Dlaczego warto kupować i czytać ebooki

LubimyCzytać LubimyCzytać
14.09.2017

Wyobraź sobie, że jest rok 2005. Swoją premierą miała nowa książka o której wszyscy mówią. Postanawiasz ją kupić i wychodzisz z domu, idziesz do najbliższej księgarni. Na miejscu okazuje się, że książki nie ma. Nieco zniecierpliwiony udajesz się do następnej księgarni a tam słyszysz, że książek danego wydawcy nie mają w ofercie. Sytuacja powtarza się w trzeciej, czwartej i piątek księgarni. Wreszcie zrezygnowany wracasz do domu, szukasz upragnionej książki na stronie wydawcy (tak w 2005 roku był już internet i dało się w nim robić zakupy), zamawiasz, płacisz i tydzień czekasz aż listonosz pojawi się w drzwiach z przesyłką.

Dlaczego warto kupować i czytać ebooki

Tak było jeszcze kilkanaście lat temu i musiałeś liczyć się z tym, że masz ograniczony dostęp do wielu świetnych książek. To irytujące a często nawet problematyczne, ponieważ zdarza Ci się szukać książek specjalistycznych, do których dostęp jest Ci potrzebny natychmiast.

A teraz przenieśmy się w czasie do roku 2017. Również chcesz przeczytać najnowszą książkę ulubionego autora. Tym razem natychmiast siadasz do komputera lub sięgasz po smartfona. Szybko trafiasz do księgarni, dokonujesz zakupu i po kilku minutach książka jest na dysku komputera lub w pamięci smartfona. Nie ma znaczenia, że jest akurat niedziela wieczorem. Prawda, że to wygodne i praktyczne?

Raptem kilkanaście lat dzieli opisane powyżej przypadki a sposób dostępu do książki uległ ogromnej zmianie. Stało się tak ponieważ książka drukowana dostała swój odpowiednik w postaci wersji elektronicznej – ebooka. To właśnie zmiana formy pozwoliła na przeniesienie sprzedaży do internetu i zlikwidowanie opóźnień, które powstawały na linii sprzedawca - klient i były wynikiem anachronicznych sposobów dostawy.

Nawet pobieżna lektura powyższego wprowadzania uzmysławia pierwszą i największą zaletę ebooków. Mam tutaj na myśli łatwość dostępu. Nie ma znaczenia czy kupujesz popularnego Harlequina, specjalistyczną książkę na temat algorytmów machine learning czy też haiku w języku japońskim. Każda z tych książek w formie ebooka trafi do Ciebie w takim samym czasie i będzie wymagać dokładnie takich samych działań. Przeszkodą nie będzie również dzień tygodnia, pora dnia czy nocy a nawet święta. To genialne!

Wśród innych niezaprzeczalnych zalet ebooków warto wymienić m.in.:

Niższe ceny – cena regularna zwykle jest zauważalnie niższa od wersji drukowanej, poza tym rynkiem rządzą promocje. 

Nie zajmują miejsca – pamięć typowego komputera, smartfona czy dedykowanego czytnika ebooków pozwala na zapisanie w niej tysięcy ebooków. Dla porównania kolekcja książek drukowanych składająca się z tysiąca wolumenów wymaga sporej ilości miejsca i solidnych regałów.

Wyszukiwania informacji – książka od wieków jest źródłem cennej wiedzy, do której często wracamy. Znalezienie ważnej informacji w ebooku zajmuje raptem kilka sekund a to wszystko dzięki wygodnemu mechanizmowi przeszukiwania.

Łatwość aktualizacji – cyfrowa forma dystrybucji umożliwia wydawcy prostą i szybką reakcję na ewentualne błędy. Poprawa literówki czy błędnej informacji jest prosta i tania. Po jej wprowadzeniu ebook natychmiast trafia do osób, które dokonały jego zakupu. Dzięki temu na rynku możemy mieć zawsze aktualny produkt.

Wygoda – ebook jest wygodny w czytaniu. Krój czy rozmiar użytej czcionki nie stanowi problemu i w dowolnym momencie możesz go dopasować do własnych potrzeb.

Zalety książek elektronicznych można by wymieniać jeszcze długo a wielu z nas pewnie może wskazać zupełnie zaskakujące plusy nowej technologii. Dlatego chciałbym nawiązać teraz do kwestii wskazywanych jako wady. Tutaj kluczowym argumentem przeciwników nowych rozwiązań jest konieczność posiadania czytnika.

