Escape Quest. Sam w Salem

Okładka książki Escape Quest. Sam w Salem Julien Mindel
Okładka książki Escape Quest. Sam w Salem
Julien Mindel Wydawnictwo: Egmont Polska Seria: Escape Quest inne
100 str. 1 godz. 40 min.
Kategoria:
inne
Seria:
Escape Quest
Wydawnictwo:
Egmont Polska
Data wydania:
2020-10-28
Data 1. wyd. pol.:
2020-10-28
Liczba stron:
100
Czas czytania
1 godz. 40 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328159013
Tłumacz:
Agata Cieślak
Tagi:
escape quest gra escape room
Średnia ocen

7,0 7,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Sherlock Holmes i Pies Baskervilleów... z angielskim Marta Fihel, Dariusz Jemielniak
Ocena 7,6
Sherlock Holme... Marta Fihel, Darius...
Okładka książki Family Guy. Za kulisami Seth MacFarlane, Frazier Moore
Ocena 7,7
Family Guy. Za... Seth MacFarlane, Fr...
Okładka książki Friends. Przyjaciele na zawsze. Ten o najlepszych odcinkach Bryan Cairns, Jeannine Dillon, Gary Susman
Ocena 7,0
Friends. Przyj... Bryan Cairns, Jeann...

Oceny

Średnia ocen
7,0 / 10
22 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
171
82

Na półkach:

“Sam w Salem” to klasyczny escape book z elementami fabularnymi. Jak można się spodziewać, książka utrzymana jest w klimacie XIX-wiecznego miasteczka z okresu polowań na czarownice. Ilustracje, szkice, mapy i wnętrza domów jakie zostały przedstawione na jej klimatycznie ponurych kartach, dość sprawnie podtrzymują mroczną atmosferę, której oś skupia się na wydarzeniach, doświadczanych przez nas podczas rozwiązywania kolejnych zagadek i kluczenia uliczkami słynnego Salem.

Co warte uwagi - w kontekście innych, pdoobnych escape booków – to, że występuje tu pewien brak jednoliniowości, przez pewien etap książki to my sami możemy wybierać, w którą stronę miasteczka chcemy się zapuścić by rozwiązać kolejne zagadki. Nie jest to oczywiście nieograniczona wolność, do wejścia w niektóre obszary będziemy potrzebować kluczy i szyfrów, które musimy odnaleźć w innych częściach mapy. Jest to jednak zgrabne połączenie motywu w typie open world, jak i dopuszczenie do lepszej immersji w otaczający nas świat.

Przechodząc już do samych zagadek, powiem, że są dość zróżnicowane - jedne prostsze, inne wymagają więcej pogłówkowania i odmiennej perspektywy, a jeszcze co poniektóre mogą wydać się nam kompletnie od czapy a ich rozwiązanie pokrywa się z losowym szukaniem liczb. Nie mniej jednak całość wypada pozytywnie i schludnie jak na tak złożoną formę, a w połączeniu ze wspomnianą oprawą graficzną i prostym zarysem fabularnym, moja przeprawa przez kolejne, wymyślne zagadki przebiegała sprawnie i na sam koniec pozostawiła pozytywne wrażenie.

🔻🔻🔻
https://skoliotyk.pl/recenzje/109-sam-w-salem-julien-mindel.html

“Sam w Salem” to klasyczny escape book z elementami fabularnymi. Jak można się spodziewać, książka utrzymana jest w klimacie XIX-wiecznego miasteczka z okresu polowań na czarownice. Ilustracje, szkice, mapy i wnętrza domów jakie zostały przedstawione na jej klimatycznie ponurych kartach, dość sprawnie podtrzymują mroczną atmosferę, której oś skupia się na wydarzeniach,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
229
6

Na półkach:

Bardzo dobra, przyjazna rozrywka dla każdego. Jedyny błąd jaki niestety jest w książce jest kwestią umiejscowienia grafiki na stronie 22 - jest to istotne do rozwiązania zagadki ze strony 21. Złe miejsce sprawiło, że trzeba było albo się domyślić, albo zajrzeć do wskazówek. Jest to jednak jedyny błąd, książka nie jest wymagająca ale stanowi przyjemną rozrywkę na wieczór.

Bardzo dobra, przyjazna rozrywka dla każdego. Jedyny błąd jaki niestety jest w książce jest kwestią umiejscowienia grafiki na stronie 22 - jest to istotne do rozwiązania zagadki ze strony 21. Złe miejsce sprawiło, że trzeba było albo się domyślić, albo zajrzeć do wskazówek. Jest to jednak jedyny błąd, książka nie jest wymagająca ale stanowi przyjemną rozrywkę na wieczór.

Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
82
82

Na półkach: , ,

Produkcja ciekawa, z otoczką okultyzmu, chociaż zagadki są dość "nierówne" - grając we dwójkę, część z nich była dla nas formalnością, a część w zasadzie nie do przejścia. System podpowiedzi i rozwiązań na szczęście nie pozwolił nam się zaciąć gdzieś na dłużej. Największą wadą takich gier typu escape quest, czy to książek, czy karcianek, jest ich liniowość, raz ukończona wyląduje na półce i już raczej się do niej nie wróci. Dla fana - można spróbować, inni lepiej żeby poczekali na jakieś przeceny.

Produkcja ciekawa, z otoczką okultyzmu, chociaż zagadki są dość "nierówne" - grając we dwójkę, część z nich była dla nas formalnością, a część w zasadzie nie do przejścia. System podpowiedzi i rozwiązań na szczęście nie pozwolił nam się zaciąć gdzieś na dłużej. Największą wadą takich gier typu escape quest, czy to książek, czy karcianek, jest ich liniowość, raz ukończona...

więcej Pokaż mimo to

avatar
16
16

Na półkach:

Co o niej myślę posłuchajcie w mojej recenzji.

Co o niej myślę posłuchajcie w mojej recenzji.

Pokaż mimo tovideo - opinia

avatar
2656
2650

Na półkach:

"Salem - założone w 1626 roku przez Rogera Conanta, owiane legendą miasto czarownic..."

Mnóstwo przyjemności sprawia ta gra książkowa, mocno wciąga. Fantastycznie odmalowany mroczny klimat, wszystko dzieje się w naznaczonym czarną historią Salem, gdzie na każdym kroku spoglądają na odwiedzających zatrważające duchy czarownic i niepokojące echa spektakularnych procesów sprzed czterech wieków. Atmosfera niepokoju sympatycznie drażni wyobraźnię, przywołuje wywołujące dreszcze obrazy, uczestnik zabawy czuje oddech mroku i szaleńczej przeszłości na ramieniu, mobilizuje się do wychodzenia z niebezpiecznych opresji, w które co chwilę wpada. Osiągnąć efekt niczym z thrillera pomagają wyśmienite ilustracje, odpowiednio wyeksponowana kreska, dobrana czcionka, wykorzystanie przestrzeni, przyjęta kolorystyka, ale też spójność graficzna i dbałość o szczegóły.

Kiedy wpadniemy w sugestywnie zastawione sidła aury na pograniczu horroru, przywołamy skojarzenia bazujące na grozie, oprawionej w brzmienia magii i sił tajemnych, natychmiast rzucamy się w fenomenalnie wykreowany cykl intelektualnych zagadek. Początkowo nic nie zapowiada, że zastawiono aż tak misternie pułapki, im głębiej w nie wchodzimy, tym bardziej się angażujemy, zwłaszcza jeśli jesteśmy w opcji samodzielnego rozwiązywania matematycznych rebusów, wykazywania się wyjątkową spostrzegawczością, kojarzenia elementów pozornie ze sobą niezwiązanych, rozumienia intrygujących symboli. Logika to kluczowy sprzymierzeniec, zaś poprawne myślenie i wnioskowanie wspierają cierpliwość, zimna krew, gorliwość i determinacja. Czasem pomagają ruchome elementy wydzierane ze skrzydełek książki. Raz jest łatwo, kiedy indziej trudno, a niekiedy poddajemy się prawdziwemu testowi zapału i zaangażowania.

