rozwiń zwiń

Burza po opowiadaniu Jacka Komudy w „Nowej Fantastyce”. Wydawcy pisma przepraszają

LubimyCzytać LubimyCzytać
06.07.2020

W ostatnim numerze „Nowej Fantastyki” pojawiło się opowiadanie Jacka Komudy, zatytułowane „Dalian, będziesz poćwiartowany”. Tekst został przez wielu czytelników odebrany jako homofobiczny. Głos w sprawie zabrali także inni pisarze oraz sama redakcja pisma, która wydała specjalne oświadczenie z przeprosinami. Zapowiedziała również numer poświęcony LGBT+.

Burza po opowiadaniu Jacka Komudy w „Nowej Fantastyce”. Wydawcy pisma przepraszają

Opowiadanie „Dalian, będziesz poćwiartowany” Jacka Komudy ukazało się w najnowszym, lipcowym numerze „Nowej Fantastyki” i od razu po premierze wywołał liczne komentarze. Wielu czytających wskazywało na homofobiczną i obraźliwą dla środowisk LGBT wymowę tekstu.

„Dalian, będziesz poćwiartowany” jest pastiszem?

Fabuła opowiadania dotyczy tytułowego bohatera, który, będąc homoseksualistą, pragnie uciec z krainy zwanej Lendią do Taurydyki. Przedstawionego jako plugawego odmieńca Daliana ściga grupa mężnych wojów, która po zabiciu jego kochanka dopada bohatera na statku. Udaje mu się zbiec, ale lędziccy wojownicy odkrywają ładunek statku – dzieci, które zostały porwane by służyć kapłanom-pedofilom z Taurydyki.

Skrótu treści opowiadania podjął się Piotr Tarczyński, tłumacz, historyk i amerykanista, autor wraz z Jackiem Dehnelem, książek Maryli Szymiczkowej o profesorowej Szczupaczyńskiej

Wielu czytelników „Nowej Fantastyki” wskazuje, że w tekście Komudy powielane są krzywdzące stereotypy (dotyczące między innymi rzekomej deprawacji dzieci) i pochwała przemocy wobec społeczności LGBT. W ostrych słowach opowiadanie skrytykowali także Jacek Dehnel i Piotr Tarczyński.

(…) jeśli Polak jest kradnącym samochody Niemcom alkoholikiem, Żyd jest oszustem, knującym jak przejąć kontrolę nad światem zgodnie z protokołami Mędrców Syjonu, gej jest rozpasanym pedofilem, a czarny niepotrafiącym opanować żądzy tępym gwałcicielem białych niewiast - a redaktorowi nie dzwoni dzwoneczek, to może niech przerzuci się na inny zawód – pisze Jacek Dehnel.

Jacek Komuda utrzymuje, że stworzone przez niego opowiadanie zostało źle zinterpretowane.

„Opowiadanie jest pastiszem sytuacji w obecnej Polsce. Jeśli ktoś przyjmuje je jednostronnie (...) to znaczy, że sam jest ideologicznie zmanipulowany”, utrzymuje autor.

Pisarz dodaje, że „tytułowego bohatera ścigają kibice przybrani w nazwy klubów piłkarskich z Podkarpacia i Lubelszczyzny, zaś obelgi i przekonania postaci to autentyczne słowa przedstawicieli zarówno środowiska LGBT, jak i ich przeciwników'”.

Wiadomości o opowiadaniu trafiły także zagranicę. Na Twitterze odniósł się do nich Jeff VanderMeer, amerykański pisarz fantastyczny, finalista nagrody Hugo, laureat m.in. nagrody Nebula, British Fantasy Award i World Fantasy. Zaznaczył, że choć w przeszłości jego teksty ukazywały się na łamach „Nowej Fantastyki”, obecnie nie wyrazi już na to zgody. Sprawę skomentował jako „absolutnie obrzydliwą”.

Oświadczenie „Nowej Fantastyki”

Redakcja pisma odniosła się do zarzuty związane z publikacją opowiadania i wystosowała specjalne oświadczenie. Oficjalną reakcję redakcji opublikowano na portalu Facebook oraz na stronie pisma.

Przez ostatnie lata na łamach „Nowej Fantastyki” stale podkreślaliśmy znaczenie wzajemnego szacunku, tolerancji i różnorodności. Dbaliśmy i dbamy o to, żeby nasz magazyn był neutralną i życzliwą przestrzenią wymiany idei i poglądów, umożliwiającą czytelnikom spojrzenie na świat z różnych perspektyw, lepsze zrozumienie jego mechanizmów. Przestrzegaliśmy przed totalitaryzmami, fanatyzmem, podziałami i nienawiścią. Nie przewidzieliśmy tylko, że są one w społeczeństwie aż tak silne.

Tekst Jacka Komudy odebraliśmy jako wyeksponowanie właśnie tych wszystkich nienawiści zatruwających ludzi, które są w stanie skazić każdego w swoim zasięgu, bez względu na stronę. Niestety, został odczytany inaczej, uznany za atak na homoseksualistów i propagowanie kłamliwych stereotypów na ich temat - czytamy w oświadczeniu.

Autorzy oświadczenia podkreślają, że niefortunnemu odczytaniu tekstu sprzyja czas kampanii wyborczej, podczas której trwa nagonka na mniejszości seksualne i antygejowska propaganda.

Wskazując na braki w zakresie edukacji i niewiedzę dotyczącą środowiska LGBT+, redaktorzy pisma zapowiedzieli qeerowy numer numer „Nowej Fantastyki”.

Tęczowa „Nowa Fantastyka”

Autorzy oświadczenia podkreślają, że są otwarci „aby stać się głosem słabszych, wykluczonych i dyskryminowanych”. Strony jednego z kolejnych numerów magazynu zostaną więc poświęcone tematom mniejszości seksualnych i osób nieheteronormatywnych by udowodnić, że fantastyka jest nurtem, który nie dzieli i wyklucza, lecz wręcz przeciwnie – łączy pomimo różnic.

Zaproponowaliśmy twórcom ze środowisk queerowych wspólne przygotowanie numeru naszego miesięcznika, w którym znajdą się teksty literackie i publicystyczne pisane przez autorów LGBT+ lub poświęcone tej tematyce. Mamy nadzieję, że pozwoli on miłośnikom fantastyki spojrzeć na świat – ten nasz i ten fantastyczny ‒ z innej perspektywy. Lepiej zrozumieć punkt widzenia osób nieheteronormatywnych ‒ ich potrzeby, nadzieje, obawy. Docenić ich pasje i pomysły. Na łamach „Nowej Fantastyki” już i tak regularnie ukazują się takie teksty, jednak najwyraźniej nadszedł moment, żeby zaakcentować to jeszcze mocniej i przeciwstawić się falom hejtu i ignorancji. Będą też ukazywały się w przyszłości, ponieważ jesteśmy stale otwarci, aby stać się głosem słabszych, wykluczonych i dyskryminowanych. Oni przecież też są częścią fandomu, bez względu na orientację seksualną, płeć, rasę, wyznanie, sprawność fizyczną, etc. Pora podkreślić, że fantastyka ‒ i „Nowa Fantastyka” ‒ powinna być przestrzenią, która łączy ludzi i prowadzi świat ku lepszemu. Szczególnie w sytuacji, kiedy zbiorowo jako polskie społeczeństwo i na skalę globalną coraz szybciej zmierzamy ku najczarniejszym dystopijnym wizjom. Tylko wspólnie możemy to powstrzymać.

Oświadczenie kończą słowa o tym, że planowany numer będzie „pierwszym krokiem ku wzajemnemu zrozumieniu w fandomie, ku większej tolerancji, empatii i życzliwości”.

Czytelnicy podzieleni

Pod oświadczeniem „Nowej Fantastyki” można znaleźć ponad 1,2 tys. komentarzy. Niektóre chwalą redakcję za przyznanie się do błędu, choć wiele wskazuje na cenzurę i polityczną poprawność. Część czytelników jest zdania, że przeprosić powinien również autor tekstu, inni bronią wolności słowa i możliwości, jakie niesie fikcja literacka.

[ec]


komentarze [678]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Brzezmic - awatar
Brzezmic 05.09.2020 09:31
Czytelnik

Pretensje do opowiadania/autora i tutaj wypisywanie komentarze tego typu to jakiś absurd. To jest opowiadanie! Jak będzie traktować o wymyślonym świecie bazującym na tym wskazanym w "seksmisji" to będą krzyki o nietolerancje i obrazę mężczyzn? Powtórzę, to OPOWIADANIE? To nie "Nergal" drący Biblię na scenie, który i tak jest broniony, to wymyślona historia na papierze...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Miś_koralgol - awatar
Miś_koralgol 07.08.2020 20:44
Czytelnik

O jeju.
Jak czytam hasła takie jak "Pora podkreślić, że fantastyka ‒ i „Nowa Fantastyka” ‒ powinna być przestrzenią, która łączy ludzi i prowadzi świat ku lepszemu" - to jest waszą misją? Zalatuje mi to religią niestety, tam gdzie nikt o nią nie prosił.
Zaś gdy czytam "planowany numer będzie „pierwszym krokiem ku wzajemnemu zrozumieniu w fandomie, ku większej tolerancji,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
PawelM - awatar
PawelM 13.07.2020 21:16
Bibliotekarz

Moje zdanie:
https://seczytam.blogspot.com/2020/07/komudagate-czyli-gownoburza-w-szklance.html

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 12.07.2020 21:48
Czytelnik

Z mojej strony padło wiele,nie potrzebnych słów.Wiele osób mogło poczuć się urażonych.
Moim celem nie był atak ,na osoby homoseksualne.Ktore ,na pewno są dobrymi ludźmi.
Jak wszyscy,mamy poglądy.Ja je przekazałem w złych emocjach
. Dlatego Przepraszam Tych Ludzi.
Których uraziłem swym zachowaniem
💞💞💞💞💞☺️☺️

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
nordvargr - awatar
nordvargr 12.07.2020 00:54
Czytelnik

Ciekawych czasów dożyłem... Wiecznie wrzaskliwe środowisko LGBT+ i sympatyków terroryzuje najlepsze polskie pismo SF/Fantasy z tradycjami w imię tolerancji... Zaznaczam, środowisko LGBT - nie normalni geje i lesbijki, którzy zdaje się takich samozwańczych "obrońców" i innych "zasłużonych działaczy" ma głęboko w poważaniu i raczej na swoich reprezentantów nie wybierali....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 12.07.2020 12:34
Czytelnik

Tak, pomysł z oddaniem numeru LGBT jest żenujący. Bo brzmi to mniej więcej tak - sprzedaliśmy wam liścia w twarz a teraz macie po cukierku i siedźcie cicho.

