Psychologia rozwoju człowieka t.II

Okładka książki Psychologia rozwoju człowieka t.II Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała
Okładka książki Psychologia rozwoju człowieka t.II
Barbara Harwas-NapierałaJanusz Trempała Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
304 str. 5 godz. 4 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2000-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2000-01-01
Liczba stron:
304
Czas czytania
5 godz. 4 min.
Język:
polski
ISBN:
8301132337
Tagi:
psychologia rozwoju
Średnia ocen

0,0 0,0 / 10
Ta książka nie została jeszcze oceniona NIE MA JESZCZE DYSKUSJI

Bądź pierwszy - oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Psychologia rozwoju człowieka t.III Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała
Ocena 6,4
Psychologia ro... Barbara Harwas-Napi...
Okładka książki Psychologia rozwoju człowieka t.II Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała
Ocena 6,3
Psychologia ro... Barbara Harwas-Napi...
Okładka książki Tożsamość a współczesność. Nowe tendencje i zagrożenia Barbara Harwas-Napierała, Hanna Liberska
Ocena 6,0
Tożsamość a ws... Barbara Harwas-Napi...

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Psychologia akademicka. Podręcznik. Tom 1 Jerzy Brzeziński, Bartłomiej Dobroczyński, Dariusz Doliński, Andrzej Falkowski, Adam Grobler, Elżbieta Hornowska, Wiesław Łukaszewski, Tomasz Maruszewski, Edward Nęcka, Włodzimierz Oniszczenko, Ryszard Stachowski, Jan Strelau
Ocena 7,2
Psychologia ak... Jerzy Brzeziński, B...
Okładka książki Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Podstawy psychologii Robert L. Johnson, Vivian McCann, Philip G. Zimbardo
Ocena 7,5
Psychologia. K... Robert L. Johnson, ...
Okładka książki Psychologia społeczna Robin M. Akert, Elliot Aronson, Timothy D. Wilson
Ocena 7,5
Psychologia sp... Robin M. Akert, Ell...

Oceny

Średnia ocen
0,0 / 10
0 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
3
3

Na półkach:

Cytaty z książki:

"To jaki młody uczeń będzie miał stosunek do grupy rówieśniczej w dużej mierze zależne jest od tego jak poradzi sobie on we wspólnej zabawie i nauce. Niestety dzieci, które nie radzą sobie z różnymi zadaniami często są odrzucane i izolowane od grupy. Co ma wpływ na ukształtowanie poczucia wartości dziecka."

"Okres rozwojowy przypadający na edukację wczesnoszkolną nazywa się okresem późnego dzieciństwa jak i również okresem młodszego wieku szkolnego. Trwa on od 7 do 10 – 12 roku życia. Na sam początek okresu przypada wiele zmian w życiu młodego człowieka, rozpoczyna on naukę szkolną oraz całkowicie przeobraża się jego dotychczasowy świat. Dziecko w tym czasie przebywa w szkole i ona właśnie staje się
jego podstawowym środowiskiem, w niej uczeń się rozwija, jest członkiem grup oraz dojrzewa jego społeczne i emocjonalne znaczenie spotkań pozaszkolnych z rówieśnikami."

"Nowe okoliczności związane ze szkołą tworzą dzieciom okazje do poznania i oceny samego siebie. Dzieci rozwijają oczekiwania, które dotyczą efektów i wartości swojego działania a także ich oceny społecznej. Podczas sukcesów dzieci odczuwają rozwój kompetencji oraz słuszność wykonywania zadania, które prowadzi do określonych
skutków. Odwrotnie działa brak sukcesów oraz negatywne oceny ze strony społeczeństwa, powoduje to niechęć wykonywania kolejnych zadań oraz brak wiary w swoje możliwości a także obawy przed niepowodzeniem."

"Często to jak dziecko wywiązuje się z roli ucznia jest utrudnione przez
nieprawidłowy rozwój funkcji, sprawności, umiejętności oraz może mieć to wpływ na nabywanie nowej wiedzy a także zachowań."

"Podczas pierwszego etapu edukacji wczesnoszkolnej nauczyciel przy pracy z uczniami powinien mieć na uwadze, iż dzieci wtedy są uczniami ciekawymi świata. Pozytywnie reagują na różne formy zabaw oraz na wszelakie nowości, wszystkimi zmysłami chłoną otoczenie. Priorytetem każdego nauczyciela winno być pilnowanie aby
dzieci tej ciekawości świata nie zatraciły, co za tym idzie to metody nauczania które powinny być dopasowane do potrzeb ucznia oraz do jego umiejętności. Jean Piaget do edukacji wczesnoszkolnej przypisuje okres rozwojowy nazwany okresem operacji konkretnych, ma on miejsce między 6 a 12 rokiem życia."

Cytaty z książki:

"To jaki młody uczeń będzie miał stosunek do grupy rówieśniczej w dużej mierze zależne jest od tego jak poradzi sobie on we wspólnej zabawie i nauce. Niestety dzieci, które nie radzą sobie z różnymi zadaniami często są odrzucane i izolowane od grupy. Co ma wpływ na ukształtowanie poczucia wartości dziecka."

"Okres rozwojowy przypadający na edukację...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
24
14

Na półkach: ,

Uwielbiam takie książki. Wszelakie ciekawostki na temat psychologii i rozwoju człowieka pochłaniam jak gąbka.

Uwielbiam takie książki. Wszelakie ciekawostki na temat psychologii i rozwoju człowieka pochłaniam jak gąbka.

Pokaż mimo to

avatar
195
17

Na półkach: , ,

Zdecydowanie za mało informacji. Książka traktuje temat rozwoju wybiórczo i nie jest wystarczającym źródłem informacji, zwłaszcza praktycznych. W dodatku nudna i chaotyczna.

Zdecydowanie za mało informacji. Książka traktuje temat rozwoju wybiórczo i nie jest wystarczającym źródłem informacji, zwłaszcza praktycznych. W dodatku nudna i chaotyczna.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    198
  • Chcę przeczytać
    65
  • Posiadam
    55
  • Psychologia
    20
  • Studia
    11
  • Teraz czytam
    9
  • Ulubione
    6
  • Domowa biblioteczka
    4
  • Studia
    2
  • Psychologia
    2

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Psychologia rozwoju człowieka t.II


Podobne książki

Przeczytaj także