Trzeba właściwie odczytać mapę, znaleźć sekretne wejścia, dyskretne przejścia, bezpieczne kryjówki, albo rozszyfrować tajny kod, skompletować złożone hasło, wybrać właściwy klucz, zagrać znaczonymi symbolami kartami, a nawet poznać szatańskie języki i moc artefaktów. Nie brakuje przerażających korytarzy w podziemiach muzeum, zatęchłych kryjówek, ślepych zaułków, i wiele innych miejsc, w których trzeba szybko się pojawić, aby zdążyć złapać cenne informacje, zanim dopadną ścigających nas wrogowie. Zatem uciekamy przeskakując w mieszanej kolejności strony, kombinujemy jak wykaraskać się z tarapatów, pochłaniamy tajemnice, które mogą nam uratować życie i odzyskać wolność. Jeśli mamy rację i szczęście zgadywania, odsyłani jesteśmy do kolejnych paragrafów, gdzie zabawa znów się rozkręca, jeśli źle rozumujemy, próbujemy dalej, albo zaglądamy do zamieszczonych na końcu książki podpowiedzi, wskazówek, odpowiedzi, ale w ten sposób pozbawiamy się świetnej rozrywki i okazji do rozruszania szarych komórek.

bookendorfina.pl

"Salem - założone w 1626 roku przez Rogera Conanta, owiane legendą miasto czarownic..."

Mnóstwo przyjemności sprawia ta gra książkowa, mocno wciąga. Fantastycznie odmalowany mroczny klimat, wszystko dzieje się w naznaczonym czarną historią Salem, gdzie na każdym kroku spoglądają na odwiedzających zatrważające duchy czarownic i niepokojące echa spektakularnych procesów...

więcej Pokaż mimo to

avatar
471
239

Na półkach:

„Sam w Salem” to zabawa na ok. 3-4 godziny. Mogę polecić ten Escape Quest zwłaszcza początkującym czytelnikom/graczom, którzy chcieliby sprawdzić czy taka formuła im podejdzie. Tematyka jest mroczna, ale nie ma tu jakiś brutalnych opisów więc spokojnie można sprezentować go dzieciom, które np. nie przepadają za klasycznymi książkami, ale za to lubią wyzwania.

„Sam w Salem” to zabawa na ok. 3-4 godziny. Mogę polecić ten Escape Quest zwłaszcza początkującym czytelnikom/graczom, którzy chcieliby sprawdzić czy taka formuła im podejdzie. Tematyka jest mroczna, ale nie ma tu jakiś brutalnych opisów więc spokojnie można sprezentować go dzieciom, które np. nie przepadają za klasycznymi książkami, ale za to lubią wyzwania.

Pokaż mimo to

avatar
702
555

Na półkach:

Doskonała lektura/wyzwanie na urlop. Książka to gra paragrafowa (odpowiedź na zagadkę to zawsze numer strony na którą należy się udać),escape room ( kody, szyfry, zagadki, łamigłówki) oraz interaktywna opowieść (mapa, karty i inne elementy do oderwania z okładki) w jednym.
Opowieść jest ciekawa i wciągająca. Mamy tu muzeum czarownic w Salem, historię procesów i elementy horroru a nawet s-f.
Jeśli chodzi o same zagadki to zdecydowanie dużo tu matematyki i logiki. Dla umysłów ścisłych to nie lada gratka, dla humanistów (w tym wyżej podpisanego) niekoniecznie. No, ale tak czy tak: zabawa jest przednia, zwoje mózgowe skwierczą. Jest dobrze.
Jedno ale: Poziom zagadek jest nierówny. Jedne banalne, inne cholernie niejasne.

Doskonała lektura/wyzwanie na urlop. Książka to gra paragrafowa (odpowiedź na zagadkę to zawsze numer strony na którą należy się udać),escape room ( kody, szyfry, zagadki, łamigłówki) oraz interaktywna opowieść (mapa, karty i inne elementy do oderwania z okładki) w jednym.
Opowieść jest ciekawa i wciągająca. Mamy tu muzeum czarownic w Salem, historię procesów i elementy...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1508
814

Na półkach: ,

Książka całkiem ciekawa, chociaż nie podobała mi się na tyle, abym chciała kupować kolejne z tej serii.

Ogólnie to już pierwsza zagadka trochę mnie zagięła. Niby nie była taka trudna, ale mogli dać na sam początek coś bardzo banalnego, żeby człowiek się nie załamał już na początku. Poczułam się jak na maturze, kiedy czytasz pierwsze pytanie i masz pustkę w głowie. Skorzystałam wtedy ze wskazówki, ale dalej już było mi łatwiej i dawałam sama radę w większości przypadków.

Ogólnie to wolałabym, żeby każda strona prowadziła tylko do jednej innej. Tutaj jednak mieliśmy takie "centrum dowodzenia" do którego trzeba było wracać i jakby samemu wybierać gdzie się pójdzie i znowu wracać. Jakoś nie do końca mi to pasowało.

W jednym miejscu jest błąd w druku. Kiedy spojrzymy na stronę pod światło, to jedna z liczb na stronie powinna być zakreślona w kółku, ale kółko jest źle wydrukowane i nie jesteśmy w stanie nic tam zgadnąć. Słabo...

Ogólnie ciekawa zabawa, ale myślałam, że bardziej mi się spodoba. Jednak jest nastrojowa, a grafika też jest fajna. Mam też wrażenie, że pomiędzy zadaniami jest duży rozrzut jeśli chodzi o poziom trudności. Jedne są tak banalne, że to aż śmieszne, a kilka bez wskazówek bym nie zrobiła pewnie.

Książka całkiem ciekawa, chociaż nie podobała mi się na tyle, abym chciała kupować kolejne z tej serii.

Ogólnie to już pierwsza zagadka trochę mnie zagięła. Niby nie była taka trudna, ale mogli dać na sam początek coś bardzo banalnego, żeby człowiek się nie załamał już na początku. Poczułam się jak na maturze, kiedy czytasz pierwsze pytanie i masz pustkę w głowie....

więcej Pokaż mimo to

avatar
1115
1111

Na półkach:

Książka Juliena Mindela to pozycja, którą zdecydowanie polecam każdemu, kto szuka nowych sposobów na zabicie nudy. Interesująca fabuła, intrygujące zagadki, a do tego jak na mój gust bardzo atrakcyjna oprawa graficzna sprawiły, że Sam w Salem czytało mi się znakomicie. Dla tych z Was, którzy tak jak ja obchodzą się z książkami jak z jajkiem nie bez znaczenia będzie pewnie informacja, że jest to pozycja właściwie jednorazowa, a do tego autor książki zachęca do odrywania pewnych jej elementów oraz pisania po stronach. Mimo to gorąco ją polecam!

http://kulturacja.pl/2021/01/julien-mindel-escape-quest-sam-w-salem-recenzja/

Książka Juliena Mindela to pozycja, którą zdecydowanie polecam każdemu, kto szuka nowych sposobów na zabicie nudy. Interesująca fabuła, intrygujące zagadki, a do tego jak na mój gust bardzo atrakcyjna oprawa graficzna sprawiły, że Sam w Salem czytało mi się znakomicie. Dla tych z Was, którzy tak jak ja obchodzą się z książkami jak z jajkiem nie bez znaczenia będzie pewnie...

więcej Pokaż mimo to

avatar
769
162

Na półkach: , ,

https://itomigra.blogspot.com/2020/12/o-tym-jak-muzeum-potrafi-oczarowac.html?m=1

https://itomigra.blogspot.com/2020/12/o-tym-jak-muzeum-potrafi-oczarowac.html?m=1

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    26
  • Posiadam
    12
  • Chcę przeczytać
    11
  • 2021
    5
  • Teraz czytam
    2
  • Obce
    1
  • Escape Quest
    1
  • Komiksy
    1
  • Gry paragrafowe
    1
  • Komiks
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Escape Quest. Sam w Salem


Podobne książki

Przeczytaj także