Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Mad Women

Tłumaczenie: Edyta Stępkowska
Wydawnictwo: Esprit
6,51 (90 ocen i 11 opinii) Zobacz oceny
10
4
9
2
8
12
7
26
6
30
5
10
4
4
3
1
2
0
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Mad Women
data wydania
ISBN
978-83-61989-96-7
liczba stron
280
słowa kluczowe
reklama
kategoria
literatura faktu
język
polski
dodał
nicebastard

Chcesz zobaczyć tworzenie kampanii od momentu zdobywania zlecenia, przez wewnętrzne walki w agencji, aż do finalnego przedstawienia jej publiczności? Niniejsza książka to podręcznik marketingu napisany przez największą Mad Woman tej branży! Co o pracy we współczesnej reklamie może wiedzieć blisko 80 – letnia kobieta? Jeśli jest nią Jane Maas – WSZYSTKO! Ta silna i zdecydowana Amerykanka...

Chcesz zobaczyć tworzenie kampanii od momentu zdobywania zlecenia, przez wewnętrzne walki w agencji, aż do finalnego przedstawienia jej publiczności? Niniejsza książka to podręcznik marketingu napisany przez największą Mad Woman tej branży!

Co o pracy we współczesnej reklamie może wiedzieć blisko 80 – letnia kobieta? Jeśli jest nią Jane Maas – WSZYSTKO! Ta silna i zdecydowana Amerykanka zaczęła zarządzać projektami wielkich kampanii w czasach, w których rynek reklamy przechodził wielką rewolucję i rozpoczynał swój szaleńczy bieg, który trwa do teraz. Balansowała między rolą „kobiety sukcesu” i rolą matki. Przecierała szlaki innym absolwentkom renomowanych uczelni, które nie chciały, by ich głównym celem w życiu było złapanie męża po Harvardzie i przymykanie oka na jego liczne romanse z wspinającymi się po szczeblach kariery, gorzej opłacanymi koleżankami z pracy. Jane była świadkiem i uczestnikiem wielkich przemian ostatnich 45 lat rynku reklamy.

USA, lata 60 - społeczeństwo zachłyśnięte rewolucją seksualną podsycaną wprowadzeniem do powszechnej sprzedaży pigułki antykoncepcyjnej i tak wciąż pełne jest stereotypów i uprzedzeń. Efekt? Skrajnie nierówne płace, uprzedzenia na tle płci i rasy, zwalnianie młodych matek i promowanie apodyktycznych mężczyzn, a do tego seks, alkohol i marihuana w biurach jako wyznacznik pójścia z „duchem czasu” i rozbudzania w sobie pokładów kreatywności. Chcesz więcej szczegółów? Proszę bardzo! Jane Maas bez skrępowania, ale i bez zbędnego koloryzowania opowiada o codzienności na Madison Avenue. A jeśli wciąż zastanawiasz się o co tym walczącym feministkom właściwie chodziło i masz wrażenie, że jest to wiele hałasu o nic – sprawdź jak robiło się karierę w latach 60., 70. i 80. w agencjach reklamowych.

Jeśli spodziewasz się opowieści zgorzkniałej kobiety, której źli mężczyźni zniszczyli karierę to pozwól wyprowadzić się z błędu! Mad Women to pełna pasji i humoru opowieść człowieka spełnionego zawodowo i rodzinnie, a jednocześnie do bólu szczery obraz życia współczesnej kobiety. To historia globalnych przemian opowiedziana przez osobę, która znalazła się w samym centrum wydarzeń. Sprawdź i doceń, jak wiele zmieniło się przez te 45 lat!

 

źródło opisu: Wydawnictwo Esprit, 2012

źródło okładki: http://www.epika.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (208)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1040
Malwina | 2013-02-05
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Biografia
Przeczytana: grudzień 2012

Kobiety w epoce „Mad Men”

Od pewnego czasu możemy zaobserwować zbiorowe szaleństwo na punkcie amerykańskiego serialu „Mad Men”. Największe oczywiście w Stanach Zjednoczonych, bo to historia tego kraju stanowi tło serialowych wydarzeń, ale właściwie cały świat dzięki Mad Men ogarnęła moda na retro klimaty – w wyglądzie czy stylizacji wnętrz. Serial doczekał się mniej udanych telewizyjnych naśladowców, a ludzie zaczęli pisać o nim książki (np. „Analyzing Mad Men”, która póki co nie znalazła polskiego wydawcy). Na fali znalazła się też problematyka kobiet i polskiego wydania doczekała się m.in. książka Betty Friedan „Mistyka kobiecości”, traktująca o gospodyniach domowych z amerykańskich przedmieść lat 60. Ostatni raz takie poruszenie miało miejsce w przypadku dobrze każdemu znanego „Dr. House’a”. Nie wiem, co nas czeka dalej, ale na razie na polskim rynku, nakładem małego wydawnictwa Epika, ukazała się książka, która już samą swoją okładką nawiązuje do serialu „Mad Men”. I...

książek: 3346
aleksnadra | 2012-12-13
Przeczytana: 27 listopada 2012

Reklama jest wszędzie. Atakuje nas plakatami, broszurami i wszelkiego rodzaju filmikami. Jedne są śmieszne, inne żałosne lub kipią od seksualnych podtekstów.
Często sami nawet o tym nie wiedząc, kupujemy reklamowane produkty. Reklamy opiewają wyidealizowane życie- zawsze szczęśliwa i kompletna rodzinka, piękne i zgrabne kobiety, przystojni mężczyźni, problemy zawsze można łatwo rozwiązać wystarczy kupić produkt X.

Ale czy oglądając kolejny spot reklamowy, pomyśleliście chociaż raz o ludziach, którzy go stworzyli?

To właśnie o agentach reklamowych jest książka Jane Maas "Mad Women". Jest to specyficzna spowiedź kobiety, która rozpoczynała pracę w agencji reklamowej w latach 60- tych. Jest ona również odpowiedzią na kultowy serial "Mad Men", na punkcie którym oszaleli widzowie na całym świecie. Polscy fani mają szansę go oglądać od 4 października.

Jane Maas to legenda branży marketingu. Pracowała w największych najbardziej znanych agencji reklamowych na Madison Avenue w Nowym...

książek: 188
jowita89 | 2013-04-15
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Książkę polecam głównie osobom, które widziały serial "Mad Men", ze względu na liczne nawiązania do serialu, oraz wszystkim zainteresowanym światem reklamy. Lata 50' i 60' to niezwykły okres w historii Stanów Zjednoczonych. To także okres prawdziwego rozkwitu branży reklamowej. Mad Men'i to spece od reklamy, pracujący głównie na Madison Avenue w Nowym Jorku (tytułowe "mad" pochodzi własnie od Madison Avenue). Dlatego też poprzez tytuł "Mad Women" Jane Mass zwraca uwagę na znaczącą rolę kobiet w tym świecie. Opisując swoje doświadczenia w branży reklamowej ujawnia sekrety, obala mity,po prostu pokazuje ten świat bez zbędnego koloryzowania.

P.S. serial jest pełen emocji, rozterek, powrotów do przeszłości. Zatem jeżeli tego szukacie w tej książce, to odradzam. Książka jest dowcipna, autorka ma lekkie pióro, jednak skupia się na faktach. Jest rzeczowa i konkretna.

książek: 604
bartmilk | 2016-04-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 kwietnia 2016

ciekawa książka, obowiązkowa pozycja dla fanów "Mad Men", by zobaczyć jak to było naprawdę z perspektywy Mad Women w tamtych czasach ;)

książek: 351
AgaL | 2015-03-22
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 14 marca 2015

Książka trafiła do mnie z wymiany. Nie zachwyciła mnie... To rodzaj dość chaotycznych wspomnień, bo nie jest to ani autobiografia, ani powieść. Nie znam przytaczanego w niej serialu MAD MEN, zbyt wiele było w niej nic mi nie mówiących nazwisk i obcych nazw, aż do tego momentu nie miałam też pojęcia kim jest autorka i zasadniczo nie ma to dla mnie znaczenia. A jednak brnęłam przez kolejne strony i dalej czytało się już łatwiej. Interesował mnie wątek obyczajowy - jak kobiety realizujące się zawodowo radzą sobie z życiem rodzinnym. Szukałam w niej - sama nie wiem - rady, wskazówki, może pocieszenia - i znalazłam, to ostatnie...
"Rozmowy, które zaskoczyły mnie najbardziej, przeprowadziłam jednak z kobietami, które dziś pracują zawodowo na cały etat. Niemal każdą dręczy poczucie winy, frustracja, prawie wszystkie czują się przytłoczone ogromem swoich obowiązków i są - właśnie - wściekłe (mad women)..."
"Porównałam swoje notatki z rozmów z kobietami, które były pracującymi matkami w...

książek: 278
mican | 2015-06-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 28 czerwca 2015

Książka napisana po amerykańsku - czyli tak sobie. Może trochę za lekko. Największe wrażenie zrobił na mnie wątek łączenia pracy zawodowej z macierzyństwem w tamtych latach. Może dlatego, że zagadnienie jest mi bliskie.
Przeczytać można, ale nie jest to wysokiej klasy literatura.

książek: 165
tadzia | 2015-04-22
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam

Książka, którą powinna przeczytać każda kobieta mająca rodzinę i robiąca karierę. Napisana z humorem.

książek: 37
wiecha | 2015-08-04
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Wielowymiarowy obraz świata reklamy tamtych czasów. Książka pozwala przenieść się ponad 40 lat wstecz i zmierzyć się z rzeczywistością kobiet lat 60.. Pozycja lekka i miejscami zabawna, godna zabrania na relaksujący weekend czy urlop.

książek: 459
Agnieszka Iwanicka | 2012-12-20
Przeczytana: 19 grudnia 2012

Ciekawa relacja z tego, jak życie i praca w agencjach reklamowych w latach 60-tych wyglądała z punktu widzenia "prawdziwej" Peggy Olson.

książek: 74
Copen | 2014-05-06
Na półkach: Przeczytane

W moim przypadku ksiazka byla wstepem do ogladania serialu i musze powiedziec ze jeszcze bardziej mnie zachecila do tego:)

zobacz kolejne z 198 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd