Psychologia rozwoju człowieka t.II

- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2008-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2000-01-01
- Liczba stron:
- 304
- Czas czytania
- 5 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-01-14151-6
Tom II Psychologii rozwoju człowieka jest pierwszym polskim podręcznikiem akademickim, w którym autorzy opisują całokształt zjawisk rozwojowych człowieka od stadium prenatalnego aż do starości. Odejście od tradycyjnego opisywania rozwoju tylko w okresie dzieciństwa i wieku młodzieńczego jest konsekwencją niekwestionowanego już dziś poglądu, iż rozwój człowieka dokonuje się przez całe życie.
Książka:
* charakteryzuje rozwój człowieka w pełnym cyklu życia;
* jest kontynuacją i rozwinięciem wprowadzającej w zagadnienia ogólne Psychologii rozwoju człowieka. T. 1;
* umożliwia poznanie osiągnięć i procesów rozwojowych w określonym odcinku życia;
* przedstawia dorobek teoretyczny i empiryczny polskiej psychologii rozwojowej na tle literatury światowej;
* ma niezwykłe walory dydaktyczne:
o prosty i zrozumiały język,
o bloki rozszerzające – szczegółowe omówienia wybranych problemów oraz podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, pytania kontrolne,
o literaturę zalecaną do każdego z rozdziałów,
o indeks rzeczowy oraz indeks osób.
Książka adresowana jest do studentów psychologii, pedagogiki oraz psychologów-praktyków.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 198
- 63
- 55
- 19
- 12
- 8
- 6
- 4
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
Cytaty z książki:
"To jaki młody uczeń będzie miał stosunek do grupy rówieśniczej w dużej mierze zależne jest od tego jak poradzi sobie on we wspólnej zabawie i nauce. Niestety dzieci, które nie radzą sobie z różnymi zadaniami często są odrzucane i izolowane od grupy. Co ma wpływ na ukształtowanie poczucia wartości dziecka."
"Okres rozwojowy przypadający na edukację wczesnoszkolną nazywa się okresem późnego dzieciństwa jak i również okresem młodszego wieku szkolnego. Trwa on od 7 do 10 – 12 roku życia. Na sam początek okresu przypada wiele zmian w życiu młodego człowieka, rozpoczyna on naukę szkolną oraz całkowicie przeobraża się jego dotychczasowy świat. Dziecko w tym czasie przebywa w szkole i ona właśnie staje się
jego podstawowym środowiskiem, w niej uczeń się rozwija, jest członkiem grup oraz dojrzewa jego społeczne i emocjonalne znaczenie spotkań pozaszkolnych z rówieśnikami."
"Nowe okoliczności związane ze szkołą tworzą dzieciom okazje do poznania i oceny samego siebie. Dzieci rozwijają oczekiwania, które dotyczą efektów i wartości swojego działania a także ich oceny społecznej. Podczas sukcesów dzieci odczuwają rozwój kompetencji oraz słuszność wykonywania zadania, które prowadzi do określonych
skutków. Odwrotnie działa brak sukcesów oraz negatywne oceny ze strony społeczeństwa, powoduje to niechęć wykonywania kolejnych zadań oraz brak wiary w swoje możliwości a także obawy przed niepowodzeniem."
"Często to jak dziecko wywiązuje się z roli ucznia jest utrudnione przez
nieprawidłowy rozwój funkcji, sprawności, umiejętności oraz może mieć to wpływ na nabywanie nowej wiedzy a także zachowań."
"Podczas pierwszego etapu edukacji wczesnoszkolnej nauczyciel przy pracy z uczniami powinien mieć na uwadze, iż dzieci wtedy są uczniami ciekawymi świata. Pozytywnie reagują na różne formy zabaw oraz na wszelakie nowości, wszystkimi zmysłami chłoną otoczenie. Priorytetem każdego nauczyciela winno być pilnowanie aby
dzieci tej ciekawości świata nie zatraciły, co za tym idzie to metody nauczania które powinny być dopasowane do potrzeb ucznia oraz do jego umiejętności. Jean Piaget do edukacji wczesnoszkolnej przypisuje okres rozwojowy nazwany okresem operacji konkretnych, ma on miejsce między 6 a 12 rokiem życia."
Cytaty z książki:
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to"To jaki młody uczeń będzie miał stosunek do grupy rówieśniczej w dużej mierze zależne jest od tego jak poradzi sobie on we wspólnej zabawie i nauce. Niestety dzieci, które nie radzą sobie z różnymi zadaniami często są odrzucane i izolowane od grupy. Co ma wpływ na ukształtowanie poczucia wartości dziecka."
"Okres rozwojowy przypadający na edukację...
Uwielbiam takie książki. Wszelakie ciekawostki na temat psychologii i rozwoju człowieka pochłaniam jak gąbka.
Uwielbiam takie książki. Wszelakie ciekawostki na temat psychologii i rozwoju człowieka pochłaniam jak gąbka.
Pokaż mimo toZdecydowanie za mało informacji. Książka traktuje temat rozwoju wybiórczo i nie jest wystarczającym źródłem informacji, zwłaszcza praktycznych. W dodatku nudna i chaotyczna.
Zdecydowanie za mało informacji. Książka traktuje temat rozwoju wybiórczo i nie jest wystarczającym źródłem informacji, zwłaszcza praktycznych. W dodatku nudna i chaotyczna.
Pokaż mimo to