Nazywanie tekstu Komudy "polemicznym" jest przejawem albo ignorancji albo głupoty.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Zoltar - awatar
Zoltar 12.07.2020 13:12
Bibliotekarz

Pomysł sam w sobie nie jest zły - ale kontekst, w jakim doszło do tej propozycji ze strony redakcji NF jest znamienny dla całej dyskusji. Czasopismo "wtopiło" i wiosłuje teraz na gwałt w odwrotnym kierunku, aby nie otrzymać od środowiska LGTB+ homofobicznej łatki. I tym samym automatycznie podpada niektórym czytelnikom, którzy nie lubią instrumentalizowania ulubionego...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
nordvargr - awatar
nordvargr 02.09.2020 23:06
Czytelnik

@Fidel-F2 Zdaje się, że to Ty "sprzedałeś mi liścia", z pozycji jak wiadomo jedynie słusznych, nazywając mnie głupcem i ignorantem cyt: "Nazywanie tekstu Komudy "polemicznym" jest przejawem albo ignorancji albo głupoty." Jakbyś nie rozumiał - numer z polemizującymi ZE SOBĄ, PRZECIWSTAWNYMI SOBIE NAWZAJEM tekstami.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 03.09.2020 00:21
Czytelnik

Napisałeś co napisałeś, pretensje możesz mieć tylko do siebie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
nordvargr - awatar
nordvargr 03.09.2020 20:47
Czytelnik

Ja właśnie napisałem jasno, ale ludzi którzy nie przeczytali ze zrozumieniem nie nazywam kretynami ani innym jaskrawym ozdobnikiem. To jest właśnie ta buta, to przekonanie, że "mój punkt widzenia" jest słuszny a wszyscy inni są winni. Zamiast napisać - no sorry stary, zagalopowałem się z tym wyjazdem osobistym - dostaje odpowiedź która tylko potwierdza tego "liścia"....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 03.09.2020 20:52
Czytelnik

Chyba nie bardzo rozumiesz co piszesz. Tym bardziej pretensje tylko do siebie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Miś_koralgol - awatar
Miś_koralgol 09.11.2024 13:13
Czytelnik

Smutno mi jak czytam Fidela (BTW - wiecznie żywy :? :|) Bo może jestem głupi lub naiwny, ale ciągle mam nadzieję, że te 2 plemiona mogą jeszcze się dogadać, a zdaje się, że nawet tym samym językiem już nie mówią :(. 
Ale wielki plus @nordvargr za próbowanie :)  

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Leśny_ludek - awatar
Leśny_ludek 11.07.2020 23:40
Czytelniczka

Czytając komentarze tutaj i streszczenie opowiadania można łatwo dojść do wniosku, że to o was. Przynajmniej o większości. Nie chcę odpowiedzi na mój komentarz, naprawdę, ale przemyślcie to sobie. Jak widzicie to opowiadanie a w jakim świetle stawiacie siebie pisząc te obrzydliwe rzeczy. Wstyd, naprawdę wstyd, że na takim portalu jest taki poziom!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Carmel - awatar
Carmel 11.07.2020 16:42
Bibliotekarz

Co łączy C/2020 F3 z LGBT? Niewiele poza tym, że to też ciąg znaków. Ponieważ boję się zabierać głos w temacie, a mam wiele do powiedzenia w innym, który swoją efemerycznością staje się atrakcyjny, a do tego tu jest kilka osób, to się odważę.

C/2020 F3 to nazwa kodowa komety. Bardzo rzadko możemy 'gołym okiem' obserwować komety z Ziemi. Raz na 10-20 lat. W najbliższych...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
asymon - awatar
asymon 11.07.2020 23:13
Bibliotekarz

Niestety pogoda nie ułatwia, moze dziś...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Carmel - awatar
Carmel 12.07.2020 10:59
Bibliotekarz

Mimo, że mieszkam w kilkusettysięcznym mieście, ostatniej nocy się udało znaleźć kawałek nieba z horyzontem, gdzie światła w miarę mniej. Zrobiłem kilka zdjęć. Tylko dobrze mieć statyw.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 15:07
Bibliotekarz

Kupiłem wersje elektroniczna i przeczytałem. Moim zdaniem słabe opowiadanie, nie w moich klimatach. Cała afera... jak zwykle z igły widły.

Moim zdaniem to jest satyra. wiele na to wskazuje. Już na stronie 17 czytamy: "Jaksy i wojskiego - wąsatego i grubego, jak nakazywała waga urzędu.". Słowa samego Daliana: "(...)Z rąk wąsatych Jakuszów i Grzysław, fanatycznego i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
asymon - awatar
asymon 10.07.2020 18:02
Bibliotekarz

Przeczytałeś posty Piotra Tarczyńskiego w ogóle? Też uważam że to słaby pastisz, ale nie o tym jest ten artykuł i cała dyskusja.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 19:17
Bibliotekarz

Oczywiście, że czytałem projekcje pana Tarczyńskiego. Nie wiem gdzie on w opowiadaniu czytał:

"W parasłowiańskiej krainie Lendii grupa dzielnych wojów - silnych, odważnych, męskich -"

1. Nigdzie nie wspomina się, że to "praslowianie"
2. "dzielni wojowie, silni, odważni i męscy"?? Przecież Komuda drwi z nich wprost: wąsaci, z brzuchem, kłótliwi i skłonni do przemocy opoje....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 20:48
Czytelnik

śmiechłem, ale pierdoły, a to z tym wykropkowaniem to szczyt idiotyzmu, tekst jest tak ustawiony, że nie możesz w "wykropkowne" wstawić czegokolwiek bo straci sens, myśl człowieku, to nie boli, nie wymyślaj usprawiedliwień na siłę

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 22:21
Bibliotekarz

LOL, mi każesz myśleć... a sam tego nie robisz. Czy rozumiesz czym jest "argumentum ad absurdum"? Najwyraźniej nie. Nie wiem ile masz lat (zaraz mnie oskarżą o ageizm) ale po sposobie i formie wypowiedzi, zgaduję, że jesteś młody.Nic w tym złego. Też byłem :) Młodzi ludzie działają pod wpływem emocji, często bez głębszej refleksji. Brak zajęć z logiki czy retoryki...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 23:00
Czytelnik

Błędnie zastosowałeś "argumentum ad absurdum". Wymyśl jak to zrobić poprawnie. Przemyśl zanim coś napiszesz. I odpuść sobie ten wiek, jest bardzo duża szansa, że jesteś młodszy. Ta dyskusja wchodzi w naprawdę śmieszne rejony.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sheri - awatar
Sheri 11.07.2020 12:00
Czytelniczka

@sulibrat Ja też czytałam "Deliana". Dla mnie to niezbyt udana satyra i przeciętne opowiadanie fantasy. Redakcja NF powinna oddać je do poprawki. Tak jak wspominałam we poprzednich komentarzach niezręczny dowcip nikogo nie śmieszy, może za to komuś zaszkodzić albo rozgniewać towarzystwo.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 11.07.2020 13:14
Bibliotekarz

@Sheri: mi się to opowiadanie wcale nie podoba a przeczytałem jedynie by wiedzieć o co cały ten "kałszkwał" (świetne słowo :D). Gdyby nie to nigdy bym go nie przeczytał.

Redakcja powinna wziąć pod uwagę... że obecnie czytelnicy słabiej chwytają aluzję a satyrę odbierają dosłownie. Z drugiej strony: czy nie byłaby to właśnie cenzura jeśli rozważano by "a może to kogoś...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Sheri - awatar
Sheri 16.07.2020 23:43
Czytelniczka

@sulibrat Czytasz tekst zanim cokolwiek o nim powiesz? Kurcze, ożeń się ze mną albo zostań chociaż moim bratem ;)
Tak, trochę w tym prawdy, że niektórzy czytelnicy słabiej wychwytują aluzję lub satyrę. Trzeba im serwować jak najwięcej kabaretów czy czegoś podobnego ;) Problem...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 17.07.2020 01:52
Bibliotekarz

LOL <spuszczam skromnie oczy... i puszczam 'oko'> zawsze czytam by przejść pierwsze sito pytania "a czytałeś w ogóle"? Potem to już tylko maczugi (jak widać na tym tutaj pobojowisku).

Chętnie przyjmę twoją propozycję, pierwszą lub drugą (pierwszą kiedy w Polsce zaakceptują wielożeństwo, drugą, o ile braterstwo krwi wchodzi w rachubę) :D Tak czy inaczej milo mi Ciebie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 13:56
Czytelnik

Przed chwilą,uczestniczyłem .W rozmowie,na temat gejów.Ludzie kobiety i mężczyźni.W wieku od 28 -do 52 lat.Mowili co sądzą ogejach.
To nienormalne jest.
To było łagodne, resztę nie powiem.Zbyt ostro.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
vandenesse - awatar
vandenesse 10.07.2020 14:15
Bibliotekarka

Ale po co to napisałeś? Miałeś się już podobno nie odzywać w tym temacie. Za chwilę będziesz krzyczeć, że wszyscy Cię nienawidzą. Skoro Ty nienawidzisz innych ludzi to jakiej reakcji się spodziewasz?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 16:35
Bibliotekarz

Nienawiść – bardzo silne uczucie niechęci wobec kogoś lub czegoś, często połączone z pragnieniem, by obiekt nienawiści spotkało coś złego.

@vandenesse - wskaż proszę które wypowiedzi kolegi są nienawiścią?

Czy jeśli nie jem mięsa i uważam jego jedzenie za obrzydliwe... to czy już to jest nienawiść?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
vandenesse - awatar
vandenesse 10.07.2020 16:53
Bibliotekarka

Ależ to sam czytamcałyczas rozpoczął histeryczne oskarżenia wobec kilku rozmówców, że wszyscy go nienawidzą. Nasze przegadywanki rozpoczęły się dużo wcześniej jak Ci się chce to sobie poszukaj - tylko są w wielu różnych miejscach. Moja wypowiedź ma wydźwięk lekko ironiczny.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 16:58
Czytelnik

Tak z tym,że ja jako jedyny.Nie moge nic napisać.Przecie LGBT.Jak wszyscy są nimi zachwyceni.To ja nie muszę.Moj system wartości.Jest inni.Lepszy czy gorszy mój własny.
Dla mnie małżeństwo to kobieta i mężczyzna.Chlop z chłopem to najwyżej para.Nie małżeństwo.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
vandenesse - awatar
vandenesse 10.07.2020 17:40
Bibliotekarka

Możesz mieć poglądy jakie chcesz, pod warunkiem, że nikogo nie obrażasz albo nie zabraniasz komuś prawa do normalnego życia.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 17:56
Czytelnik

A w czym obraziłem jaśnie państwa z LGBT .Tym,że mam konserwatywne obyczajowo poglądy ?
Choć katolikem nie jestem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 18:35
Czytelnik

A kto ci dał prawo narzucać ten swój system wartości innym? Czy ktoś cie zmusza do małżeństwa z innym chłopem? Albo zakazuje małżeństwa z kobietą? Jedyne czego się od ciebie wymaga, żebyś się odpierniczył od innych.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 19:23
Bibliotekarz

Ale chwila. "narzucać swój system wartości innym":

IMHO narzucanie to ingerowanie w życie poprzez nakazy i zakazy z konsekwencjami (prawnymi, lub społecznymi) i przymusem, nawet bezpośrednim.

