-
Artykuły17. Nagroda Literacka Warszawy. Znamy 15 nominowanych tytułówLubimyCzytać1
-
ArtykułyEkranizacja Chmielarza nadchodzi, a Netflix kończy „Wiedźmina” i pokazuje „Sto lat samotności”Konrad Wrzesiński3
-
ArtykułyCzy książki mają nad nami władzę? Wywiad z Emmą Smith, autorką książki „Przenośna magia“LubimyCzytać1
-
ArtykułyŚwiatowy Dzień Książki świętuj... z książką! Sprawdź, jakie promocje na ciebie czekają!LubimyCzytać7
Biblioteczka
2024-02
2024-03-01
2024-01-02
Czytadło, miejscami bardzo zabawene, ale zbyt przewidywalne (jesli chodzi o szowinistyczne traktowanie Elizabeth).
Czytadło, miejscami bardzo zabawene, ale zbyt przewidywalne (jesli chodzi o szowinistyczne traktowanie Elizabeth).
Pokaż mimo toBałam się tej powieści, ze względu na trudną tematykę. Niepotrzebnie – mimo, że traktuje o dramatycznych doświadczeniach, tchnie z niej nadzieja, wola przetrwania, miłość. W wersji angielskiej pisana unikalnym, wspaniale oddanym wariantem (African American Vernacular English). Piękna rzecz, popłakałam się.
Bałam się tej powieści, ze względu na trudną tematykę. Niepotrzebnie – mimo, że traktuje o dramatycznych doświadczeniach, tchnie z niej nadzieja, wola przetrwania, miłość. W wersji angielskiej pisana unikalnym, wspaniale oddanym wariantem (African American Vernacular English). Piękna rzecz, popłakałam się.
Pokaż mimo to
CO ROBIŁO SIĘ (WE FRANCJI)
Piękna książka, coś na pograniczu autobiografii i reportażu społecznego, napisana w formie chronologicznie ułożonych "klatek". Autorka próbuje oddać atmosferę poszczególnych okresów 20 wieku we Francji, od okresu od razu po 2 wojnie światowej do czasów współczesnych, skupiając się nie na swoim indywidualnym doświadczeniu, a raczej na zmieniających się zwyczajach, usposobieniach, modach intelektualnych i lifestylowych. Najbardziej rezonowały ze mną echa maja 68, opis wchodzenia w rodzicielstwo oraz portret epoki współczesnej i z jej zawrotnym tempem i izolacją jednostek (ostatnie ok 15 stron). Niektóre fragmenty naprawdę poruszające, napisane z niezwykłym kunsztem, w którym widać klasę intelektualną oraz dojrzałość autorki.
Perełka. Dla frankofilów - obowiązkowo!
CO ROBIŁO SIĘ (WE FRANCJI)
Piękna książka, coś na pograniczu autobiografii i reportażu społecznego, napisana w formie chronologicznie ułożonych "klatek". Autorka próbuje oddać atmosferę poszczególnych okresów 20 wieku we Francji, od okresu od razu po 2 wojnie światowej do czasów współczesnych, skupiając się nie na swoim indywidualnym doświadczeniu, a raczej na zmieniających...
Wspaniała kombinacja: kobieca, zabawna, brytyjska, MĄDRA. Biorąc pod uwagę ważki temat (który fabuła odsłania powoli), powieść jest lekka i przyjemna w lekturze. Klimacik londyński na wielki +.
Wspaniała kombinacja: kobieca, zabawna, brytyjska, MĄDRA. Biorąc pod uwagę ważki temat (który fabuła odsłania powoli), powieść jest lekka i przyjemna w lekturze. Klimacik londyński na wielki +.
Pokaż mimo toKsiążka niezła, miejscami dość zabawna. Klimacik Grochowski dla koneserów. Autorce na pewno nie brakuje talentu, ale moim zdaniem przydałoby się więcej dyscypliny - dobry kurs pisania może.
Książka niezła, miejscami dość zabawna. Klimacik Grochowski dla koneserów. Autorce na pewno nie brakuje talentu, ale moim zdaniem przydałoby się więcej dyscypliny - dobry kurs pisania może.
Pokaż mimo toDobre czytadło, przenosi w najrozmaitsze konteksty: Chile w połowie XIX wieku, Chiny w tym samym okresie, Kalifornia czasu gorączki złota. Głowni bohaterowie budzą sympatię i zainteresowanie (szczególnie Eliza). Jakieś echo postmodernizmu w niedomknięciu wątków, ale poza tym to powieść dość klasyczna.
Dobre czytadło, przenosi w najrozmaitsze konteksty: Chile w połowie XIX wieku, Chiny w tym samym okresie, Kalifornia czasu gorączki złota. Głowni bohaterowie budzą sympatię i zainteresowanie (szczególnie Eliza). Jakieś echo postmodernizmu w niedomknięciu wątków, ale poza tym to powieść dość klasyczna.
Pokaż mimo to2023-08-19
"This was how history moved, the slow build, the quick burn, and in an incoherence, the leaping both backward and forward, swallowing the young into old hate. The space between life and death, in the end, too small to measure".
"This was how history moved, the slow build, the quick burn, and in an incoherence, the leaping both backward and forward, swallowing the young into old hate. The space between life and death, in the end, too small to measure".
Pokaż mimo to2023
Z cyklu książek o emigracji, szoku kulturowym i wtórnym szoku kulturowym. Dobrze się czyta, a romans głównych bohaterów, rozciągnięty na wiele dekad, ma odpowiednią temperaturę. Dobra rzecz.
Z cyklu książek o emigracji, szoku kulturowym i wtórnym szoku kulturowym. Dobrze się czyta, a romans głównych bohaterów, rozciągnięty na wiele dekad, ma odpowiednią temperaturę. Dobra rzecz.
Pokaż mimo to2023
Z cyklu powieści o emigracji, szoku kulturowym i wtórnym szoku kulturowym. Ładne opisy, trochę trafnych obserwacji. Zgrabna rzecz.
Z cyklu powieści o emigracji, szoku kulturowym i wtórnym szoku kulturowym. Ładne opisy, trochę trafnych obserwacji. Zgrabna rzecz.
Pokaż mimo toCzytałam z 20 lat temu, ale zrobiła na mnie duże wrażenie, do dziś pamiętam sceny... Musi to być mocna rzecz.
Czytałam z 20 lat temu, ale zrobiła na mnie duże wrażenie, do dziś pamiętam sceny... Musi to być mocna rzecz.
Pokaż mimo to2023-06-06
Chiński self-made man : na szczycie jest samotnie....
Chiński self-made man : na szczycie jest samotnie....
Pokaż mimo to2022
Dobra rzecz. Tak dobra, że po zakończeniu lektury poleciałam do Wałbrzycha i palmiarni. Okazuje się, że groteska to jednak był realizm.
Dobra rzecz. Tak dobra, że po zakończeniu lektury poleciałam do Wałbrzycha i palmiarni. Okazuje się, że groteska to jednak był realizm.
Pokaż mimo to
Dobra książka ale nierówna - druga część moim zdaniem niepotrzebna.
Dobra książka ale nierówna - druga część moim zdaniem niepotrzebna.
Pokaż mimo to