Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Zero to one

Wydawnictwo: MT Biznes
7,2 (92 ocen i 19 opinii) Zobacz oceny
10
4
9
11
8
24
7
29
6
18
5
3
4
0
3
1
2
0
1
2
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788377469439
liczba stron
220
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Założyciel PayPala o kulisach powstania największych start-upów Wielką tajemnicą naszych czasów jest to, że wciąż istnieją niezbadane obszary i rzeczy jeszcze nie wynalezione. W książce „Zero to One” legendarny przedsiębiorca i inwestor, Peter Thiel, pokazuje, w jaki sposób możemy tworzyć i odkrywać nowe rzeczy. Thiel wychodzi z założenia,...

Założyciel PayPala o kulisach powstania największych start-upów


Wielką tajemnicą naszych czasów jest to, że wciąż istnieją niezbadane
obszary i rzeczy jeszcze nie wynalezione. W książce „Zero to One”
legendarny przedsiębiorca i inwestor, Peter Thiel, pokazuje, w jaki
sposób możemy tworzyć i odkrywać nowe rzeczy.


Thiel wychodzi z założenia, że żyjemy w czasach stagnacji
technologicznej, nawet jeśli nie zawsze to zauważamy, rozpraszani
najnowszymi modelami smartfonów. Informatyka przeżywa gwałtowny rozwój,
ale nie ma żadnego powodu, by ograniczał się on do komputerów lub Doliny
Krzemowej. Postęp można osiągnąć w każdej branży i w każdej dziedzinie
biznesu. Wynika on bowiem z najważniejszej umiejętności, którą każdy
lider musi opanować: umiejętności samodzielnego myślenia.


Kolejny Bill Gates nie stworzy systemu operacyjnego. Następny Larry Page
lub Sergey Brin nie zbuduje wyszukiwarki internetowej. Kopiowanie innych
prowadzi świat od 1 do n, dodając do niego kolejne
elementy czegoś już znanego. Jeśli jednak tworzysz coś całkowicie
nowego, to przechodzisz od 0 do 1. Jutrzejsi mistrzowie nie zwyciężą
dzięki bezwzględnej walce z konkurencją na obecnym rynku – oni uciekną
tej konkurencji, ponieważ ich firmy i pomysły na biznes będą wyjątkowe.


W książce „Zero to One” otrzymujemy optymistyczny obraz przyszłości i
postępu, a także całkowicie nowy sposób myślenia o innowacyjności.
Wszystko zaczyna się od nauki zadawania właściwych pytań – pytań, które
pozwalają odkryć wartość w nieoczekiwanych miejscach.


PETER THIEL jest współzałożycielem PayPala i Palantiru, jako jeden z
pierwszych zainwestował w Facebooka, współfinansował takie firmy jak
SpaceX oraz LinkedIn, założył organizację Thiel Fellowship, która
zachęca młodych ludzi, by zdobywanie wiedzy stawiali ponad formalne
wykształcenie.


BLAKE MASTERS - 2012 roku Blake był studentem Stanford Law School. Wtedy
to jego szczegółowe notatki z zajęć prowadzonych przez Petera z
przedmiotu Computer Science 183: Startup stały się internetową sensacją.
Przed napisaniem, wspólnie z Peterem, książki „Zero to One” Blake był
współzałożycielem Judicata, start-upu zajmującego się badaniem prawa, a
także pracował w Box i  Founders Fund.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (302)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 271
Riwona | 2016-02-27
Na półkach: Przeczytane, Ludzie ciekawi
Przeczytana: 27 lutego 2016

Książka zainteresowała mnie ze względu na autora, a zwłaszcza jego inicjatywę: Thiel Fellowship. To stowarzyszenie zapewniające stypendium (100 tys. dolarów) 20 nastolatkom, którzy rzucili szkołę i zajęli się rozwijaniem własnych biznesów.

Książka jest więc próbą nakreślenia autorskiej wizji: jak budować przyszłość, przy założeniu, że w biznesie każdy moment zdarza się tylko raz! Jak dostrzegać wartość w nieoczekiwanych miejscach - podglądając kreatywną stronę ludzi sukcesu.

