Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej

Okładka książki Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej
Barry Schwartz Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN popularnonaukowa
Kategoria:
popularnonaukowa
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2013-05-29
Data 1. wyd. pol.:
2013-05-29
Język:
polski
ISBN:
9788301173203
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
6,5 6,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Reklama
Reklama

Książki autora

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
6,5 / 10
13 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
17
11

Na półkach:

Masło maślane. Pare ciekawych eksperymentów opisanych wraz z wnioskami, ale nic poza tym.

Masło maślane. Pare ciekawych eksperymentów opisanych wraz z wnioskami, ale nic poza tym.

Pokaż mimo to

avatar
3274
2380

Na półkach:

W dzisiejszych czasach nie wyobrażamy sobie, że możemy pójść do sklepu i tam zastać puste półki lub tylko z jednym fasonem spodni, koszulek, bluz itd. Jesteśmy zaatakowani wielością. Ta różnorodność atakuje nas na każdym kroku. Z jednej strony dobrze, bo mamy w czym wybierać i możemy samodzielnie (ale czy na pewno?) kreować swój wygląd, otoczenie. Dostaliśmy tak szerokie prawo wyboru, że nawet wywóz śmieci trzeba przeanalizować i oddać w ręce tych najlepszych (a może tych, którzy potrafią lepiej sformułować zdania by zachęcić klientów?). Człowiek stał się niewolnikiem wyborów. Poza pracą, którą ciągle musi zmieniać, szkołami, które musi kończyć, zmuszony jest do codziennych dylematów wokół codziennych zakupów, które tyranizują koniecznością wyboru jednego produktu ze setek. O ile kupno paczki niesmacznych cukierków nie ma większych konsekwencji to już podpisanie umowy z operatorem telefonii może być druzgoczące. To sprawia, że poszukujemy opinii na forach, studiujemy dokładnie każdą rzecz, aby wybrać tę najlepszą.
Barry Schwartz w „Paradoksie wyboru” odkrywa przed nami jak bardzo jesteśmy tyranizowani koniecznością ciągłego wyboru. Wolność i wielość są tu pokazane w takich barwach jak przepływ informacji w książce Postmana „Zabawić na śmierć”. Schwartz ujawnia nam, w jaki sposób ulegamy manipulacji nie tylko mediów i produktów, przy wyborze których jesteśmy w minimalnym stopniu świadomi wywierania na nas wpływu.
„Jak stwierdziliśmy, posiadanie możliwości wybierania jest ważne dla dobrego samopoczucia, ale wybór ma także negatywne cechy, które nasilają się wraz ze wzrostem liczby wyborów. Korzyści z wybierania są widoczne w każdej decyzji, przed którą stoimy, a koszty są nieznaczne i narastają. Innymi słowy, to nie ten czy inny konkretny wybór stwarza problem, ale wszystkie wybory razem wzięte.
Nie jest łatwo rezygnować z możliwości wybierania. Istotną sprawą, którą trzeba docenić, jest to, że na dłuższą metę nie obiektywne wyniki decyzji, ale subiektywne są dla nas najważniejsze”.
Barry Schwartz poza analizą opartą na konkretnych przykładach i pokazaniu nam jak bardzo jesteśmy niewolnikami wyborów podpowiada nam jak od tych wyborów, choć troszkę się uwolnić. Książkę polecam wszystkich, którzy zbyt wiele czasu poświęcają na zakupy, analizowanie możliwości, zdobywanie wiedzy o „jeszcze jednym produkcie”. Praca pozwoli wielu ludziom z dystansem podejść do ich subiektywnego spojrzenia na „ważność” błahych decyzji. „Paradoks wyboru” polecam również studentom kierunków humanistycznych.

W dzisiejszych czasach nie wyobrażamy sobie, że możemy pójść do sklepu i tam zastać puste półki lub tylko z jednym fasonem spodni, koszulek, bluz itd. Jesteśmy zaatakowani wielością. Ta różnorodność atakuje nas na każdym kroku. Z jednej strony dobrze, bo mamy w czym wybierać i możemy samodzielnie (ale czy na pewno?) kreować swój wygląd, otoczenie. Dostaliśmy tak szerokie...

więcej Pokaż mimo to

Reklama

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej


Reklama

Ciekawostki historyczne

zgłoś błąd