Opinie użytkownika
Dodatki do serii są czymś, czego raczej nie kupuję, ale bardzo lubię dostawać, bo wiem, że ktoś pomyślał o tym, że mógłby pomóc mi przenieść się ponownie w jakiś sposób do mojego ulubionego świata. Z tego też powodu bardzo ucieszyłam się z propozycji współpracy przy tytule „Nieoficjalna Wielka Księga Zaklęć Harry’ego Pottera”.
Jest to zbiór, w którym alfabetycznie...
„Gaz do dechy” to zbiór trzynastu opowiadań grozy, których autorem jest Joe Hill. Kilka z tych opowiadań powstało we współpracy z jego ojcem - Stephenem Kingiem. Oprócz tych historii znajduje się tam jeszcze wspaniały wstęp i notki po opowiadaniach, które naprawdę warto przeczytać!
W zeszłym roku czytałam już powieść „NOS4A2” Hilla, którą byłam zachwycona, więc chętnie...
„Tajemnica domu Turnerów” to moja trzecia książka autorstwa Kate Morton i na pewno nie będzie ostatnia!😀
W 1959 roku w Wigilię doszło do tragedii. Odnaleziono rodzinę Turnerów całą.. martwą. 60 lat później Jess, londyńska dziennikarka, wraca w rodzinne strony z powodu choroby babci i natrafia na wzmiankę o tragicznej historii swojej rodziny. Zaczyna swoje prywatne...
„Archiwum Herosów” to dodatek do serii Percy Jackson i bogowie Olimpijscy, w którym znajdują się wywiady z bohaterami i trzy dodatkowe opowieści z przygodami Percy’ego. Słyszałam, że te opowiadania pokrywają się z innymi zbiorami opowiadań z tego świata, więc wiele osób nie jest zadowolonych z tego zbioru, ale ja ich jeszcze wcześniej nie czytałam, więc cieszyłam się, że...
więcej Pokaż mimo to
„Śpiew stali” to debiut literacki Łukasza Konopczaka, który zachęcił mnie bardzo zmieszaniem świata rzeczywistego z mitologią japońską, z którą do tej pory nie miałam do czynienia i której byłam bardzo ciekawa!
Akcja książki dzieje się w starożytnej Japonii, w której klan Yamamoto walczy o przetrwanie m.in. podczas najazdu Mongołów. Z drugiej strony mamy perspektywy bogów...
„Słońce i gwiazda” to książka, którą należy czytać po trzech seriach Ricka Riordana, czyli po „Percy Jackson i bogowie Olimpijscy”, „Olimpijscy Herosi” i „Apollo i boskie próby”. Wszystkie te książki już są za mną, więc mogłam spokojnie sięgnąć po historię Nico di Angelo, czyli herosa, który doznał w życiu więcej cierpień niż wszyscy inni. Nico przewijał się we wszystkich...
więcej Pokaż mimo to
„Entliczek Pentliczek” to kolejny tom z serii o detektywie Herkulesie Poirot autorstwa Agathy Christie.
W tej książce głównym miejscem zdarzenia jest pensjonat dla studentów, którego prowadzącą jest siostra sekretarki Herkulesa Poirot. Jest ona zmartwiona tym, że w pensjonacie zaczynają ginąć przedmioty. Niektóre z nich nawet zostają zniszczone. Atmosfera między...
O dwóch ostatnich tomach serii „Apollo i boskie próby”, czyli o „Grobowcu tyrana” i „Wieży Nerona” powiem zbiorczo, bo to dwa tomy, które bardzo się wyróżniają na przestrzeni całej serii. Przy okazji trzech pierwszych tomów miałam zastrzeżenia, Apollo mnie czasami irytował, a misje mnie nie porywały, za to ostatnie tomy wszystko mi to wynagrodziły. Dwa ostatnie tomy to...
więcej Pokaż mimo to
„Labirynt ognia” to trzeci tom serii „Apollo i boskie próby”, w której bóg Apollo zostaje zamieniony za karę w śmiertelnika i żeby odzyskać swoją boskość musi wykonać szereg misji.
Z każdym kolejnym tomem utwierdzam się w przekonaniu, że jest to najsłabsza seria Riordana, jaką do tej pory czytałam, co nie znaczy, że jest zła! Po prostu fabuła innych o wiele bardziej mnie...
Okej, ale bez szału. Książka wciąga tak, że czyta się ją na jeden raz i to na plus. Kilka elementów miała ciekawych, ale większość zwrotów akcji, szczególnie ten największy, od razu przewidziałam. A gdy już go dobrze wytypowałam, to wszystko ładnie się składało w całość.
Książka porusza też dość istotny temat, o którym powinno się głośno mówić, ale robi to w taki sposób,...
