Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek

- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2013-04-15
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-04-08
- Liczba stron:
- 184
- Czas czytania
- 3 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324663286
- Tagi:
- crowdsourcing marketing biznes marka
Crowdsourcing to stosunkowo świeże zjawisko w marketingu. Polega na kreowaniu nowych produktów, ulepszaniu istniejących, proponowaniu innowacyjnych rozwiązań i aktywnym kształtowaniu marki w oparciu o mądrość konsumentów. Dzięki crowdsourcingowi wiele firm o globalnym zasięgu, takich jak Coca-Cola, Apple, IBM czy Google, zmieniło podejście do komunikacji. W wymyślanie nowych rozwiązań włączają swoich… konsumentów. Dziesiątki, setki, tysiące ludzi! Angażują ich i zyskują w zamian dostęp do wielu kreatywnych umysłów, które razem pracują o wiele efektywniej niż samodzielny pracownik działu innowacji.
Tradycyjny marketing zakłada, że to firma jest jedynym „dawcą” komunikatu, treści, przekazu marketingowego, a konsument ma jedynie słuchać i kupować. Ta reguła obowiązywała jeszcze całkiem niedawno — zanim media społecznościowe zaczęły rządzić światem wirtualnym i zmieniły jednostronną komunikację (od firmy do konsumenta) w dialog, w którym obie strony mają głos i mogą się wzajemnie od siebie uczyć. Nigdy wcześniej marki nie były tak blisko swoich odbiorców — i na odwrót. Właściciel marki ma na wyciągnięcie ręki uwagi, pomysły i treści pochodzące z najlepszego źródła: wprost od użytkowników produktów i usług. Wystarczy nawiązać z nimi kontakt, słuchać, rozmawiać i… nauczyć się korzystać z potężnej siły crowdsourcingu.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 12
- 5
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Jest to jedna z pierwszych książek poruszających tę tematykę na rynku polskim.
Najkrócej mówiąc crowdsourcing to angażowanie społeczeństwa, tłumu w działania firmy, instytucji. Zachęcanie, inicjowanie wydarzeń, akcji dla ludzi i z ludźmi.
Jeśli chodzi o samą książkę to trudno ją jednoznacznie ocenić. Z jednej strony zakres poruszanych tematów jest szeroki. Autorzy przeskakują między tematami związanymi ze spotkaniem konsumenta i marki, budowy relacji, korzyści wynikających z zastosowania crowdsourcingu, zarządzania społecznością skupioną wokół marki i wielu innych.
Plusem jest także wprowadzanie licznych przykładów i wypowiedzi praktyków. Podnoszą one wartość merytoryczną książki.
W moim odczuciu największym minusem książki jest brak spójnej struktury. Związane to jest z faktem iż książka składa się z wielu artykułów różnych osób. Każda z nich opracowywała jakieś zagadnienie i niestety można to zauważyć czytając książkę.
Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie książki, której jedna część spójnie łączyłaby się z drugą. Począwszy od krótkiej historii crowdsourcingu, poprzez założenia teoretyczne, tworzenie strategii, elementy psychologii tłumu na gotowej kampanii i jej podsumowaniu kończąc. Tak skonstruowana książka byłaby doskonałym podręcznikiem dla osób zainteresowanych tematem. W tej książce nawet jeżeli pojawiają się wspomniane tematy, to są one porozrzucane po całości tekstu.
Jeżeli interesujesz się marketingiem - sięgnij po tę książkę.
Jeżeli chcesz w ciekawy sposób zachęcić ludzi do działania - sięgnij po tę książkę.
Jeżeli chcesz poznać bliżej crowdsourcing - sięgnij po tę książkę.
Osoby nie mieszczące się w żadnej z powyższych grup również mogą sięgnąć po tę książkę. Przekonają się wtedy, czy to, co napisałem jest słuszne.
Jest to jedna z pierwszych książek poruszających tę tematykę na rynku polskim.
więcej Pokaż mimo toNajkrócej mówiąc crowdsourcing to angażowanie społeczeństwa, tłumu w działania firmy, instytucji. Zachęcanie, inicjowanie wydarzeń, akcji dla ludzi i z ludźmi.
Jeśli chodzi o samą książkę to trudno ją jednoznacznie ocenić. Z jednej strony zakres poruszanych tematów jest szeroki. Autorzy...