Czy widziałeś by kolega "narzucał swój system wartości innym"?

Dlaczego ma się "odpierniczyć od innych"? Jeżeli ktoś publicznie wyraża swoje poglądy, upodobania czy postawy,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vandenesse - awatar
vandenesse 10.07.2020 19:46
Bibliotekarka

@sulibrat
próbujesz wprowadzać "filozofowanie" tam, gdzie naprawdę to nie jest konieczne w wyniku czego mam wrażenie, że sprowadzasz tę rozmowę do absurdu. Logiczne argumenty nie przemówiły jeszcze do czytamcałyczas ani razu więc nie dziw się, że nasza rozmowa z nim jest na "dziwnym" poziomie. Może i niegrzecznym ale według mnie niegrzeczność w pełni zasłużona.
Jak masz coś...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 20:02
Bibliotekarz

@vandenesse, Ewa, nie wiem czy masz swoje dzieci ale przypomina mi to "nie filozofuj" rzucone do dziecka kiedy nie ma się argumentów lub nie chce się z nim dyskutować.

Zwracam uwagę na znaczenie słów. Kiedy dyskutujesz i używasz słów czy zwrotów - one coś znaczą. Jeśli to nie ma znaczenia... po co dyskutować.

"Dodatkowe prężenie piórek" mnie rozbawiło. Za stary jestem by...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
ChristinaL - awatar
ChristinaL 10.07.2020 20:11
Bibliotekarz

Bardzo prosze sprecyzować gdzie odbyła się ta rozmowa 'ludzi, kobiet i mężczyzn o gejach' ? Rozumiem, że uczestniczący w tej rozmowie wywnioskował, że gej to nie człowiek, kobieta lub mężczyzna ? DLACZEGO PYTANO ludzi, kobiety i mężczyzn O ICH OPINIE O GEJACH ?????
W jakim celu ???

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 20:14
Czytelnik

Powiem tyle,że w pewniej altance.Padl temat.Jak mówiłem,w realnym życiu.
Jest wolność słowa .I nikt nie musi być zmuszany.Do akceptacji LGBT

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
vandenesse - awatar
vandenesse 10.07.2020 20:15
Bibliotekarka

@sulibrat
masz rację - dlatego też "filozofowanie" było w cudzysłowie i tak masz rację - nie chce mi się z Tobą dyskutować, ponieważ doskonale wiem, że jesteś przeciwko zapewnieniu LGBT wszystkich praw a przecież do tego sprowadziła się większość dyskusji pod tym artykułem.

co do prężenia piórek - naprawdę... nikt nie oczekuje podchwycenia tematu, wręcz przeciwnie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 20:18
Czytelnik

Czyli Lubimy Czytać,przestało istnieć.To od Dziś Tuba Jednym Tęczowych Poglądów.
.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 20:32
Czytelnik

Zasłaniając się swoim "systemem wartości" odmawia pewnej grupie sposobu życia prze nich wybranego. Nie mówi - mam system wartości, który zabrania mi zawrzeć małżeństwo homoseksualne i takiego nie zamierzam zawrzeć. Kolega mówi - mam system wartości i zgodnie z nim zabraniam INNYM zawierać takie małżeństwo.

Jeżeli to nie jest narzucanie, to nie wiem co nim jest.

Różnica...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 20:33
Czytelnik

czytamcałyczas

Nie, to tuba takich wrzaskliwych homofobów jak ty..

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 22:08
Bibliotekarz

@vandenesse Cz-cz-czekaj. Ty DOSKONALE WIESZ "że jestem przeciwko zapewnieniu LGBT wszystkich praw". Ty WIESZ? A znasz może jeszcze mój PESEL? Nigdzie nie prezentowałem swoich poglądu a już na pewno nie w tej dyskusji. Są bardziej złożone niż "jesteś przeciwko zapewnieniu LGBT wszystkich praw". Jednocześnie deklarujesz "nie chce mi się z Tobą dyskutować". Niezła strategia....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 22:28
Czytelnik

Wiele osób, mnie rozczarowało.Coz się okazuje,,że tylko Oni.Moga mieć poglądy
.Tylko Oni mają monopol.Na prawdę.Pisza o mówię nienawiści,a sami.Ja stosują.

Ich retoryka jest taka.Nawet nie tykać się LGBT.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 22:38
Bibliotekarz

@czytamcałyczas: wiesz, życie nie jest czarno-białe. To co obserwujemy to zwyczajne procesy społeczne, walki grup społecznych, walki o przywileje i rozpoznanie. Nihil novi sub sole.

Takie postawy prezentują zarówno zwolennicy ideologii LGBT (bo akronim ten określa zarówno grupę ludzi jak ich poglądy/ideologię) jak i np. członkowie Klubów Gazety Polskiej czy Rodziny Radia...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 22:43
Czytelnik

Ty umiesz,to powiedzieć miło i kulturalny sposób.
Reszta pan na F i pani na V już nie potrafią.
Ktoś tu się za bardzo zdenerwował.I to nie ja
. Pozdrawiam serdecznie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 22:51
Czytelnik

Serio nie chce mi się już wałkować w kółko tego samego. Kto powiedział, że osoby homoseksualne domagają się jakiegoś uprzywilejowania? Skąd wy to bierzecie? Co do małżeństwa to związek kobiety i mężczyzny jest uprzywilejowaniem. Ma więcej praw niż inni. Środowiska LGbt domagają się jedynie zrównania praw. Kiedyś kobiety nie miały prawa głosu, prawa do własności, do nauki,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 22:53
Czytelnik

Czytamcalyczas, mógłbyś już przestać wcinać się w każdą dyskusję ze swoimi bezwartościowymi tekstami. Twoje wypowiedzi to zwyczaje śmieci.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
vandenesse - awatar
vandenesse 10.07.2020 22:56
Bibliotekarka

@sulibrat
ależ oczywiście, że prezentowałeś już swoje poglądy, dawno temu rozmawialiśmy pod artykułem pod tym strasznym feministycznym filmem :)) było o feministkach, homo, wykluczeniach... Wiesz dlaczego nie chce mi się dyskutować? Bo robię to od kilku dni i już jestem zmęczona, bo cały czas piszę to samo – jak chcesz poznać moje poglądy to możesz poczytać moje poprzednie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 23:17
Czytelnik

Mam tak samo. Już mi się nie chce wchodzicie w piętrowe dyskusję.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 10.07.2020 23:34
Bibliotekarz

To mogę jedynie życzyć miłej nocy. Z mojej strony zgodnie z życzeniem EOT... w tym wątku... wypadałoby odpowiedzieć jeszcze Fidelowi w kwestii uprzywilejowania, ale szanuję brak woli dalszej dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 10.07.2020 23:45
Czytelnik

To ile masz lat? :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 11.07.2020 10:21
Czytelnik

Jacyś ludzie, o bliżej nieznanych kwalifikacjach zawodowych i intelektualnych gdzieś się spotkali i mówili co sądzą o gejach.
Czuję się ubogacony tą informacją.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 11.07.2020 10:44
Czytelniczka

@sulibrat

To czytamcałyczas używa argumentów "Durny jesteś i tyle." To jest dosłowny cytat z innej dyskusji pod tym artykułem. On się ciągle obraża, bulwersuje i wypisuje bezsensowne komentarze, których na prawdę nie da się zrozumieć. Bo co to znaczy: "A jak kobieta nie czyni się dyskryminowana"? A to jedyne zdanie w tym jego komentarzu. Do tego gdy tylko zostanie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 11.07.2020 13:05
Bibliotekarz

@Rudzielec: nie mogę odpowiadać za poglądy i sposób ich formowania przez innych (truizm). Ale w reakcji na jego wpisy ludzie piszą "ciekawe rzeczy"... jasne, można pocisnąć, można spokojnie tłumaczyć. Mnie ciekawi: gdybyśmy się spotkali na żywo, człowiek w człowiekiem, zobaczyli siebie, nieco poznali w dyskusji w której przekaz niewerbalny staje się istotny... to czy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vandenesse - awatar
vandenesse 11.07.2020 13:16
Bibliotekarka

dobra, wyspałam się, zrobiłam co miałam zrobić to do pracy rodacy ;)

to najpierw do czytamcałyczas:

miło, że nagle zechciałeś wziąć udział w dyskusji i odnosić się do wypowiedzi innych, bo do tej pory, w prawie każdej dyskusji, jak ktoś Ci przedstawił jakieś kontrargumenty, to albo się obrażałeś i twierdziłeś, że tylko Ty nic nie możesz powiedzieć, albo w ogóle się nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Rudzielec - awatar
Rudzielec 11.07.2020 13:44
Czytelniczka

@sulibrat
Na żywo rozmowa wyglądałaby zapewne troszkę inaczej... przynajmniej na początku. Ludzka cierpliwość ma swoje granice. A na pewno moja je ma. Zgoda, że może to jest dyskusja z ograniczonym przekazem, ale jednocześnie daje czas do namysłu i sformułowania w miarę jasnej wypowiedzi. W rozmowie na żywo wymiana poglądów może czasami być nawet bardziej... dynamiczna,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 11.07.2020 14:16
Czytelnik

Jest tu taki jeden , każdemu dobrze znany.Ktory jest agresywny, chyba się mści za swoje problemy osobiste
.Nie da się rozmawiać z kimś takim.I dla mnie problem LGBT jest mało ważny.Gdybym był gejem.Ale nie jestem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 11.07.2020 14:46
Bibliotekarz

