Opinie użytkownika
O książce "Czarcia Dolina” Haliny Kowalczuk słyszałam wiele dobrego i nie mogłam się oprzeć, gdyż połączenie historii romantycznej, z takim ludowym mistycyzmem wydawał mi się bardzo kuszący. Książka zdecydowanie nadaje się na wakacje, jest lekka, czyta się ją szybko, a fabuła nie jest zbyt skomplikowana.
Na plus odebrałam główną bohaterkę, która nie wpisuje się w typowy...
Paranormalne. Egzorcyzmy. Prawdziwe historie opętań to kolejna książka Michała Stonawskiego, po Paranormalne. Prawdziwe historie nawiedzeń, który zostało wydane przez wydawnictwo Znak.
Tym razem wkraczamy w niebezpieczny rejon bezpośredniego wpływu złych mocy na człowieka, nie skupiając się jak w poprzednim tomie tylko na nawiedzonych miejscach.
Co odróżnia tę pozycje od...
"Cienie między nimi" to według mnie książka bardzo słaba i po raz kolejny jestem zdziwiona ilością pozytywnych recenzji oraz maksymalnie oceniami. Historia opowiada o Alessandrze, która jest drugą córką lorda i z możliwością za mąż pójścia musi poczekać, aż tą pierwsza się zaręczy. W tym czasie nie traci jednak czasu i najpierw zakochuje się, aby następnie zostać odrzuconą...
więcej Pokaż mimo toBardzo się cieszę, że mam w swoim ręku połączenie postapokalipsy, horroru, science fiction, westernu i fantasy napisane przez Wojciecha Chmielarza. Zrobiłam mały research i okazało się, że ta książka została napisana w 2014, a teraz mamy jej kolejne wydanie. Muszę przyznać, że to czuć w lekturze, szczególnie jak porównuje to do "Prostej Sprawy", nie mniej jednak pisarz ma...
więcej Pokaż mimo toNigdy nie byłam ogromną fanką historii, może dlatego, że często na lekcji bardziej skupiano się na zapamiętywaniu nazwisk i dat, co nigdy nie było moją mocną stroną. Teraz zdarza mi się sięgnąć po powieści historyczne i muszę przyznać, że stanowią one swojego rodzaju motywację do pogłębienia wiedzy na tematy, które wcześniej, aż tak mnie nie interesowały. "Tron we...
więcej Pokaż mimo toGeneralnie z racji 33 lat sięgam po dojrzalsze książki, ale czasem muszę przeczytać jakąś młodzieżówkę i wrócić do czasów, gdy sama miałam naście lat. "Ktoś jedyny na świecie" to opowieść o pierwszej miłości, wakacjach i tego, że dorosłe życie może uderzyć w nas z zaskoczenia. Julia przyjeżdża do mamy na wakacje, jest dziewczyną z Mazur i trochę nie odnajduje się w stolicy....
więcej Pokaż mimo to
Przyznam szczerze, że dawno romans nie przypadł mi do gustu tak jak "Diabeł ubiera się na czarno" i czuję, że to zasługa głównej bohaterki Maddie, z którą bardzo łatwo mi się utożsamiało. Jeśli więc po tym wstępie, macie ochotę na recenzję to zapraszam, a jeśli nie to książkę polecam, to na prawdę bardzo fajny romans.
Maddie to niepoprawna romantyczka od dziecka marzy o...
Lubicie romanse historyczne lub książki osadzone w takim bardziej bajkowym wydaniu? Ja bardzo i jeśli mam być szczera to względem tego typu literatury nie mam zbyt wielkich wymagań, byleby się dobrze czytało, była miłość i wciągająca historia, a jak wzbudzi nieco więcej emocji to już w ogóle! Dlatego zachęcona zapowiedziami na bookstagramie sięgnęłam po "Królewskie...
więcej Pokaż mimo toTo moja druga książka fantasy przeczytania w styczniu, planuję co najmniej jeszcze jedną. Poczynania autorki Agnieszki Mieli obserwuję chyba od kilku lat, miałam w planach jej książkę, ale zawsze jakoś się nie składło. Do czasu Booktour ze "Śmiechem diabła" u samej autorki. Zgłosiłam się niemal od razu i nie żałuję, bo okazało się, że to najlepszy, w którym brałam udział....
więcej Pokaż mimo toDebiut Anny Górnej wzięłam trochę w ciemno, czy przypadł mi do gustu dowiecie się w dalszej części recenzji. Książka opowiada historię Piotra Sauera, który ze względu na jakieś problemy przenosi się wraz z rodziną do Szwajcarii, gdzie zaczyna pracę w korporacji jako szef działu ochrony. Jednak zbiegiem okoliczności zostaje wciągnięty w śledztwo zagubionej dziewczyny....
więcej Pokaż mimo to
RECENZJA PREMIEROWA
50/2021
"Straż graniczna" Anna Gorczyca
Wydawnictwo Muza
Opis książki w komentarzu.
