Teoria przedsiębiorstwa, a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza SGH
- Data wydania:
- 2011-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-01-01
- Liczba stron:
- 348
- Czas czytania
- 5 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-7378-613-4
- Tagi:
- przedsiębiorstwo mikroekonomia
Podstawowym problemem badawczym, który autor stara się rozwiązać, jest próba odpowiedzi na pytanie, na ile teoria przedsiębiorstwa daje możliwość analizy, jak funkcjonują współczesne przedsiębiorstwa. W związku z tak postawionym problemem tej pracy, zaprojektowano kolejność szczegółowych prac badawczych, które w znaczącym stopniu wpłynęły na ostateczny układ tej książki. Autor opisuje w niej, w jaki sposób nauka w ramach rozwoju myśli społeczno-ekonomicznej, a także w związku z postępującą specjalizacją i profesjonalizacją na gruncie nauk ekonomicznych (tj. zasadniczo mikroekonomii i zarządzania),podejmowała istotę funkcjonowania przedsiębiorstwa, na ile odnoszący się do tego zagadnienia opis teoretyczny był całościowy i spójny, a także na ile jest on współcześnie adekwatny do praktyki biznesu.
Autor uważa, że jest niezmiernie istotne, aby przed przystępowaniem do szeroko zakrojonych programów badań, takich m.in. jak ten, który realizowano przy pracach nad przedmiotową książką, dokonywać pogłębionej refleksji na temat procesu naukowego w ogólności. Sprawa jest interesująca nie tylko na gruncie specjalistycznej filozofii nauki, ale też w odniesieniu do szerszego kontekstu prowadzonych badań nad przedsiębiorstwami. Punktem wyjścia do pracy nad książką były rozbudowane studia metodologiczne Autora, które w dużej mierze wpłynęły na ostateczny kształt badań, prowadzący do rozwiązania określonego wcześniej problemu badawczego.
Autor założył, że metodologia jako nauka o prowadzeniu badań naukowych będzie pomocna przy zaprojektowaniu badań nad światem przedsiębiorstw. Aby zachować odpowiednie proporcje między rozważaniami metodologicznymi w naukach ekonomicznych i dotyczącymi metodyki badań ściśle na potrzeby tej książki, w przedmiotowej pracy przedstawiono jedynie w syntetycznej formie rozważania na ten temat. Stosowanie określonego podejścia metodycznego bez nadmiernego opisu metodologicznych refleksji jest działaniem zamierzonym, aby uczynić tę pracę możliwie jak najbardziej przejrzystą w odbiorze.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Teoria przedsiębiorstwa, a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE