Strategia Błękitnego Oceanu
Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie czerwony ocean rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu, autorzy twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie błękitnych oceanów bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem innowacji wartości prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt. Strategia... stanowi systematyczne podejście do czynienia konkurencji nieistotną. To książka zmieniająca ramy myślenia autorzy prezentują sprawdzony schemat analityczny i zestaw narzędzi do skutecznego stworzenia i zajęcia błękitnych oceanów. Badając szerokie spektrum posunięć strategicznych w przeróżnych branżach, wskazują na sześć reguł, które powinna zastosować każda firma, chcąca z powodzeniem stworzyć i zrealizować strategię błękitnego oceanu. Te sześć reguł pokazuje, jak zrekonstruować granice rynku, jak koncentrować się na szerokiej wizji, sięgać poza istniejący popyt, właściwie ustalić sekwencję strategiczną, przezwyciężyć przeszkody organizacyjne i wbudować w strategię jej realizację.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 716
- 181
- 63
- 23
- 21
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
OPINIE i DYSKUSJE
Książka napisana przesadnie wyszukanym językiem a jej treść pomimo świetnego przekazu jest zbyt rozległa i przepełniona naukowym żargonem.
Książkę można podsumować jednym zdaniem.
Bądź innowacyjny ale niech ta innowacja niesie praktyczna użyteczność dla klienta, wówczas nie będziesz mieć konkurencji bo stworzysz nowy rynek.
Książka napisana przesadnie wyszukanym językiem a jej treść pomimo świetnego przekazu jest zbyt rozległa i przepełniona naukowym żargonem.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKsiążkę można podsumować jednym zdaniem.
Bądź innowacyjny ale niech ta innowacja niesie praktyczna użyteczność dla klienta, wówczas nie będziesz mieć konkurencji bo stworzysz nowy rynek.
Pozycja warta Oscara, nobla marketingowego. Być może wiedza nie jest tak rewolucyjna, jak kiedyś ale dalej aktualna. Przetrwała dekadę i przetrwa następną. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich praktyków biznesowych. Teoretyków także.
Pozycja warta Oscara, nobla marketingowego. Być może wiedza nie jest tak rewolucyjna, jak kiedyś ale dalej aktualna. Przetrwała dekadę i przetrwa następną. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich praktyków biznesowych. Teoretyków także.
Pokaż mimo toBardzo wartościowa pozycja dla biznesu. Pozwala spojrzeć na prowadzoną działalność spoza utartych i sprawdzonych schematów i poszukiwać rozwiązań, które pozwolą poszerzyć posiadany już rynek. Książka jest odkrywcza głównie przez swoją główną tezę czyli nie walcz z konkurencją na wspólnym rynku ale próbuj ten rynek poszerzać znajdując nowych klientów dla nowych produktów/usług – ale cały czas tożsamych z produktem głównym. Przedefiluj siebie. Zasadnicza część książki powtarza jednak treści już znane i jest bardzo szczegółowym rozwinięciem głównej tezy. Książka zbudowana w oparciu o szereg casów jak Ford, Departament Obrony USA, Nowojorska policja i wiele innych. Warta przeczytania!
Bardzo wartościowa pozycja dla biznesu. Pozwala spojrzeć na prowadzoną działalność spoza utartych i sprawdzonych schematów i poszukiwać rozwiązań, które pozwolą poszerzyć posiadany już rynek. Książka jest odkrywcza głównie przez swoją główną tezę czyli nie walcz z konkurencją na wspólnym rynku ale próbuj ten rynek poszerzać znajdując nowych klientów dla nowych...
więcej Pokaż mimo toBardzo ciekawe spojrzenie na szukanie niszy w biznesie i nie kopanie się z konkurencją.
Bardzo ciekawe spojrzenie na szukanie niszy w biznesie i nie kopanie się z konkurencją.
Pokaż mimo toKsiążka rzeczowa, przedstawiająca ciekawe podejście, poparte rzetelną analizą. Jeśli myślisz nad otwarciem biznesu musisz ją przeczytać.
Książka rzeczowa, przedstawiająca ciekawe podejście, poparte rzetelną analizą. Jeśli myślisz nad otwarciem biznesu musisz ją przeczytać.
