rozwińzwiń

Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu

Okładka książki Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu Agnieszka Zych, Robert Zych
Okładka książki Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
Agnieszka ZychRobert Zych Wydawnictwo: Helion biznes, finanse
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2016-12-22
Data 1. wyd. pol.:
2016-12-22
Język:
polski
ISBN:
9788328322776
Średnia ocen

6,6 6,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą. Wydanie II Ken Blanchard, Susan Fowler, Hawkins Lawrence
Ocena 6,2
Jednominutowy ... Ken Blanchard, Susa...
Okładka książki Psychologia Szefa 2. Coaching narzędziowy Jerzy Gut, Wojciech Haman
Ocena 6,8
Psychologia Sz... Jerzy Gut, Wojciech...
Okładka książki Początkujący menedżer. Wydanie VI Loren B. Belker, Jim McCormick, Gary S. Topchik
Ocena 7,3
Początkujący m... Loren B. Belker, Ji...

Oceny

Średnia ocen
6,6 / 10
18 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
16
5

Na półkach:

Obowiązkowa pozycja dla każdego managera. Doskonałe wyjaśnienie tego, jak budować zespół i jak reagowań na poszczególnych etapach procesu grupowego.

Obowiązkowa pozycja dla każdego managera. Doskonałe wyjaśnienie tego, jak budować zespół i jak reagowań na poszczególnych etapach procesu grupowego.

Pokaż mimo to

avatar
13
13

Na półkach: ,

Dostałem w prezencie książkę „Szef w relacji z zespołem”.
W podtytule napisano, że będzie o tym jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu.
Przyznam szczerze, że żadnego z autorów wcześniej nie znałem, ale rzucenie okiem na ich biogramy zaostrzyło apetyt na czytanie. Mamy tu rodzeństwo doświadczonych praktyków pracy zespołowej: Agnieszkę Zych od lat startującą w teamie Adventure Race oraz Roberta Zycha, który przed laty na „własnej skórze” zebrał grupowe doświadczenie korporacyjne, a teraz szkoli dużych graczy na polskim rynku.

Faktycznie, twórcy zaserwowali to, co mieli najlepszego, czyli opowieści z życia wzięte. Co więcej, są to opowieści z naszych klimatów kulturowych, co daje książce przewagę nad pozycjami tłumaczonymi z angielskiego.

Zatem sięgając po książkę oczekiwałem połączenia biznesowych i sportowych doświadczeń autorów z mocnym fundamentem psychologii grupy.

Zaintrygował mnie spis treści. Zwykle pracowałem z fazami procesu grupowego wg modelu Tuckmana, czyli: formowanie, burza, normowanie i wykonanie. Tutaj zobaczyłem inne fazy: zależność, różnicowanie, kryzys odpowiedzialności, atak na lidera, nadzwyczajna moc grupy i realne możliwości grupy.
Lubię poszerzać horyzonty i miałem nadzieję znaleźć w książce kilka stron wyjaśnienia jak te fazy mają się do innych koncepcji i dlaczego wybrano właśnie ten model.
Autorzy umieścili w podtytule zwrot „psychologia teamu”, co wzbudziło moje oczekiwania, co do wiedzy z obszaru psychologii.
Niestety ograniczono się do wspomnienia, że grupa polskich psychologów rozpropagowała ten model na początku lat 80.
Jak zaznaczyłem wcześniej, jest to publikacja praktyków i zapewne adresowana do innych praktyków, więc może z tego wynikało pominięcie teorii, na których zbudowano opowieść.

Przypuszczam, że książka jest adresowana do szefów sprzedaży, szczególnie nowych w tej roli, którym brak doświadczenia zarządzania zespołami. Dzięki konkretnym radom Roberta Zycha, taki odbiorca dostaje „instrukcję obsługi” zespołu. Bowiem faza po fazie, opisano typowe zachowania, pułapki emocjonalne, źródła wyzwań w zespole oraz rekomendowane działania.
Zalecenia są jasno przedstawione, wizualnie podkreślone w postaci rysunków, a ich kwintesencję zebrano w 8-stronicowym dodatku.
W każdym rozdziale Robert Zych opisuje studia przypadku ze swojej kariery zawodowej. Dzięki temu czytelnik znajduje konkretne i autentyczne przykłady zjawisk opisywanych w publikacji.

