„Mała syrenka” z pierwszym zwiastunem. Jest rozmach?

Konrad Wrzesiński Konrad Wrzesiński
14.03.2023

Disney zaprezentował pierwszy oficjalny zwiastun „Małej syrenki”. Sprawdźcie, jak zapowiada się widowisko z Halle Bailey. W cyklu „Najpierw książka, później film” mamy też doskonałe wiadomości dla fanów „Władcy Pierścieni” i „Punishera”.

„Mała syrenka” z pierwszym zwiastunem. Jest rozmach? YouTube/Walt Disney Studios

Najpierw książka, później film – dawka najnowszych informacji ze świata książek i filmu

Pierwszy zwiastun „Małej syrenki”

Na gali rozdania Oscarów (o nagrodzonych produkcjach będących adaptacjami literackich pierwowzorów przeczytasz TUTAJ) zaprezentowano pierwszy trailer długo wyczekiwanego widowiska Disneya, adaptacji jednej z najsłynniejszych baśni Hansa Christiana Andersena, czyli „Małej syrenki”. Widowiska tyleż wyczekiwanego, co – przynajmniej dla niektórych – kontrowersyjnego. Na długo przed opublikowaniem zwiastuna, w którym wreszcie możemy podejrzeć, jak prezentować będzie się nadchodzący hit amerykańskiej wytwórni, niemałe poruszenie wywołał wybór aktorki, która wcieli się w kultową Arielkę. Już w 2019 roku ogłoszono, że będzie to Halle Bailey, czarnoskóra wokalistka, podopieczna Beyoncé.

Owego wyboru wielokrotnie bronili nie tylko twórcy nowej „Małej syrenki”, ale również choćby Jodi Benson, czyli aktorka, która użyczyła głosu Arielce w słynnej animacji z 1989 roku. Rob Marshall, czyli reżyser produkcji Disneya, niejednokrotnie podkreślał, że podczas castingów szukano po prostu najlepszej aktorki do tej roli, nie zwracając przy tym uwagi na kolor jej skóry. „Naszym celem było odnalezienie kogoś, kto byłby niewiarygodnie silny, pełen pasji, piękny, mądry, sprytny, a także pełen ognia i radości” – mówił w rozmowie z „Entertainment Weekly”.

Niemniej temat wyboru twórców zapewne jeszcze nieraz powróci przed kinową premierą filmu, którą zaplanowano na 24 maja tego roku (w Polsce pojawi się on dwa dni później).

To powiedziawszy, przejdźmy wreszcie do zwiastuna. Bo ten robi niemałe wrażenie. Odpowiedź na pytanie, jak prezentuje się nie tylko nowa Arielka, ale i Urszula, Książę Eric czy Król Tryton, znajdziecie poniżej.

Nowy „Władca Pierścieni” i stary, dobry Gollum?

Czekacie na nowe produkcje ze świata stworzonego przez J.R.R. Tolkiena? Przypomnijmy, że latem ubiegłego roku firma Embracer przejęła Middle-earth Enterprises. Spółka zakupiła tym samym marki „Władca Pierścieni” i „Hobbit”. Pakiet zawiera ponadto prawa do pośmiertnych publikacji brytyjskiego mistrza, w tym między innymi „Silmarillionu”.

Już przed kilkoma miesiącami grupa zapowiedziała, że jedną ze ścieżek rozwoju tolkienowskiego uniwersum mogą być produkcje filmowe, które skupią się na historiach poszczególnych bohaterów opowieści o Śródziemiu. Wymieniono choćby Gandalfa, Aragorna, Galadrielę czy Golluma. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Serial, gra, teraz – przejęcie „Władcy Pierścieni” i „Hobbita”. Wyjątkowy ruch w świecie Tolkiena.

Nie trzeba było długo czekać, by gotowość do udziału w ewentualnych projektach zgłosiła pierwsza gwiazda znana z oryginalnych, by tak rzec, filmów Petera Jacksona. Jak dowiedzieliśmy się w podcaście Post-Credit Podcast, do roli Golluma chętnie powróciłby genialny Andy Serkis.

– Peter Jackson, Fran Walsh i Philippa Boyens w pewnym sensie zostali moją drugą rodziną, gdy wspólnie kręciliśmy te wszystkie filmy. I powiem więcej – są najlepszymi i najbardziej niesamowitymi ludźmi, z którymi współpracowałem – mówił filmowy Gollum.

Dodał, że w jego opinii potencjał opowieści o Śródziemiu jest olbrzymi, a wiadomości o możliwych nowych produkcjach przyjął z zainteresowaniem. – Jeśli tylko zechcieliby do niego powrócić, zdecydowanie skorzystałbym z okazji, by ponownie móc z nimi pracować – zapowiedział Andy Serkis.

