CD Projekt Red i Andrzej Sapkowski podpisali porozumienie

LubimyCzytać LubimyCzytać
23.12.2019

Pełnomocnik Andrzeja Sapkowskiego żądał od CD Projekt dodatkowych 60 milionów złotych. Pisarz i firma wreszcie doszli do porozumienia: Sapkowski dostanie dodatkowe odszkodowanie. Jego wysokości nie ujawniono. 

CD Projekt Red i Andrzej Sapkowski podpisali porozumienie

Sapkowski sprzedał prawa do „Wiedźmina” firmie CD Projekt w 1997 roku. Nie przyjął oferty otrzymywania procentu od zysków, jakie przyniesie gra komputerowa na podstawie cyklu, i zdecydował się na określoną kwotę płatną z góry, wynoszącą nieoficjalnie 35 tysięcy złotych, płatne w dwóch ratach. Pisarz nie przewidział, że gra odniesie wielki, międzynarodowy sukces i przyniesie CD Projekt ponad miliard złotych. Jak sam potem przyznawał w wywiadach, to był błąd.

W październiku 2018 roku jego pełnomocnik powołał się na art. 44 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mówi on, że „w razie rażącej dysproporcji między wynagrodzeniem twórcy a korzyściami nabywcy autorskich praw majątkowych lub licencjobiorcy, twórca może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd”. Pełnomocnik zażądał 6% od zysków, czyli 60 milionów złotych.

Sprawa nie trafiła jednak do sądu, gdyż obie strony zdecydowały się na ugodę. Jak czytamy w opublikowanym na stronie internetowej spółki CD Projekt oświadczeniu, „przyjęte uzgodnienia zaspokajają i w pełni wyjaśniają potrzeby oraz oczekiwania obu stron przy poszanowaniu wcześniej zawartych umów oraz nakreślają ramy przyszłej współpracy pomiędzy stronami”.

– Zawsze podziwialiśmy twórczość Pana Andrzeja Sapkowskiego, która była inspiracją dla zespołu Studia CD PROJEKT RED – mówi Adam Kiciński, prezes zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT. – Wierzę, że dziś rozpoczynamy nowy etap w naszej relacji – dodaje.

Podpisane porozumienie nadaje spółce nowe prawa oraz potwierdza posiadane prawa do eksploatacji uniwersum Wiedźmina nie tylko w obszarze gier wideo, ale także komiksów, gier tradycyjnych oraz merchandisingu, czyli sprzedaży gadżetów związanych z postaciami i wydarzeniami z sagi o Geralcie z Rivii.

Fotografia otwierająca: Mateusz Grochocki / East News


komentarze [69]

Sortuj:
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Skellen 28.12.2019 12:11
Czytelnik

Ot co! Zgadzam się co do finansów i samego Sapkowskiego. Stary, nadęty spaślak. Jego polityka finansowa, (jak na byłego handlowca, nawet z czasów PRL), jest co najmniej kontrowersyjna. Nie zgadzam się co do zawartości. Ta posiada pewne walory, które całkowicie skopał Netflix. Ale sam Sapkowski, o którym całe lata wyrażałem się AS... okazał się być jednym z kpów, których...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Deogracias 28.12.2019 11:27
Czytelnik

Straciłem szacunek do Pana Sapkowskiego jaki miałem, albowiem książki o Wedźminie są po prostu słabe, natomiast CD Projekt uczynił z tej historii kawał dobrej rozrywki. Ja już nie wspominam o tych korzyściach, jakie Pan Sapkowski uzyskał poprzez rozsławienie jego twórczości i to wśród zbiorowości wśród której nie miałaby szansy zaistnieć w formie książkowej. Mało kto za...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Majak 27.12.2019 17:09
Czytelnik

Stara, pazerna menda. Temu człowiekowi od CD PR nie należy się złamany grosz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Anafis 26.12.2019 17:36
Czytelniczka

