Psychologia rozwoju człowieka t.II

Okładka książki Psychologia rozwoju człowieka t.II
Barbara Harwas-NapierałaJanusz Trempała Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
304 str. 5 godz. 4 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2008-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2000-01-01
Liczba stron:
304
Czas czytania
5 godz. 4 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-01-14151-6
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Podobne książki

Okładka książki Psychologia rozwoju człowieka Helen Bee, Denise Boyd
Ocena 6,7
Psychologia ro... Helen Bee, Denise B...
Okładka książki Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa Karolina Appelt, Mariola Bardziejewska, Anna Izabela Brzezińska, Magdalena Czub, Tomasz Czub, Szymon Hejmanowski, Joanna Janiszewska-Rain, Błażej Smykowski, Piotr Wiliński, Julita Wojciechowska, Beata Ziółkowska
Ocena 7,5
Psychologiczne... Karolina Appelt, Ma...
Okładka książki Psychologia rozwoju człowieka t.I Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa
Ocena 6,4
Psychologia ro... Maria Przetacznik-G...
Okładka książki Psychologia zaburzeń. Człowiek we współczesnym świecie. James N. Butcher, Robert Carson, Susan Mineka
Ocena 6,9
Psychologia za... James N. Butcher, R...
Reklama

Oceny

Średnia ocen
6,4 / 10
111 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
3
3

Na półkach:

Cytaty z książki:

"To jaki młody uczeń będzie miał stosunek do grupy rówieśniczej w dużej mierze zależne jest od tego jak poradzi sobie on we wspólnej zabawie i nauce. Niestety dzieci, które nie radzą sobie z różnymi zadaniami często są odrzucane i izolowane od grupy. Co ma wpływ na ukształtowanie poczucia wartości dziecka."

"Okres rozwojowy przypadający na edukację wczesnoszkolną nazywa się okresem późnego dzieciństwa jak i również okresem młodszego wieku szkolnego. Trwa on od 7 do 10 – 12 roku życia. Na sam początek okresu przypada wiele zmian w życiu młodego człowieka, rozpoczyna on naukę szkolną oraz całkowicie przeobraża się jego dotychczasowy świat. Dziecko w tym czasie przebywa w szkole i ona właśnie staje się
jego podstawowym środowiskiem, w niej uczeń się rozwija, jest członkiem grup oraz dojrzewa jego społeczne i emocjonalne znaczenie spotkań pozaszkolnych z rówieśnikami."

"Nowe okoliczności związane ze szkołą tworzą dzieciom okazje do poznania i oceny samego siebie. Dzieci rozwijają oczekiwania, które dotyczą efektów i wartości swojego działania a także ich oceny społecznej. Podczas sukcesów dzieci odczuwają rozwój kompetencji oraz słuszność wykonywania zadania, które prowadzi do określonych
skutków. Odwrotnie działa brak sukcesów oraz negatywne oceny ze strony społeczeństwa, powoduje to niechęć wykonywania kolejnych zadań oraz brak wiary w swoje możliwości a także obawy przed niepowodzeniem."

"Często to jak dziecko wywiązuje się z roli ucznia jest utrudnione przez
nieprawidłowy rozwój funkcji, sprawności, umiejętności oraz może mieć to wpływ na nabywanie nowej wiedzy a także zachowań."

"Podczas pierwszego etapu edukacji wczesnoszkolnej nauczyciel przy pracy z uczniami powinien mieć na uwadze, iż dzieci wtedy są uczniami ciekawymi świata. Pozytywnie reagują na różne formy zabaw oraz na wszelakie nowości, wszystkimi zmysłami chłoną otoczenie. Priorytetem każdego nauczyciela winno być pilnowanie aby
dzieci tej ciekawości świata nie zatraciły, co za tym idzie to metody nauczania które powinny być dopasowane do potrzeb ucznia oraz do jego umiejętności. Jean Piaget do edukacji wczesnoszkolnej przypisuje okres rozwojowy nazwany okresem operacji konkretnych, ma on miejsce między 6 a 12 rokiem życia."

Cytaty z książki:

"To jaki młody uczeń będzie miał stosunek do grupy rówieśniczej w dużej mierze zależne jest od tego jak poradzi sobie on we wspólnej zabawie i nauce. Niestety dzieci, które nie radzą sobie z różnymi zadaniami często są odrzucane i izolowane od grupy. Co ma wpływ na ukształtowanie poczucia wartości dziecka."

"Okres rozwojowy przypadający na edukację...

więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

0
avatar
195
17

Na półkach: , ,

Zdecydowanie za mało informacji. Książka traktuje temat rozwoju wybiórczo i nie jest wystarczającym źródłem informacji, zwłaszcza praktycznych. W dodatku nudna i chaotyczna.

Zdecydowanie za mało informacji. Książka traktuje temat rozwoju wybiórczo i nie jest wystarczającym źródłem informacji, zwłaszcza praktycznych. W dodatku nudna i chaotyczna.

Pokaż mimo to

0
avatar

Lubię i od czasu do czasu do niej wracam.

Lubię i od czasu do czasu do niej wracam.

Pokaż mimo to

0
Reklama
avatar
24
14

Na półkach: ,

Uwielbiam takie książki. Wszelakie ciekawostki na temat psychologii i rozwoju człowieka pochłaniam jak gąbka.

Uwielbiam takie książki. Wszelakie ciekawostki na temat psychologii i rozwoju człowieka pochłaniam jak gąbka.

Pokaż mimo to

0

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Psychologia rozwoju człowieka t.II


Reklama
zgłoś błąd