@vandenesse IMHO NIKT nie powinien zawierać małżeństw... a przynajmniej w takiej formie jak obecnie. Dlatego pisałem "małżeństwa dla nikogo". To może brzmieć absurdalnie ale oddaje doskonale sens :) Dzieci rodzą się niezależnie od tego czy jest małżeństwo czy nie ma. Powinno się zlikwidować wspólne rozliczanie małżonków, zmniejszyć podatki i podnieść kwotę wolną od podatku....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vandenesse - awatar
vandenesse 11.07.2020 15:18
Bibliotekarka

Ok, Twój pomysł jest bardzo ciekawy ale chyba się zgodzisz, że zupełnie nierealny – zgodzę się, że byłoby to bardziej akceptowalne niż „małżeństwa” homoseksualne ale dopóki religia będzie rządzić to rozwiązanie raczej niemożliwe. Nie interesowałam się do tej pory takim rozwiązaniem i jestem ciekawa, czy którykolwiek rządzący w ogóle brałby pod uwagę brak małżeństw. Tak czy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Rudzielec - awatar
Rudzielec 11.07.2020 16:11
Czytelniczka

@sulibrat
Miałam na myśli bardziej użycie szerokiego zasobu słownictwa z kategorii "Epitety i wulgaryzmy" dla podkreślenia wagi swej wypowiedzi ;)

@czytamcałyczas
Znowu rzucasz ogólniki i nie odnosisz się do argumentów innych uczestników rozmowy. Kto to jest "taki jeden"? Bo dla mnie to ten opis pasuje do Ciebie.
Jak na kogoś uważającego problem za mało ważny to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 11.07.2020 17:51
Bibliotekarz

@vandenesse: tak, dzisiaj nierealny. W przyszłości? Któż wie? Kiedy Tove Jansson przechodziła na "stronę duchów" ("drogę duchów"? nie pamiętam dokładnie... kiedy decydowała się na związek homoseksualny) też pewnie nie sądziła, że małżeństwa homoseksualne będą możliwe w Finlandii. Dzisiaj okazuje się, że Finlandia ma jedne z najbardziej postępowych praw.

Zatem wyjaśnienia...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vandenesse - awatar
vandenesse 11.07.2020 18:25
Bibliotekarka

osoby żyjące w konkubinacie mogą korzystać z tych przywilejów biorąc ślub, mają wybór, osoby LGBT nie. Oczywiście konkubinaty powinny mieć takie same prawa – jestem jak najbardziej za, jak tylko się potoczy dyskusja to będę aktywna ;) Ale mają przynajmniej wybór. Tylko błagam, nie pisz, że osoba homo może poślubić kogoś hetero i też będzie mieć takie prawa - to cwaniakowaty...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 12.07.2020 12:59
Bibliotekarz

Jak już pisałem, głoszę hasło " związki małżeńskie dla nikogo". Tak, osoby w konkubinacie mają wybór... by skorzystać z przywilejów :) Czyli zgadzasz się, że małżeństwo obdarzone jest przywilejami? :)

Ale inna historia. Poznaj pana Zygmunta (75) i Czesława (72). Obaj wdowcy, przyjaciele od lat. Postanawiają zamieszkać razem (obaj są hetero ale w ich wieku z męskich...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vandenesse - awatar
vandenesse 12.07.2020 13:56
Bibliotekarka

ach, wybacz, nie ujęłam słowa „przywileje” w cudzysłów – używam go tylko po to, żeby było nam łatwiej dyskutować :)
jak już ustaliliśmy, przyszłość bez małżeństw jest utopijna. Moim zdaniem bardziej utopijna niż zrównanie praw LGBT jeżeli chodzi o małżeństwo. Dlaczego więc, póki nie nastanie ta utopijna przyszłość, po drodze nie zrównać by prawa przynajmniej LGBT, co jest...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 12.07.2020 22:53
Bibliotekarz

Jak już wspominałem, pewnie dla Tove Jansson utopijne było, że Finlandia się tak zliberalizuje. Widzisz, to tylko moje spojrzenie na sprawę - zdaję sobie sprawę, że to samotny żagiel.

Co do opisanej przeze mnie sytuacji... wiesz, że był pewien pan który powiedział powodzianom, że "powinni byli się ubezpieczyć"... nie warto do niego dołączać.

Zrównanie praw wyborczych i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vandenesse - awatar
vandenesse 13.07.2020 08:41
Bibliotekarka

No nikt nie napisze na transparencie takiego hasła - mówię o tym, że nie wiesz co się dzieje w głowie człowieka, dla niektórych ważna jest legalizacja - w każdej orientacji, ileż ludzi zrywa stosunki gdy dowiaduje się, że partner nie chce zalegalizować związku (najczęściej kobiety ;) wiem ze upraszczam chodzi mi tylko o możliwość wyboru. Co do naszych panów, ja akurat...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 15.07.2020 23:11
Bibliotekarz

@vandenesse: dziękuję za dotychczasową rozmowę. Dyskusja jak widać mogła się toczyć na poziomie, bez zbędnych, negatywnych emocji i wspólnym szacunku. Dyskusja przygasa, emocje opadły :)

Notka na boku: warto przeczytać artykuł Jacka Komudy w "Do Rzeczy": https://dorzeczy.pl/kraj/146671/jak-zostalem-homofobem.html ... kto chce oczywiście.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 16.07.2020 07:41
Czytelnik

Czytanie "Do Rzeczy" jest jak przenoszenie dyskusji z salonu do chlewu. Niby można, ale niewielu to czyni.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 16.07.2020 14:19
Bibliotekarz

@Fidel: jestem pewien, że znajdziemy ludzi, którzy powiedzą to niemal o każdej gazecie jaka wychodzi w Polsce... chociaż byłby to "Działkowiec" (który, z reszta, prenumeruję :P) Ergo czytanie jakiejkolwiek gazety będzie "przeniesieniem dyskusji do chlewu".

PS. Pochodzę ze wsi (wiem nie ma się czym chwalić) Chlewnie utrzymane są w czystości jakiej brakuje toaletom...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 16.07.2020 14:23
Czytelnik

Znajdziesz ludzi na każdy aspekt, ale jakie to ma znaczenie?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 16.07.2020 18:13
Bibliotekarz

Ano taki, że nie warto pisać tego co napisałeś wcześniej. Nie wnikam jakie gazety uznajesz za wartościowe... ale rozumiesz, że Twoja osobista opinia o danej gazecie nie świadczy o wartości treści tam publikowanych i przytoczeniu ich w dyskusji? Cóż, Komuda postanowił wypowiedzieć się w DoRzeczy. Ja jedynie wspomniałem, że taki artykuł się ukazał. Sięgnie ten co chce :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 16.07.2020 19:40
Czytelnik

Nie zgadzam się z twoim poglądem. Do Rzeczy to chlew, to kloaka obrzydliwych wyziewów. Nie ma znaczenia jak to zrelatywizujesz. To, że znajdziesz kogoś komu to się będzie podobalo i będzie miał inne zdanie jest bez znaczenia. To tylko jak najgorzej świadczy o nim ale wartości Do Rzeczy nie zmienia..

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
vandenesse - awatar
vandenesse 16.07.2020 21:05
Bibliotekarka

wszystko pięknie ładnie ale no cóż... użycie przykładu tego „pisma” no jakby sprawia, że ja nie mam słów.
Ja już podziękuję.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 17.07.2020 01:44
Bibliotekarz

LOL... dopisuję sobie do listy czym straszyć ludzi: "Bo ci zaprenumeruję 'DoRzeczy' a jak mi szczególnie podpadniesz to dostaniesz 'wSieci' i 'Gazetę Polską'". Ha ha!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 17.07.2020 13:53
Czytelnik

I ten ironiczny śmieszek ma niby czego dowodzić? Że akceptujesz nędzę moralną tych środowisk? Czy, że w nią nie wierzysz? A może nawet uznajesz, że to ludzie uczciwi i szlachetni? No, w to ostatnie raczej nie uwierzę. Ale kto wie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 17.07.2020 14:30
Bibliotekarz

Ironia nie służy dowodzeniu lecz określeniu stosunku. Jeśli już miałbym czegoś dowodzić to, że "nędza moralna tych środowisk" jest proporcjonalna do "nędzy moralnej" środowisk im przeciwstawnych. Dowodziłbym również, że niezależnie od posiadanych poglądów warto jest wiedzieć jak widzi świat "druga strona" by moc z nimi polemizować. Ale przecież nie o polemikę chodzi, tak?...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 17.07.2020 16:38
Czytelnik

Próbujesz ustawić ich w roli równorzędnych partnerów. Odpowiem po twojemu. LOL

Ze swołoczą się nie dyskutuje. Najpierw musieliby przyjąć cywilizowane standardy. Co jest, jak się wydaje, warunkiem dla nich nie do przyjęcia.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 17.07.2020 21:02
Bibliotekarz

"Ze swołoczą się nie dyskutuje" Czyż nie tak mówili członkowie NSDAP? PNF? SDPRR(b)? FET y JONS? CPK? FARC? AUC? Jak się nie dyskutuje co co się robi? Czy nie dostrzegasz, że wypowiadasz się w identycznym tonie co niektórzy zwolennicy partii posiadającej większość parlamentarną. Pani wymierzająca "patriotycznego liścia" też twierdziła, że "ze swołoczą się nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 17.07.2020 22:59
Czytelnik

No to masz problem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Rudzielec - awatar
Rudzielec 10.07.2020 12:35
Czytelniczka

Opowiadania nie czytałam, bo płacić za to nie będę. Ale...
Czy z tego artykułu nie wynika, że osoby hetero zostały w nim przedstawione jako okrutne istoty o ciasnych, nietolerancyjnych umysłach? Protestuję. Nie wątpię w obecną w naszym kraju homofobię, ale też nie rozciągajmy stereotypów w drugą stronę. Nie wszyscy spoza LGBT+ jesteśmy tacy. Moim zdaniem obie strony zostały...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MaG - awatar
MaG 10.07.2020 10:02
Czytelnik

Wciąż tylko "lewactwo" to "lewactwo" tamto, nic tylko lewactwo lewactwo lewactwo... jesteś inteligentny, otwarty na ludzi, traktujesz wszystkich na równi, szanujesz odmienność, nie masz problemu z kolorem skóry, jesteś za wolnością wypowiedzi ale nie obrażającą konkretnych osób, szanujesz odmienne poglądy innych, jesteś za prawami kobiet, szanujesz tradycję i kulturę i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 10.07.2020 12:11
Bibliotekarz

Pan nie jest lewakiem, tylko lewicowcem :).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MaG - awatar
MaG 10.07.2020 17:22
Czytelnik

Czy ja wiem... natomiast obawiam się, iż w Polsce większość i tak nie dostrzega różnicy...powiem więcej, nawet prawicowiec, nie o fanatycznych poglądach a bardziej "otwarty" (liberalny?) może uchodzić za lewaka... lecz z pewnością jest prawakiem ;) Pozdrawiam

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MaG - awatar
MaG 10.07.2020 17:44
Czytelnik

Myślę, że Panu nie muszę tłumaczyć co miałem na myśli pisząc tamten długi komentarz. Po prostu mam dość sprowadzania wszystkiego do lewactwa. Ktoś jest osobą LGBT - lewak, komuś nie przeszkadza osoba LGBT - też lewak. Ktoś nie chodzi do kościoła - lewak, inny chodzi (katolik), ale domaga się ukarania księży pedofilów i/lub opodatkowania kościoła - lewak. Przykłady można...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 10.07.2020 19:02
Bibliotekarz

Zgadzam się z Panem. Sprawiedliwość musi być :).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Micelius - awatar
Micelius 18.07.2020 08:44
Czytelnik

Nie musisz tworzyć nowych negatywnych nazw dla "prawaków", gdyż już takie funkcjonują - choćby "mohery" (choć niektórzy mówią po prostu "bydło").

