Pricing Man. Jak zarządzanie ceną może odmienić biznes?

Okładka książki Pricing Man. Jak zarządzanie ceną może odmienić biznes? Hermann Simon
Okładka książki Pricing Man. Jak zarządzanie ceną może odmienić biznes?
Hermann Simon Wydawnictwo: ICAN Institute biznes, finanse
259 str. 4 godz. 19 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
ICAN Institute
Data wydania:
2016-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2016-01-01
Liczba stron:
259
Czas czytania
4 godz. 19 min.
Język:
polski
ISBN:
9788363662486
Średnia ocen

8,1 8,1 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,1 / 10
10 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
194
113

Na półkach:

Książka o polityce cenowej. Autor trochę mnie uspokoił pisząc, że tak wiele, nawet dużych firm, nie zna elastyczności cenowej swoich produktów. Od dawna martwiłem się, że nie znam elastyczności swoich przez brak wystarczającej ilości danych. Uspokoił mnie jeszcze bardziej gdy nazwał różnicowanie cen wyższą szkołą jazdy.
Niemniej jest to pozycja bardzo wartościowa. Przede wszystkim unaocznia wpływ cen na zyski, który tylko pozornie wydaje się oczywisty. Zawiera wiele metod różnicowania cen, które to służy dokładniejszemu dopasowaniu cen do gotowości nabywców do zakupu.
Ciekawa jest refleksja autora nad społeczną użytecznością zysków. Nie do końca zgadzam się z autorem, że brak zysków jest zupełnie społecznie nie użyteczny. Jeżeli brak zysków jest wynikiem zbyt niskich cen, a nie marnotrawstwa to zyskują co najmniej klienci. Kapitał zakumulowany w wyniku pracy wcześniejszych pokoleń jest wykorzystywany na bieżącą konsumpcję. Brak zdolności do generowania zysków połączony jest jednak często z brakiem badań i rozwoju, a to już jest moim zdaniem prawdziwa strata społeczna.
Należy zaznaczyć, że tego typu teoretyczne dywagacje w książce to tylko krótkie dygresje. W gruncie rzeczy jest to na wskroś praktyczna, bardzo treściwa, dobrze napisana i ciekawa książka.

Książka o polityce cenowej. Autor trochę mnie uspokoił pisząc, że tak wiele, nawet dużych firm, nie zna elastyczności cenowej swoich produktów. Od dawna martwiłem się, że nie znam elastyczności swoich przez brak wystarczającej ilości danych. Uspokoił mnie jeszcze bardziej gdy nazwał różnicowanie cen wyższą szkołą jazdy.
Niemniej jest to pozycja bardzo wartościowa. Przede...

więcej Pokaż mimo to

avatar
71
71

Na półkach:

Z cenami mamy do czynienia każdego dnia – podczas robienia zakupów oraz wyceniania produktów i usług. Wyceniamy również swój czas i określamy ile coś jest dla nas warte – w końcu to nasz budżet zostanie uszczuplony o daną kwotę. Praktycznie całe nasze życie kręci się wokół cen. Jeżeli nie sprawdzimy cen w wielu miejscach, może okazać się, że przepłaciliśmy i będziemy żałować naszego posunięcia. Jeśli źle przeprowadzimy negocjacje, sprzedamy za tanio lub kupimy za drogo. Sytuacji w których ceny odgrywają ważną rolę jest mnóstwo. Bardzo często podchodzimy do tych kwestii swobodnie i traktujemy je po macoszemu. Jednak mała zmiana w wycenie powoduje sporą różnicę – i to właśnie stara się przekazać Herman Simon w swojej książce “Pricing Man. Jak zarządzanie ceną może odmienić biznes?”

Zyski ponad przychody

Autor kładzie ogromny nacisk na uświadomienie, jak ważny jest zysk. Wiele firm szczyci się swoim udziałem w rynku i przychodami jakie osiąga. Niestety takie przedsiębiorstwa zapominają o kluczowej kwestii, że najważniejsze jest egzekwowanie cen – jak mawia Warren Buffet. Na nic zdadzą się ogromne zamówienia, jeśli przedsiębiorstwo generuje stratę zamiast zysku. Niestety jest to powszechne zachowanie, co pokazuje omawiany w książce przykład firmy General Motors – która ogłosiła upadłość – mimo dużego udział w rynku. Niestety udzielane klientom rabaty pogrzebały jej dalszą aktywność na rynku.

Elastyczność

Herman Simon prezentuje wiele przykładów ustalania cen w różnych branżach i okresach koniunktury. Raz ustalona cena i kurczowe trzymanie się jej, może zaszkodzić całej firmie. Rynki są cykliczne, tak jak cała gospodarka w której funkcjonują firmy. Cały czas trzeba trzymać rękę na pulsie i zarządzać cenami. Autor uczula na zachowanie konkurencji. Zamknięcie się na otoczenie rynkowe może być destrukcyjne. Jak dodaje – wszystko zależy od kontekstu – podwyższanie i obniżanie jest jednakowo groźne. Trzeba obserwować poczynania konkurentów na wprowadzanie nowych cenników i ustosunkować się do tego. Klienci mogą reagować oburzeniem i zaprzestać kupowania lub mogą nabyć zbyt dużo w jednym czasie i wrócą po kolejne towary za kilka miesięcy lub lat.

Całość recenzji znajduje się pod adresem:
https://silanauki.pl/pricing-man/

Autor recenzji:
Tomasz
silanauki.pl

Z cenami mamy do czynienia każdego dnia – podczas robienia zakupów oraz wyceniania produktów i usług. Wyceniamy również swój czas i określamy ile coś jest dla nas warte – w końcu to nasz budżet zostanie uszczuplony o daną kwotę. Praktycznie całe nasze życie kręci się wokół cen. Jeżeli nie sprawdzimy cen w wielu miejscach, może okazać się, że przepłaciliśmy i będziemy...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    57
  • Przeczytane
    11
  • Teraz czytam
    4
  • Biznes
    2
  • Posiadam
    2
  • Chcę w prezencie
    2
  • MUSIMY KUPIĆ DO 2019
    1
  • BRAK
    1
  • 2016/17 kupić
    1
  • Dawid
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Pricing Man. Jak zarządzanie ceną może odmienić biznes?


Podobne książki

Przeczytaj także