Porozumienie podpisane, ale niesmak pozostał. Sapkowski popełnił błąd nie doceniając możliwości kreacyjnych CD Projekt, ale prawdziwy mężczyzna SWÓJ błąd bierze na klatę, a nie skomli po sądach, że teraz to on chce więcej.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Tymciolina 25.12.2019 08:55
Czytelnik

Cieszy mnie, że Sapek dogadał się z CD Project, bo obie strony lubię i szanuję. Liczę również, że kompromis będzie miał wymierny efekt i przełoży się na współpracę przy nowej grze z uniwersum Wiedźmina. Niech ich sukcesy napędzają się wzajemnie. Amen.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Patriseria 24.12.2019 12:04
Czytelniczka

Prawo mówi, że twórca może, ale nie musi wnioskować o większe środki. Dostał uczciwą propozycję, miał wybór i wybrał.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
jasia_ 24.12.2019 12:23
Czytelniczka

A Ty byś się nie starała o te większe środki? Nie skorzystalabys z okazji zgarnięcia takiej sumy pieniędzy ze swojej pośrednio twórczości? Głupi by nie skorzystał.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Patriseria 24.12.2019 12:35
Czytelniczka

Nie głupi, tylko człek z honorem. Skoro się umawiam to słowa dotrzymuję. Miał szansę dostać udział w zyskach, ale nie był pewny sukcesu więc wolał okrągłą sumkę, a później płacz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Legeriusz 24.12.2019 13:56
Czytelnik

Odwróćmy sytuację. Dlaczego firma osiągnąwszy ogromne zyski z pracy bazującej na pracy Sapkowskiego nie postąpiła honorowo i nie wynagrodziła mu słabej umowy? Skoro prawo pozwala autorowi domagać się dodatkowych środków w przypadku dysproporcji, to Sapkowski tak zrobił. Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak honor w interesach.
Wesołych Świąt :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
jasia_ 24.12.2019 14:20
Czytelniczka

Właśnie. Zwykły biznes. Nie ma co wciągać w to takich patetycznych słów jak honor czy godność. Nikomu krzywdy nie zrobił biorąc ten hajs.
Wesołych Świąt Wszystkim :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Patriseria 24.12.2019 16:39
Czytelniczka

Umowa nie była słaba jak na tamten okres. Sapkowski odmówił udziału w zyskach, rzucił wysoką kwotę.
Ja jednak uważam, że nawet w biznesie trzeba zachować twarz.
Wesołych i zaczytanych😉

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
konto usunięte
25.12.2019 04:13
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

Virgo13 25.12.2019 11:28
Czytelnik

@Legeriusz - "Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak honor w interesach."

Zgadza się. W biznesie to co najwyżej uczciwość. I uważam, że teraz dopiero jest uczciwie, skoro obie strony są zadowolone.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Olga 27.12.2019 11:04
Bibliotekarka

to, że ktoś jest niezadowolony nie oznacza, że umowa jest nieuczciwa. Sapkowskiemu zaproponowali procent, a on nie chciał, bo uważał, że gra nie odniesie sukcesu - sam to przyznał i dlatego nie powinien dostać żadnych pieniędzy. to nie jest biedny oszukany pisarz, któremu ktoś zamącił w głowie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 27.12.2019 14:06
Bibliotekarz

Dzięki świetnej serii gier Sapkowski stał się znany na całym świecie. Wzrosła sprzedaż jego książek i zarobił sporo na serialu. Ten burak powinien ludzi z CPR po rękach całować, a nie jeszcze ich okradać. A argumenty w stylu "ty byś nie skorzystał?" proszę sobie darować, bo nie wiadomo jak dyskutować z ludźmi uważającymi kradzież za coś oczywistego. Nie, kradzież nie jest...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Virgo13 27.12.2019 19:16
Czytelnik

@Antagonista Esklaważu - Jeśli uważasz, że to jest kradzież to złóż doniesienie do prokuratury.

Daj znać o postępach w sprawie. Do końca jej wyjaśnienia nie rzucaj w ludzi oskarżeniami o kradzież, bo ktoś może nie mieć dość wyrozumiałości.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 27.12.2019 21:09
Bibliotekarz

"@Antagonista Esklaważu - Jeśli uważasz, że to jest kradzież to złóż doniesienie do prokuratury."
Od kiedy to można zgłosić do prokuratury kradzież zgodną z prawem stanowionym? Żadne państwo nie będzie ścigać siebie za okradanie ludzi w podatkach, czy nie będzie ścigać monopolisty za korzystanie z monopolu, który samo mu nadało.

Swoją biedaironię zostaw dla innych...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Virgo13 27.12.2019 22:00
Czytelnik

Więc przyszedłeś sobie tylko poskakać. Ok. Może ktoś inny weźmie cię na poważnie. Bywaj.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
asymon 28.12.2019 08:05
Bibliotekarz

@Antagonista "Dzięki świetnej serii gier Sapkowski stał się znany na całym świecie"

Tak, ale to dzięki panu Sapkowskiemu wypłynęli, inaczej CDProjekt pewnie pozostałby kompetentnym, ale lokalnym dystrybutorem gier, jak w latach 90-tych, i gdzieś po drodze zjadłby ich Steam.

"A kiedy okazało się, że prawa do wykorzystania fabuły i stworzenia gry są dostępne, to poczuliśmy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Sofiofilia 28.12.2019 13:06
Bibliotekarz

"Więc przyszedłeś sobie tylko poskakać. Ok. Może ktoś inny weźmie cię na poważnie. Bywaj."
Z tego co widać po chronologii postów, to ja pisałem na temat a ty "przyszedłeś sobie poskakać", więc nie bądź żałosny, chłopczyku. No i napisz mi jeszcze jedną wiadomość jak to nie traktujesz mnie poważnie. Może uwierzę.

"Tak, ale to dzięki panu Sapkowskiemu wypłynęli"
Nie....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Patriseria 24.12.2019 10:21
Czytelniczka

W mojej opinii Sapkowski pokazał brak klasy. Sprzedał prawa, a gdy seria odniosła sukces oczekuje dodatku. Ciekawe czy gdyby okazało się, że wydawnictwo straciło kasę, a Wiedźmin byłby klapą, tak chętnie oddałby część pieniędzy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Legeriusz 24.12.2019 11:16
Czytelnik

Opinia opinią, klasa (?) Sapkowskiego hmm, ale prawo jest jasne. Jeśli zachodzi dysproporcja, to należy sprawę rozwiązać.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 27.12.2019 14:03
Bibliotekarz

"prawo jest jasne"
Bezprawie*. Nie jest to zgodne z prawem naturalnym więc jest zwykłym bandyctwem. Ustaw norymberskich też byś bronił?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Tymciolina 27.12.2019 14:47
Czytelnik

Antagonisto stosujesz tanie chwyty erystyczne na udowodnienie swojej tezy, Legeriusz napisał, że prawo jest jasne. To ty, bach, stawiasz jaskrawą antytezę, która nijak ma się do przedmiotu rozmowy, choć sama w sobie jest prawdziwa. Następnie jeszcze w nawiązaniu do swojej antytezy stawiasz pytanie, czym zmuszasz do ustosunkowania się do niego, choć nie ma związku z tematem....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Sofiofilia 27.12.2019 21:06
Bibliotekarz

"stawiasz jaskrawą antytezę, która nijak ma się do przedmiotu rozmowy"
Może czytaj ze zrozumieniem, skoro nie wiesz jak to ma się do przedmiotu rozmowy? Prawo stanowione może być bezprawiem, gdy nie jest zgodne z prawem naturalnym.

"Koncepcja Radbrucha o ustawowym bezprawiu znajduje zastosowanie tylko w przypadku rażącego naruszenia norm moralnych."
Co mnie koncepcja...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Tymciolina 27.12.2019 21:59
Czytelnik

Antagonisto widać, że masz nikłe jeżeli nie żadne pojęcie o prawie i jego stosowaniu, o czym świadczy sprowadzanie roli judykatury w procesie do argumentum ad populum. Natomiast bawi mnie, że wypierasz się koncepcji Radbrucha, w sytuacji gdy sam piszesz o ust norymberskich i bezprawiu, które to kwestie jednoznacznie wskazują na Radbrucha. Ale jak każdy przysłowiowy Polak...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Fidel-F2 28.12.2019 00:57
Czytelnik

Prawo naturalne jest jedno: Silny zjada słabszego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 28.12.2019 12:54
Bibliotekarz

"Antagonisto widać, że masz nikłe jeżeli nie żadne pojęcie o prawie i jego stosowaniu,"
Widać, że jesteś tresowaną małpką po studiach prawniczych. Tacy ludzie nie nawykli do samodzielnego myślenia, ale chociaż czytać ze zrozumieniem byś mogła.

"o czym świadczy sprowadzanie roli judykatury w procesie do argumentum ad populum"
Ad populum było twoje zdanie "tylko ty widzisz"....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Tymciolina 28.12.2019 13:22
Czytelnik

Antagonisto zniżasz się na samo dno swoimi argumentami ad personam. Jak mawiał Schopenhauer to oznaka braku argumentów merytorycznych. Tak poza dyskusją, wystawiasz sobie piękną laurkę. Nic tylko pozazdrościć umiejętności społecznych i zdolności trzymania nerwów na wodzy 😆😆😆

Polecam również wnikliwą lekturę art. 216 kk. Może się przydać.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 28.12.2019 13:32
Bibliotekarz

"Antagonisto zniżasz się na samo dno swoimi argumentami ad personam. Jak mawiał Schopenhauer"
1. Moje ad personam to odpowiedź na twoje ad personam i ad hominem, więc nie bądź bezczelna.
2. Schopenhauer to był taki śmieszny metafizyk, a nie żaden logik. Jeżeli wypowiedź składa się z iluś zdań i jedno jest ad personam, to nie znaczy, że wszystkie inne zdania są...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Tymciolina 28.12.2019 13:38
Czytelnik

Antagonisto uprzejmie ponownie radzę Ci zaznajomić się z art. 216 kk. Może Ci się przydać. W Internecie nie jesteś anonimowy. Ten prosty fakt uzmysłowiło już sobie wiele osób skazanych za znieważenie środkami masowego przekazu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 28.12.2019 13:40
Bibliotekarz

Uprzejmie ponownie radzę ci czytać ze zrozumieniem. Odniosłem się do tego artykułu, co więcej – wyobraź sobie, że nie musiałem się z nim zapoznawać, bo go znam.

Ale w porządku. Przepraszam za obelżywe słowa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 28.12.2019 15:04
Czytelnik

""Prawo naturalne jest jedno: Silny zjada słabszego."
Jakby tak było, to nie byłoby cywilizacji, więc polecam jednak mniej infantylne podejście do tematu."

No to zdefiniuj pojęcie, bo na raze bełkoczesz bez ładu i składu i w zasadzie nie bardzo wiadomo o co chodzi, poza tym, że Twoje przekonania i poczucie sprawiedliwości są równie fundamentalne jak stała Plancka dla...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Sofiofilia 28.12.2019 19:43
Bibliotekarz

O definicje pyta się na początku, a nie uracza wszystkich swoimi jednozdaniowymi mądrościami, a potem udaje, że to inni popełnili błąd komunikacyjny.

