Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- THE THIRD WAVE: An Entrepreneur’s Vision of the Future
- Wydawnictwo:
- Studio Emka
- Data wydania:
- 2017-09-18
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-09-18
- Liczba stron:
- 276
- Czas czytania
- 4 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788365068330
- Tagi:
- media internet gospodarka rząd start-up Jobs
Odwołując się do swojego kilkudziesięcioletniego doświadczenia jako pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania, Steve Case oświadcza, że wkraczamy w nową erę. Nadchodzi trzecia fala internetu, która radykalnie zmieni najważniejsze gałęzie gospodarki i doprowadzi do odrodzenia przedsiębiorczości.
Podczas pierwszej fali AOL i inne firmy zapewniły konsumentom połączenia internetowe. W trakcie drugiej fali takie firmy jak Google czy Facebook wyposażyły internet w nowe możliwości wyszukiwania informacji i budowy sieci kontaktów, a takie aplikacje jak Snapchat czy Instagram umożliwiły błyskawiczny sukces smartfonowej rewolucji. Zdaniem Case’a teraz wkraczamy w trzecią falę: okres, w którym przedsiębiorcy posłużą się technologią, by dokonać przełomu w najważniejszych gałęziach realnej gospodarki – m.in. w ochronie zdrowia, edukacji, transporcie, energetyce i żywieniu – i aby radykalnie przekształcić nasze życie.
"Trzecia fala" to częściowo pamiętnik, częściowo manifest, a częściowo instrukcja na przyszłość, to ważna lektura dla każdego, kto chce przetrwać – i rozwijać się – w tej szybko zmieniającej się epoce cyfrowej.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 51
- 21
- 4
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Miałem zaszczyt dołączyć do papieża Franciszka i kilkudziesięciu liderów biznesu w Watykanie, aby rozmawiać o przyszłości kapitalizmu. Jego Świątobliwość określił biznes jako szczytne powołanie, ale szybko dodał, że "musi robić więcej aby spełnić pokładane w nim nadzieje". Zachęcał nas, byśmy pamiętali o tym, że chociaż dostęp do idei jest powszechny, nie da się tego samego pow...
Rozwiń
OPINIE i DYSKUSJE
Bestseller „New York Timesa”
Książka kreśli, fascynującą mapę drogową dla przyszłości , która pozwala nam zrozumieć zmiany technologiczne przekształcające naszą gospodarkę i świat . To lektura obowiązkowa, którą ten przywódca wizjoner daje przedsiębiorcom, korporacyjnym menadżerom i każdemu , kto chce odnieść sukces podczas trzeciej fali . Jego biznesowa opowieść jest urzekająca, pełna ważnych myśli i lekcji . Trzecia fala jest lekturą obowiązkową dla każdego przedsiębiorcy .
.
Bestseller „New York Timesa”
więcej Pokaż mimo toKsiążka kreśli, fascynującą mapę drogową dla przyszłości , która pozwala nam zrozumieć zmiany technologiczne przekształcające naszą gospodarkę i świat . To lektura obowiązkowa, którą ten przywódca wizjoner daje przedsiębiorcom, korporacyjnym menadżerom i każdemu , kto chce odnieść sukces podczas trzeciej fali . Jego...
Świat najnowszych mediów doczekał się bardzo wielu publikacji. Półki w księgarniach uginają się pod ciężarem prac naukowców, techników oraz humanistów. Jedne próbują uchwycić obecne zjawiska, inne przybliżają historię, inne wykorzystanie narzędzi i rodzenie się nowych form społecznych. Każda na swój sposób interesująca. Do nich należy także książka Steve’a Case „Trzecia fala”. Autor będący absolwentem politologii przez dług czas pracował dla różnorodnych firm usługowych w branży gastronomicznej. Lata 80 ubiegłego roku przyniosły w jego życiu wielką zmianę: wszedł w rynek mediów współpracując z firma produkującą konsole do gier video pozwalające pobieranie gier przez modem i linię telefoniczną. Wówczas była to niezwykła nowość. Wkład Case’a polegał na zaproponowaniu i współtworzeniu możliwości pobierania gier na komputery. Stał się również prekursorem tworzenia społeczności w ramach określonego serwisu. To oczywiście tylko pobieżny opis jego wizjonerskiej strategii, która pod koniec ubiegłego wieku zaskakiwała, a dziś jest naszą codziennością.
Publikacja jest typowym amerykańskim poradnikiem z przewagą opowieści o autorze i jego osobistych doświadczeniach, podejściu do nowości, drogi, która doprowadziła do zamożności oraz uznania. W jego opowieści nie zabraknie opisu porażek, weryfikowania własnych celów i wyobrażeń, zaczynania od nowa, szukania kolejnych dróg i możliwości wdrożenia pomysłów. Droga do sukcesu nie jest prosta i gładka, czym przekonuje nas, że sukces nie przychodzi do nas ot tak tylko trzeba na niego dużo i długo pracować szukając lepszych rozwiązań.