Ebooki dostępne na polskim rynku oferowane są w trzech popularnych formatach – PDF, EPUB oraz MOBI. Każdy z nich ma swoje zalety. Na przykład PDF idealnie odwzorowuje książkę drukowaną ale korzystanie z niego najwygodniejsze jest na urządzeniach z większym ekranem. Natomiast EPUB i MOBI spisują się świetnie na urządzeniach z mniejszymi ekranami i pozwalają na bardzo szeroką personalizację wyglądu tekstu.

Niezależnie od formatu do jego odczytu wymagany jest odpowiednik czytnik. Może to być aplikacja zainstalowana na komputerze, tablecie czy smartfonie. Nie ma tutaj znaczenia z jakim systemem operacyjnym czy platformą sprzętową mamy kontakt. Zawsze znajdziesz przynajmniej kilka dobrych, darmowych czytników programowych. Drugim rozwiązaniem jest czytnik sprzętowy. Jest to urządzenie przypominające swoim wyglądem tablet. Różnice są jednak większe ponieważ ekran czytnika wykonano w technologii papieru elektronicznego co powoduje, że wielogodzinne korzystanie z takiego czytnika nie męczy oczu a bateria na jednym ładowaniu daje nam możliwość przeczytania nawet kilku książek. Na rynku dostępnych jest wiele dedykowanych czytników a do najpopularniejszych należą urządzenia z rodziny Kindle, InkBook czy PocketBook.

Ebooki są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują szybkiego dostępu do różnego typu literatury. Wyśmienicie sprawdzają się w przypadku gdy czytasz ogromne ilości beletrystyki (niska cena ebooków przekłada się na wymierne oszczędności pieniędzy, oszczędzamy również miejsce bo ebooki nie potrzebują regałów) , którą po jednorazowej lekturze oddajesz dalej (kryminały, Harlequiny, etc.). Są nieodzownym elementem pracy osób, które potrzebują dostępu do fachowej i bardzo wyspecjalizowanej literatury lub studentów piszących prace zaliczeniowe (natychmiastowy dostęp). Ułatwiają życie osobom, które mają problemy ze wzrokiem. Zmiana rozmiaru czcionki a nawet możliwość użycie syntezatora mowy to rozwiązania, które są możliwe wyłącznie w książce elektronicznej.

Wśród wad podnoszonych w dyskusjach na temat ebooków pada również stwierdzenie, że to skomplikowane. Zakupy w sieci, zakładanie kont, pobieranie plików, przygotowanie czytnika i wreszcie wgrywanie plików do pamięci urządzenia. Trudno mi z tym polemizować ponieważ od czasów szkolnych jestem za pan brat z różnymi technologiami. Jednak mam świadomość tego, że nowości technologiczne mogą sprawiać problemy. Na szczęście na to również jest skuteczne rozwiązanie. Mam tutaj na myśli książkę pt: E-booki. Poradnik dla początkujących e-czytelników. To poradnik, który za rękę przeprowadzi Cię przez wszystkie niuanse związane z korzystaniem z książek elektronicznych a jednocześnie będzie Twoim pierwszym ebookiem (zakup książki papierowej oznacza jednoczesne nabycie ebooka).

Zapewne wiesz już, że jestem wielkim entuzjastą ebooków i pewnie myślisz sobie, że to nie może być tak piękne i pewnie wybór tytułów wydawanych jako ebooki jest mizerny. Tutaj muszę Cię mile zaskoczyć. Otóż wydawcy są świadomi potrzeb klientów i na dzisiaj blisko 90% wydawanych książek ma swoje elektroniczne odpowiedniki. Czasem ebooki są dostępne nieco wcześniej niż wersje drukowane, czasem na ebooka musimy poczekać nieco dłużej a najczęściej premiera druku i ebooka odbywa się w tym samym czasie.

Nie pozostaje mi nic innego, jak podziękować wam za uwagę. Mam nadzieję, że chociaż kilka osób udało mi się – jeśli nie przekonać – to przynajmniej osłabić ich opór.

Bartosz Danowski

---

Bartosz Danowski - autor licznych książek informatycznych, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz ekspert Urzędu Marszałkowskiego do spraw oceny wniosków unijnych sektora IT. Pisze z myślą o Czytelnikach, stara się aby przekaz w jego książkach był prosty i zrozumiały dla każdego odbiorcy.