„Cierń” to retelling „Śpiącej królewny”. Ma tylko 160 stron i czyta ją Filip Kosior, więc nic więcej mi nie było trzeba i przesłuchałam na jeden raz.
Książka jest bardzo przyjemną baśniową opowieścią z odwróceniem ról, gdzie księżniczka jest tą złą postacią. Główni bohaterowie są samotni i zagubieni, więc trochę nieświadomie, ale próbują sobie wzajemnie pomóc się z tym...
„Księga Axlin” to pierwszy tom serii „Strażnicy cytadeli”, o której słyszałam dużo dobrych opinii, więc miałam spore oczekiwania, a podobała mi się koniec końców średnio, chociaż pomysł na świat pełen potworów mnie zachwycił. Tylko sama akcja jakaś specjalnie porywająca nie była. Główna bohaterka była całkiem sympatyczna, ale jej podróże z wioski do wioski były dla mnie...
więcej Pokaż mimo toPo pierwszych trzech tomach troszkę zwątpiłam w tę serię, ale czwarty całkiem mi wszystko wynagrodził! W książkach fantastycznych to jednak najbardziej przekonuje mnie pełna poświęceń.. wojna!😂❤️ A tu mamy jej pod dostatkiem. Apollo mnie nie irytował, a nawet naprawił błędy z przeszłości (wiele błędów), co korzystnie wpłynęło na moje postrzeganie jego postaci.
Pokaż mimo to
„Mroczna przepowiednia” to drugi tom serii „Apollo i boskie próby” autorstwa Ricka Riordana.
W tym tomie bóg Apollo skazany przez Zeusa na bycie człowiekiem razem z dwoma innymi herosami wyrusza do Indianapolis w poszukiwaniu wyroczni i kolejnego z cesarzy Starożytnego Rzymu, który jakimś cudem przeżył aż do współczesności i ma swoje plany na brutalne przejęcie świata....
„Tajemnica domu Uklejów” autorstwa Anety Jadowskiej to książka, którą określiłabym jako mieszankę powieści obyczajowej, komedii i kryminału. Mamy w niej ciekawe losy bohaterów, do których łatwo się przywiązać, dużo humoru i.. trupa!
Nina Rawicz przeprowadza się w okolice Ustki do domu, który odziedziczyła po swojej najlepszej przyjaciółce Luli. Kilka godzin po odebraniu...
„Necrovet. Usługi weterynaryjno-nektomatyczne” autorstwa Joanny W. Gajzler to książka, po którą postanowiłam sięgnąć po opowiadaniu tej autorki, które przeczytałam w najnowszym zbiorze opowiadań WOŚPu. Było lekkie, przyjemne i zabawne, więc pomyślałam, że książka, która dzieje się w tym samym świecie, wysłuchana w audio da mi naprawdę dużo rozrywki i tylko to od niej...
więcej Pokaż mimo to„Ukryta wyrocznia” to pierwszy tom serii „Apollo i boskie próby” Ricka Riordana. To seria, która chronologicznie jest po „Olimpijskich Herosach”, więc najpierw trzeba przeczytać całego „Percy’ego Jacksona” i „Olimpijskich Herosów” i później dopiero wziąć się za przygody Apollo, żeby nic sobie nie zaspojlerować. Tym bardziej, że poznajemy Apollo w momencie, w którym zostaje...
więcej Pokaż mimo to„Ariadna” Jennifer Saint to druga książka tej autorki, którą miałam okazję w tym miesiącu przeczytać. Pierwszą była „Elektra”. „Ariadna” to retelling mitu o Tezeuszu i Minotaurze. Czytałam w tej tematyce dwa lata temu książkę „Pani labiryntu” Magdy Knedler i zachwyciła mnie więc miałam nadzieję, że „Ariadna” wywoła we mnie podobne odczucia, jednak ich nie wywołała. Różnią...
więcej Pokaż mimo to
„Zagrabione życie i inne opowieści niesamowite” to zbiór opowiadań grozy autorstwa Susan Hill.
To jeden z niewielu zbiorów opowiadań, w którym rzeczywiście wszystkie opowiadania bardzo mi się podobały. Każde z nich zrobiło na mnie spore wrażenie, ponieważ wszystkie wywołały we mnie mniejszy lub większy niepokój, a o to właśnie chodzi w horrorach! Autorka naprawdę świetnie...
„Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach” to krótki reportaż i może dobrze, bo nie dałabym rady przebrnąć przed dłuższą opowieść ze względu na ładunek emocjonalny, jaki ten temat ze sobą niesie. Ze statystykami i podobnymi historiami miałam już styczność i na studiach i praktykach do nich, ale za każdym razem, gdy słyszę o przemocy w polskich domach skręca mnie w...
więcej Pokaż mimo to