Steve Case w interesujący sposób opowiada nam o stopniowych zmianach w American Online – firmy zajmującej się dostawą internetu, która bardzo długo pełniła taką rolę w USA jak TP w Polsce. Dowiemy się dlaczego i w jaki sposób przez wiele lat wspierał i wspiera przedsiębiorczość. Przekonuje nas jak bardzo ważne jest wychodzenie poza schematy, poszukiwanie wykorzystania nowych narzędzi, w jaki sposób tworzą się kolejne etapy. Przy okazji poznajemy kolejne fale w historii internetu. Pierwsza pojawia się w latach 1985 do 1999, kiedy był on nowością dostępną tylko nielicznym, którzy odważyli się na eksperymentowanie z nim. Firmy związane z produkcją komputerów i tworzeniem oprogramowania zastanawiały się, w jaki sposób można go wykorzystać. Druga fala to lata 2000 do 2015, w czasie której nastąpią rewolucja rynku aplikacji oraz sieci komórkowej. Telefony bardzo szybko stały się bardzo ważnym elementem naszego życia. Pustą przestrzeń do zagospodarowania wykorzystały start-upy zajmujące się sieciami społecznościowymi oraz e-handlem. Powstały wówczas takie giganty jak Google z wszystkimi swoimi odnogami, Amazon, Facebook, Twitter oraz Snapchat.
Tytułowa trzecia fala rozpoczęła się w roku 2016 i obejmuje teraźniejszość, w której przedsiębiorcy szukają kolejnych możliwości wykorzystania internetu. Cechuje go brak ograniczeń oraz ciągłe eksperymentowanie i otwieranie się na pojawiające się pomysły pozwalające za pomocą sieci zarządzać wszystkimi aspektami ludzkiego życia.
Trzecia fala to przede wszystkim skupienie się na tworzeniu powiązań między firmami. Case kładzie nacisk na partnerstwo, pozwalające osiągnąć więcej w krótszym czasie. To ma także ułatwić polityka pozwalająca na łatwe wdrażanie biznesplanów i minimalizujących różnorodne procedury. Kolejny ważny element we wprowadzaniu nowości to wytrwałość. Te trzy czynniki współgrając pozwalają na sukces.
Publikację napisano bardzo prostym, przystępnym i nieco gawędziarskim językiem, przez co czyta się ją jak powieść, a nie poradnik. Dla mnie za mało konkretów i za dużo opowieści.
Świat najnowszych mediów doczekał się bardzo wielu publikacji. Półki w księgarniach uginają się pod ciężarem prac naukowców, techników oraz humanistów. Jedne próbują uchwycić obecne zjawiska, inne przybliżają historię, inne wykorzystanie narzędzi i rodzenie się nowych form społecznych. Każda na swój sposób interesująca. Do nich należy także książka Steve’a Case „Trzecia...
więcej Pokaż mimo toAutor książki, Steve Case to pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania. Case wiele lat temu stworzył w USA firmę American Online. Być może ta nazwa niewiele wam mówi, ale firma ta przez lata była liderem w obsłudze ruchu internetowego. A to o czymś świadczy.
Case stworzył także Startup America, inicjatywę z ramienia Białego Domu, która ma na celu promowania nowatorskiej przedsiębiorczości.
Jego majątek netto to 1,34 miliarda USD.
Tytuł książki i zagadnienia w niej poruszane mogą początkowo wiele osób przestraszyć. Jednak bez obaw, Trzecią falę czyta się doskonale.
Jest to książka napisana bardzo merytorycznie, zarówno ze znajomością tematu, jak i pasją, a także niezwykle przystępnie.
Książka składa się z kilku części i jest swoistym miksem opowieści o samym jej autorze, o jego życiu oraz ideologii i dochodzeniu do obecnego miejsca, sporej porcji rad i przestróg dla osób startujących w świecie biznesu, ale także dla tych, które są w nim już zadomowione. Rady i informacje znajdujące się w jakby ostatniej części Trzeciej fali dot. instytucji rządowych w szerokim tego słowa znaczeniu, ich szans, roli i obowiązków we współczesnym nowoczesnym społeczeństwie i jego gospodarce.
Jest to lektura bardzo ciekawa, momentami wręcz pasjonująca i z pewnością zainteresuje wiele osób, nie tylko z grona biznesmenów startupowców czy informatyków.
Przyszłość, tytułowa trzecia fala przedstawione przez autora, fascynują i nie ukrywam odrobinę przerażają. Z pewnością jednak owa fala zmieni nasze ludzkie życie, sposoby funkcjonowania w świecie, to co będzie możliwe i co się będzie z nami działo. Bez wątpienia
wkraczamy w zupełnie nową fazę ewolucji technologicznej, fazę, w której internet będzie w pełni zintegrowany z każdą częścią naszego życia.
Dlaczego? Jak to możliwe? Co to za sobą niesie? Tego dowiecie się z lektury tej bardzo ciekawej książki.
