Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2015-08-25
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-08-25
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328320185
Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.
Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.
Oprogramowanie szyte na miarę wyróżnia się spośród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu — w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani próba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisów rozmów.
Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.
Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 26
- 19
- 9
- 3
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Fajna książka o zbieraniu wymagań od klienta w celu realizacji projektu.
Fajna książka o zbieraniu wymagań od klienta w celu realizacji projektu.
Pokaż mimo toJako developer/team leader/osoba sprzedająca rzeczy w IT, wyciągnąłem sporo przemyśleń i inspiracji z tej książki. Przypomina o niektórych aspektach poprawnej komunikacji i o tym, dla kogo finalnie tworzymy software.
Jako developer/team leader/osoba sprzedająca rzeczy w IT, wyciągnąłem sporo przemyśleń i inspiracji z tej książki. Przypomina o niektórych aspektach poprawnej komunikacji i o tym, dla kogo finalnie tworzymy software.
Pokaż mimo toMiałam problem z oceną tej książki, ponieważ całościowo odpowiada na pytanie "Jak rozmawiać z klientem, który nie wie czego chce", jednak nie była ona aż tak rewolucyjna na wyższą ocenę. Wyciągnęłam z książki pare wartościowych tematów i uporządkowałam swoją wiedzę. Zrozumiałam, że zadawanie wielu pytań wcale nie oznacza niekompetencji jak kiedyś samą siebie odbierałam, a właśnie ciekawość i próbę zrozumienia drugiej osoby. Zobaczyłam z perspektywy jak wygląda taka rozmowa, że potrafi ona być włożona w pewien "schemat" który pozwala mi się trzymać danego tematu. Wcześniej gdy rozmowa z klientem robiła się chaotyczna, czułam się bezradna i traciliśmy niepotrzebnie dużo czasu. Teraz mam w głowie techniki których powinnam użyć aby z tego chaosu wyjść, za co bardzo dziękuję autorowi.
Jedyny aspekt, który wizualnie do mnie nie przemawiał z tej książki, jest to sposób zapisu dialogów. Osobiście uważam, że umieszczenie dialogu w tabelę nie jest najlepszym rozwiązaniem, trochę mnie męczyło przejście przez nią za każdym razem, chociaż wszystkie treści jak i komentarze były wartościowe.
Miałam problem z oceną tej książki, ponieważ całościowo odpowiada na pytanie "Jak rozmawiać z klientem, który nie wie czego chce", jednak nie była ona aż tak rewolucyjna na wyższą ocenę. Wyciągnęłam z książki pare wartościowych tematów i uporządkowałam swoją wiedzę. Zrozumiałam, że zadawanie wielu pytań wcale nie oznacza niekompetencji jak kiedyś samą siebie odbierałam, a...
więcej Pokaż mimo to