Piłeczka jest zatem po stronie twórców.

Punisher powróci

Miniony tydzień przyniósł doskonałe wieści nie tylko dla fanów tolkienowskiego uniwersum. Jak poinformował portal The Hollywood Reporter, do roli Punishera, kultowej postaci ze świata Marvela, stworzonej przez scenarzystę Gerry’ego Conwaya oraz rysowników Johna Romity Sr. i Rossa Andru, powróci Jon Bernthal, aktor znany z serialu Netflixa.

Punisher pojawi się w zapowiedzianym na rok 2024 serialu „Daredevil: Born Again”, szykowanym przez Marvela dla platformy Disney+, w którym główną rolę zagra Charlie Cox. Jak zdradzono, produkcja będzie bowiem kontynuacją „Daredevila” w produkcji Netflixa, skasowanego po trzech sezonach.

„Daredevil: Born Again” ma liczyć 18 odcinków. Zarówno fani Punishera, jak i postaci niewidomego prawnika walczącego ze złem jako mściciel w kostiumie diabła, mają zatem na co czekać.

Odwiedźcie również nasz profil „Najpierw książka, później film” na Facebooku. Zapraszamy na najświeższe literacko-filmowe plotki!

Oglądaliście już zamierzacie obejrzeć którąś z powyższych produkcji?


komentarze [120]

Sortuj:
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Meszuge 22.03.2023 10:45
Czytelnik

Ale uśmiechną się też można.
https://img13.demotywatoryfb.pl//uploads/202303/1679417071_xfrt3q_600.jpg   

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
pebro 18.03.2023 20:53
Czytelnik

Ten serwis to Filmweb czy Lubimyczytać? Bo coraz częściej mam wątpliwości. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Kasjopeja 18.03.2023 14:05
Czytelniczka

Widziałam ten zwiastun wczoraj w kinie i niestety nie przekonało mnie to, nie jestem w stanie przywyknąć do nowej Arielki, a w dzieciństwie była to jedna z moich ulubionych bajek... daruję sobie seans

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marcin 18.03.2023 10:09
Czytelnik

W Odrze mieszka?  😜

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis 21.03.2023 00:02
Bibliotekarz

Raczej nie... ale na Pomorzu mamy legendę o Zielenicy i kościele w Trzęsaczu  😈

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Lis 17.03.2023 21:45
Bibliotekarz

Ktoś pamięta April O'Neil z Wojowniczych Żółwi Ninja? Kiedyś to była gorąca laska... a dzisiaj:

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marcin 18.03.2023 10:17
Czytelnik

Z Velmą od Scooby'ego zrobili na odwrót: na przestrzeni lat wypiękniała... tylko że zmieniła orientację i kiedy w końcu ma szansę u chłopaków, to ma ich gdzieś ;) 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cleopatrapl 19.03.2023 07:24
Czytelniczka

W tym wypadku twórca nowej April zasługuje na jakaś nagrodę. Trzeba mieć wybitną wyobraźnie, żeby wykreować takiego paszczura 😅.
Mój brat podkochiwał się w April. Już jako siedmiolatek twierdził, że niezła z niej laseczka🙂. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis 19.03.2023 13:31
Bibliotekarz

EDIT (zmieniam treść swojej wypowiedzi, bo po namyśle, niektóre zwroty mogą być faktycznie nie na miejscu)

Absolutnie się nie dziwię, porównując dwie ilustracje od razu narzucają się różnice. Nie tylko infantylizacja postaci ale również kobiece kształty, które są wyidealizowane u "pierwszej" April. Jestem przekonany, że gdyby pokazać obie ilustracje mężczyznom, to wskazali...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gargaluś 20.03.2023 13:59
Czytelnik

Widze te komentarze i zachowujecie sie jak obrzydliwy wujek przy wigili oceniajcy tyleczki siostrzenic 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lucy 20.03.2023 14:38
Czytelniczka

A to ci dopiero porównanie... poniżej pasa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis 20.03.2023 15:19
Bibliotekarz

@Turlly jasne, wojna jest pokojem a brzydota jest pięknem.