Autor książki, Steve Case to pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania. Case wiele lat temu stworzył w USA firmę American Online. Być może ta nazwa niewiele wam mówi, ale firma ta przez lata była liderem w obsłudze ruchu internetowego. A to o czymś świadczy.
więcej Pokaż mimo toCase stworzył także Startup America, inicjatywę z ramienia Białego Domu, która ma na celu promowania...
Zawsze z przyjemnością sięgam po pozycje poświęcone rewolucji internetowej. Trzecia fala to książka rzetelna i napisana z pasją. Steve Case dzieli się z czytelnikami swoim wieloletnim doświadczeniem. Biznesmen jest założyciel American Online-firmy, która przez lata była numerem jeden w obsłudze ruchu internetowego w Stanach Zjednoczonych. Można by długo wymieniać osiągnięcia biznesowe autora. Przez lata wspierał przedsiębiorców i wizjonerów na drodze do sukcesu biznesowego. To człowiek, który mimo porażek nigdy się nie poddawał. Case wie, jak marzenia wprowadzać w życie.
W historii Internetu można wyróżnić trzy fale. Pierwsza miała miejsce w latach 1985 do 1999. W tym okresie łącza internetowe były nowością, a ich zastosowanie stanowiło eksperyment. Przedsiębiorcy próbowali na różne sposoby wykorzystać nową technologię. Do gigantów tego okresu należą takie firmy jak CISCO, Apple, IBM, Sun, Sprint i wspomniany wcześniej AOL. Lata 2000 do 2015 to okres zwany drugą falą. Nastąpiła wtedy istna rewolucja gospodarki aplikacji i sieci komórkowej. Ten okres należał do start-upów zajmujących się sieciami społecznościowymi oraz e-handlem. Do największych firm działających w tych latach należą Facebook, Amazon, Google, Twitter oraz Snapchat.
Tytułowa trzecia fala rozpoczęła się w roku 2016. Przedsiębiorcy szukali nowych zastosowań Internetu. To okres w którym nie ma żadnych ograniczeń. Swoimi założeniami trzecia fala zbliżona jest do tej pierwszej. Przedsiębiorcy kolejny raz energię czerpią z ludzi, produktów, platform, partnerstwa, polityki i wytrwałości. Trzecia fala to era Internetu wszystkiego. Nowe rozwiązania technologiczne będą powoli wkraczać w każdy obszar naszego życia. Nie odbędzie się to bez trudności.
Autor zgrabnie zobrazował zasadę trzech P. Po pierwsze przedsiębiorcy powinni stawać na partnerstwo Współpracując z innymi firmami można osiągnąć więcej na wspólnym polu, niż walcząc w pojedynkę. Drugie P dotyczy polityki, która powinna przedsiębiorcom ułatwić wdrożenie nowych rozwiązań. Autor obrazuje, że czasem regulacje prawne zamiast ułatwić wdrożenie biznesplanów, utrudniają ich realizacje. Na drodze do sukcesu przedsiębiorcy nie powinni zapominać o wytrwałości. Do kształtującego się na nowo rynku trzeba się dostosować i mimo początkowych porażek nadal wdrażać w życie innowacyjne rozwiązania.
Książka napisana jest prostym językiem. Steve Case dzieli się z nami swoimi licznymi doświadczeniami. Przygodę z biznesem rozpoczął na studiach. Autor krok po kroku objaśnia zasady rządzące trzecią falą. Wszystkie poruszane kwestie są jasno opisane. Mimo wieloletniego doświadczenia Case nie występuje z pozycji mentora. Autor traktuje czytelnika, jak partnera z którym dzieli się swoimi przemyśleniami związanymi z transformacją biznesu. Case przytacza liczne przykłady ze swojego doświadczenia.
W moim odczuciu Trzecia fala to manifest autora. Czytając momentami miałam wrażenie, że Case daje nam instrukcje obsługi, jak osiągnąć sukces w nowych czasach. Duży nacisk położony został na rozwój i dostosowanie nowoczesnych rozwiązań do ludzkich potrzeb. Do tej pory nie zdawałam sobie sprawy, jak bardzo nowoczesne technologie oddziałują na moje życie. Kończąc czytać byłam pod wrażeniem. Mimo niewielkich rozmiarów książka porusza najważniejsze kwestie.
Od książki trudno się oderwać. Spodobał mi się lekko gawędziarski styl Case'a.
Trzecia fala to pozycja bardzo wartościowa pod względem merytorycznym i edukacyjnym. Pozycja skierowana jest zarówno do aktywnych zawodowo przedsiębiorców, jak ich osób zainteresowanych rozwojem technologii. Z czystym sumieniem polecam!
Zawsze z przyjemnością sięgam po pozycje poświęcone rewolucji internetowej. Trzecia fala to książka rzetelna i napisana z pasją. Steve Case dzieli się z czytelnikami swoim wieloletnim doświadczeniem. Biznesmen jest założyciel American Online-firmy, która przez lata była numerem jeden w obsłudze ruchu internetowego w Stanach Zjednoczonych. Można by długo...
więcej Pokaż mimo to