(artykuł sponsorowany)


komentarze [95]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Kajna_92 - awatar
Kajna_92 18.06.2019 10:40
Czytelnik

Mam Inkbooka, dostałam go w prezencie od mamy na urodziny i powiem szczerze, że mimo, że zawsze kochałam książkę, to teraz zdecydowanie wole czytac na czytniku. Jest świetny, ma podświetlany ekran, androida, działa sprawnie. 8GB pamięci to też spory plus, bo nie muszę się marwtić, że coś mi się zatnie, albo nie będę mogła czegoś wgrać. Inkbook sprawuje się super i nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
vegeMonia - awatar
vegeMonia 26.02.2018 11:39
Czytelnik

Ja zdecydowanie bardziej wolę książki w formie papierowej. Może czytniki są faktycznie wygodniejsze, zajmują mniej miejsca i można z nich korzystać w każdym miejscu, ale jednak książka tradycyjna ma swój urok.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Evita - awatar
Evita 26.02.2018 11:06
Czytelniczka

Czytam zarówno książki papierowe jak i elektroniczne. Na czytniku czytam przede wszystkim kryminały, jakieś obyczajówki, powieści, itp. Książki, które koniecznie chcę mieć na półce, kupuję w wersji papierowej.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
kuzo - awatar
kuzo 26.02.2018 09:51
Bibliotekarka

Od niedawna przeszlam na ebooki i bardzo to sobie chwale. Poniewaz mieszkam zagranica, wiec koszty wysylki ksiazek z Polski byly spore, potem uszkodzenia transportowe i reklamacje, a na koncu trudnosci z pozbyciem sie ksiazek, ktorych nawet na ebayu i za 1 euro nikt nie chce, a mieszkanie nie z gumy!
Zdecydowalam sie na ipad, bo choc wiekszy od czytnika, ale moge go wziac...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Grzes22 - awatar
Grzes22 18.09.2017 17:09
Czytelnik

Proszę mi powiedzieć czy zeskanowanie książki, którą kupiliśmy w wersji papierowej jest nielegalne?? Jeśli nie to dlaczego do wersji papierowej nie można otrzymać wersji elektronicznej?? Teoretycznie mogę zeskanować sobie sam. Osobiście bardzo cenię sobie czytanie tradycyjne jednocześnie zdając sobie sprawę z zalet e-czytników. Płacenie za obie formy jest trochę drogą zabawą :/

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Anna Suchocka - awatar
Anna Suchocka 18.09.2017 23:19
Czytelniczka

Zrobienie kopii, w tym kopii elektronicznej, zakupionej książki na użytek własny nie jest zabronione - zabronione jest zwielokrotnianie książki w celu rozpowszechnienia, udostępnienia innym.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 19.09.2017 09:16
Czytelniczka

A do bułki tartej też powinni dorzucać zwykłą kajzerkę w komplecie? ;)

E-book i papier mimo teoretycznie tej samej zawartości to dwa różne produkty i dodatkowo objęte są różną stawką VAT. Czasami zdarza się, że można kupić komplety, ale nie jest to standardem. Do tego pliki czytnikowe to nie są pliki PDF, lecz mobi lub epub. Nawet jak sobie książkę zeskanujesz to na...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Dariczka - awatar
Dariczka 18.09.2017 09:16
Czytelniczka

Jestem posiadaczką czytnika od kilku miesięcy. Minęło sporo czasu, nim zdecydowałam się na kupno tego urządzenia, a teraz zadaję sobie pytanie - czy naprawdę te moje obawy były uzasadnione? Czytnik - urządzenie, które zdaje egzamin nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy komunikacją miejską, ilości "zawartych książek" i komfortu czytania w tej chwili jest dla mnie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ireth - awatar
Ireth 17.09.2017 23:07
Czytelnik

Przyznaję, że ebooki to świetna sprawa, chociaż nigdy nie zrezygnowałabym z książki papierowej. Forma elektroniczna jest idealna dla książek, które po prostu chcesz przeczytać, ale bez większego sentymentu, do tego rewelacyjnie sprawdza się w podróży. Niestety moje własne doświadczenia nie pozwalają zgodzić się z Autorem, że zaletą ebooków jest cena - póki co często jest...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Ireth - awatar
Ireth 17.09.2017 23:38
Czytelnik

Nie pozostaje mi nic innego jak tylko pozazdrościć obeznania na rynku ebooków.
Jednak, żeby korzystać z programów typu Premium trzeba je wykupić, co oznacza, że do ceny książki trzeba by w istocie doliczyć jakąś część ceny wykupu członkostwa, więc opłacać będzie się dopiero od jakiegoś progu. Jeśli ktoś (tak jak ja) nadal zdecydowanie częściej kupuje książki papierowe to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
ChelseaMonday - awatar
ChelseaMonday 18.09.2017 06:27
Bibliotekarka

Rzeczywiście trzeba poznać rynek, bo ja też rzadko kiedy trafiam na dużo tańsze od wersji papierowej. Czasem jest to różnica 2-3 zł a czasem i są ebooki droższe, bo papierowe częściej bywają w promocji a ebooki nie. Zerknęłam na Świat czytników, są promocje, ale książek które mnie w ogóle nie interesują. Będę śledziła, jak to wygląda. Zerknęłam też na Nexto. Cena wyjściowa...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Miqlec - awatar
Miqlec 18.09.2017 09:42
Czytelnik

Ebooki są tańsze. Czasem trzeba poczekać na promocję, ale zawsze można poszukać w porównywarkach cen, albo w moim ulubionym serwisie Upoluj e-booka. Rzadko wydaję na ebooka więcej niż 15-16 zł, a powyżej 20 praktycznie nigdy.
Pozdrawiam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 19.09.2017 08:47
Czytelniczka

O oszczędzaniu na e-bookach był tu temat:
http://lubimyczytac.pl/dyskusja/69/15579/e-booki

Trzeba korzystać z promocji, takie Nexto Premium kupiłam za ok 50zł na 2 lata. Łącząc to z płatnością punktami udało się kupić kilka e-booków za jakieś 6zł/szt. (zniżka Premium łączy się z większością innych promocji!) oraz nowości wydawnicze za 15-20zł w dniu premiery, więc już się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Jola - awatar
Jola 17.09.2017 22:56
Czytelniczka

Korzystam z czytnika już przynajmniej od 5 lat. Najpierw miałam takiego kindla z guziczkami, teraz mam podświetlany z dotykowym ekranem. Nie potrzebują specjalnego miejsca do czytania, ani dobrej lampy i okularów. Po prostu włączam, wybieram książkę, czcionkę i już. Zawsze i wszędzie kindle chodzi ze mną, nigdy się z nim nie rozstaję i nawet jak zapomnę okularów, to mogę...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
giusti_duevite - awatar
giusti_duevite 17.09.2017 15:50
Czytelniczka

Od dobrych paru lat czytam głównie z czytnika. Zdarza się raz na jakiś czas wersja papierowa, ale nie problemu z tematem "poczucia druku" itp dyrdymałów (jak dla mnie). Przez dłuższy okres dojeżdżałam do pracy autobusem, "często i gęsto" załadowanym niesamowicie. A ja wyciągałam czytnik już na przystanku, wchodziłam do autobusu łapałam się jedną ręką rury, a drugą (w moim...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
ChelseaMonday - awatar
ChelseaMonday 16.09.2017 10:13
Bibliotekarka

Czytam tylko i wyłącznie e-booki. Do tygodnia wstecz, miałam hopla i kupowałam również wydania papierowe tych, które uznałam, że są tego warte. Chciałam je widzieć, mieć poczucie, że rzeczywiście te książki posiadam. Kiedyś nawet zastanawiałam się, dlaczego książka nie jest np. na płycie w pięknym opakowaniu, tak, żeby rzeczywiście móc ja postawić na półce. Może to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Rafał Gyurkowich - awatar
Rafał Gyurkowich 15.09.2017 21:29
Czytelnik

Ebooki ok, ale tylko jako dodatek do książki papierowej. Chętnie zabiorę je ze sobą do tramwaju, na wakacje, na nudny zlot rodzinny, ale na ławkę do parku lub na wieczór w fotelu, przy piecu - już nie. Nigdy, nic nie zastąpi tego uczucia kiedy bierzesz swoją ulubioną książkę do ręki, a tam plama po kubku jaką zrobiła Twoja dziewczyna, lub bohomaz Twojego dziecka na okładce,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
avellan - awatar
avellan 15.09.2017 18:16
Czytelnik

Dawniej nie wyobrażałam sobie korzystania z ebooka, uważałam, że nie ma nic bardziej magicznego niż usiąść w ukochanym fotelu z kubkiem herbaty z miodem i cytryną, czując w ręku ciężar książki, zapach świeżego druku lub zapach czasu i biblioteki, słuchając szelestu przewracanych stron... Tak było... Aż w pewne Boże Narodzenie otrzymałam prezent, czytnik Kindle, podeszłam do...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Kara - awatar
Kara 15.09.2017 14:02
Czytelnik

Czytanie książek w języku innych niż rodzimy na czytniku to czysta przyjemność (oczywiście, jak załadujemy potrzebny słownik). Nie wyobrażam sobie czytania anglojęzycznych pozycji i sprawdzania słówek, gdzie indziej (papierowy słownik, tłumacz w necie - to odrywa od książki, a w podróży średnio da się).
Czytnik + ebooki + dłuższy pobyt za granicą - poza kasą nic mnie nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Karina Wiśniewska - awatar
Karina Wiśniewska 15.09.2017 12:43
Czytelniczka

Owszem czytanie na czytniku jest pewną wygodą, jeżeli się jedzie długo komunikacja miejską. I nie da rady taszczyć ze sobą grubej książki. Chociaż kiedyś jak jeszcze nie miałam czytnika takie sytuacje się zdarzały. Nie było to super wygodne. Ale tak jak wielu w tej dyskusji, czytanie książki papierowej jak i na czytniku ma swój urok. Ja czytam papierowe książki i wiele ich...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
palalela - awatar
palalela 15.09.2017 12:39
Bibliotekarka

Długo broniłam się przed czytaniem e-booków, ale po operacji kolana przekonałam się, że są one wygodniejsze, tańsze i... spokojniejsze od książek. Mam abonament w... i czytam praktycznie same nowości... I żadna narwana bibliotekarka nie ściga mnie o zwrot książki, choć termin mija za kilak tygodni, bo komuś ją obiecała.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 15.09.2017 11:31
Czytelniczka

Gdyby ktoś jednak poczuł się przekonany do przesiadki na czytnik i chciał wybrać Kindle (mam nadzieję, że nikt się nie pogniewa za linkowanie) to akurat jest okazja cenowa ;)

http://swiatczytnikow.pl/promocja-na-kindle-w-niemieckim-amazonie-paperwhite-o-30-euro-taniej-voyage-o-40-euro-taniej/

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Brodzio - awatar
Brodzio 15.09.2017 19:54
Czytelnik

Korzystałaś z czytników innych producentów? Szczerze, to wydaje mi się, że Amazon to nic innego jak Apple w świecie smartfonów - poza byciem "trendy" nie oferuje nic ciekawszego od konkurencji (a cena jest zabójcza). Chciałbym to zweryfikować.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 15.09.2017 20:58
Czytelniczka

Korzystać nie korzystałam, ale miałam okazję obejrzeć jakiś czas temu. Inne czytniki wydawały się dosyć toporne z wyglądu w porównaniu do mojego Kundla (wtedy jeszcze Classic). Nie wiem jak jest teraz w przypadku nowszych modeli, bo nie planuję w najbliższym czasie wymiany na inny, więc nie interesowałam się szczególnie tematem.

Czy cena zabójcza? Podstawowy model to nieco...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Brodzio - awatar
Brodzio 15.09.2017 21:15
Czytelnik

Hm... Obecnie jest duży postęp. Sam obecnie korzystam ze starego Pocketbooka i też nie mam zamiaru zmieniać, chociaż czasami mam ochotę...

No właśnie: jakieś 360zł za czytnik z reklamami? Obecnie jest tyle czytników bez reklam i z obsługą większej liczby formatów niż Kundel i tańszych niż Kundel, ze ten przestaje być w moich oczach konkurencyjny.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 15.09.2017 22:23
Czytelniczka

Czytniki z reklamami nie są przeznaczone na Polski rynek i nie można ich kupić w Amazonie z dostawą do Polski. Wersję z reklamami można kupić np. na terenie Niemiec i jest ona wtedy tańsza.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
kosz1 - awatar
kosz1 15.09.2017 23:23
Czytelnik

@ Brodzio
sam mam Kindle PW2, kupiłem bo miałem całkiem niezłą okazję, kiedy euro było jeszcze za niecałe 4 zł. Nawet nie brałem pod uwagę innej marki, bo reszta była daleko w tyle. Teraz poziom czytników w miarę się wyrównał. Mam znajomego, który ma Pocketbooka z podświetleniem, ogólnie jest z niego zadowolony, chociaż mówi, że czasami zdarzy mu się jakieś zawieszenie,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Brodzio - awatar
Brodzio 16.09.2017 10:54
Czytelnik

Dziękuję za opinie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Nesihonsu - awatar
Nesihonsu 15.09.2017 11:07
Czytelniczka

Niestety bardzo często nowości, które mnie interesują nie są dostępne w wersji elektronicznej w momencie wydania. Ale już tak uzależniłam się od czytnika że nawet nie rozważam zakupu wersji papierowej. Tradycyjne książki są takie niewygodne. Lepiej jest z literaturą angielskojęzyczną w którą zaopatruje się na Amazonie. Jednak że starszymi pozycjami też bywa kłopot.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Nina - awatar
Nina 17.09.2017 11:15
Bibliotekarka

Bywa też na odwrót, np. najnowszy Lagercrantz czy Remigiusz Mróz

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
minik42 - awatar
minik42 15.09.2017 10:56
Czytelnik

Książki stawiam na półkę i mam wszystkie na widoku, często przypominam sobie o czym była dana pozycja. Przychodzą do mnie znajomi pytają o czym te książki, czy mogą pożyczyć, a co z ebookiem? Jak mam to pożyczyć, całe urządzenie?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 15.09.2017 11:09
Czytelniczka

