-
ArtykułyTo do tych pisarek należał ostatni rok. Znamy finalistki Women’s Prize for Fiction 2024Konrad Wrzesiński6
-
ArtykułyMaj 2024: zapowiedzi książkowe. Gorące premiery książek – część 1LubimyCzytać7
-
Artykuły„Horror ma budzić koszmary, wciskać kolanem w błoto i pożerać światło dnia” – premiera „Grzechòta”LubimyCzytać1
-
Artykuły17. Nagroda Literacka Warszawy. Znamy 15 nominowanych tytułówLubimyCzytać2
Media Rodzina
Wydawca książek dla dzieci, młodzieży, tytułów psychologicznych, poradników dla rodziców oraz audiobooków i innych. Do tej pory Media Rodzina opublikowała ponad tysiąc tytułów. W 2012 roku obchodziło jubileusz 20-lecia.
Zostało założone przez Roberta Gamble i Bronisława Kledzika, pierwszą wydaną przez nich książką była "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły" Adele Faber i Elaine Mazlish. Ta książka i inne poradniki o tym, jak żyć w rodzinie, w społeczeństwie, dotyczące wychowania, uzależnień stały się jednym z filarów wydawnictwa.
Drugim filarem są książki dla dzieci i młodzieży, w tym największy sukces Media Rodzina - "Harry Potter", ale także " Opowieści z Narnii" C.S. Lewisa, "Baśni i opowieści" H.Ch. Andersena, "Baśni dla dzieci" i dla domu braci Grimm, Pinokia C. Collodiego z ilustracjami R. Innocentiego, tom baśni rosyjskich Czarna kura z ilustracjami G. Spirina czy Księgę dżungli R. Kiplinga z ilustracjami J. Wilkonia.
Wiele książek i ich autorów wydawnictwa otrzymało znaczące nagrody prestiżowych instytucji i gremiów kulturalnych, m.in. Polskiej Sekcji IBBY, Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek, Donga, Fundacji ABC XXI „Cała Polska czyta dzieciom”, Bestsellery Empiku, Komitetu Ochrony Praw Dziecka, magazynu literackiego „Książki”, „Pióro Fredry”, H.Ch. Andersena, Kornela Makuszyńskiego.
- 194 374 przeczytało książki wydawnictwa
- 98 320 chce przeczytać książki wydawnictwa