I jesteśmy obrzydliwi, bo jak śmiemy zachwycać się pięknem i harmonią ludzkiego ciała, jak śmiemy pisać, że czyjś wygląd nam się podoba a czyjś nie. Prawda jest obrzydliwa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cleopatrapl 20.03.2023 17:16
Czytelniczka

@turlly ja tam lubię piękno🙂, jestem estetką. Odwiedzam siłownie i nie żre bez umiaru. Nie widzę powodu, żeby się wstydzić tego, że ktoś dba o siebie i ładnie wyglada. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Gargaluś 20.03.2023 19:38
Czytelnik

A ja tam nie lubie ludzi ktorzy wyzywaja innych od paszczurow :) rozumiem ze kazdy ma swoj wlasny kanon piekna, ale mozna o tym porozmawiac w kulturalny sposob. Poza tym nigdzie nie wspominalam, ze nie mozna miec wlasnego zdania na temat wygladu drugiego czlowieka. Tylko w jaki sposob wy to opisujecie napawa mnie obrzydzeniem 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lucy 20.03.2023 20:18
Czytelniczka

O jakiej kulturalnej rozmowie paszczura ty mówisz Turlly? Paszczur obsiaduje kanapę do czasu, aż ta się złamie. Potem zasiaduje kolejną kanapę, do czasu wyczerpania zapasów. Jest to typowa paszczurska akcja. Natomiast udzielanie kanapy paszczurom nie kwalifikuje się nawet do merytorycznego komentarza.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cleopatrapl 20.03.2023 20:21
Czytelniczka

@Turlly April to postać z kreskówki. To nie człowiek tylko rysunek. Trochę cie poniosło😉 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cleopatrapl 20.03.2023 20:27
Czytelniczka

@Lucy Fair mnie się kiedyś podczas nocnych igraszek łóżko zarwało😊

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lucy 20.03.2023 20:34
Czytelniczka

@Cleopatrapl, komu wolno zadrzeć z łóżkiem, to wolno.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Gargaluś 20.03.2023 21:25
Czytelnik

No coz, głazu nie przekonasz do swojej opinii. A liczylam na kulture wypowiedzi zwazajac, ze to portal dla czytelnikow :[

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lucy 20.03.2023 21:45
Czytelniczka

@Turlly, nie ma zgody na narzucenie takiej narracji kultury, w której mieszczą się paszczury, bo dla karykatury jest oddzielna nisza i nie jest nią bynajmniej nisza ekologiczna.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marcin 20.03.2023 22:32
Czytelnik

@Turlly Przesadzasz. Chodzi tutaj o promowanie brzydoty, szczególnie jeżeli dana postać z filmu pierwotnie była ładna, a ją tak zmienili. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis 20.03.2023 23:57
Bibliotekarz

@Turlly a w jaki sposób opisujemy, że napawa cię to obrzydzeniem? Mnie obrzydzeniem napawają ostatnie reklamy Calvina Kleina. I może nie ma się co nad nimi roztrząsać bo to w końcu reklamy, trzeba poszerzać rynki zbytu, docierać do nowych klientów... no właśnie. Przecież ta forma reklamy nie ma pokazywać różnorodności... ma sprzedawać wykorzystując triki socjotechniczne.

...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
TerraEpsilon 17.03.2023 13:07
Czytelniczka

Aktorka aktorką, mi w niczym nie przeszkadza, ale ten film po prostu zapowiada się na... brzydki. Brzydki wizualnie. Ciemny, bez wyrazu, bez koloru, nijaki. Nawet te ujęcia na rafę wydają mi się takie sprane. Jeszcze rozumiałabym, gdyby to była ekranizacja dla dorosłych w bardziej mrocznych klimatach, ale nadal mówimy o bajce Disneya.
Chociaż to akurat jest jeszcze do...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
RileyMeritum 20.03.2023 00:52
Czytelniczka

This! Polecam zajrzeć na YT na kanał "Na gałęzi", gdzie właśnie pod tym kątem rozbito zwiastun na części pierwsze i naprawiono tę ciemnicę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
TerraEpsilon 20.03.2023 06:52
Czytelniczka

Widziałam. Dosłownie dwie minuty zabawy suwaczkami i wyglądało to bez porównania lepiej! 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Just-Anna 17.03.2023 09:41
Czytelniczka

Produkcja na motywach zaczerpniętych z "Małej Syrenki" autorstwa Hansa Christiana Andersena - produkt koloryzowany  😎 zawiera lokowanie produktu  😂

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
mika 17.03.2023 19:08
Czytelnik

z oryginalną historią już chyba niewiele ma wspólnego;) tylko ze starą animacją Disneya, w której Arielka a baśniowa syrena to dwie różne postacie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
AlbinavonRoth 16.03.2023 20:18
Czytelniczka

Jeszcze nie wiem, czy obejrzę w kinie, ale zwiastun mnie zachęcił.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Jane_Pain 16.03.2023 15:21
Czytelniczka

Ludzie płaczą o kolor skóry, ale o to, że baśnie np. Andersena są już łagodzone i zmieniane nie. Szukanie problemu na siłę i to w bajce... 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
AlbinavonRoth 16.03.2023 20:19
Czytelniczka

Dokładnie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lucy 16.03.2023 21:38
Czytelniczka

W pewnej wersji Królowa Śniegu nic złego nie czyni dzieciom. To duża zmiana.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marcin 18.03.2023 10:27
Czytelnik

,,łagodzone, zmieniane" - ale podstawy są zachowane: w ekranizacji z 1989 r. zmienili Arielce włosy z blond na rude (w porównaniu do zmiany koloru skóry jest to bardzo mała zmiana) i zakończenie na wesołe dodali kilka postaci dla atrakcyjności (np. Sebastian, Florek, Blagier...).

,,ludzie płaczą o kolor skóry" - gdyby zmieniono kolor skóry czarnej postaci, to byłby...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Jane_Pain 18.03.2023 12:43
Czytelniczka

Ja mówię o ogólnych zmianach baśni, które były dużo bardziej krwawe, ale tak całkiem serio co to zmienia w Twoim życiu? Matko bosko czarna syrenka straumatyzuje Marcina?!  A to, ze w bajkach starzy goście całują nieprzytomne dziewczynki jest już ok? Byle były białe?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marcin 18.03.2023 13:22
Czytelnik

@Jane_Pain Biała Tiana, czy Vaiana nie sterroryzuje ciebie? W końcu wszystko będzie ok, kiedy czarnoskórym postaciom zmienią kolor na biały?  😜

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Jane_Pain 18.03.2023 13:29
Czytelniczka

3 dni spać nie będę mogła!  😔

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Meszuge 16.03.2023 14:37
Czytelnik

Wydaje mi się, że gdy robi się film na podstawie powieści, bajki lub baśni, to postacie w niej występujące powinny być takie, jak w oryginale.

Murzyni nie nakręcili dobrej, popularnej na całym świecie, porywającej bajki na podstawie murzyńskich opowieści/baśni i to jest fakt. Czy fakt ten oznacza, że biali ludzie są rasistami, bo dla swoich dzieci nakręcili i jeszcze...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Lis 17.03.2023 11:52
Bibliotekarz

Dobrze powiedziane... to ja tylko dorzucę:

https://weszlo.com/2021/09/10/the-guardian-polska-anglia-aryjscy-chlopcy/

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Panartur 17.03.2023 23:33
Czytelnik

Afrykańczycy przez wieki byli niewolnikami, całe populacje były napuszczane i buntowane przeciwko sobie przez kolonizatorów, którzy korzystali z ich ziem itd. Jak mieli stworzyć jakąkolwiek kulturę w europejskim znaczeniu skoro historia typowego czarnego człowieka to była walka o przetrwanie?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Meszuge 18.03.2023 06:54
Czytelnik

Nikt nie oczekuje, żeby znakomite filmy mieszkańcy Afryki kręcili w czasach niewolnictwa. "Polityczna poprawność" to kwestia może ze 20 lat, a w tym czasie nawet oni dysponowali stosowną techniką. Zresztą, argument ten kompletnie nie pasuje do Azji. Kultura Wschodu ma historię tysiące lat dłuższą niż amerykańska (podobnie z Indiami), a to niczego nie zmieniło. To Amerykanie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Lis 18.03.2023 16:18
Bibliotekarz

@Panartur tak, przez wieki... przy czym Murzyni niewolili i wybijali do nogi inne plemiona murzyńskie. Wyłapywali ich i sprzedawali Europejczykom lub Arabom jako niewolników. Masz zastanawiające... emocjonalne spojrzenie na historię. A wystarczy bliżej zainteresować się historią niewolnictwa w Afryce by poznać prawdę... która wcale nie jest taka zero-jedynkowa.

Poza tym...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Panartur 19.03.2023 18:41
Czytelnik

@Meszuge, poprawność polityczna białych, szczególnie Amerykanów, jest wynikiem kaca moralnego. Wiele krajów zbudowało swoje imperia na niewolnictwie, stąd obecna ich histeria bycia "poprawnym". Stąd zakłamywanie historii, wylkuczanie z kanonu lektur "Tomka sawyera", "Chaty wuja Toma" itd... @Lis Gracki - historia najnowsza Afryki to historia wielkich koncernów, czerpiących...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Lis 19.03.2023 19:27
Bibliotekarz

Nie, nie chodzi o emocje tylko o prawdę. Łatwo jest wykorzystać emocje przy tak wielkiej niewiedzy. Emocjami się manipuluje by uzyskać korzyść to tzw. "anger management", który widzimy na co dzień: media i partie polityczne.

Temat nie jest wcale palący bo ma już ponad 70 lat. Fakty trzeba oceniać na chłodno. Niewolnictwo jest stare jak świat a jednak wciąż eksploruje się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Panartur 19.03.2023 21:46
Czytelnik

"My Słowianie..." - zaczęło się od czarnej Arielki a skończyło na "My Słowianie...". Od razu przypomniała mi się piosenka z filmu "Kabaret" - " Tomorrow belongs to me". Czuję tu smrodek skrajności - drugiej barykady a wiafomo czym to się kończy. Więc sorry, nie mój klimat. Nie dogadamy się.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis 19.03.2023 22:04
Bibliotekarz

I kto tutaj jest pełen uprzedzeń?  😈 Widzę, że całego wywodu wyłowiłeś jedno słowo i od razu "skończyło się".

Postrzegaj sobie świat jak tam sobie chcesz... nie dziw się jedynie, że nikt nie potraktuje poważnie twoich opinii. Zostań w swoim "klimacie", wszak własny smrodek zawsze przyjemniejszy, prawda?  😈

Nie będę łamał rąk nad "niewolnictwem Murzynów" bo niewolnictwo...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Panartur 20.03.2023 01:45
Czytelnik

Z całej twojej tyrady wyłowiłem o wiele więcej niż myślisz i wiem do czego ona prowadzi. Oceniaj sobie na chłodno co tam sobie chcesz ale wierz mi, empatia czasami się przydaje. "nie dziw się jedynie, że nikt nie potraktuje poważnie twoich opini" rozumiem, że reprezentujesz ogół? No proszę, proszę,,, Nie chce mi się po raz kolejny tłumaczyć ci rzeczy oczywistych. Rasizm był...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Lis 20.03.2023 11:57
Bibliotekarz

Reprezentuję siebie  😈 Ale może przypomnisz sobie tę rozmowę przy okazji innej, z innymi ludźmi.

Rasizm w Stanach... jest w Stanach. Jeśli tam mieszkasz, to rozumiem pieczenie, jeśli jednak mieszkasz w Polsce to jest to abstrakcja, która w żaden sposób nas nie dotyczy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cleopatrapl 20.03.2023 12:34
Czytelniczka

@Panartur ta twoja empatia zaczyna się i kończy na słowach, czy robisz coś konkretnego w tej sprawie? No i boli cie tylko sytuacja uprzywilejowanych murzynów w USA, czy to też dotyczy tych murzynów, co pracują niewolniczo w kopalniach metali, żebyś mógł korzystać z urządzeń typu komputer, czy smartfon? 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Panartur 20.03.2023 13:18
Czytelnik

Prawdopodobnie robię więcej w tej sprawie niż niejeden tu piszący. Nie godzę się na obecny absurdalny konsumpcjonizm co wprowadzam w życie wokół siebie. Niestety takie postawy i działania to krople w morzu potrzeb. A skala dyskusji na temat koloru skóry filmowej syrenki wyraźnie pokazuje jak potrzebny do przepracowania jest to temat. @Cleopatrapl, zastanawiałaś się może co...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Cleopatrapl 20.03.2023 13:46
Czytelniczka

@Panartur ja się nie muszę nad tym zastanawiać, bo to wiem. Zawodowo spędziłam w Afryce prawie dwa lata. Widziałam na własne oczy wyzysk. 
A sprzętu się nie pozbywam, bo mój laptop jest z 2000 roku. Nie mam telewizora a telefon to jest mój drugi w życiu. W wieku 17 lat otrzymałam od rodziców ówczesny najnowszy model Nokia 3510i. Niestety w 2020 umarła, chyba ze starości😢 i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Panartur 20.03.2023 14:08
Czytelnik

@Cleopatrapl masz mój wielki szacunek. Nie byłem w Afryce i wierzę Ci, że to co wiem o tamtejszym wyzysku i ubóstwie to tylko czubek góry lodowej, ale to wystarczy żeby zacząć zmieniać świat, choćby wokół siebie, zacząć go naprawiać i mieć szacunek dla tych, którym taki stan rzeczy nie jest obojętny. Co do podejścia do konsumpcjonizmu to mam podobnie - brak telewizora,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Meszuge 20.03.2023 15:10
Czytelnik

https://demotywatory.pl/5185074/Kontrola-podstawa-zaufania

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Panartur 20.03.2023 19:47
Czytelnik

😊 😊 😊

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się