Prawo naturalne, najprościej mówiąc, jest etyką społeczną zbudowaną w oparciu o naturę człowieka jako takiego. Rozpoznaje się człowieka jako istotę społeczną, potrzebująca innych ludzi do prawidłowego rozwoju osobowego i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Fidel-F2 28.12.2019 22:21
Czytelnik

Tak to sobie założyłeś (dwadzieścia siedem nieostrych pojęć, nie w kij dmuchał), niech będzie. Ja pozostanę jednak przy jedzeniu słabszego. Ale niech będzie po twojemu. I w tym kontekście, twoja początkowa wypowiedź jest fałszywa.

Poza tym, przecież to widać, że boli.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 28.12.2019 23:23
Bibliotekarz

Aha. Założyłem sobie, że byt istnieje, jest niesprzeczny, ma określoną treść i że są tego konsekwencje. Dziękuję za lekcję, mistrzu filozofii i unrel czanmowy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 29.12.2019 10:19
Czytelnik

No i? Bo utknąłeś w pół drogi i chyba nie wiesz w czym problem. Ta twoja teoria dobra jak każda inna. Ale nie dyskutujemy już o tym, zgodziłem się, że niech będzie. Rzecz w tym, że twoje twierdzenia są sprzeczne z proponowaną przez ciebie teorią. Uparcie twierdzisz, że się mylisz. Dawaj dalej, może wymyślimy nowy paradoks.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Sofiofilia 29.12.2019 10:32
Bibliotekarz

"Rzecz w tym, że twoje twierdzenia są sprzeczne z proponowaną przez ciebie teorią."
Rzecz w tym, że twoje smutne chędożenie nie zmieni w rzeczywistości, więc daruj sobie swoje puste komentarze, skoro nie jesteś w stanie sformułować ani jednego argumentu, intelektualny i moralny leniu, chcący usprawiedliwić swój nihilizm.

"Ta twoja teoria dobra jak każda inna. "
Moja nowa...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Fidel-F2 29.12.2019 11:21
Czytelnik

No tak, ból dupy z krwawieniem. Współczuję. I miłego dnia, zakończymy tę dyskusję, szkoda mojego czasu na kolejnego ujadającego kundla.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
marcin 24.12.2019 06:54
Czytelnik

@ skellen ,o ile pamiętam również miałeś dużo do powiedzenia na temat Kinga którego notabene nawet nie czytałeś.
@ czytam cały czas ma takie samo prawo wypowiedzi jak każdy inny, wiec daj mu spokój.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zbigniew Zet 24.12.2019 16:56
Czytelnik

Ten cały Skellen to ma w nosie Wasze opinie. Tak się akurat składa, że ja takich Skellenów to trochę znam z racji zawodu, jaki wykonuję. To typowy zgniot kompleksów, mikroskopijny człowieczek, który potrzebuje konfliktu pod przykrywką internetu, żeby się dowartościować. Z tego, co się zdążyłem zorientować, na LC jest cała grupka takich jak on. Jedynym na nich sposobem jest...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
marcin 24.12.2019 17:35
Czytelnik

Zgadzam się z Tobą Zbyszku,na mnie ten burak działa jak płachta na byka. Aczkolwiek tak hak wspomniałeś najlepiej go ignorować bo każda wypowiedź to pożywka dla tego smutnego prostaka. Pozdrawiam Marcin.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Skellen 27.12.2019 20:44
Czytelnik

@marcin Punk dla ciebie./

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Skellen 27.12.2019 20:45
Czytelnik

@Zbigniew Tobie odpowiem stosownie do twojego wpisu: Wypad ścierwo!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Skellen 27.12.2019 21:29
Czytelnik

@marcin btw. wycofuję ten punkt dla ciebie. Sam jesteś burak. Ale jedno cieszy mnie niezmiernie. Mianowicie, że działam na takie miernoty jak ty, jak płachta na byka. Raczej naturalne.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
marcin 28.12.2019 14:53
Czytelnik

@ skellen twój umysł jest równie skromny jak twoja osobowość( czytaj prymitywny- dla ułatwienia żebyś się nie głowił).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marzena 28.12.2019 15:09
Czytelniczka

Widzę, że Skellen, znawca tematów wszelakich się uruchiomił, i stosuje stare metody - nie ma nic do powiedzenia, więc naubliża komu się da, żeby poczuć się lepiej. Na pewno jesteś z siebie dumny, przecież takie to dorosłe.
@Marcin, pasożyty już takie są, przestańmy go karmić.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
marcin 28.12.2019 15:18
Czytelnik

@ marzena co racja to racja, pewne rzeczy lepiej omijać z daleka.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marzena 28.12.2019 15:21
Czytelniczka

Tym bardziej jeśli są toksyczne. Jak w tym przypadku.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Skellen 28.12.2019 17:52
Czytelnik

@Marzena Przeczytaj co napisałaś i bądź wobec siebie szczera. Mogłaś zmilczeć. Dlaczego? Ponieważ nie wniosłaś nic do dyskusji. Po prostu puściłaś bąka. Gdybyś była facetem, powiedziałbym: spuściłabyś się. Ale wówczas wyniósłbym cię ponad orbitę takich tłuków jak Marcin i ten drugi wacek p: A nawet na to nie zasługujesz.
Ten lewacki sznyt...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Virgo13 28.12.2019 17:57
Czytelnik

Podpowiem, że w ignorowaniu pewnych osób pomaga opcja "zablokuj" użytkownika. Co prawda nie działa idealnie, bo wciąż widać wpisy popełnione przez takie osoby (to chyba niedopatrzenie, bo na wszystkich forach na jakich się udzielałem opcja ta ukrywa też treść komentarzy i tak powinno być), ale na pewno pozwala nie rozpraszać się w czasie dyskusji i oszczędza czas, bo nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas 23.12.2019 22:23
Czytelnik

A ja jako zwykły czytelnik,pytam.Co to mnie obchodzi,ja chcę czytać Wiedźmina i się dobrze bawić

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Skellen 24.12.2019 00:40
Czytelnik

Skoro jako zwykłego czytelnika nic cię to nie obchodzi, to po uj zabierasz głos. Po prostu zluzuj zbroję i się choć raz nie odzywaj.
Zauważyłem, przy okazji innego wątku, że nie masz zbyt wiele do powiedzenia, ale i tak w każdej, najmniej nieistotnej kwestii musisz zaznaczyć swoją, wątpliwej jakości obecność. Daj sobie siana. Tam gdzie rzeczywiście nie masz nic do...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
konto usunięte
24.12.2019 04:20
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

kaki15 24.12.2019 09:15
Czytelniczka

@Skellen, jeżeli tak się składa, że akurat @czytamcalyczas, ma takie samo prawo do wypowiedzi w każdym temacie jak każdy inny użytkownik, do czasu aż nikogo nie obraża, a tego nie robi. Przypadkiem tak się złożyło, że Twoja uszczypliwa odpowiedź wniosła do tej dyskusji jeszcze mniej niż komentarz @czytamcalyczas, chyba że złośliwość uznamy za wartość dodaną.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Chris3z8 24.12.2019 10:22
Czytelnik

@Skellen Rozumiem, że nie jesteś zadowolony z opinii innych, ale to co zrobiłeś - to takie samo buractwo i prostactwo prosto z brukowca, nieuzasadniony gniew wymierzony w drugą osobę. Wstydź się, Skellen.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
konto usunięte
25.12.2019 03:20
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

konto usunięte
25.12.2019 04:01
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

Skellen 27.12.2019 20:42
Czytelnik

Chris3z8 Wstydzę się. Wszedłem na profil chłopa i przeczytałem opis. Wiele wyjaśnia.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Chris3z8 23.12.2019 22:02
Czytelnik

Kolejna sztuczka marketingowa, która przestała bawić.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post