Cała Twa wypowiedź jest niestety oparta na fałszywych przesłankach - lewacy sami proszą się o wyraźną kwalifikację, wygłaszając bardzo kategoryczny sposób poglądy mocno radykalne... Krzyczą o tolerancji i otwartości, ale sami...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MaG - awatar
MaG 18.07.2020 15:38
Czytelnik

Cieszyłem się na konkretną merytoryczną odpowiedź, i poniekąd taką jest poza tym, że moją wypowiedź uważasz za "opartą na fałszywych przesłankach", a to niby dlaczego? Skoro lewakiem już staje się każdy o poglądach innych niż prawicowe, czy skrajnie narodowe? Co złego jest w otwartości i akceptacji? Czy to nie jest jeden z warunków bycia dobrym człowiekiem, katolikiem? To...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 18.07.2020 18:16
Bibliotekarz

Wyjdę nieco poza dyskutowany temat, za co z góry przepraszam, ale wydaje mi się to jednak sensowne. Otóż zgadzam się z wieloma tezami @Miceliusa, osobiście 1. rozróżniam osoby LGBT+ i ideologię LGBT+ (osobę, które mnie wyzwie od faszystów itd. pozwę!), 2. samą ideologię za radykalnie szkodliwą mutację marksizmu, prowadzącą do ustroju przynajmniej autorytarnego. Jednakże...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Micelius - awatar
Micelius 19.07.2020 12:18
Czytelnik

Och, to by było na dłuuugą dyskusję. Jednak piszesz kulturalnie i chyba szczerze, za co dziękuję – poczuwam się do udzielenia poważnej odpowiedzi... Spróbuję , w punktach...

1) "Lewakiem staje się każdy o poglądach innych, niż prawicowe, czy skrajnie narodowe" - Erm... "staje się" według kogo? Właśnie w tym rzecz, że o "zbrodniczych faszystach" krzyczy dużo więcej...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 19.07.2020 13:19
Bibliotekarz

1. Serdecznie dziękuję za obszerną odpowiedź. 2. Myślę, że właśnie na portalu o książce może być miejsce na poważne dyskusje, i to sine ira et studio. 3. "Poparłem" Pana wypowiedź:). O tym z czym się jednak nie zgadzam napiszę jutro.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 21.07.2020 18:33
Bibliotekarz

1. Najpierw dopowiedzenie. Przez "zgadzam się z MaGiem" rozumiem postawę otwarcia i stosowania rozróżnień, a nie konkretne postulaty czy analizy. Np. argument za prawem kobiety do podejmowania decyzji o ewentualnej aborcji należy odrzucić, ponieważ opiera się na założeniu że nienarodzone dziecko jest częścią ciała kobiety. Jest mi o o wiele bliżej do Pana, jeśli chodzi o...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Micelius - awatar
Micelius 25.07.2020 10:41
Czytelnik

Dziękuję za pozdrowienia, nawzajem! Choć szczerze nie mam poczucia, że dla mnie "wszystko jest czarno-białe". - Może tak to wyglądało w polemice; dostrzegam wiele wad i po "mojej stronie"; ogólnie ludzie mają podobne problemy niezależnie od sympatii... Protestuję tylko przeciw totalnej relatywizacji i życiowej postawie w stylu "wszyscy politycy są tacy sami" - no bo czy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 25.07.2020 11:28
Bibliotekarz

Ja bym dołożył wszystkie ranki. Czyli zostaliśmy kulturalnym dyskutantami (mniejszość!, możemy poprosić Bestię Europejską o wsparcie LOL), szkoda że tylko online, a nie przy kawie czy befsztyku.
Mnie z kolei nie należy uważać za uosobienie łagodności, im jestem starszy, tym bardziej cięty, na głupotę w szczególności, a głupotę w formie ideologii - zwlaszcza! Tym bardziej,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Micelius - awatar
Micelius 25.07.2020 12:07
Czytelnik

Tak, Ruch Dyskusji Kulturalnej to by było coś pysznego... Tylko, że zaraz narzucono by nam jakieś reguły opracowane przez niepodważalne autorytety, zażądano dopuszczenia mniejszości, oraz zlustrowano pod kątem poprawności politycznej - czy aby pod płaszczykiem kultury nie przemycamy "tolerancji dla nietolerancji", albo zgoła faszyzmu...

Metodologia nauki? O jejciu, to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Micelius - awatar
Micelius 10.07.2020 09:35
Czytelnik

Erm... po pierwsze, statystycznie dużo więcej pedofilii jest w środowiskach LGBT+ Dodatkowo niektórzy przedstawiciele tego ruchu, nawet z tytułami profesorskimi, wypowiadają się w obronie relacji seksualnych z dziećmi... To fakty.

Po drugie, każda opowieść powiela jakieś stereotypy - i każdą można oskarżyć o szerzenie nienawiści. - Tymczasem to organizatorzy nagonki są de...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
semantycznenaduzycie - awatar
semantycznenaduzycie 11.07.2020 23:07
Czytelnik

To chyba najwięcej statystycznie pedofilii jest w środowiskach LGBT+ w sutannach (chociaż L tam nie ma, za to G w nadmiarze). Niektórzy wysoko postawieni przedstawiciele kościoła katolickiego wypowiadają się w obronie relacji księży z dziećmi, mówiąc, że to dzieci same lgną do tych księży. Kapłani z Taurydyki nie wzięli się znikąd.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Micelius - awatar
Micelius 14.07.2020 09:26
Czytelnik

Cóż, przynajmniej w Polsce pedofili w sutannach jest znikomy odsetek - zresztą bodaj wszystkie dotąd zgłoszone przypadki dotyczą tych księży, którzy byli wcześniej konfidentami SB (co stanowi ciekawy przyczynek do dyskusji nt lustracji). Np. wśród nauczycieli szkolnych odsetek pedofili jest dosłownie 10 razy wyższy...
Wielu przedstawicieli LGBT, także z tytułami...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 10.07.2020 00:57
Bibliotekarz

Ta dyskusja ma szerszy kontekst, wpisuje się w zmiany kulturowe zachodzące od paru dziesiątków lat. Można mówić nawet o starciu kultur. Ja jednak zwrócę uwagę, że cały ten proces prowadzi do uprzywilejowywania środowisk LGBT i niektórych innych, kosztem praw człowieka, takich jak np. swoboda wyznania. Zwracam też uwagę na psucie języka, na manipulowanie językiem, por....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 10.07.2020 02:35
Autor/Redaktor

Istnieje coś takiego, jak dyktatura mniejszości - wówczas mniejszość ma większe prawa (przywileje) niż reszta populacji, a nie zabiega o równość.

Fakt, że Iksiński z Igrekowskim zawierają ślub świecki, w żaden sposób nie godzi w swobodę wyznania małżonków sakramentalnych Zetkowskich - problem polega na czym, innym: Zetkowscy z tego, że są katolikami i ich religia zabrania...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Verbal - awatar
Verbal 10.07.2020 10:06
Czytelnik

Też mnie zastanawia ta konstrukcja logiczna. Co ma swoboda wyznania do postulatów LGBT ?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 10.07.2020 12:15
Bibliotekarz

1. @Jacek_Dehnel Proszę mi najpierw odpowiedzieć, czy jest Pan za legalizacją poligamii i adopcjią dzieci przez pary homoseksualne. 2. @ Jacek_Dehnel oraz @Verbal. Na przykład to, że za homofobię (przestępstwo) uznaje się nauczanie większości wyznań chrześcijańskich, że aktywny homoseksualizm jest grzechem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 10.07.2020 12:38
Czytelnik

Homofobia nie jest przestępstwem, jest głównie postawą negatywną wobec...
Przestępstwem bywa coś innego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 10.07.2020 13:19
Bibliotekarz

Jasne, to był skrót. Meritum pozostaje bez zmian.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 10.07.2020 13:34
Czytelnik

Nie jestem prawnikiem, mogę się zatem mylić w interpretacjach niemniej karalne są czyny homofobiczne raczej niż nauczanie religijne. Reszta to raczej kwestia tego na jakie państwo się umawiamy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
asymon - awatar
asymon 10.07.2020 14:23
Bibliotekarz

"Ja jednak zwrócę uwagę, że cały ten proces prowadzi do uprzywilejowywania środowisk LGBT i niektórych innych, kosztem praw człowieka, takich jak np. swoboda wyznania. "

Proszę o jakiś przykład takiego uprzywilejowania, co może dwóch mężczyzn, czego ja z żoną nie możemy? I w jaki sposób "środowiska" te ograniczają moje prawo do niedzielnej mszy świętej?

Ilu księży skazano...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 10.07.2020 16:01
Bibliotekarz

W Polsce jest jeszcze dość dobra sytuacja, przypadki skazania duchownych miały miejsce za granicą. Dziwię się, że katolik nie jest świadom kierunku zmian w prawie rodzinnym chociażby w UE. U nas próbuje się ograniczyć prawa rodzin do tradycyjnego wychowania dzieci, w tym do wychowania a nie seksualizowania dzieci. Atakuje się karty praw rodziny jako rzekomo homofobiczne....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 10.07.2020 19:06
Bibliotekarz

@ Verbal. Proponuję "case studies" :). Proszę się przyglądać "rozwojowi" walki o tzw. prawa LGBT, zwł. w dyskutowanych sytuacjach.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 11.07.2020 09:32
Czytelnik

Ewagriusz.

Nie sądzę. "Case studies" są przereklamowane ;). W istocie rzeczy kazuistyka ma małą wartość poznawczą. Rządzą duże liczby.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 11.07.2020 21:19
Bibliotekarz

Brak odpowiedzi @Jacek_Dehel, więc zakończę wątek kilkoma zdaniami komentarza. Uprzywilejowanie polega na tym, że para homoseksualistów czy lesbijek domaga się dla siebie statusu małżeństwa, podczas gdy kwestie życia codziennego (wizyta w szpitalu chociażby) są już uregulowane i dostępne dla takich par, albo można łatwo przeprowadzić w razie potrzeby odpowiednie zmiany w...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
ZadokAllen - awatar
ZadokAllen 09.07.2020 18:01
Czytelnik

Czy tęczowa zaraz musi się wpychać wszędzie ze swoimi tęczowymi buciorami? Co to niby za przepraszanie? Za co? Za fantastykę? Komuda za nic nie powinien przepraszać. Szkoda,że redakcja Nowej Fantastyki ma takie giętkie karki wobec tej kolorowej zarazy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 10.07.2020 17:31
Czytelnik

Takich głosów brakuje.Czy My hetero się obnosimy za swoją orientacją ?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czarna_maggie - awatar
czarna_maggie 09.07.2020 14:40
Czytelniczka

Powiem tak - nie lubię dyskryminacyjnych zachowań (jakichkolwiek), ale wierzę w wolność słowa i twórczości artystycznej. Jeżeli ktoś chce pisać o jakiejś grupie tak czy inaczej to ma prawo to robić i tyle. To czytelnik ma być "filtrem" i od niego powinno wyjść potępienie twórczości danego rodzaju (lub aprobata). O ile utwór nie zaczyna być szkodliwy społecznie i otwarcie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 09.07.2020 16:56
Czytelnik

Ten utwór jest szkodliwy społecznie i otwarcie nawołuje do nienawiści. Co do reszty zgoda.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sheri - awatar
Sheri 09.07.2020 18:09
Czytelniczka

@Fidel-F2 Które fragmenty według ciebie otwarcie nawołują do nienawiści? Tak z ciekawości pytam bo czytałam i może czegoś nie zdołałam wyłapać...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 09.07.2020 19:14
Czytelnik

Całość

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sheri - awatar
Sheri 09.07.2020 20:37
Czytelniczka

Całość to zbiór paskudnych stereotypów, że homoseksualiści są: a) zniewieściali b) rozwiąźli c) pozbawieni kręgosłupa moralnego i honoru d) deprawują dzieci. Obraźliwe uwagi pod adresem Deliana wygłaszają ścigający go wojowie, osobnicy, którzy jako tako nie wzbudzają sympatii. Śmierdzą, I tyle. Nie widzę w tekście pochwały ich działań ani sugestii, że dobrze postępują,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 09.07.2020 21:35
Czytelnik

Ja widzę, cały tekst nawołuje do nienawiści. Cóż ja mogę poradzić na to, że ty nie widzisz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sheri - awatar
Sheri 09.07.2020 22:02
Czytelniczka

Okej... Liczyłam na jakiś konkretny przykład. Uznajmy, że to kwestia osobistych odczuć. Dla mnie to po prostu szkodliwy, niesprawiedliwie traktujący mniejszość seksualną tekst. Dla ciebie to coś, co nawołuje do nienawiści. Peace.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 09.07.2020 22:05
Czytelnik

Nie, nie uznajemy, że to osobiste odczucia. Tłumaczone było po wielokroć, już mi się za bardzo nie chce kolejny raz. Jeśli nie widzisz, trudno, swojego umysłu nie przeskoczysz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sheri - awatar
Sheri 09.07.2020 22:38
Czytelniczka

Dobrze Panie "Muszę Mieć Ostatnie Zdanie W Dyskusji". Proponuję nieco spuścić z tonu bo tak jak czytam twoje wypowiedzi w tym wątku to stwierdzam, że stają się coraz bardziej pretensjonalne. Śmiem wątpić, żebyś w ten sposób kogoś do czegoś przekonał. Temat uważam za zamknięty.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 09.07.2020 23:56
Czytelnik

Jasne, wygrałaś.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 10.07.2020 02:37
Autor/Redaktor

@Sheri: tradycyjnie już proponuję Pani otworzyć słynny esej Eco o "Wiecznym faszyzmie" i porównać wizję świata przedstawionego w utworze z wyznacznikami podanymi przez Eco. W mojej lekturze zalicza wszystkie rubryczki.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sheri - awatar
Sheri 11.07.2020 01:44
Czytelniczka

@Jacek_Dehnel Ma Pan rację. Gdy zestawić ze sobą wizję świata z opowiadania Komudy (ściślej mówiąc krainę Lendię) i cechy faszyzmu wymienione przez Umberto Eco okaże się, że ten świat ma sporo wspólnego z faszyzmem. Ale! Czy to oznacza, że literatura nie może już opowiadać o takich Lendiach? Nie ma prawa pisać o rzeczach, które mogą być dla kogoś niewygodne, dyskomfortowe...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 11.07.2020 03:07
Czytelnik

Serio myślisz, że ktoś to przeczyta?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
scovron - awatar
scovron 09.07.2020 13:43
Czytelnik

Właśnie przeczytałem i się wypowiem - nie podoba mi się, całe opowiadanie pisane jest tak że czyta się je jakby oglądało się głupawy odcinek głupawego serialu akcji. Odniesienia są boleśnie wprost i to też pasuje do głupawych seriali. Wszystko jest stereotypem, trawa jest bardziej zielona u sąsiada, u nas jest ch.. lecz stabilnie, każdy jest głupi zły i ohydny....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Saruto - awatar
Saruto 09.07.2020 13:16
Czytelnik

Opowiadanie jest kiepskie. Zresztą jak większość publikacji ale każdy ma prawo pisać swoją fikcję literacką po swojemu. Inaczej będą cenzurować fajne książki, a to już komuna.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 09.07.2020 16:54
Czytelnik

A co tu cenzura ma do rzeczy?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 08.07.2020 22:20
Czytelnik

A tu mamy więcej komudowego gówna. Ten sam świat, tym razem o leczeniu homoseksualizmu. Lubicie gówno? To czytajcie.

https://nowynapis.eu/tygodnik/nr-14/artykul/mowa-nienawisci-pokutnika-duki?fbclid=IwAR1BBihD__eLkhH7aRe6t25EWYza2REtuTCXte19twjgnDhhsVRVjTYgWeI

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 09.07.2020 09:04
Czytelnik

Tamten z NF jest podobny?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 09.07.2020 09:23
Czytelnik

Si.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Zonk - awatar
Zonk 11.07.2020 11:19
Czytelnik

Dzięki!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 11.07.2020 21:08
Bibliotekarz

@Fidel-F2. Pańska Wulgarność i brak szacunku dla adwersarzy, nie tylko w tym wpisie, są porażające. Tym bardziej, że jesteśmy na stronie poświęconej kulturze. Zapał w gloszeniu swoich poglądów zupełnie Pana nie usprawiedliwia. Zastanawiam się, dlaczego toleruje to Administracja lubimyczytac.pl. Czyżby bała się w przypadku ingerencji oskarżenia o homofobię....?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 11.07.2020 23:46
Czytelnik

Błędnie pan pojmuje pojęcie kultury. Dulszczyzna mnie nie kręci. Poza tym starałem się jak mogłem i użyłem najdelikatniejszego określenia. Troszkę pan śmieszny w tym zacietrzewieniu. A w ostatnim zdaniu żałosny.

Poza tym uważam, że rzeczy należy nazywać po imieniu a nie bawić się w ugłaskaną politpoprawność.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 02:41
Bibliotekarz

Za mało Pan się starał. I proszę wybaczyć, ale dorabia Pan wzniosłe uzasadnienia do zwykłego chamstwa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 12.07.2020 11:36
Czytelnik

Odwdzięczę się stwierdzeniem, że to była z mojej strony przesadna kurtuazja. Chama należy prać po pysku nie zważając na konwenanse. Bo tylko taki język rozumie. Traktowanie go w sposób przynależny ludziom kulturalnym, odbiera jako słabość i sadzi się w swych postępkach coraz dalej. Vide choćby katolicko-nacjonalistyczna szajka będąca teraz u władzy, której Komuda wydaje się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 15:41
Bibliotekarz

Pan łaskawie rozmawia ze mną, ja łaskawie rozmawiam z Panem... ; ten wątek zostawmy:). Szczerze wątpię, żeby użycie wulgarnego, pozbawionego szacunku dla przeciwnika języka miało tego przeciwnika zmienić. Pozostaje wulgarny język... i coś jeszcze l. Jak pokazuje historia Polski ostatnich dekad, "słuszne" oburzenie, nienawistny język, dehumanizacja i upokarzanie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 12.07.2020 15:59
Czytelnik

"lacznie6z z zabojstwem politycznym dokonanym przez zwolennika PiS."

poprawiłem

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 18:21
Bibliotekarz

Żaden zwolennik PiSu nikogo nie zabił. Ja natomiast piszę o morderstwie dokonanym 19 października 2010 r. w biurze poselskim PiS, kiedy to zginął Marek Rosiak, a druga osoba została poważnie ranna.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 12.07.2020 19:16
Czytelnik

Tradycyjnie dla pisowskich zwolenników nie potrafisz zauważyć belki w swoim oku.

Poza tym, może warto się zastanowić i nie doprowadzać ludzi do skrajności? Może gdyby nie pisowska maszyna pogardy okazywanej wszystkim nieustannie, sprawa by się nie wydarzyła? Może gdyby nie totalne lekceważenie wszystkich spoza własnej kliki? Może gdyby nie pokazywane fucki? kanalie,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
semantycznenaduzycie - awatar
semantycznenaduzycie 12.07.2020 20:22
Czytelnik

A zabójca Adamowicza to nie był zwolennikiem PiSu? A cała jego rodzina? A ich wpisy w mediach społecznościowych?
To był jedyny mord polityczny. Żaden inny polityk nie zginął. Zabójca z Łodzi był chory psychicznie.
Już nazywanie opozycji "totalną opozycją" jest właśnie przejawem nienawistnego języka. Opozycja jest normalną rzeczą w demokratycznych krajach i demokratyczni...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 20:46
Bibliotekarz

Cóż, Twoja pokazuje, że emocje odbierają Ci umiejętność racjonalnego myślenia. 1. Po pierwsze, dlaczego mam być zwolennikiem PiSu? Bo masz wydrukowany w mózg taki szablon? Zresztą, mógłbym po prostu odpowiedzieć, że to Pan jako zwolennik totalnej opozycji nie widzi belki we własnym oku. 2. Jak rozumiem, przyjąłeś w końcu do wiadomości, że jedyny mord polityczny w Polsce no...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 12.07.2020 20:56
Czytelnik

Śmiechłem

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 21:14
Bibliotekarz

Czyli brakło Panu argumentów :).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 12.07.2020 21:19
Czytelnik

Śmiechłem drugi raz.

