Rozgromić konkurencję

Okładka książki Rozgromić konkurencję
Roman Polko Wydawnictwo: Helion militaria, wojskowość
Kategoria:
militaria, wojskowość
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2012-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2012-01-01
Język:
polski
ISBN:
9788324630011
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
6,2 6,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Reklama
Reklama

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
6,2 / 10
6 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar

„Rozgromić konkurencję. Sprawdzone w boju metody dowodzenia, motywowania i zwyciężania” to książka, którą od dawna chciałam przeczytać, a tym bardziej teraz, kiedy ukazało się wydanie rozszerzone o dział poświęcony odpowiedzialności – na wojnie i w zarządzaniu. Właśnie na tej płaszczyźnie porównawczej – dowództwo w wojsku, a dowództwo w życiu cywilnym, a konkretnie w firmie, sadza się cała idea tej niecodziennej publikacji. Przyznam, że miałam pewne obiekcje zasiadając do lektury, bo choć książką budziła moje zainteresowanie od dawna, to nie do końca rozumiałam zasadność jej powstania – bo co może mieć wspólnego prowadzenie firmy z wojną? Jednak fakt, że jej współautorem jest generał Roman Polko, postać kontrowersyjna w niektórych kręgach, lecz i niekwestionowany autorytet w swojej dziedzinie, przeważyła o mojej chęci posiadania tej książki.
Gwoli przybliżenia sylwetki generała Polko, wystarczy wspomnieć, że był on dwukrotnym dowódcą elitarnej jednostki specjalnej GROM. Brał udział w misjach – Jugosławia, Kosowo, Irak, Afganistan. W hierarchii wojskowej doszedł do generała dywizji, a od czasu przejścia do rezerwy, jak też i po zakończeniu służby wojskowej zajmował stanowiska między innymi w resorcie MSWiA i BBN. Zatem jako fachowiec od wojskowości posiada wszystkie niezbędne cechy, w tym doświadczenie teoretyczne i praktyczne uprawniające go do bycia autorytetem w tej kwestii. Ciśnie się na usta pytanie, co wojskowy może wiedzieć o zarządzaniu w firmie? Okazuje się, że w świecie biznesu zachodzi wiele korelacji z wojskiem. Generał Polko swoją książką ukazuje nam swój punkt widzenia na tę kwestię, a na uwagę zasługuję to fakt, że temat jego rozprawy doktorskiej dotyczył właśnie zarządzania o dowodzenia jednostkami specjalnymi.
Książkę rozpoczyna dział poświęcony osobie lidera – dowódcy w wojsku i menadżera w firmie, jego cechom, predyspozycjom i roli w strukturze. Zostaje omówione takie kwestie jak planowanie, strategia, określenie misji, rozumienie zagrożeń. Niesamowite jest to, jak wiele punktów stycznych można odnaleźć analizując strukturę armii z firmą, tudzież instytucją.
Rozdział drugi to zagadnienia związane z zespołem. Na zasadzie budowania braterstwa w szeregach żołnierzy, autor wyjaśnia sposoby pracy szefa z podwładnymi w firmie. Niezbędnymi posunięciami okazują się tu być takie kwestie jak rozeznanie wśród pracowników, poznanie ich, stworzenie systemu motywacyjnego opartego na nagradzaniu i karaniu, umiejętność dyscyplinowania, uczenie ludzi jak też uczenie się od nich. Nieodzownym atrybutem dobrego szefa, na wzór dobrego dowódcy w armii, jest umiejętność zarówno awansowania, jak i zwalniania.
W książce znajdziemy także rozdziały poświęcone zagadnieniom konfliktu, jego źródłom i sposobom rozwiązywania, a także współdziałaniu i sztuce negocjacji. Szczególnie interesujące były opowieści generała z czasów jego czynnej służby – nawiązanie do operacji GROM – u w Iraku w kontekście rozważań nad kwestiami determinacji i ryzyka. Jednak z największym zaciekawieniem czytałam ostatni dział, opowiadający o elitarnej amerykańskiej szkole wojskowej – Ranger. Generał podzielił się swoimi wspomnieniami z kursu jaki tam odbył, który śmiało można określić morderczym – dość wspomnieć o wyśrubowanych normach fizycznych jakie należy spełnić – po dwie minuty na 52 prawidłowe pompki i 62 skrętoskłony, przebiegnięcie 3200 m w czasie poniżej 14 minut i 50 sekund, przepłynięcie 15 m z kilkukilogramowym oporządzeniem czy skos z 3 m wieży z zakrytymi oczami. Iście kaskaderskie wyczyny, które jak przekonuje generał Polko, wyrabiają cechy charakteru niezbędne na wojnie i w prowadzeniu biznesu. Na szczęście dla menadżerów, by dobrze zarządzać firmą i ludźmi nie trzeba zaliczać kursu Ranger

„Rozgromić konkurencję. Sprawdzone w boju metody dowodzenia, motywowania i zwyciężania” to książka, którą od dawna chciałam przeczytać, a tym bardziej teraz, kiedy ukazało się wydanie rozszerzone o dział poświęcony odpowiedzialności – na wojnie i w zarządzaniu. Właśnie na tej płaszczyźnie porównawczej – dowództwo w wojsku, a dowództwo w życiu cywilnym, a konkretnie w...

więcej Pokaż mimo to

Reklama

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Rozgromić konkurencję


Reklama
zgłoś błąd