rozwińzwiń

Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy dla nauczycieli

Okładka książki Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy dla nauczycieli Mirosława Cybula
Okładka książki Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy dla nauczycieli
Mirosława Cybula Wydawnictwo: Novae Res popularnonaukowa
390 str. 6 godz. 30 min.
Kategoria:
popularnonaukowa
Wydawnictwo:
Novae Res
Data wydania:
2021-01-05
Data 1. wyd. pol.:
2021-01-05
Liczba stron:
390
Czas czytania
6 godz. 30 min.
Język:
polski
ISBN:
9788382190151
Tagi:
Montessori Maria Montessori Nauczyciel Nauczanie Pedagogika
Średnia ocen

7,0 7,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,0 / 10
1 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
264
256

Na półkach: ,

"Jak uczyć, żeby nauczyć - kompendium wiedzy o zadaniach." jest podzielone na cztery rozdziały:
- Jak dochodzimy do rozumienia treści zadań,
- Komunikacja w procesie wykonywania zadań,
- Kompetencje konstruktorów i wykonawców zadań,
- Zadania jako narzędzia służące inicjowaniu ludzkich działań.

Generalnie książka stanowi podsumowanie wiedzy dotyczącej zadań, ale znajdujemy w niej wyjaśnienia pojęć takich jak np.: polisemy, morfemy, leksemy, logogramy, amfibiologia, amfibolia, ekwiwokacja, neosemantyzacja oraz ich znaczenie w poprawnym konstruowaniu i rozumieniu treści zadań. Nawiązuje do wielu autorytetów z poszczególnych dziedzin (m.in.: Niemierko, Piaget, Buzan),a także do filozofów. Dowiadujemy z niej, co wpływa na rozumienie zadania, jakie są podstawowe rodzaje operacji w pamięci, na czym polega metoda kartezjańska, jakie są zadania neurolingwistyki i wielu innych niezwykle istotnych rzeczy.

Autorka zwraca uwagę na rozbieżność ocen wystawianych przez różnych nauczycieli za takie same prace, co tyczy się również oceniania egzaminów zewnętrznych, do których są powoływane specjalne komisje. Ciekawe jest to, iż "stwierdzono niejednokrotnie, że nawet oceny tego samego nauczyciela podlegają zmianom w czasie".
Bibliografia zawiera ponad dwieście pozycji, co daje nam solidną bazę do zgłębiania interesujących zagadnień.

Publikacja stanowi naprawdę bogate źródło informacji, jednak po przeczytaniu we wstępie, że "Książka napisana jest w języku nauczyciela praktyka, a nie nauczyciela naukowca, co powinno ułatwić korzystanie z niej" jestem trochę rozczarowana, ponieważ oczekiwałam zdecydowanie więcej informacji praktycznych i przykładów ich zastosowania w pracy. Zdaję sobie sprawę, czym jest kompendium wiedzy, ale całkiem możliwe, że na moje oczekiwania miała wpływ notka o autorce, w której to przeczytałam, iż dr Mirosława Cybula interesuje się podłożem biologicznym procesów poznawczych oraz motywacyjnych, a ponadto pracuje z dziećmi zgodnie z założeniami Marii Montessori.

Komu polecam?
Przyszłym nauczycielom, którzy dopiero będą poznawać różne "mechanizmy" nauczania oraz osobom z większym doświadczeniem, które chciałyby odświeżyć lub zaktualizować swoją wiedzę.
Komu nie polecam?
Nauczycielom z mniejszym doświadczeniem, którzy z pewnością wszystko to (a przynajmniej sporą większość) mieli w ramach przygotowania pedagogicznego i oczekiwaliby bardziej praktycznych wskazówek.

"Jak uczyć, żeby nauczyć - kompendium wiedzy o zadaniach." jest podzielone na cztery rozdziały:
- Jak dochodzimy do rozumienia treści zadań,
- Komunikacja w procesie wykonywania zadań,
- Kompetencje konstruktorów i wykonawców zadań,
- Zadania jako narzędzia służące inicjowaniu ludzkich działań.

Generalnie książka stanowi podsumowanie wiedzy dotyczącej zadań, ale...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    6
  • Posiadam
    1
  • Buy me
    1
  • Przeczytane
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy dla nauczycieli


Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne