rozwińzwiń

Polski film fabularny 1918-1939. Recenzje

Okładka książki Polski film fabularny 1918-1939. Recenzje Barbara Gierszewska
Okładka książki Polski film fabularny 1918-1939. Recenzje
Barbara Gierszewska Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka publicystyka literacka, eseje
346 str. 5 godz. 46 min.
Kategoria:
publicystyka literacka, eseje
Wydawnictwo:
Księgarnia Akademicka
Data wydania:
2012-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2012-01-01
Liczba stron:
346
Czas czytania
5 godz. 46 min.
Język:
polski
ISBN:
9788376382746
Tagi:
filmoznawstwo dwudziestolecie międzywojenne film polski film fabularny 1918-1939 recenzje polskie kino przedwojenne
Średnia ocen

4,0 4,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Konteksty źródłowe w badaniach filmoznawczych Monika Bator, Adam Cybulski, Andrzej Dębski, Barbara Gierszewska, Barbara Giza, Mariusz Guzek, Małgorzata Kozubek, Radosław Szmatoła, Adam Wyżyński, Piotr Zwierzchowski
Ocena 0,0
Konteksty źród... Monika Bator, Adam ...
Okładka książki Kwartalnik Filmowy. # 85: Wiosna 2014 - Film i media - przeszłość i przyszłość Adam Andrysek, Blanka Brzozowska, Andrzej Dębski, Barbara Gierszewska, Andrzej Gwóźdź, Alicja Helman, Barbara Kita, Konrad Klejsa, Ryszard W. Kluszczyński, Tomasz Kłys, Krzysztof Kornacki, Arkadiusz Lewicki, Tadeusz Lubelski, Anna Nacher, Małgorzata Radkiewicz, Redakcja Kwartalnika filmowego, Jakub Zajdel, Siegfried Zielinski, Piotr Zwierzchowski
Ocena 7,5
Kwartalnik Fil... Adam Andrysek, Blan...
Okładka książki Od „Sodomy i Gomory” do „Pépé le Moko”. Film zachodnioeuropejski w polskiej prasie 1918-1939. Recenzje Barbara Gierszewska, Roman Włodek, Adam Wyżyński
Ocena 6,0
Od „Sodomy i G... Barbara Gierszewska...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
4,0 / 10
1 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1577
1572

Na półkach: ,

Film w dwudziestoleciu międzywojennym i jeszcze recenzje z tego okresu - co może być lepszego, pomyślałam zachwycona, kiedy ta książka wpadła mi w ręce. No cóż, wiele rzeczy.
Przede wszystkim nie mam pojęcia, według jakiego klucza i jakich kryteriów autorka dokonała wyboru recenzji, a przez to nie właściwie nie ma żadnej gwarancji, że opinie przedstawione na temat konkretnego filmu tworzą obiektywy obraz tego, jak był oceniany, czy dochodzi do jakiegoś wypaczenia, jeśli np. autorka wybrała tylko recenzje negatywna.
Drugi zarzut pod adresem pani Gierszewskiej to lenistwo w czystej postaci. Cała jej praca polegała najwyraźniej jedynie na skopiowaniu recenzji filmowych z zachowanych do dziś magazynów - a i to nie sądzę, żeby ze wszystkich albo tylko dotyczące najważniejszych filmów, bo o awangardzie nie ma ani słowa - i na tym koniec. Żeby jeszcze archaiczna nieco pisownia wszędzie była ujednolicona, ale zdarzają się niechlujne wpadki. Jaką wartość może mieć zbiór recenzji, których nie osadzono w żadnym kontekście, nie opatrzono żadnym komentarzem? Nie trzeba zakładać, że czytelnik takiej antologii w lot zaskoczy, że Zahorska to Wiadomości Literackie, więc jakby przeciwna strona barykady niż mocno nacjonalistyczne Prosto z mostu, a Kino to masowa papka, jak na tamte czasy mocno plotkarska i schlebiająca popularnym gustom, a nie kształtująca opinie?
Merytorycznie zatem jest to pozycja wątpliwa, tak edytorsko, jak i naukowo. Inna rzecz, że recenzenci międzywojnia raczej zgodnie twierdzili, że polskie kino to szmira, kicz i gniot w czystej postaci. Gromy i wołanie o pomstę do nieba w każdej recenzji bawią przez pierwsze dwadzieścia stron, potem zaczyna się robić nudno, bo ile razy można przeczytać, że technicznie film dobry, zdjęcia niezłe, ale fabuła i gra aktorska żadne, chociaż aktorzy tacy sami od mniej więcej dekady? Jedyny esej w tym zbiorze godny uwagi, a mówiący o polskim filmie międzywojennym więcej niż cała ta nędzna książka to odpowiedź Mariana Hemara Magdalenie Samozwaniec o "Ślubach ułańskich" - kto potrzebuje, niech na stojąco w księgarni przeczyta, a resztę zostawi jako niegodną czasu, uwagi i pieniędzy.

Film w dwudziestoleciu międzywojennym i jeszcze recenzje z tego okresu - co może być lepszego, pomyślałam zachwycona, kiedy ta książka wpadła mi w ręce. No cóż, wiele rzeczy.
Przede wszystkim nie mam pojęcia, według jakiego klucza i jakich kryteriów autorka dokonała wyboru recenzji, a przez to nie właściwie nie ma żadnej gwarancji, że opinie przedstawione na temat...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    8
  • Przeczytane
    3
  • Posiadam
    2
  • Lata 20., lata 30. - w starym kinie
    1
  • 2) Filmoznawstwo
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Polski film fabularny 1918-1939. Recenzje


Podobne książki

Przeczytaj także