No niekoniecznie całe urządzenie (choć można i tak). Jeśli znajomi mieliby swoje czytniki to możecie sobie pożyczać książki choćby przesyłając mailem. O ile oczywiście ufasz tym osobom, że nie wrzucą Twoich plików na chomika czy inne takie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Nina - awatar
Nina 17.09.2017 11:14
Bibliotekarka

Zanim zaczęłam czytać na czytniku, oczywiście czytałam papierowe. Szczęśliwa jesteś, że masz miejsce na umieszczanie takich. Ja, mimo źe mieszkam w domu nie w blokowym mieszkaniu, po prostu już miejsca nie mam. Półki z książkami są we wszystkich pokojach. To też był powód, aby przerzucić się na wydania elektroniczne.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 15.09.2017 10:37
Czytelnik

Pewnie,zaraz ktoś mi coś napiszę.Ale,ja próbowałem czytać ebooki.Czytałem,ale no wybaczcie.Wolę papier.Może,dlatego,że mam taką euforię.Kiedy mam w ręku nową książkę :-)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
EmKa - awatar
EmKa 15.09.2017 10:12
Czytelnik

Ojojoj, ależ niektórzy są przewrażliwieni...;-) Ależ na nich atak autor przypuścił, na cały ich światopogląd i system wartości. No straszne:-/ A co ja mam powiedzieć, kiedy przy każdej okazji dyskusji o czytniku, ludzie trują o tym unikatowym, niezastąpionym zapachu papieru?! Dla mnie książka, szczególnie nowa, cuchnie farbą drukarską i wybielaczami, całą tablicą...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Paraskevi_Dekatria - awatar
Paraskevi_Dekatria 15.09.2017 10:20
Czytelniczka

Masz rację, chociaż zapach książki uważam za wyjątkowy ;) Ale tutaj zostańmy przy swoim zdaniu :) Też kocham czytniki i książki elektroniczne, a artykuł został napisany świetnie, nie wiem, dlaczego niektórych oburzył. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
asymon - awatar
asymon 15.09.2017 09:44
Bibliotekarz

Brakuje mi najprostszej wydawałoby sie rzeczy, czyli kupowania ebooków bezpośrednio z czytnika. Amazon zamknął swój czytnik dla innych sklepów, ale jaki jest problem żeby inni producenci zrobili aplikację na Pocketbooka czy inkbooka? Czy nawet lekka wersja strona internetowej, strawna dla nienajszybszych procesorów w czytnikach.

Czytelnik-klient nie zajmuje się pierdołami...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Nina - awatar
Nina 15.09.2017 12:28
Bibliotekarka

Większość polskich księgarni ebookowych posiada opcję tzw. szybkiego zakupu i bezpośredniego wysyłania na konto Amazona, skąd błyskawicznie przechodzi na czytnik i na aplikacje Kindle software. U mnie działa to bez zarzutu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
she_happened - awatar
she_happened 18.09.2017 11:24
Czytelniczka

Na inkBOOKu są przecież apki Kindla, Kobo, Legimi i innych księgarni.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
asymon - awatar
asymon 19.09.2017 10:20
Bibliotekarz

@sha_happened: Czy działa coś typu Woblink, Publio lub Ebookpoint? Niestety bez czytnika nie da się przeglądać aplikacji w sklepie Midiapolis, (albo nie umiem znaleźć).

Da się czytać książki bezpośrednio w programie? Z tego co kojarzę, aplikację Legimi specjalnie przystosowywano do ekranu e-ink, kwestia odświeżania ekranu. Ale wszystko to relacje z drugiej ręki...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Brodzio - awatar
Brodzio 15.09.2017 09:11
Czytelnik

Człowieku nie bądź śmieszny. Najnowszej książki miałoby nie być w dwóch czy trzech księgarniach? W jakim świecie Ty żyjesz? Rozumem, że na potrzeby artykułu trzeba coś wymyślić, ale to przesada (tak samo z czasem oczekiwania na dostawę - no chyba , że zamawiamy z zagranicy).
Kolejnym słabym argumentem jest dostępność literatury specjalistycznej - może w przypadku matematyki...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
she_happened - awatar
she_happened 15.09.2017 10:55
Czytelniczka

inkBOOKi mają funkcję, która zamienia PDFy w normalny ciąg tekstu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Brodzio - awatar
Brodzio 15.09.2017 11:28
Czytelnik

chyba każdy czytnik ma taką opcję, ale z moich doświadczeń wynika, że wychodzi to co najmniej marnie. Może to przez to, że korzystam ze starego, już nieprodukowanego PocketBooka...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
she_happened - awatar
she_happened 18.09.2017 11:22
Czytelniczka

https://www.facebook.com/inkbookereader/videos/1985221591709977/

Sprawdź :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Brodzio - awatar
Brodzio 18.09.2017 13:44
Czytelnik