Muszę przyznać, że o pracy straży granicznej nie wiedziałam zbyt wiele, jakoś czasy mody na "Watahe" mnie ominęły, bardzo się więc ucieszyłam, że mogę to nadrobić za sprawą książki Pani Anny Gorczycy. Dodatkową motywacją do lektury jest obecna sytuacja na naszej...
Muszę przyznać, że jest to bardzo sympatyczna historia, która na pewno zostanie w mojej głowie. Trochę się obawiałam, bo nie do końca jestem przekonana do tego typu książek, ale skończyłam ją i jestem zachwycona. Wam również polecam, jeśli lubicie obyczajówki pełne emocji.
Pokaż mimo to
Książka "Tajne przez magiczne" to kolejna magiczna książka wydana tej jesieni i tytuł, który ogromnie mnie zainteresował, bo akcja miała mieć miejsce w przedszkolu, co jest zdecydowanie nowe. Książkę na pewno czyta się szybko, akcja jest wartka i momentami tylko zwalnia.
Główną bohaterką jest Agata, która była redaktorką i nagle postanowiła przyjąć posadę woźnej w...
Przyznam szczerze, że "Prosta sprawa" zrobiła na mnie ogromne wrażenie, więc pewnie nie zdziwi Was fakt, że po drugą część sięgnęłam jak tylko nadarzyła się okazja. Bo cykl z Bezimiennym to dla mnie sztos!
Od pierwszego tomu mamy do czynienia z bohaterem, którego poznajemy po jego czynach, nie zaś po powierzchowności, bardzo podoba mi się ten zabieg, ta nuta...
Gdy zobaczyłam pierwsze zapowiedzi oraz przeczytałam opis "Północnego sabatu" to wiedziałam, że chce tą książkę przeczytać. Zielarstwo, Klubokawiarnia, Magią, Sabat to dla mnie słowa kluczowe, a przy okazji nastawiałam się na klimat, nie wiem czemu, ale oczekiwałam czegoś co poczuję. Tymczasem nie poczułam nic. Na prawdę, męczyłam tą książkę, z nadzieją, że może gdzieś pod...
więcej Pokaż mimo toRenata Czarnecka jest królową polskiej powieści historycznej i aż wstyd się przyznać, ale to moja pierwsza jej książka. Generalnie bardzo rzadko sięgam po książki związane z historią, ponieważ nigdy nie przepadałam za tym przedmiotem, ale są pewne wydarzenia historyczne, które lubię sobie przybliżyć właśnie w postaci powieści, bo wtedy łatwiej zapadają mi w pamięci. No i...
więcej Pokaż mimo to
"Nadchodził czas nowych idoli. Czekało całe pokolenie, dzieciaki spragnione nowej muzyki, zmęczone konsumpcjonizmem lat osiemdziesiątych i jego ścieżką dźwiękową."
Do "Ekstazy..." podchodziłam z dozą ostrożności, gdyż nie jestem ogromną fanką reportaży o popkulturze, jednak lata 90 są mi bliskie, bo w nich działo się moje dzieciństwo i w tych wspomnieniach są...
Jest to moja pierwsza styczność z twórczością Klaudii Bianek i muszę przyznać, że zdecydowanie nie ostatnia. Spodziewałam się książki o złamanym człowieku, ratowanym przez silną kobietę, jednak dostałam zupełnie coś innego, coś więcej.
To mocno emocjonalna pozycja o ludziach tak różnych, a jednak tak podobnych. Książka porusza do głębi, ale nie w jakiś przerysowany sposób....
Tą książkę wypatrzyłam na booksragramie. Nie zauważyłam, aby "Królowa nocy" Izabela Zawis miała jakaś wielką promocję tutaj. Jednak opis tej książki mnie zachęcił do lektury.
Ile zaryzykujesz, by poznać smak prawdziwej miłości?
Oliwii, studentce trzeciego roku farmacji, kończą się pieniądze na studia. Musi szybko znaleźć dobrze płatną pracę, inaczej będzie musiała...
Ostatnio dość często trafiałam na słabe książki i szukałam czegoś co odmieni tą passę. Dodatkowo widziałam zapowiedzi „Rozgrywka z sąsiadem” - R.L. Mathewson, więc jak tylko książka pojawiła się na Legimi musiałam ją przeczytać.
Okazało się, że książka bardzo przypadła mi do gustu, bohaterzy są cudowni, a i fabuła całkiem ciekawa. Dla mnie to była nowość, chociaż...