Przecież nie zauważasz argumentów. Po prostu nie chce mi się wdawać w dyskusję z dogmatycznym fanatykiem.

Brakło mi argumentów :DDDDDDDDDDDD Nie mogę się przestać kulać po podłodze.

Nie no serio, brakło mi argumentów. lol

Tak chlopie, wygrałeś. Jesteś mistrzem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 21:20
Bibliotekarz

@semantycznenaduzycie. 1. Jakieś argumenty co do mordercy? Jeżeli coś podejrzewamy, to właśnie chorobę psychiczną. 2. Totalna opozycja sama się tak nazwała, zresztą trafnie, ale jeżeli Pan uważa, że to nienawistne pojęcie, mogę go nie używać. A Pan też pójdzie mi na rękę i przestanie używać pojęć, które ja uznaję za nienawistne?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 21:21
Bibliotekarz

Jakiego to argumentu nie zauważyłem?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 12.07.2020 21:31
Czytelnik

lol

A jakie zauważyłeś?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Ewagriusz - awatar
Ewagriusz 12.07.2020 21:32
Bibliotekarz

Dobranoc. Idę posłuchać o wyborach.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Beata - awatar
Beata 08.07.2020 19:29
Czytelnik

Czytam oświadczenie autora oraz naczelnego (opowiadania nie tknę nawet długim kijem, nawet kijem z przedłużką, nie zamierzam się katować, że nie wspomnę o oczywistości - nie zamierzam płacić za pomyje). Z obu wypowiedzi wynika, że tekst został źle odczytany. //facepalm

No heloł! Autorze i redaktorze, ogarnijcie się i przestańcie obwiniać czytelników za własne błędy! To nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 08.07.2020 20:32
Autor/Redaktor

Problem polega na tym, że czytelnicy dobrze zrozumieli :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Beata - awatar
Beata 08.07.2020 22:33
Czytelnik

A tonący pastiszu się chwyta. :P

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
asymon - awatar
asymon 09.07.2020 15:12
Bibliotekarz

Zastanawia mnie, jak w całej tej aferce umieścić wstępniak Jerzego Rzymowskiego do tego numeru NF, w którym nawołuje do zachowania kultury dyskusji :-)

Ani chybi przewidział co będzie, czyli wiedział że tekst jest co najmniej kontrowersyjny. I puścił. Dobry troll.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Hipek - awatar
Hipek 07.07.2020 17:46
Czytelnik

Cywilizacje Egiptu, Grecji czy Rzymu na skraju swojego upadku szczyciły się swobodami seksualnymi. Nie wiem czy wolno wywieść z tego wniosek o korelacji. Ale wieszczę, że świat jaki znamy w przeciągu najbliższych pokoleń ulegnie rewolucyjnym przemianom, a demokracja zakończy swój byt.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 18:11
Czytelnik

Świt jest w ciągłej zmianie. To takie odkrycie, że chyba zgłoszę cię do Nobla.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 07.07.2020 20:04
Autor/Redaktor

To jest mit występujący wśród ludzi kompletnie nieznających historii: Egipt to pewna nowość (o homoseksualizmie tam wiemy niewiele), Grecja akceptowała homoseksualizm u szczytu swojego rozwoju (a nie "na skraju upadku"), Rzym podobnie - największy rozwój osiągnął za homoseksualnych cesarzy Trajana i Hadriana. Natomiast kiedy upadał, homoseksualizm był od dawna karany...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 20:51
Czytelnik

Z historią nie dyskutuje.Tu się zgadzam.Ale nie zgadzam się,,że geje mają być specjalnie chronieni.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 08.07.2020 09:15
Czytelnik

Co to znaczy specjalnie? Oni tylko domagają się by swołocz trzymała się od nich z daleka i pozwoliła żyć.

Poza tym ty chyba też nie jesteś zupełnie normalny, nieprawdaż? Ale jesteś specjalnie chroniony, masz rentę, nieprawdaż? Bierzesz pieniądze na które nie pracujesz, nieprawdaż?

I masz chłopie problem, bo tacy jak ty zwykle szli do pieca razem z gejami, Żydami i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Verbal - awatar
Verbal 08.07.2020 09:39
Czytelnik

Mnie to się wydaje, że korelacja jest odwrotna raczej.
Penalizacja homoseksualizmu, podobnie zresztą jak agresja wobec innych mniejszości ( etnicznych, religijnych czy urojonych - jak czarownice) były wprost proporcjonalne do poziomu lęku populacji. To zwykły rytuał kozła ofiarnego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 08.07.2020 10:29
Czytelnik

Stare sztuczki rządzących kacyków, tych wszystkich hitlerów, putinów czy kaczyńskich. Wymyślić i wskazać wroga, odwrócić uwagę od sedna rzeczy, skanalizować motłoch. Ludzie w swej masie są tępi, potrzebują prostych recept, łatwych rozwiązań i żeby ktoś zdecydował za nich. Taki wróg jak geje, czy Żydzi jest idealny bo nie odwinie i nie przywali chamowi, bo zwykle jest...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Verbal - awatar
Verbal 08.07.2020 11:59
Czytelnik

No właśnie, nie ich wina.
Myślę, że społeczeństwa wciąż popełniają ten sam błąd - uczą młodych ludzi historii jako ciągu dat zamiast uczyć o sensie przemian.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.07.2020 18:39
Czytelnik

Nie mówimy,o mojej rencie. Fidel robisz to z zemsty ? Tak ? Chłopie co Ty pleciesz.Jaka swołocz.Każdy dla Ciebie,co nie jest homo.Jest zerem ?
Masz problem.Z nienawiścią.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
vandenesse - awatar
vandenesse 08.07.2020 19:17
Bibliotekarka

hmmmm wiecie co – czytamcałyczas potrafi naprawdę człowieka nauczyć, że nie mamy pojęcia co się może zalęgnąć w czyjejś głowie.... czytamcałyczas ogarnij się wreszcie i staraj się zrozumieć co czytasz. Jeżeli czegoś nie rozumiesz, to zastanów się nad tym kilka razy albo zapytaj kogoś z otoczenia.

Fidel-F2 starał Ci się wytłumaczyć, że Ty też należysz do mniejszości, która...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vandenesse - awatar
vandenesse 09.07.2020 14:39
Bibliotekarka

czytamcałyczas - czy Ty przeczytałeś chociaż moją powyższą wypowiedź skierowaną do Ciebie?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Patton - awatar
Patton 07.07.2020 16:43
Czytelnik

To, że taki tekst się pojawił w czasopiśmie jakim jest Nowa Fantastyka winno być odebrane jako przejaw nieskrępowanej twórczości. To że NF przeprasza za ten tekst w ten sposób:

nie jest nawet śmieszne. To jest żenujący przejaw skrępowania myśli... czy już jesteśmy na etapie myślozbrodni? Czy to już etap...?

Edytuję bo widzę, że ktoś zablokował wyświetlanie obrazka - choć...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 17:37
Czytelnik

głupiś

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 07.07.2020 17:42
Autor/Redaktor

Przecież to, że wolność pięści jednego kończy się na nosie drugiego, to nie jest jakiś "żenujący przejaw skrępowania myśli" tylko rudymenta nauki o społeczeństwie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Patton - awatar
Patton 07.07.2020 17:50
Czytelnik

To ja mam pytanie do panów. Czy pod wszystkimi postami muszą zamieszczać swoje trzy grosze. Widzę, że działacie jak spam -im więcej tym lepiej. Zero przekazu, zero rzeczowej treści.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 17:54
Czytelnik

Fidel,kultury proszę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 17:57
Czytelnik

a co brakuje ci?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 17:58
Czytelnik

"To ja mam pytanie do panów. Czy pod wszystkimi postami muszą zamieszczać swoje trzy grosze. Widzę, że działacie jak spam -im więcej tym lepiej. Zero przekazu, zero rzeczowej treści."

Rozumiem, ze bezmyślne powtarzanie frazesów bez znajomości tematu jest przejawem rzeczowego przekazu? Pan pozwoli, że będę unikał pańskiej metody.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Patton - awatar
Patton 07.07.2020 18:04
Czytelnik

@Fidel Proszę szanować mój czas. Nikt Pana tu nie prosi o zabranie głosu. Tym bardziej, że obrażanie kogoś tylko z powodu innego zadania jest przejawem tego co napisał Pan Dehnel. Wiem, że tego typu postawa jest jednym wyjściem osób, które nie mają nic ciekawego do powiedzenia i tylko w ten sposób chcą się dowartościować. Szczególnie tzw. mniejszości.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 18:06
Czytelnik

Fidel w Twoim wykonaniu nic mnie nie zaskoczy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 18:06
Czytelnik

serio, wypraszasz mnie? LOL

sam szanuj swój czas, widać masz go w nadmiarze bo stać cię na trwonienie go na wypisywanie bzdur

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Patton - awatar
Patton 07.07.2020 18:08
Czytelnik

To co ja robię ze swoim czasem jest to moja sprawa. I nic tu do tego Pan nie może wnieść. Tak samo jak Pan broni odmienności nic mi do tego.
I tak jeżeli chce Pan obrażać to wypraszam Pana. Poza tym nie jesteśmy na Ty.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 18:09
Czytelnik

To dlaczego do mnie masz pretensje? Ogarnij się.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Baldwin - awatar
Baldwin 08.07.2020 13:21
Czytelnik

@Jacek_Dehnel

"Przecież to, że wolność pięści jednego kończy się na nosie drugiego, to nie jest jakiś "żenujący przejaw skrępowania myśli" tylko rudymenta nauki o społeczeństwie."

