Cytaty z tagiem "konkurencja" [19]
[ + Dodaj cytat]Warto czasem spojrzeć na konkurentkę jak na osobę, która robi nam ogromną przysługę. Jak na Anioła Stróża zesłanego z nieba, żeby pomóc nam porządkować życie, pozbyć się tego, co nam nie służy.

Masz naiwne pojęcie o ewolucji. Nie ma czegoś takiego jak "przezywa najsilniejszy". Raczej "przeżywa wystarczający". Nie liczy się to, czy rozwiązanie jest optymalne. Wystarczy, że wygrywa z alternatywami. (...) Ale jesteście jak nielotne ptaki na dalekiej wyspie. Udaje się wam tylko z braku prawdziwej konkurencji.

Najbardziej obiecującym środkiem do osiągnięcia i zapewnienia każdemu dobrobytu jest konkurencja. Tylko ona prowadzi do tego, że postęp gospodarczy umożliwia osiąganie korzyści wszystkim ludziom, szczególnie jako konsumentom, a ponadto konkurencja eliminuje wszystkie przywileje, które nie wynikają bezpośrednio z wyższej produktywności pracy.
Droga poprzez konkurencję prowadzi w najlepszym tego słowa znaczeniu do socjalizacji postępu i zysków, a do tego jeszcze wspiera indywidualną przedsiębiorczość.

Przedsiębiorcy, którzy wskazując na współczesne tendencje w rozwoju gospodarki domagają się prawa do zakładania karteli, upodabniają się do tych socjaldemokratów, którzy z rozwoju automatyzacji wyciągają wniosek o konieczności państwowego planowania gospodarczego.

Działa tu silny bodziec konkurencji. Skoro poszła amerykańska telewizja, musiały pójść również amerykańskie agencje prasowe. Skoro poszły amerykańskie, musiał iść Reuter i AFP. Skoro poszedł reporter z NBC, musiał pójść reporter z BBC. Poniesiony ambicją patriotyczną, jako jedyny Polak w towarzystwie, postanowiłem dołączyć do grupy, która zdecydowała się na desperacki marsz.

Problem polega na tym, że po każdym nowym telewizyjnym show pojawia się coraz więcej sztucznie wypromowanych gwiazd. Przez to nasze artykuły muszą być coraz ciekawsze i coraz bardziej dramatyczne, żeby pokonać konkurencję i dostać się do druku. A gwiazdy stają się coraz bardziej zdesperowane i czasami zaczynają wręcz udawać, że w ich życiu dzieje się coś ważnego, by zagwarantować sobie nieprzerwany strumień publikacji.

Jak to więc jest, że uważamy, iż walka bokserów różniących się tylko kilkoma kilogramami wagi jest nie fair, ale akceptujemy to, że USA i Honduras mają konkurować ze sobą na takich samych warunkach?

Kiedy jesteś pierwszy w nowej kategorii, promuj kategorię. W zasadzie nie masz wtedy konkurencji.

Bez odpowiednio bogatej wiedzy na temat świata, w jakim porusza się Twój klient, nie masz zbyt wielkich szans na stworzenie logo, które mogłoby wyróżniać jego firmę na tle bezpośrednich konkurentów.