Przyjemnie zaskakują ciekawe spostrzeżenia i analogie.
Na przykład:
"Wszystkie szczęśliwe rodziny są do siebie podobne.
Każda nieszczęśliwa rodzina, jest nieszczęśliwa na swój sposób"
(TOŁSTOJ, Anna Karenina)
Natomiast w biznesie jest dokładnie odwrotnie - wszystkie szczęśliwe firmy czymś się wyróżniają, a upadające... jednakowo nie umiały uniknąć walki konkurencyjnej.
Od kiedy w 1928 r. A. Fleming przypadkowo odkrył penicylinę - naukowcy starają się zaprząc do pracy efekt przypadku :-)

NIERÓWNY PODZIAŁ...

książek: 687
Karolina | 2016-08-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 28 sierpnia 2016

Jestem zdegustowana tą pozycją. Nie mogę zrozumieć faktu, że facet, który ma łeb na karku (w końcu jest obecnie aniołem biznesu w Dolinie Krzemowej) pisze takie głupoty. Książka jest gloryfikacją monopolu, który ma pomagać małym start-upom w rozwoju. Nie dowiedziałam się z tej książki niczego ciekawego, a co więcej miałam wrażenie, że całość to stek bzdur. I to podwójnie dołowało jakoże przecież facet odniósł w biznesie sukces. Może więc to ja się mylę?

książek: 69
parker80 | 2016-06-09
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 09 czerwca 2016

Książka która zmieniła moje podejście do monopoli, konkurencji, komputeryzacji, automatyzacji i jeszcze kilku zagadnień. Autor prezentuje zupełnie inne poglądy niż przeciętni zjadacze chleba na powyższe tematy. Pozycja obowiązkowa dla osób działających w branży startupowej czy prowadzących działalność gospodarczą jak i dla każdego kto chce się czego nowego dowiedzieć czy jak ja doznać chwilowego odurzenia kilkoma wnioskami przedstawionymi przez autora.

książek: 14
Pio | 2016-05-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Książka zawiera zbiór luźnych przemyśleń jednego z najbardziej znanych inwestorów VC w Dolnie Krzemowej Petera Thiela, założyciela PayPala, pierwszego inwestora Facebooka. Eseje to zapis wykładów prowadzonych na Uniwersytecie Stanforda dotyczących rynku, ekonomii, technologii oraz VC. Autor jest kontrarianinem, a jego książka zawiera wiele świeżych, a jednocześnie mało popularnych idei. Poleam

książek: 147
Tomasz Stanek | 2017-01-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 stycznia 2017

Książka fajnie pokazuje amerykański sen nowych technologii jednocześnie ostrzegając przed powszechnymi błędami, jakie masowo popełniane były w ostatnich dekadach przez twórców, inwestorów i pozostałych uczestników rynku technologii. Jednocześnie nie płynie z książki żadna wyjątkowo ubikalna ani praktycznie przydatna wiedza. Jesli lekturę potraktujemy jako źródło praktycznej wiedzy to mozna liczyć sie z poczuciem sporego niedosytu - jesli uznamy, że to po prostu ma byc ciekawa historia twórców najciekawszych i najszybciej rozwijających sie spółek to sporo do życzenia może pozostawiać styl. Nie żałuję poświęconego czadu, ale trudno mowic o jakimkolwiek zachłyśnięciu się tą lekturą

książek: 95
Krzysztof Zaręba | 2017-10-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2017

Zero to one – Peter Thiel
1. "Every moment in business happens only once.

