Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi

- Data wydania:
- 2017-07-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-07-01
- Liczba stron:
- 368
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788394736521
- Wydawnictwo:
- Wysoki Zamek
- Tagi:
- miasto szczęśliwe miasta dla ludzi miasto polityka miejska
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Data wydania:
- 2017-07-01
- Liczba stron:
- 368
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788394736521
- Seria:
- Miasto szczęśliwe
- Tagi:
- miasto szczęśliwe miasta dla ludzi miasto polityka miejska
Janette Sadik-Khan udało się zrealizować to, co wydawało się niemożliwe. Jako komisarz ds. transportu, podczas kadencji burmistrza Michaela Bloomberga, w latach 2007–2013 przeprowadziła w Nowym Jorku urbanistyczną rewolucję. Jej najważniejsze i najodważniejsze projekty to oddanie pieszym ogromnych przestrzeni wcześniej zajmowanych przez ruch samochodowy, budowa setek kilometrów dróg dla rowerów, uruchomienie szybkich linii autobusowych SBS i roweru publicznego. Zmagania o miasto dla ludzi opisała wraz ze swoim współpracownikiem Sethem Solomonowem w prezentowanej książce. Ostatecznie, dzięki determinacji Janette Sadik-Khan i jej zespołu, Nowy Jork stał się miastem bardziej przyjaznym dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej, a jednocześnie pełnym zieleni i mniej zakorkowanym. Niewątpliwy sukces zespołu Janette Sadik-Khan jest ogromną inspiracją dla wszystkich, którym bliska jest idea „miasta szczęśliwego”. We wstępie i na zakończenie autorka trawestuje słowa Franka Sinatry: „Jeśli coś można zrobić w Nowym Jorku, to da się to zrobić wszędzie” – to wystarczająca zachęta także dla polskiego czytelnika. Książka stanowi kontynuację wątków poruszonych przez Charlesa Montgomery’ego w Mieście szczęśliwym. Autorzy Walki o ulice pokazują od strony praktycznej, jak wcielić w życie opisane przez niego idee.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Opinie [11]
A w tej książce jestem zakochany, jak w Antykruchości, Pułapkach myślenia, Doktrynie Szoku... to taki "lewel", dla zachęty poniżej trzy cytaty z tej książki.
więcejcytaty:
1. Taka formuła nie sprzyja udziałowi obywateli, bo korzystają na niej tylko nieliczni, którzy są na tyle zaangażowani, że nie boją się zabierać głosu publicznie. I często wygłaszają radykalne sądy, które...
Mimo że momentami może trochę "przegadana" , jest to fascynująca lektura dla każdego, kto interesuje się przestrzenią miejską i jej zmianą ze zdominowanej przez wielopasmówki przechodzące przez centrum miast w przyjazną rowerzystom, pieszym oraz lokalnym przedsiębiorcom.
Pokaż mimo toO książce pani Sadik Khan opowiedziałem poniżej ;)
Pokaż mimo toBardzo dobrze się czyta, jakby to był wywiad rzeka, który potem ktoś opracował i dodał do tego mnóstwo mięsa (fakty, dane, przypisy).
Pokaż mimo toZazdroszczę im tego co zrobili z Nowym Jorkiem. U nas wszędzie mamy niedasizm.
Nie żeby to była literatura szczególnie piękna, ale jak na swoją tematykę, jest napisana dobrze i jest uniwersalna - omawia problematykę zarządzania zmianą. A jeśli ktoś właśnie zaczyna karierę miejskiego działacza - lektura obowiązkowa ;)
Pokaż mimo toŚwietna książka komisarz do spraw transportu. Pokazuje realne przykłady naprawy ulic NYC (de facto zwężenie ulic, oddanie przestrzeni pieszym). Sporo obrazków, przykładów, zdjęć. Polecam! Szczególnie samorządom.
Pokaż mimo toKsiążka utrzymana w realiach nowojorskich, stąd przeniesienie wielu z opisanych pomysłów na polski grunt jest mocno utrudnione. Ulice tak szerokie, że bez trudu z sześciu pasów da się zrobić dwa pasy dla samochodów, buspas, ścieżkę rowerową i jeszcze miejsca parkingowe przy krawężniku - to jednak inny świat. Mimo wszystko polecam wszystkim zainteresowanym kształtem...
więcejPrzede wszystkim napisana przystępnie, nie ma tu jakichś technicznych zawiłości. Autorka opisuje tutaj zmianę podejścia do projektowania ulic i samego miasta, wg niej obecnie w miastach panuje mit samochodocetryzmu, który podporządkowuje infrastrukturę tylko wygodnemu poruszaniu się samochodem, pomijając potrzeby innych mieszkańców : rowerzystów, pieszych, a co za tym idzie...
więcejNiestety książka ta to poradnik dla urbanistów. Ja tam, oprócz informacji, że NY nie różni się zbyt wiele od Warszawy i że cykliści są nienawidzeni na całym świecie nie znalazłem :(
Pokaż mimo toNastraja optymistycznie do życia w mieście.
Pokaż mimo to