Prawda. Mnie jednak zastanawia gdzie nas może zaprowadzić konsekwentne podążanie tą ścieżką.
Jak wspomniałem już w innym temacie - ludzi jest tak wielu, mają tak zróżnicowane poglądy, sympatie,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 08.07.2020 20:30
Autor/Redaktor

@ Baldwin:
Gdzie nas może zaprowadzić? Nie wiem, do społeczeństwa ludzi wolnych? Nikt nie zakazuje Panu mieć dowolnych sympatii. Ba, nawet wolno być z głębokiego przekonania nazistą - ta wolność kończy się, kiedy ktoś nazizm zaczyna publicznie głosić (bo w swoim domu, z kolegami nazistami, nadal może sobie opowiadać, że Żydzi chcą zdobyć kontrolę nad światem i przerabiać...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 14:46
Czytelnik

Jestem dumny,że jestem hetero.Ze podobają mi się kobiety.Zwlaszcza pewna 42 latka.Czy według części osób.Moj tekst uderi w homo.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Matt - awatar
Matt 07.07.2020 14:59
Czytelnik

Cieszymy się razem z Panem:) Ale kropki to warto by było oddzielić od następnego zdania, nawet tak z szacunku dla języka polskiego. Nie mówiąc o polskich znakach i przecinkach.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 07.07.2020 15:14
Autor/Redaktor

Każdy ma jakieś powody do dumy, widocznie Pan ma taki, na zdrowie. To, że ma Pan jakąś orientację seksualną, nikomu nie szkodzi.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 15:16
Czytelnik

Mi też nie przeszkadza gej.Ale cała ta dyskusja.Jest śmieszna.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 15:37
Czytelnik

a co cię bawi konkretnie?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 07.07.2020 16:58
Czytelnik

Gratuluję posiadania wątroby.To prawdziwe osiągnięcie, którego nikt Ci nie odbierze.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 17:50
Czytelnik

Uważam,że w Polsce są ważniejsze problemy.Niż fantasty Komudy.
Widac,lewactwo.Uważa ,że prawo homo.To być albo nie być społeczeństwa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 18:04
Czytelnik

Masz rację. Ważniejszym tematem jest np. prześladowanie mniejszości. Musisz przyznać.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 18:26
Czytelnik

Nie muszę przyznawać.Mylisz Polskę z Iranem lub Omanem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 18:30
Czytelnik

Czyli uważasz, że prześladowanie mniejszości nie jest ważne, że spokojnie można tych słabych prześladować? Ok. To może chociaż prześladowanie większości?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 18:33
Czytelnik

Podaj argumenty.Nie emocję,gdzie w Polsce prześladuję się gejów.Bo o nich mowa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 07.07.2020 19:07
Czytelnik

Zadałem proste pytanie. Jakie mam podać argumenty do pytania?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 19:24
Czytelnik

To odpowiem.Dla mnie nie ma prześladowań

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 08.07.2020 09:05
Czytelnik

Pytałem o co innego, ale niech będzie.

A skąd to niby wiesz, że nie ma?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
andeś - awatar
andeś 08.07.2020 14:54
Czytelniczka

"Lewactwo uważa, że prawo homo to być albo nie być społeczeństwa". Bo tak jest. Nie całego społeczeństwa oczywiście, ale dla osób nieheteronormatywnych to naprawdę jest czasem być albo nie być. Niejednokrotnie dosłownie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.07.2020 18:41
Czytelnik

Nie ma w Polsce penalizacji stosunków homo.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 08.07.2020 20:25
Autor/Redaktor

@czytamcałyczas

Nie ma, co nie znaczy, że osoby nieheteroseksualne nie są prześladowane czy że są równe wobec prawa. To są osobne sprawy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.07.2020 20:30
Czytelnik

Zastanówmy się dlaczego ? Może facet,który wklada pióra,za majtki.Po czym wywalajezyk.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 08.07.2020 20:31
Czytelnik

A fajnie by było gdyby ktoś ci przywalił bo masz brzydkie okulary?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.07.2020 21:07
Czytelnik

Piszesz o sobie ? Jesteś gejem i ktoś Cię szykanuje ? Zgadlem ?
Pewnie powiesz,że to Komuda kogoś nasłał .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 08.07.2020 21:10
Czytelnik

Piłeś, nie pisz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.07.2020 21:14
Czytelnik

O to odpowiedź najmądrzejszy na Lubimy Czytać się odezwał

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 08.07.2020 21:16
Czytelnik

Jako odpowiedź na bzdury które wypisujesz to najmądrzejsze czego mógłbyś się spodziewać.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.07.2020 21:19
Czytelnik

Chcesz ,tego To masz.Jestem faszystą,nazista, rasistą,homofobem .W jednym.
Zadowolony.
Bo ja bardzo.
Durny jesteś i tyle.
ZEGNAM PANA .

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Mateusz Cioch - awatar
Mateusz Cioch 09.07.2020 14:20
Czytelnik

Jak w ogóle można się wdawać w dyskusję z kimś, kto nie umie pisać?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
MoVers - awatar
MoVers 07.07.2020 13:54
Czytelniczka

no to przeczytam, jeśli jest cenzura

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 07.07.2020 15:14
Autor/Redaktor

Gdyby była, to nie miałaby Pani jak tego przeczytać w pierwszym obiegu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MoVers - awatar
MoVers 07.07.2020 15:38
Czytelniczka

no tak to się zaczyna :) najpierw przepraszają a potem nie opublikują ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 08.07.2020 20:21
Autor/Redaktor

I nie powinni publikować takich rzeczy poza szmatławcami - ale nie znaczy to, że nie da się czytać takiego szajsu na blogach czy na fejsie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
PawelM - awatar
PawelM 21.05.2021 11:52
Bibliotekarz

Panie Dehnel, pan sobie wytrze kąciki ust i monitor, bo się pan popluł. Cenzor z Mysiej się znalazł... Pan jest wręcz symbolem tego, czego chcą te ruchy LGBT - powrotu komuny i cenzury.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Verbal - awatar
Verbal 07.07.2020 13:20
Czytelnik

Krótki risercz w guglu i się okazuje, że Komuda już wyrasta na bohatera z żagwią wolności słowa w dłoni. Może przeczytam może nie - nie przepadam za taką literaturą ale...
1. Michael Swift napisał kiedyś satyryczny (!) tekst "Gay Revolutionary" - dziś robi wśród zatwardziałych konserwatystów tradycjonalistycznych za coś w rodzaju "Protokołów mędrców Syjonu"
2.W...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 13:14
Czytelnik

Uderz w stół...m

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 12:53
Czytelnik

To,że dziś geje i czarni są nie do ruszenia.Z tym,że oni.Moga nas wyzywać od homofobów i rasistowy.My nie możemy nawet odetchnąć

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 07.07.2020 13:09
Czytelnik

Tak tak, geje trzymają świat za mordę razem z Żydami i cyklistami.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 07.07.2020 15:11
Autor/Redaktor

Tak, to prawda, dziś geje w Polsce są nie do ruszenia! Dlatego złośliwie nie przyznają sobie nawet podstawowych praw człowieka, jak prawo do małżeństwa!

Nie dość, że wszechmocni, to jeszcze perfidni!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 15:14
Czytelnik

Biedacy

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 07.07.2020 16:57
Czytelnik

Przedstawianie wybranej grupy jako, zależnie od bieżącej potrzeby, siły raz przemożnej raz kompromitująco słabej jest jednym z wskaźników języka ur-faszyzmu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.07.2020 17:48
Czytelnik

Każdy,kto nie idzie na Marsz Równości.Jest dla Was f faszystą i kto nie głosował Na Biedronia.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Airain - awatar
Airain 07.07.2020 21:46
Czytelniczka

Jeszcze zapomnieliście dodać, że złośliwie się sami prześladują, żeby wzbudzać zamęt.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 08.07.2020 20:19
Autor/Redaktor

@czytamcałyczas:

Poprosiłbym te cytaty, w których twierdzimy, że każdy, kto nie głosował na Biedronia albo nie poszedł na Marsz Równości, jest faszystą.

Bo wydaje się, że cytuje Pan nie nas, tylko uprzedzenia z własnej głowy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.07.2020 20:24
Czytelnik

Teraz nie podam

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Janusz Szewczyk - awatar
Janusz 09.07.2020 14:45
Bibliotekarz

@czytamcałyczas:

Za to ewidentnie widać, że dokopywanie dyskryminowanym mniejszościom to Pana ulubione hobby. Tyle czasu Pan poświęca temu tematowi, na każdym kroku w tej dyskusji widać gorącą chęć, by dopiec rozmówcom. A twierdził Pan poniżej, że są w Polsce ważniejsze tematy. Najwyraźniej dla Pana jednak nie są.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 10.07.2020 12:16
Czytelniczka

@czytamcałyczas
"Teraz nie podam"
LOL Spoko. To może teraz?

Wolność słowa wg czytamcałyczas polega chyba na tym, że o każdym można mówić co się chce bez żadnego poparcia w faktach. Dyskusja z nim jest bez sensu. Bo jak dyskutować z kimś, kto nie chce się odnieść do kontrargumentów (co widać zwłaszcza w kilku dyskusjach pod tym artykułem)?

P.S. Szkoda, że jak się kogoś...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
wonap - awatar
wonap 07.07.2020 12:39
Czytelnik

Znów poprawność polityczna.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 07.07.2020 12:47
Czytelnik

Co ma do tego poprawność polityczna właściwie?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jacek_Dehnel - awatar
Jacek_Dehnel 07.07.2020 17:44
Autor/Redaktor

"Poprawność polityczna" została wymyślona przez prawicę, podobnie zresztą jak "bezstresowe wychowanie":
https://www.theguardian.com/us-news/2016/nov/30/political-correctness-how-the-right-invented-phantom-enemy-donald-trump

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Sheri - awatar
Sheri 07.07.2020 12:05
Czytelniczka

Ech, panie Komuda. Trzeba było napisać opowiadanie o dzielnym i szlachetnym Dalianie który wraz ze swoim kochankiem ucieka z prymitywnej Lendii zamieszkałej przez zdegenerowanych homofobicznych alfabetów do światłej Tauryudyki. A po drodze ratuje dzieci, które Lędzicowie chcą sprzeda za wódkę i parę błyskotek kapłanom - pedofilom. Wówczas opowiadanie spotkałoby się może z...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
marisa - awatar
marisa 07.07.2020 11:46
Czytelnik

Jest coraz gorzej, coraz więcej agresji i przemocy wobec mniejszości a artyści którzy powinni być bardziej wrażliwi na to zło jeszcze bardziej je podsycają powielając głupie i bezmyślne stereotypy, i jeszcze zasłaniają się wolnością artystyczną. Smutne.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
HomemadeDynamite - awatar
HomemadeDynamite 07.07.2020 11:45
Czytelniczka

Tia, wiadomo, okazuje się, że bezkarnie nie można traktować ludzi jak śmieci i od razu się podnosi hałas, że jak to, CENZURA. Zresztą jak to świadczy o ludziach, którzy bronią swojego prawa do szmacenia innych osób...
Warto też dodać, że VanderMeer nie jest jedynym zagranicznym, nagrodzonym autorem fantastyki, który wypowiedział się o sprawie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam