędzie - Ania vel Florence kasuje swoje posty, jak klasyczna manipulantka, więc potem nie widać pierwotnego przebiegu dyskusji... reklamacje proszę zatem kierować nie pod mój adres... 😊
p.s. niby na zaczepne, oszajbiałe teksty można by nie odpowiadać, ale przecież ignorowanie byłoby niegrzeczne... ;))
p.s.2 ja już idę spać, ale widzę, że szajba...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lucy Fair - awatar
Lucy 05.12.2022 03:53
Czytelniczka

@Necator, z całym szacunkiem, możemy, aczkolwiek problem transseksualistów jest w moim odczuciu nieprzyjemny i niech sobie ich dotyczy nie mnie na przykład. Nie wiem czy pani Rowling by się ze mną zgodziła lecz wymiecenie tematu z naszych magicznych relacji uważam za słuszne i absolutnie uzasadnione (zdrowym stanem ducha). Pani Rowling ma oczywiście pełne prawo zmyślać...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 04:55
Czytelnik

Sorry, że wkroczę w tym miejscu "między wódkę a zakąskę" jak to mówią 😊 ale uważam że to "bezczelnie włażenie z buciorami gdzie się da", to jest najczęściej działalność różnych aktywistów elgiebetów, którzy właściwie uprawiają ideologię i to wcale nie służącą dobrze ludziom odmiennych orientacji a wręcz przeciwnie, bo społeczeństwo ma już dosyć ich nachalności i wywierania...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 05:36
Czytelnik

Kłamlińska-zmiennonickowa  pociesza się jak może wyświechtanymi tekstami... ale potem przecież jak zwykle wykasuje swoje posty, ucieknie, zmieni nicka i avatara... a ludzie coraz częściej już to spostrzegsją, więc w końcu Kłamlińska wypadnie z obiegu wiarygodnych osób

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 06:10
Czytelnik

Kłamlińska manipulantka próbuje przypisując komuś obłąkanie, by usprawiedliwić swoje własne oszustwa i niueczciwość...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 06:22
Czytelnik

Uczciwie opisuję, co Kłamlińska tutaj wyczynia - wszystkie jej nieuczciwości a ona na to nazywa mnie nieuczciwym, nie podając jednak ani jednego konkretnego argumentu - to jest "uczciwość" tej osoby.  
Szkoda czasu na kogoś takiego.   

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 06:34
Czytelnik

Świetnie. Chyba wreszcie dobry moment, żeby zakończyć z tą osobą i nie zarywać sobie nocy z powodu tego typu dyskusji. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 05.12.2022 06:54
Czytelnik

jest takie popularne powiedzenie: nie strasz, nie trasz, bo... ;) które tutaj dobrze pasuje...

p.s. znowu perfidnie zmieniony post... i taka osoba chce, żeby traktować ją z szacunkiem i poważnie... no nie da się, niestety.  

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 05.12.2022 10:40
Czytelniczka

@Necator, metoda osiągnięcia celu polega na tym, żeby spalić za sobą wszystkie mosty. Dowolnie który przejdziesz, od razu za sobą palisz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 05.12.2022 11:14
Czytelniczka

Mosty należy palić umiejętnie, aby nikt tego nie zauważył i nie nabrał podejrzeń, że cel wogóle istnieje. Dopóki nie przekroczysz mostu bez niechcianego towarzystwa, to go oczywiście nie palisz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 09.12.2022 03:04
Czytelniczka

Skala tego zjawiska jest powszechna.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 09.12.2022 19:49
Czytelniczka

Jednakowoż płci nie można zmieniać.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 09.12.2022 20:18
Czytelniczka

Moim zdaniem anioł może nieprzeciętnej lasce skoczyć.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
rotmistrz - awatar
rotmistrz 03.12.2022 19:31
Czytelnik

Oświecenie zdechło na naszych oczach. Przynajmniej na tzw. zachodzie. Wiedza naukowa, eksperymenty, badania anatomii człowieka, przyczyn zjawisk atmosferycznych. Wuj to wszystko strzelił, bo pojawiło się pokolenie odmóżdżeńców którzy uważają, że jedynym kryterium prawdy jest "bo ja tak chcę". Bo ja chcę być dziś kobietą a za godzinę mężczyzną, bo ja chcę być ona, on albo...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
asymon - awatar
asymon 11.01.2023 12:31
Bibliotekarz

Trudno powiedzieć. Co nauka mówi o rasie, chorobie, inteligencji i płci
Tu masz temat krótko opisany, w miarę rzetelnie i przystępnie. Ładne, acz wyrwane z kontekstu zdanie:

Nie dajmy się jednak zwieść pokusie, aby czytać transpłciowość przez pryzmat jej najbardziej...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
 Trudno powiedzieć. Co nauka mówi o rasie, chorobie, inteligencji i płci
rotmistrz - awatar
rotmistrz 11.01.2023 19:30
Czytelnik

Koło rzetelności to nawet nie leżało...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
KamilJakiśtam - awatar
KamilJakiśtam 03.12.2022 16:55
Czytelnik

Cancel is cancer.
Jest taka książka, o której wielu mówi, ale naprawdę niewielu ją czytało - "Paragraf 22". A w niej White Halfoat (facet mieszanego pochodzenia, ale strojący się na NAJBARDZIEJ INDIAŃSKIEGO INDIANINA) mówi "Powiadam ci, Yossarian, przesądy rasowe to rzecz straszna. Naprawdę. To potworne, kiedy przyzwoitego, lojalnego Indianina traktuje się jak jakiegoś...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
behemot - awatar
behemot 02.12.2022 15:23
Czytelnik

No i bardzo dobrze.
Od pewnego czasu niewielka, ale głośna i agresywna grupa usiłuje wymusić na całej społeczności, że ta ma obowiązek tolerować wszystko.
Nie może być na to zgody. Tolerancja sama w sobie nie jest żadną zaletą. Uczciwy człowiek nie może tolerować chamstwa, agresji, pedofilii, albo przyzwolenia na operacje zmiany płci u 14-letnich dzieci przeprowadzanych np....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Haszaman - awatar
Haszaman 01.12.2022 12:28
Czytelnik

Najlepsze to są reakcje tego wielobarwnego środowiska, jak się otwarcie mówi, że się lubi Rowling i się ją szanuje. Obraza majestatu, jakby im ktoś w twarz napluł :D Co za czuby...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Krzysiek Czyżowski - awatar
Krzysiek 30.11.2022 10:46
Czytelnik

To jest właśnie różnica między inteligencją Artysty w osobie Heleny Bonhan Carter, a "gwiazd" pokroju Daniela Radcliffe'a, Ruperta Grinta i pewnie wielu innych. Właśnie przeczytałem "Matkę noc" Vonneguta i to jest poziom oburzenia tych stetryczałych Nazistów snujących w piwnicy plany oczyszczenia ludzi z podludzi. Histeria, bo inaczej tego nazwać nie można, na punkcie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Marcin - awatar
Marcin 30.11.2022 11:14
Czytelnik

To też jest ciekawy zbieg okoliczności: doświadczeni aktorzy grający czarne charaktery (Carter, Fiennes) wykazują się rozumem i moralnością, a żółtodzioby grający bohaterów wykazali się głupotą i niewdzięcznością (a gdyby nie HP Rowling nie zaistnieli by tak łatwo).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jerico - awatar
Jerico 30.11.2022 12:42
Czytelnik

Też zwróciłem na to uwagę. Takie swoiste przeniesienie charakterów postaci na aktorów. Harry, Hermiona i Ron byli tymi dobrymi, więc grający ich aktorzy też muszą w "dyskusji" (a raczej nagonce) wziąć stronę "tych dobrych". A Voldemort i Bellatrix byli źli, więc aktorzy mogą sobie pozwolić na poparcie stanowiska tych "złych" (czyli Rowling i każdego, kto jej nie krytykuje).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Virgo13 - awatar
Virgo13 01.12.2022 08:41
Czytelnik

@Krzysiek Czyżowski Histeria, bo inaczej tego nazwać nie można, na punkcie mniejszości seksualnych i feminizmu osiągnęła apogeum. 
Trochę  bym przyhamował z tym "apogeum". Co jakiś czas, zupełnie bez mojego większego udziału, zdarza mi się przeczytać opis kuriozum, które przekroczyło granice mojej wyobraźni.
I tak ostatnio jakaś tiktokerka wycięła sobie jajniki, bo wie, że...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Krzysiek Czyżowski - awatar
Krzysiek 02.12.2022 08:55
Czytelnik

Dziękuję za zwrócenie uwagi na dobór słów, ale braki w wykształceniu są dość duże, a i zasób, słownictwa właśnie, niewielki. Cała ta sytuacja przypomina mi dowcip o subkulturze Emo: "Świat jest okropny, idę się zabić. Do jutra..." Skądinąd odnoszę wrażenie, że dajemy się wciągać w dyskusję na istotne tematy o tożsamości człowieka i jego praw, przez pryzmat wypowiedzi...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
MoVers - awatar
MoVers 30.11.2022 09:47
Czytelniczka

Ma rację ... czasem mam wrażenie, że to już podchodzi pod obłęd - strach powiedzieć, że kobiety miesiączkują czy cokolwiek podobnego ...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Tytus_Jasnogorski - awatar
Tytus_Jasnogorski 30.11.2022 05:48
Czytelnik

Zgadzam się z panią Rowling jak i Carter. Piętnować kogoś za to,że nazywa kobietę kobietą a mężczyznę mężczyzną?? Piętnować kogoś,kto nie uznaje lewackiego szaleństwa i śmieje się z rzekomych 547 płci?? 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Alka - awatar
Alka 29.11.2022 23:46
Czytelniczka

No właśnie, ja też poparłabym J.K.Rowling, bo na mnie jej wyrażenie poglądu nie zrobiło jakiegoś olbrzymiego wrażenia, ot, skomentowała obecny trend, który po prostu dotknął wrażliwego społecznie tematu płci. Co więcej, według mnie traktowanie słowa "kobiety" jako określenia "niemieszczącego się w jakiś ramach", bądź też "niepasującego" jest po prostu słabym ciosem poniżej...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Czytam_bo_lubię - awatar
Czytam_bo_lubię 01.12.2022 15:02
Czytelnik

Mam podobne odczucia. A określenie "osoba, która miesiączkuje" jest może i medycznie precyzyjne, ale wyklucza przecież kobiety po menopauzie. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 01.12.2022 19:47
Czytelniczka

@Necator, tak, wyklucza transkobiety lecz nie wyklucza Amelii 2.0, gdyż jej period jest nieregularny tak bardzo, że nigdy nie ma miejsca. Powodem jest pewnie wada urządzenia, która być może jest nawet celowa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Marcin - awatar
Marcin 29.11.2022 21:54
Czytelnik

Dobrze powiedziała, ale ostatnio co drugi artykuł dotyczy Rowling. Nie lepiej jest zebrać wszystkie wypowiedzi z ostatnich dni do kupy i umieścić w jednym artykule?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 30.11.2022 15:58
Bibliotekarz

Nie. Mniej wyświetleń strony. 💰💰💰 musi się zgadzać. Może w końcu uzbierają na porządny zespół deweloperów web/mobile i QA  😈

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
karcia53 - awatar
karcia53 29.11.2022 19:11
Czytelniczka

Liczyłam na to, że może zostanie przetłumaczony cały wywiad, a przynajmniej szerzej opisany. Ciekawi mnie, czy aktorka szerzej wypowiedziała się także na temat sytuacji Johnny'ego Deppa. Artykuł dzięki temu mógł być ciekawszy, a w tej formie dostajemy kolejny komentarz na temat tego, co ktoś powiedział o J.K.Rowling.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Batalia - awatar
Batalia 29.11.2022 17:09
Czytelniczka

Widzę, że każda wypowiedź o Rowling teraz będzie miała osobny artykuł.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 29.11.2022 18:35
Czytelniczka

I słusznie, gdyż pani Rowling została niewinną ofiarą ideologicznego sporu, który wielu napędza koniunkurę. Może to dla niej niewielka pociecha, że mimo to jej wizerunek w moich oczach nie ucierpiał.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Marcin - awatar
Marcin 29.11.2022 21:56
Czytelnik

@Lucy Fair Nie lepiej by było zebrać wypowiedzi na ten temat z ostatnich dni i po prostu umieścić w jednym artykule, niż codziennie tworzyć nowe?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 29.11.2022 22:16
Czytelniczka

@Marcin, czyje wypowiedzi?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 29.11.2022 23:04
Czytelnik

może Twoje? xD
p.s. myślę, że to dla niej marna pociecha, że jej wizerunek w Twoich oczach nie ucierpiał... ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 29.11.2022 23:59
Czytelniczka

Aha, rozumiem. Wnioskuję, że była to zachęta do pracy nad sobą ze zdwojoną siłą.

hmm ...o tej pociesze prawdopodobnie konfabulowałam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 30.11.2022 00:25
Czytelnik

"aha", przez samo " h"  - brawo, to całkiem trudny wyraz! ;))

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Róża_Bzowa - awatar
Róża_Bzowa 30.11.2022 09:22
Bibliotekarka | Oficjalna recenzentka

@MarekFeliks  w kwestii "aha" - profesor Mirosław Bańko pisze podobnie jak Lucy Fair :)
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/ach-i-aha;3244.html

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 30.11.2022 10:35
Czytelnik

@Róża_Bzowa czyli profesor również poprawnie pisze - zatem brawo  zarówno dla Lucy jak i profesora... :D
napisałem, że wyraz jest trudny właśnie dlatego, że może pomylić się z "ach" :)
Eh, nie jest tak łatwo z polską ortografią... chi, chi! ;) <--- mogłoby też być "ech" oraz "hi, hi" (ja bym tak właśnie odruchowo napisał), ale obecnie obie formy są poprawne, podobnie jak...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lucy Fair - awatar
Lucy 30.11.2022 12:45
Czytelniczka

@MarekFeliks, konfabulacja, zmyślenie polega na tym, że ja jako osoba Rowling nieznana mogłabym wogóle ją czymkolwiek pocieszyć. To niedorzeczne, prawda?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MarekFeliks - awatar
MarekFeliks 30.11.2022 14:13
Czytelnik

po mojemu (bez nadmiaru zbędnego intelektualizowania):
moja wypowiedź sugerowała, że Twoja osoba, jako i ewentualne pocieszenia, znaczą dla tej pani tyle, co zeszłoroczny śnieg... (nieco złośliwa sugestia) - zresztą podobnie jak dla mnie, od kiedy zaczęłaś stawiać mi wyssane z palca zarzuty i rzucać do mnie prostackimi odzywkami.... (a to już całkiem serio i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lucy Fair - awatar
Lucy 30.11.2022 14:31
Czytelniczka

Nie sądzę, gdyż marna pociecha to taka, która demotywuje, więc jest w swych intencjach obrzydliwa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Konrad Wrzesiński - awatar
Konrad Wrzesiński 29.11.2022 16:00
Redaktor

Zapraszam do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Kristo - awatar
Kristo 01.12.2022 15:28
Bibliotekarz

A jakie jest Twoje zdanie @Konrad Wrzesiński  ?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lucy Fair - awatar
Lucy 01.12.2022 17:29
Czytelniczka

Twórca artykułu dla strony go sponsorującej nie powinien wygłaszać w nim swego prywatnego zdania w sprawie, gdyż jest to nieprofesjonalne.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się