The next Bill Gates will not build an operating system. The next Larry Page or Sergey Brin won’t make a search engine. And the next Mark Zuckerberg won’t create a social network. If you are copying these guys, you aren’t learning from tchem”
2. Rozwijaj się stopniowo – Nasze górnolotne wizję zmieniania świata powinny zmierzyć się z pokorą.
3. Jedynym sposobem na dobry biznes jest rozpoczęcie od klienta, który już istnieje.
4. Jeżeli chcesz wytworzyć trwałą wartość i zachować jej część dla siebie, nie buduj biznesu wytwarzającego produkty nierozróżnialne od innych.
5. "Wszystkie szczęśliwe rodziny są do siebie podobne.
Każda nieszczęśliwa rodzina, jest nieszczęśliwa na swój sposób"
(TOŁSTOJ, Anna Karenina)
Natomiast w biznesie jest dokładnie odwrotnie - wszystkie szczęśliwe firmy czymś się wyróżniają
6. Roald Amusen po dotaciu jako pierwszy do bieguna południowego w 1912 r. powiedział: ,,Zwycięstwo należy...

książek: 58
Sabcik | 2016-08-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2016

Bardzo ciekawa książka. Thiel i Masters prezentują wyjątkowe podejście do konkurencji i monopoli, tak odmienne od wersji, jakie znamy z akademickich podręczników do ekonomii. Opisane są kluczowe elementy, które służą dynamicznemu rozwojowi firm technologicznych, a o których tak często się zapomina lub nawet deprecjonuje.

książek: 104
Jakub | 2016-02-09
Na półkach: Przeczytane, 2016
Przeczytana: 09 lutego 2016

Fantastyczna książka, bez banałów typu: "Pracuj ciężko i dużo". Ciekawe i filozoficzne spostrzeżenia Petera Thiela na temat biznesu, oraz historie i problemy założycieli firm PayPal, Palantir, SpaceX.
Bardzo dobry rozdział o zasadzie 80/20 w biznesie!
Polecam przeczytać koniecznie!

książek: 35
Vey | 2016-03-18
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 18 marca 2016

Jeśli szukasz gotowych rozwiązań czy strice technicznych aspektów startupu- tutaj ich nie znajdziesz. Oczekując smakowitego tortu, dostaniesz wisienkę. Której nie będziesz chciał zamienić na jakikolwiek smakołyk.

Zero To One pozwala nam zrozumieć sposób myślenia startupowca z wizją/ideą, który przełamuje przyjęte schematy i patrzy na biznes oraz technologie z szerszej perspektywy.

Sądzisz, że rywalizacja Cię rozwija a konkurencja wzmacnia na polu walki w imię idei Nietzschego? Cóż, zostaniesz sprowadzony na ziemię. Widać tu wiele odniesień do filozofii czy literatury. Są one jednak poparte konkretnymi przykładami z życia wielu firm/korporacji czy konkretnych osób. I choć można tu znaleźć proste tabele, wykresy to są one tylko smaczkiem w całej koncepcji książki.

Szukając konkretnych mechanizmów i rozwiązań "Podręcznik startupu" Steve Blanka i Boba Dorfa będzie lepszym wyborem.
Jednak chcąc wejść w umysł technologicznych wilków z doliny krzemowej i poznać ich sposób myślenia...

książek: 370
Dawid | 2016-02-02
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, 2016

Książka wyjątkowa ale i nieco trudna. Jej wielką zaletą jest autor który korzysta opowiada o spółkach typu start up z własnego doświadczenia. Czytając ją odkrywamy spojrzenie na firmę i świat osób o potencjale technologicznych miliarderów.

To spojrzenie jest zupełnie inne niż to którego mogli byśmy się spodziewać. Nagle dowiadujemy się że świat od 50 lat praktycznie stoi w miejscu a to co nazywamy technologiczną rewolucją jest chodzeniem w kółko - z każdym kółkiem coraz ładniej ale nadal w kółko. Dowiadujemy się że na świecie istnieją potężne monopole i mają zupełnie inną twarz - zamiast zimnokrwistej korporacji petrochemicznej mamy googla, facebooka i apple.

Jest też garść praktycznych porad ale to książka bardziej światopoglądowa niż biznesowa. Ma też swoją dużą wadę - jest bardzo chaotyczna i naprawdę nie wiesz czego się spodziewać po kolejnym rozdziale.

Myślę że każdy kto chce stworzyć własny strtup powinien ją przeczytać ale książka rozwija sposób myślenia a nie...

zobacz kolejne z 292 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
zgłoś błąd zgłoś błąd