Neuroedukacja. Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Dobra Literatura
- Data wydania:
- 2015-10-06
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-10-06
- Liczba stron:
- 288
- Czas czytania
- 4 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788365223265
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i
pedagogów wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik
neuroobrazowania – zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i
tomografii komputerowej. Na podstawie tych wyników zmierza się do
weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się.
Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia
pozwala niejako „zobaczyć”, „jak uczy się mózg”, i określić, co należy
zrobić, by edukacja szkolna była bardziej „przyjazna neuronom”.
W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu
jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć
nową strategię nauczania w szkole.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 23
- 16
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Neuroedukacja. Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Z pewnością tytuł książki jest bardzo ciekawy i to on zachęcił mnie do jej kupienia.
Pierwsze odczucia po jej przeczytaniu: ROZCZAROWANIE
ROZCZAROWANIE 1: Książkę powinno się czytać z zainteresowaniem i pewną dozą ciekawości tego, co przyniesie kolejna storna. W przypadku tej książki było tak tylko z niektórymi rozdziałami.
ROZCZAROWANIE 2: Tytułowa neuroedukacja jest, w moim odczuciu, potraktowana jako wabik. Ciekawy temat, który ma przyciągnąć czytelników. W tekstach poszczególnych rozdziałów trzeba doszukiwać się połączeń prezentowanych treści z funkcjonowaniem mózgu.
ROZCZAROWANIE 3: Skromna bibliografia niektórych artykułów i powoływanie się na jednego autora w kilu kolejnych akapitach. Można przecież napisać, że szerzej na ten temat pisała, pisał.
ROZCZAROWANIE 4: Treść niektórych rozdziałów oparta o scenariusze zajęć. Wydaje się, że prezentowana w nich teoria ma wyjaśnić zastosowanie takich a nie innych metod.
Ostrzeżenie dla osób, które sięgną po tę książkę. Pierwszy rozdział jest zdecydowanie jednym spośród 2-3 najciekawszych.
Z pewnością tytuł książki jest bardzo ciekawy i to on zachęcił mnie do jej kupienia.
więcej Pokaż mimo toPierwsze odczucia po jej przeczytaniu: ROZCZAROWANIE
ROZCZAROWANIE 1: Książkę powinno się czytać z zainteresowaniem i pewną dozą ciekawości tego, co przyniesie kolejna storna. W przypadku tej książki było tak tylko z niektórymi rozdziałami.
ROZCZAROWANIE 2: Tytułowa neuroedukacja jest,...
Książka bardzo przydatna w praktyce nauczycielskiej, wykorzystuje wiele wskazówek w pracy z dziećmi. Korzystałam z warsztatów i szkoleń Edukacja na planecie Mózg prowadzonych przez profesora Wiesława Sikorskiego w Instytucie Neuroedukacja w Opolu. Więcej na http://www.instytutneuroedukacja.pl/
Książka bardzo przydatna w praktyce nauczycielskiej, wykorzystuje wiele wskazówek w pracy z dziećmi. Korzystałam z warsztatów i szkoleń Edukacja na planecie Mózg prowadzonych przez profesora Wiesława Sikorskiego w Instytucie Neuroedukacja w Opolu. Więcej na http://www.instytutneuroedukacja.pl/
Pokaż mimo toKsiążka składa się z jedenastu odrębnych rozdziałów, dlatego mam tzw. mieszane uczucia. Powstała w środowisku naukowym Uniwersytetu Opolskiego, niestety w kręgu apologetów Marzeny żylińskiej. Niemniej jednak na uwagę zasługują rozdziały pierwszy- Rzeźbienie mózgu oraz dziesiąty Multimedia w edukacji i jedenasty Zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów. Pozostałe albo powielają treści znane od dawna wszystkim, którzy poważnie traktują nauczanie albo uparcie promują nonsensy wielokrotnie już skrytykowane i skompromitowane w rodzaju kinezjologii edukacyjnej lub "odkryć" wspomnianej Żylińskiej.
Książka składa się z jedenastu odrębnych rozdziałów, dlatego mam tzw. mieszane uczucia. Powstała w środowisku naukowym Uniwersytetu Opolskiego, niestety w kręgu apologetów Marzeny żylińskiej. Niemniej jednak na uwagę zasługują rozdziały pierwszy- Rzeźbienie mózgu oraz dziesiąty Multimedia w edukacji i jedenasty Zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów. Pozostałe...
więcej Pokaż mimo toMozna uznać te książkę za kompendium wiedzy wspolczesnego nauczyciela. Skłania do refleksji i głębszego zbadania tematu.
Mozna uznać te książkę za kompendium wiedzy wspolczesnego nauczyciela. Skłania do refleksji i głębszego zbadania tematu.
Pokaż mimo to