rozwińzwiń

Języki gropowieści. Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych

Okładka książki Języki gropowieści. Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych Tomasz Z. Majkowski
Okładka książki Języki gropowieści. Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych
Tomasz Z. Majkowski Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego popularnonaukowa
345 str. 5 godz. 45 min.
Kategoria:
popularnonaukowa
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Data wydania:
2019-05-20
Data 1. wyd. pol.:
2019-05-20
Liczba stron:
345
Czas czytania
5 godz. 45 min.
Język:
polski
ISBN:
9788323346524
Tagi:
gry informatyka
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Teksty drugie nr 5 / 2019 Sławomir Buryła, Katarzyna Chmielewska, Przemysław Czapliński, Michał Krzykawski, Tomasz Z. Majkowski, Mikołaj Marcela, Filip Mazurkiewicz, Rafał Nahirny, Redakcja pisma Teksty Drugie, Magdalena Rembowska-Płuciennik, Dorota Samborska-Kukuć, Steven Shaviro, Andrzej Skrendo, Stefan Treugutt, Sobol Valentyna, Adrianna Zabrzewska
Ocena 0,0
Teksty drugie ... Sławomir Buryła, Ka...
Okładka książki Olbrzym w cieniu: Gry wideo w kulturze audiowizualnej Jan Argasiński, Błażej Augustynek, Radosław Bomba, Monika Górska-Olesińska, Agnieszka Kamrowska, Bartosz Kłoda-Staniecko, Filip Kondrak, Tomasz Z. Majkowski, Anna Nacher, Andrzej Pitrus, Katarzyna Prajzner, Marta Raczek, Jerzy Zygmunt Szeja, Paweł Uherek, Michał Żmuda
Ocena 6,2
Olbrzym w cien... Jan Argasiński, Bła...
Okładka książki Nemezis: Eclipse Jakub Góra, Piotr Koryś, Tomasz Z. Majkowski, Łukasz Maludy, Jakub Osiejewski, Andrzej Stój, Paul Wade-Williams
Ocena 3,0
Nemezis: Eclipse Jakub Góra, Piotr K...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
7 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
382
382

Na półkach: ,

Sięgając po „Języki gropowieści” na potrzeby pracy magisterskiej, nie spodziewałem się zbyt wiele. Sądziłem, że autor przedstawi najnowsze gry komputerowe w dosyć optymistycznym świetle, a styl naukowy będzie jedynie przykrywką dla prostego przenoszenia gry na papier, z czym się już spotykałem. Jak się jednak okazało, Tomasz Majkowski zrobił coś zupełnie innego.

Autor wprowadza do polskiego dyskursu groznawczego kategorię gropowieści, której nie będę tu przybliżał, aczkolwiek zdaje mi się intuicyjnie dosyć czytelna. Następnie w kolejnych rozdziałach książki pisze o różnych gropowieściach, z których każda pochodzi z innego gatunku gier. Jest to jednak tylko punkt wyjścia dla znacznie szerszych, ciekawszych studiów. W ten sposób „Wiedźmin 3” staje się podstawą do rozważań na temat postkolonializmu, seria „Assassin's Creed” zostaje przedstawiona w świetle karnawalizacji, a przy pomocy „Tomb Raider” wyjaśnione zostaje pojęcie awatara.

To więcej niż należałoby oczekiwać. Majkowski nie tylko świetnie porusza się po dyskursie ludologicznym, cytując autorów takich jak Aarseth, Frasca czy Filiciak, ale także prowadzi swoje własne, heterogeniczne badania. Nie zadowala go stawianie pytań bez odpowiedzi czy dziecięcy zachwyt nad grami komputerowymi, z którym chce pozostawić czytelnika. Wałkowana od lat dyskusja na temat potrzeby zbudowania odpowiedniej metodologii do badań gier nie jest tu poruszana. Zamiast pisać o problemie, autor decyduje się go rozwiązać, badając przedstawione w swojej książce tytuły na wiele rozmaitych sposobów. Zdecydowanie polecam!

Sięgając po „Języki gropowieści” na potrzeby pracy magisterskiej, nie spodziewałem się zbyt wiele. Sądziłem, że autor przedstawi najnowsze gry komputerowe w dosyć optymistycznym świetle, a styl naukowy będzie jedynie przykrywką dla prostego przenoszenia gry na papier, z czym się już spotykałem. Jak się jednak okazało, Tomasz Majkowski zrobił coś zupełnie innego.

Autor...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    18
  • Przeczytane
    7
  • Posiadam
    3
  • Teraz czytam
    1
  • Naukowe
    1
  • Game Studies
    1
  • Samodzielne
    1
  • Gry Wideo
    1
  • Podpatrzone u innych, albo jeszcze nie wiem czy chcę przeczytać
    1
  • 2021
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Języki gropowieści. Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych


Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne