Słownik sloganów reklamowych
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
252 str. 4 godz. 12 min.
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- brak
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2009-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2009-01-01
- Liczba stron:
- 252
- Czas czytania
- 4 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-01-16001-2
- Tłumacz:
- brak
- Tagi:
- reklama
Słownik jest zbiorem najciekawszych pod względem językowym oraz najpopularniejszych sloganów reklamowych, które pojawiły się w kampaniach telewizyjnych w ciągu ostatnich 10 lat. Znajdziemy w nim takie hasła jak np. No to Frugo, Czas na EB, Jestem tego warta, Prawie robi wielką różnicę. Autorzy dokonali wyboru ponad 500 sloganów z wielotysięcznej bazy danych firmy Expert Monitor, zajmującej się monitoringiem rynku reklamy.
Słownik podaje je w porządku alfabetycznym i opisuje, jakie środki językowe zostały użyte dla wywołania określonego efektu, do jakich emocji, wartości lub oczekiwań odwołuje się dany slogan. Prezentuje również nazwę i kategorię reklamowanego produktu oraz rok publikacji sloganu.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 25
- 10
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Absolutny "must read" osób, które interesują się reklamą! Ten słownik to kawał dobrej roboty, w którym nie tylko zebrano oraz objaśniono slogany wyróżniające się na jakimś polu (gry słowne, nie tuzinkowe dobory słów, łamiące tabu, zadomowione w języku polskim),ale nawet wybrano słowa, które w reklamówkach używa się najchętniej, zaprezentowano hasła używane przez firmy najdłużej i przedstawiono pokrótce nagrody tej branży. Książka wartościowa na wielu polach, bo czasem może nas nawet przenieść w czasie, kto pamięta: "Ojciec, prać?"? Niektóre gry słowne uświadomiłam sobie dopiero za sprawą wyjaśnień autorów, wcześniej nie zauważałam ich przewrotności, niezwykłości, zabawy językiem. Reklama to jednak swojego rodzaju sztuka.
Absolutny "must read" osób, które interesują się reklamą! Ten słownik to kawał dobrej roboty, w którym nie tylko zebrano oraz objaśniono slogany wyróżniające się na jakimś polu (gry słowne, nie tuzinkowe dobory słów, łamiące tabu, zadomowione w języku polskim),ale nawet wybrano słowa, które w reklamówkach używa się najchętniej, zaprezentowano hasła używane przez firmy...
więcej Pokaż mimo toTo słownik ciekawych i znanych sloganów reklamowych, będący swoistym dokumentem minionej już epoki - wydany w 2009 roku powinien doczekać się już niejednej aktualizacji. Okres od roku 1989 do 2009 był dynamicznym okresem rozwoju reklamy w Polsce, ten słownik to chyba pierwsza próba uporządkowania materiału w postaci książkowej. Materiały zostały opracowane na podstawie bazy danych firmy Expert-Monitor Sp. z o.o., zajmującej się monitorowaniem polskiego rynku reklamowego.
Dokonanie wyboru spośród dziesiątków tysięcy sloganów na pewno nie było łatwe, więc znajdziemy tutaj przykłady, które funkcjonowały w obiegu reklamowym na tyle długo, by mogły się zakorzenić w świadomości odbiorców.
Oto niektóre opisane w słowniku przykłady, które na pewno niejeden z nas pamięta:
- Bezwzględny łupieżca - reklama Nizoralu
- Bez nalotu, bez kłopotu - reklama pasty Clinomyn
- Lisner, ryby mają głos
- Ociec, prać? - Pollena 2000
- Po godzinach. Lech - piwo Lech
- Przebojowe warzywa Bonduelle
- Takie rzeczy tylko w Erze
- Trochę inne piwo - Freeq
- Zabawa tkwi w Toffifee
- Zmieniamy świat na Plus - Plus GSM
- Żubr występuje w puszczy
Znacie te slogany? Te i o wiele więcej z opisamy, jak powstał pomysł na slogan, znajdziecie właśnie w tym słowniku.
To słownik ciekawych i znanych sloganów reklamowych, będący swoistym dokumentem minionej już epoki - wydany w 2009 roku powinien doczekać się już niejednej aktualizacji. Okres od roku 1989 do 2009 był dynamicznym okresem rozwoju reklamy w Polsce, ten słownik to chyba pierwsza próba uporządkowania materiału w postaci książkowej. Materiały zostały opracowane na podstawie bazy...
więcej Pokaż mimo to