Pokaż mimo toKrok do przodu w zastanym myśleniu o rozwoju firmy. Niby nic odkrywczego ale "daje kopa" , mnie pomogła się otworzyć.
Krok do przodu w zastanym myśleniu o rozwoju firmy. Niby nic odkrywczego ale "daje kopa" , mnie pomogła się otworzyć.
Pokaż mimo toWybitna. W pełni zasługuje na powodzenie jakim się cieszy. Autorzy zalgorytmizowali coś co wydawało mi się dotąd niealgorytmizowalne. Innowacja o której piszą po trosze pozostaje czarnym pudełkiem, ale to nieuniknione przy tak szerokim spektrum, które teoria obejmuje. Olbrzymi motywacyjny kopniak do główkowania i do działania.
Wybitna. W pełni zasługuje na powodzenie jakim się cieszy. Autorzy zalgorytmizowali coś co wydawało mi się dotąd niealgorytmizowalne. Innowacja o której piszą po trosze pozostaje czarnym pudełkiem, ale to nieuniknione przy tak szerokim spektrum, które teoria obejmuje. Olbrzymi motywacyjny kopniak do główkowania i do działania.
Pokaż mimo toNa początku czytania książki porównanie błękitnego i czerwonego oceanu wydawało mi się głupie i bez sensu, ponieważ granica między jednym a drugim stylem biznesu wydawała mi się płynna i nie czułem tej różnicy. Z czasem kiedy zagłębiałem się w lekturę książki przestałem myśleć o granicach obu oceanów, skupiłem się na tym co autor chce nam przekazać o błękitnym oceanie. Autor pokazuje nam chociażby na przykładach z życia wziętych jak stosować strategie błękitnego oceanu. Na przykładzie szefa Policji Nowojorskiej autor przedstawia nam skuteczne zastosowanie strategii błękitnego oceanu. Bratton szef policji w NYC wprowadza przełom w jej szeregach, jest kreatywny i przekonuje swoich przełożonych do swoich racji.
Książka inspiruje do działania, ja myślę, że warto ją przeczytać i zacząć stosować błękitne strategie w swoim biznesie.
Na początku czytania książki porównanie błękitnego i czerwonego oceanu wydawało mi się głupie i bez sensu, ponieważ granica między jednym a drugim stylem biznesu wydawała mi się płynna i nie czułem tej różnicy. Z czasem kiedy zagłębiałem się w lekturę książki przestałem myśleć o granicach obu oceanów, skupiłem się na tym co autor chce nam przekazać o błękitnym oceanie....
więcej Pokaż mimo toTotalnie nie z mojej branży więc czytało mi się niełatwo, choć napisana jest chyba dość lekko jak na ekonomię. Nie wiem jak się ma do całości wiedzy w tym zakresie, ale jeśli ktoś sie w ogóle nie interesuje, a chciałby podnieść konkurencyjność własnych działań (firmy, organizacji pozarządowej, pozycji na rynku pracy) to lektura obowiązkowa (+ własna wyobraźnia, wiadomka).
Totalnie nie z mojej branży więc czytało mi się niełatwo, choć napisana jest chyba dość lekko jak na ekonomię. Nie wiem jak się ma do całości wiedzy w tym zakresie, ale jeśli ktoś sie w ogóle nie interesuje, a chciałby podnieść konkurencyjność własnych działań (firmy, organizacji pozarządowej, pozycji na rynku pracy) to lektura obowiązkowa (+ własna wyobraźnia, wiadomka).
Pokaż mimo toBardzo fajna książka. Szybko się czyta i jest łatwa w przyswojeniu.
Polecam każdemu, kto ma firmę lub chce założyć.
Również coś dla siebie znajdą osoby odpowiedzialne za rozwój w firmie.
Typowa książka biznesowa.
Bardzo fajna książka. Szybko się czyta i jest łatwa w przyswojeniu.
Pokaż mimo toPolecam każdemu, kto ma firmę lub chce założyć.
Również coś dla siebie znajdą osoby odpowiedzialne za rozwój w firmie.
Typowa książka biznesowa.