Wygląda pięknie. Ciekawe jak sobie radzi z czymś bardziej skomplikowanym (dwie kolumny tekstu + obrazki).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Łobuzio - awatar
Łobuzio 15.09.2017 08:02
Czytelnik

Miałem czytnik, trochę poużywałem. Zdecydowanie lepsze narzędzie do czytania niż komputer czy tablet, ale dużo bardziej wole książkę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Nina - awatar
Nina 15.09.2017 03:23
Bibliotekarka

Wśród wad czytania ebooków wymienić należy ... zbyt dużą łatwość w ich dostępie. Owszem, to taki niby dowcip, ale wiem, co mówię. Od sześciu lat czytam i słucham prawie wyłącznie wydawnictwa elektroniczne. Powodów jest sporo. Większość autor wymienił w artykule. Opanowanie czytnika (używam Kindla), aplikacji audio i poruszanie się po księgarniach oferujących e- i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Rudzielec - awatar
Rudzielec 15.09.2017 09:43
Czytelniczka

Mam tak samo- uzależniłam się od polowania na e-bookowe promocje, a dzięki temu, że nie ma kosztów wysyłki (jak przy książkach papierowych) można kupować jeden e-book tu, drugi tam, trzeci siam :) Niby oszczędzam, ale podsumowując wydatki w skali miesiąca czy roku robią się z tego spore kwoty :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
kosz1 - awatar
kosz1 15.09.2017 01:20
Czytelnik

@ Obywatel_Śliwka, Akemi, Keenyah
Po prostu nie rozumiecie osób, które mając czytniki, wiedzą jakie to jest rewelacyjne i chcą zarazić tym innych czytelników, którzy być może nie rozumieją idei posiadania czytnika i nie znają wszystkich jego zalet. Nie korzystacie z czytników na co dzień, więc ciężko wam się ustosunkować do takiego tekstu.
Nie rozumiecie jeszcze jednej...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MikaNeko - awatar
MikaNeko 15.09.2017 11:57
Czytelniczka

To nie jest informacja od kogoś zafascynowanego, który chce się dzielić dobrem tego świata ani promocja e-czytelnictwa, tylko reklama zwana ładnie Artykuł sponsorowany. A oburzone komentarze też nakręcają wyświetlenia, więc nie zapominajmy w zawsze gorącej kłótni papier czy czytnik o czytaniu ze zrozumieniem ;P (żeby nie było twoją agitacje na rzecz czytników w pełni...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Keenyah - awatar
Keenyah 15.09.2017 19:33
Czytelniczka

Eeee...? co proszę? Może i nie rozumiem kogoś kto ma czytnik i jest mi to totalnie obojętne, bo ja wyraziłam tylko swoje zdanie. Nie wciskam komuś książki papierowej bo on tylko na czytnikach siedział i przez "ignorancje" nie wie jak to fajnie mieć książkę w ręce (uwaga:sarkazm!). Po kiego grzyba ta odpowiedz była? Kompletnie nie rozumiem tego bezsensownego strzępienia...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
kosz1 - awatar
kosz1 15.09.2017 23:04
Czytelnik

Proszę czytać ze zrozumieniem. Ja jakoś nie potrzebowałem używać określeń wulgarnych jak "ból dupy" że ktoś woli papier. Nawet napisałem, że rozumiem taki punkt widzenia, bo sam tak miałem :)

A może jednak w wersji elektronicznej tak źle Pani się czyta, że nie zauważyła jak napisałem "nie wiem jak akurat było u Was, nie oceniam" i innych określeń w moim poście...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Akemi - awatar
Akemi 16.09.2017 09:03
Oficjalna recenzentka

kosz1: Ależ ja doskonale rozumiem osoby, które mają czytnik, bo sama takowy posiadam. I nawet czasami z niego korzystam. Ba! Raz nawet kupiłam książkę w formie elektronicznej, wielce uszczęśliwiona, bo pozycja ta nie była już dostępna na papierze, a jednak mam ją i mogę po nią sięgnąć kiedy tylko zapragnę. Mylisz się. Nie kieruje mną ignorancja, zaślepienie czy niewiedza. O...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
kosz1 - awatar
kosz1 16.09.2017 12:41
Czytelnik

O, i to jest sensowna i przemyślana wypowiedź, nie to co Keenyah...

