Innovator's DNA: Mastering the Five Skills of Disruptive Innovators
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Harvard Business Review Polska
- Data wydania:
- 2011-07-01
- Data 1. wydania:
- 2011-07-01
- Liczba stron:
- 295
- Czas czytania
- 4 godz. 55 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 9781422134818
ow do I find innovative people for my organization? And how can I become more innovative myself?”
These are questions that stump senior executives, who understand that the ability to innovate is the “secret sauce” of business success. Unfortunately, most of us know very little about what makes one person more creative than another. Perhaps for this reason, we stand in awe of visionary entrepreneurs like Apple’s Steve Jobs, Amazon’s Jeff Bezos, eBay’s Pierre Omidyar, and P&G’s A.G. Lafley. How do these people come up with groundbreaking new ideas? If it were possible to discover the inner workings of the masters’ minds, what could the rest of us learn about how innovation really happens?
In searching for answers, we undertook a six-year study to uncover the origins of creative—and often disruptive—business strategies in particularly innovative companies. Our goal was to put innovative entrepreneurs under the microscope, examining when and how they came up with the ideas on which their businesses were built. We especially wanted to examine how they differ from other executives and entrepreneurs: Someone who buys a McDonald’s franchise may be an entrepreneur, but building an Amazon requires different skills altogether. We studied the habits of 25 innovative entrepreneurs and surveyed more than 3,000 executives and 500 individuals who had started innovative companies or invented new products.
We were intrigued to learn that at most companies, top executives do not feel personally responsible for coming up with strategic innovations. Rather, they feel responsible for facilitating the innovation process. In stark contrast, senior executives of the most innovative companies—a mere 15% in our study—don’t delegate creative work. They do it themselves.
But how do they do it? Our research led us to identify five “discovery skills” that distinguish the most creative executives: associating, questioning, observing, experimenting, and networking. We found that innovative entrepreneurs (who are also CEOs) spend 50% more time on these discovery activities than do CEOs with no track record for innovation. Together, these skills make up what we call the innovator’s DNA. And the good news is, if you’re not born with it, you can cultivate it.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 3
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Innovator's DNA: Mastering the Five Skills of Disruptive Innovators
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Ksiazka stara sie odpowiedziec na pytanie, z jakiej krwi i kosci, lub z jakiego "DNA" powinien byc zbudowany innowator?
Ksiazke dobrze sie czyta, mozna odniesc wrazenie, ze to zbior felietonow, lub krotkich opowiadan. A tak naprawde, mamy do czynienia z publikacja naukowa.
Cala zawartosc ksiazki oparta jest na badaniach przeprowadzonych wsrod liderow biznesu najbardziej innowacyjnych firm na swiecie. Bodajze przeprowadzono w sumie 3 tysiace wywiadow. Okazuje sie, ze droga do innowacyjnosci w przypadku najbardziej innowacyjnych firm jest dosc podobna. Znaleziono wiele podobienstw wsrod badanych firm i ich liderow. Wniosek jest taki, ze innowacyjni ludzie maja wiele wspolnych cech. Te wspolne cechy to wlasnie "DNA Innowatora".
Pozytywna wiadomosc jest taka, ze innowacyjnosci mozna sie nauczyc i autorzy sa o tym przekonani, iz kazdy z nas, w mniejszym, lub wiekszym stopniu moze zwiekszyc wlasny potecjal innowacyjnosci, umiejetnosci generowania nowych, oryginalnych pomyslow.
Innowacyjne "DNA" sprowadza sie do czterech podstawowych schematow zachowan: zdolnosc zadawania pytan, zdolnosc obserwacji, zawieranie znajomosci, eksperymentowanie. Pracujac nad tymi czterema behawioralnymi umiejetnoscioami jestesmy w stanie swoim zachowaniem wytworzyc innowacyjna "aure" wokol nas. Jesli dodatkowo polaczymy te cztery umiejetnosci behavioralne z procesem poznawczym zwanym asocjacyjnym mysleniem to powinnismy bez problemu stac sie innowatorem. Jest jednak jedno ale. Potrzebna jest odwaga do zmiany status quo i chec podejmowania ryzyka. Bedac swiadomym wlasnego zachowania i nawet odrobine pracujac nad soba, jestesmy w stanie w dosc znaczacy sposob podniesc swoj wlasny potencjal innowacyjnosci, pomyslowosci i odniesc skuces w dziedzinie w ktorej dzialamy.
Ksiazka stara sie odpowiedziec na pytanie, z jakiej krwi i kosci, lub z jakiego "DNA" powinien byc zbudowany innowator?
więcej Pokaż mimo toKsiazke dobrze sie czyta, mozna odniesc wrazenie, ze to zbior felietonow, lub krotkich opowiadan. A tak naprawde, mamy do czynienia z publikacja naukowa.
Cala zawartosc ksiazki oparta jest na badaniach przeprowadzonych wsrod liderow biznesu najbardziej...