Specjalne potrzeby edukacyjne
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2016-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-01-01
- Liczba stron:
- 326
- Czas czytania
- 5 godz. 26 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301185886
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających:
· niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej
· uszkodzeń słuchu i wzroku
· niedostosowania społecznego
· specyficznych trudności w uczeniu się
· zaburzeń komunikacji językowej
· chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych)
· sytuacji kryzysowych lub traumatycznych
· niepowodzeń edukacyjnych
· zaniedbań środowiskowych
· trudności adaptacyjnych
· autyzmu
Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań.
Z tekstu
O Autorce
dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001),Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016),artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 7
- 6
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Książka dotyczy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. J. Thompson pisze o ADHD, dysleksji, dyspraksji, autyzmie i ZA oraz o niepełnosprawności wzrokowej i słuchowej. Podejmowane zagadnienia są bardzo złożone, jednak autorka stawia sobie ambitny cel, by pisać tylko o tym, co najważniejsze i najbardziej przydatne w praktyce. Próbuje zamknąć temat w 114 stronach, a to zdecydowanie za mało, nawet kiedy mówimy tylko o podstawach.
Nie można zaprzeczyć, że publikacja zawiera konkretne i syntetyczne informacje, ale są to fakty dosyć oczywiste i w większości powszechnie znane. Rozczarowały mnie również wskazówki i porady dla nauczycieli. Jest ich znacznie mniej niż się spodziewałam, dotyczą głównie tego, jak dane zaburzenie rozpoznać, a nie jak pracować z uczniem. Te bardziej praktyczne niewiele wnoszą do wiedzy nauczyciela, a poza tym trudno byłoby część z nich zastosować w polskiej szkole. I z tym wiąże się najcięższy zarzut: książka jest niedostosowana do polskich realiów. Autorka jest angielką, pisze więc o brytyjskiej szkole i o sytuacji dzieci ze SPE w jej kraju. W kilku miejscach pojawiają się przypisy informujące o tym, jak dana kwestia wygląda w Polsce, ale są zdecydowanie niewystarczające. Niewątpliwym plusem publikacji jest lista lektur dla zainteresowanych umieszczona po każdym rozdziale oraz linki odsyłające do ciekawych stron, również w języku polskim.
Podsumowując: książka może być ciekawą i wartościową lekturą dla tych, którzy nie mają wiedzy na temat SPE i styczności z takim uczniami na co dzień. Dla praktyków to zdecydowanie za mało.
Książka dotyczy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. J. Thompson pisze o ADHD, dysleksji, dyspraksji, autyzmie i ZA oraz o niepełnosprawności wzrokowej i słuchowej. Podejmowane zagadnienia są bardzo złożone, jednak autorka stawia sobie ambitny cel, by pisać tylko o tym, co najważniejsze i najbardziej przydatne w praktyce. Próbuje zamknąć temat w 114 stronach, a...
więcej Pokaż mimo to