Nie przeszkadza mi to, że ktoś korzysta z papierowych książek, czasami też mi się zdarzy po taką sięgnąć, ale to już ostateczność. Mówisz, że Ciebie nie trzeba "oświecać", no to masz dobrze, bo miałaś możliwość wypróbować obie opcje i jednak pozostałaś wierna papierowi. Ale wielu jest ludzi, którzy myślą o...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Keenyah - awatar
Keenyah 16.09.2017 13:20
Czytelniczka

o, teraz sobie będzie mną gębę wycierał. Czytać ze zrozumieniem także polecam, bo widzę że nadal nie dotarło. Nie pozdrawiam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Rudzielec - awatar
Rudzielec 17.09.2017 23:45
Czytelniczka

Nie bardzo rozumiem czemu to zawsze miłośnicy papieru czują się obrażani przy tego typu okazjach. Ehhh, wyluzujcie trochę, autor wyraził swoje zdanie, Wy swoje i tyle, każdy ma do tego prawo. Każda strona ma swoje argumenty, a wybór formy czytania jest sprawą indywidualną. Być może znajdą się tu osoby, które nie wiedzą zbyt wiele o czytnikach i taki artykuł dostarczy im...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Keenyah - awatar
Keenyah 14.09.2017 23:00
Czytelniczka

Trochę nie trafili z tym, że trzeba tydzień czekać na przesyłkę z książką - większość z nas (czytelników) ma tyle książek "w kolejce do przeczytania", że kolejna nowość na tym stosie nie robi wrażenia. Chyba, że ktoś czeka na kontynuację danej serii to już inna sprawa.
Osobiście czytnika nie posiadam, taszcze wszystkie tomiszcza ze sobą w torebce i nie narzekam, bo wolę...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Obywatel_Śliwka - awatar
Obywatel_Śliwka 14.09.2017 22:36
Bibliotekarz

Nie bardzo rozumiem cel powstania tego tekstu. Czytelnicy naprawdę nie są głupi, widzą łatwość dostępu i różnice cenowe ebooków. Po prostu niektórzy (tak jak ja) wolą książki papierowe. Mam wrażenie, że ten artykuł miał mnie do czegoś przekonać, a ja nie lubię być przekonywany, wolę podejmować decyzje z potrzeby, nie z namowy.
A stwierdzenie "osłabić ich opór" sprawia, że...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Akemi - awatar
Akemi 14.09.2017 23:26
Oficjalna recenzentka

czytając powyższy tekst miałam podobne odczucia. Jakbym musiała być jakąś idiotką albo wielce ociemniałym przybyszem ze średniowiecza tylko dlatego, że czytanie i posiadanie papierowych książek sprawia mi większą przyjemność.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MikaNeko - awatar
MikaNeko 15.09.2017 11:47
Czytelniczka

Hasło klucz przy tym i podobnych artykułach na LC.pl to 'Artykuł sponsorowany' i jak najbardziej ma przekonać, bo to zwykła i dosyć słaba reklama, więc żeby nie czuć się jak nie z tej epoki należy zakupić ebook autora xD

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
FannyBrawne - awatar
FannyBrawne 15.09.2017 17:48
Bibliotekarka | Oficjalna recenzentka

Miałam podobne odczucia jak Obywatel_Śliwka. I też nie lubię jak się mnie do czegoś przekonuje ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
foxterier16 - awatar
foxterier16 14.09.2017 22:07
Czytelniczka

Eh, bądźmy szczerzy, e-booki można też ściągać lub pobierać z darmowych źródeł. Dużo łatwiej jest też znaleźć nieosiągalne perełki. No i w podróży znacznie łatwiej.
Papierowe książki za to tak fajnie pachną :D

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czomicz - awatar
czomicz 14.09.2017 21:47
Bibliotekarz

Z ciekawostek dotyczących zakupów e-bookowych polecam portalik upolujebooka.pl - wystarczy się zarejestrować, dodać do obserwowanych daną książkę, określić dla niej próg cenowy i cierpliwie czekać. Jak w jednej z księgarni osiągnie ona daną cenę wysyłają ci maila z informacją i linkiem do zakupu. Rewelacyjna inicjatywa, którą mój portfel pokochał miłością żarliwą "od...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
r100 - awatar
r100 14.09.2017 21:44
Czytelnik

ceny ebooków są duuużo niższe, każdego dnia w popularnych księgarniach internetowych można kupić książkę przecenioną o kilkadziesiąt procent, również nowości, za 100 zł kupię 4-5 ebooków, ile kupię książek w księgarni za 100 zł, szanowni czytelnicy, najpierw sprawdźcie, później piszcie, przykład: biografię Berii kupiłem za 15 zł, cena w empiku 99 !

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam