Z dziejów żeglugi śródlądowej w Polsce
Wydawnictwo: Książka i Wiedza Seria: Światowid [Książka i Wiedza] popularnonaukowa
296 str. 4 godz. 56 min.
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Seria:
- Światowid [Książka i Wiedza]
- Wydawnictwo:
- Książka i Wiedza
- Data wydania:
- 1978-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 1978-01-01
- Liczba stron:
- 296
- Czas czytania
- 4 godz. 56 min.
- Język:
- polski
- Tagi:
- żegluga historia Polski
Dzieje wykorzystania śródlądowych dróg wodnych w naszym kraju doczekały się szeregu opracowań naukowych. Mają one jednak charakter głównie przyczynkarski. Brak jest kompleksowego opracowania tematu. Niebogata jest również literatura popularna w tym przedmiocie. Może więc niniejsza książeczka choć w części zaspokoi istniejące zapotrzebowanie na literaturę z zakresu polskiej żeglugi śródlądowej.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 3
- 3
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Marniutka książeczka, nie niosąca w treści niczego specjalnie ciekawego. Część dotycząca dawniejszych czasów, aż do upadku Rzeczypospolitej, jest pełna banałów i jeśli ktoś chciałby poznawać bliżej na przykład konstrukcję ówczesnych statków i łodzi czy detale przepychanek z Krzyżakami - powinien poszukać innej lektury.
W miarę porządnie są opracowane dopiero dzieje budowy Kanału Augustowskiego, aczkolwiek - sądząc z zamieszczonej na końcu bibliografii - stało się tak tylko dlatego, że autor obficie sobie zaczerpnął wiedzy z dwóch monografii Jerzego Górewicza ("Kanał Augustowski" z 1971 i "Opowieść o Kanale Augustowskim" z 1974). Kolejne dwa rozdziały - o rozwoju żeglugi parowej w okolicach Warszawy oraz o flisakach (głównie tych z Sanu) - są wręcz nieprzyzwoicie rozbudowane (poznajemy praktycznie wszystkie nazwy warszawskich parowców aż do I wojny światowej oraz wiersze o flisackiej braci),co oznacza, że znów w ruch poszła któraś z wymienionych w spisie monografii. Ergo: wiedzy należy szukać gdzie indziej. Tu dostajemy tylko ekstrakt, a i to raczej luźny.
Książkę zamykają rozdziały o żegludze śródlądowej w okresie międzywojennym i powojennym. Jednak jeśli lekturę rozpoczynaliśmy od banałów, a kontynuowaliśmy brykiem z innych wydawnictw, to kończymy ją ordynarną statystyczną wyliczanką - z liczbą jednostek nawodnych, tonażem przewiezionych towarów i wielkością potoków pasażerskich, oczywiście na tle dokonań zagranicznych oraz mocy przewozowych rodzimych kolei i transportu drogowego. Tak czy siak - nic szczególnie interesującego.
Książka do zapomnienia. Chyba że potrzebujemy na szybko nazwy któregoś z warszawskich parowców bądź stanu liczebnego rzecznej floty w - dajmy na to - 1960 roku.
Marniutka książeczka, nie niosąca w treści niczego specjalnie ciekawego. Część dotycząca dawniejszych czasów, aż do upadku Rzeczypospolitej, jest pełna banałów i jeśli ktoś chciałby poznawać bliżej na przykład konstrukcję ówczesnych statków i łodzi czy detale przepychanek z Krzyżakami - powinien poszukać innej lektury.
więcej Pokaż mimo toW miarę porządnie są opracowane dopiero dzieje budowy...