„Szef w relacji z zespołem” ma dwóch autorów. Drugim jest Agnieszka Zych, która pięknie ubarwiła książkę swoimi opowieściami o ekstremalnych rajdach. Jej historie są doskonale opowiedziane, zawierają mocną dawkę prawdziwej autorefleksji człowieka działającego w sytuacjach granicznych. Niejako „przy okazji” przemyca fundamentalne prawdy o ludzkiej naturze np. „Kiedy się boję, zazwyczaj strach mnie paraliżuje, ale w sporcie jakoś potrafię przekuć ten strach w działanie. Podobnie jest w biznesie. Przestaję się bać, kiedy zaczynam działać. Ale ruszenie tyłka, aby zacząć zawsze sprawia mi kłopot.”

Agnieszka Zych dołożyła starań, aby jej sportowe opowieści harmonijnie wpisywały się w strukturę książki zbudowaną na filarach faz procesu grupowego. Czytamy tu o budowaniu zespołu do zawodów Subaru Primal Quest w USA, czy o konflikcie z liderem na mistrzostwach w Nowej Zelandii.

Pomysł połączenia, w jednej publikacji, doświadczeń sportowych i biznesowych uważam za bardzo dobry. Także zdjęcia z zawodów nadają książce sympatyczny klimat. Przenoszenie wniosków o skutecznych rozwiązaniach z pozornie odległych dziedzin życia może owocować innowacyjnymi wnioskami i wytyczeniem nowych szlaków rozwoju.
Jednak książka „Szef w relacji z zespołem” jest moim zdaniem dowodem na to, że gdy budowanie pomostu między sportem, a biznesem przerwie się na etapie wklejenia do książki biznesowej wspaniałych opisów sportowych, to traci się szansę na stworzenie synergii.
Rozdziały sportowe i biznesowe są w tej publikacji odległe zarówno treścią jak i formą. Jest bardzo mało fragmentów łączących te obszary i pomagających czytelnikowi przenosić wnioski pomiędzy sportem i biznesem.
Dysonans między modułami widziałem tak duży, że momentami miałem ochotę sięgnąć po nożyczki i podzielić książkę na dwa osobne materiały: biznesowy i sportowy.

Reasumując, jeśli Agnieszka Zych napisze kolejną książkę o swoich doświadczeniach sportowych, to na pewno po nią sięgnę. Obrazowy język, autentyczność doświadczeń i odwaga w mówieniu o swoim rozwoju oraz o pokonywaniu barier wzbudziła mój szacunek i sprawiła, że słowa Agnieszki Zych czytałem „żarłocznie”.
Robert Zych dostarczył dobrych i przystępnie zebranych wskazówek działania dla managera zmagającego się ze swoim zespołem. Przypuszczam, że zostanie to docenione przez szefów, którzy rozpaczliwie szukają klucza do zrozumienia tego, co dzieje się w „teamie”.

Lektura „Szefa w relacji z zespołem” zapewne podziała kojąco na liderów zadających sobie pytanie „czy coś jest nie tak ze mną, czy z nimi”?
Autorzy odpowiadają, że napięcia są naturalnym elementem rozwoju każdej grupy i warto je twórczo wykorzystać.

Dostałem w prezencie książkę „Szef w relacji z zespołem”.
W podtytule napisano, że będzie o tym jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu.
Przyznam szczerze, że żadnego z autorów wcześniej nie znałem, ale rzucenie okiem na ich biogramy zaostrzyło apetyt na czytanie. Mamy tu rodzeństwo doświadczonych praktyków pracy zespołowej: Agnieszkę Zych od lat startującą w teamie...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    21
  • Chcę przeczytać
    20
  • Posiadam
    3
  • 2020
    2
  • 2021
    1
  • 2019
    1
  • Zarządzenie i finanse
    1
  • Biznes
    1
  • Audiobooki
    1
  • Nigdy nie wierzyłem, ze przeczytam
    1

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także