Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju

Okładka książki Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
Okładka książki Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Anna FranczykKatarzyna Krajewska Wydawnictwo: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
162 str. 2 godz. 42 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Data wydania:
2017-05-22
Data 1. wyd. pol.:
2017-05-22
Liczba stron:
162
Czas czytania
2 godz. 42 min.
Język:
polski
ISBN:
9788380952973
Tagi:
Impuls Franczyk Krajewska psychostymulacja zaburzenia rozwoju
Średnia ocen

8,0 8,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
Ocena 10,0
Zabawy i ćwicz... Anna Franczyk, Kata...
Okładka książki Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
Ocena 9,0
Wybrane narzęd... Anna Franczyk, Kata...
Okładka książki Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
Ocena 10,0
Zabawy i ćwicz... Anna Franczyk, Kata...
Okładka książki Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
Ocena 9,3
Skarbiec naucz... Anna Franczyk, Kata...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,0 / 10
1 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1058
241

Na półkach:

W TROSCE O ROZWÓJ DZIECKA

Rozwój dziecka jest uwarunkowany wieloma czynnikami, wśród których najbardziej istotne są te o znaczeniu biologicznym oraz środowiskowym. Oddziaływanie tych zmiennych na organizm jest ściśle powiązane – dziecko rośnie, dojrzewa, doskonali się jego funkcjonowanie, dzięki czemu wykonuje ono coraz bardziej złożone czynności. Proces ten jest wspomagany przez stymulację zewnętrzną, czyli oddziaływanie przedmiotów znajdujących się w bliższym lub dalszym otoczeniu malucha. Niestety, nie każde dziecko ma możliwość w pełni wykorzystywać wrodzony mechanizm, jakim jest jego aktywność, nie każde reaguje tak samo na bodźce zewnętrzne. Przyczyny tego stanu mogą być różne - zarówno zaburzenia programu genetycznego, czynniki szkodliwe, wpływające na płód, przedwczesny poród czy też infekcje i przebyte we wczesnym dzieciństwie choroby zakaźne.
Niezależnie od przyczyny oraz przejawów zmian i zaburzeń, niezbędne jest rozpoczęcie pracy terapeutycznej, a także stworzenie dziecku jak najlepszych warunków do jego rozwoju, z uwzględnieniem ograniczeń związanych z deficytami. O terapii, a dokładnie o programie psychostymulacji dzieci z deficytami, możemy przeczytać w opublikowanej nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls książce autorstwa Anny Franczyk i Katarzyny Krajewskiej. Pozycja „Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju” obejmuje liczne ćwiczenia oraz zabawy dydaktyczne, które mogą być wykorzystane zarówno przez nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, jak i terapeutów czy rodziców, szczególnie w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Książka składa się z pięciu części, dotyczących funkcjonowania dziecka w środowisku oraz czterech poziomów postępowania terapeutycznego. Lektura przynosi odpowiedź na pytanie o cele szczegółowe programu, metody, formy i zasady pracy podczas jego realizacji. Poruszony został również problem współpracy z rodzicami oraz funkcjonowania dziecka w środowisku. Autorki podzieliły stymulowanie rozwoju dziecka w zakresie funkcjonowania w środowisku na dwie grupy, obejmujące czynności samoobsługowe oraz nawiązywanie kontaktów społeczno-emocjonalnych.
Zaproponowany w książce program psychostymulacji obejmuje natomiast takie poziomy pracy terapeutyczno-stymulacyjnej, jak: poziom zmysłowy (poziom pierwszy),poznawczy (poziom drugi),odkrywczo-badawczy (poziom trzeci) oraz abstrakcyjno-symboliczny (poziom czwarty). Na każdym z tych etapów autorki proponują ćwiczenia rozwijające właściwe obszary działań objęte programem, zaś uzupełnieniem samego programu są arkusze obserwacyjne, które zostały dołączone do każdego poziomu terapeutycznego. Książka zawiera również aneks (na płycie CD),zawierający przepisy prawne regulujące podstawę programową wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół i kształcenia w profilach w liceach profilowanych.
Sięgając po książkę Oficyny Wydawniczej Impuls, otrzymujemy program wiążący treści programowe zawarte w przepisach z określonym na danym poziomie obszarem oddziaływań terapeutycznych, zaś szczególnie cenne są propozycje ćwiczeń, jakie można wykorzystać zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i w przypadku zajęć w małych grupach. Ćwiczenia mogą służyć również jako podpowiedź i nieoceniona pomoc przy konstruowaniu własnych programów. To sprawia, że publikacja ma wszechstronne zastosowanie, zaś wszystkie proponowane przez autorki działania służą najważniejszemu celowi – dobru dziecka i pracy zarówno nad jego sferą poznawczą, jak i emocjonalno-społeczną czy ruchową.

Oficyna Wydawnicza Impuls http://impulsoficyna.com.pl/recenzje/program-psychostymulacji-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-z-deficytami-i-zaburzeniami-rozwoju,1729.html

W TROSCE O ROZWÓJ DZIECKA

Rozwój dziecka jest uwarunkowany wieloma czynnikami, wśród których najbardziej istotne są te o znaczeniu biologicznym oraz środowiskowym. Oddziaływanie tych zmiennych na organizm jest ściśle powiązane – dziecko rośnie, dojrzewa, doskonali się jego funkcjonowanie, dzięki czemu wykonuje ono coraz bardziej złożone czynności. Proces ten jest...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    8
  • Przeczytane
    2
  • Późniejszy zakup
    1

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także