Pentagram. Antologia grozy
PENTAGRAM – to zbiór opowiadań nagrodzonych w ogólnopolskich konkursach literackich w latach 2011 – 2012. Antologia grozy składa się z pięciu tekstów. Trzynasty schron jest pierwszym z nich, który został nagrodzony jedną z głównych nagród na konkursie literackim POLSKIE POSTAPO 2011, organizowanym przez portal Trzynasty Schron, stając się częścią pierwszego polskiego, fanowskiego, literackiego uniwersum postapokaliptycznego. Drugie w kolejności Miasto umarłych ludzi zostało nagrodzone w konkursie literackim SECRETUM CALIGO 2012, organizowanym przez portal Secretum i trafiło do konkursowego e-booka. Trzecie, premierowe opowiadanie Dzielnica ślepców i Mersaultów jest kontynuacją nagrodzonego wcześniej Miasta umarłych ludzi. Czwarty tekst Dziesięcina pojawił się w konkursie literackim W GŁĄB CZASU, W GŁĄB ZIEMI 2012, organizowanym przez portal Efantastyka. Piąte, ostatnie w Pentagramie Bezprawie zostało nagrodzone w konkursie literackim OPOWIEŚCI NIESAMOWITE 2012, organizowanym przez miesięcznik Czwarty Wymiar i opublikowane w kwartalniku Opowieści niesamowite.
Pentagram był symbolem znanym już w czasach neolitu, występował jako Gwiazda Isztar, a później jako Gwiazda Izydy. Mistycy pitagorejscy widzieli w nim symbol doskonałości, kojarzyli go z życiem i zdrowiem. W starożytności przekonanie o właściwościach ochronnych pentagramu było tak silne, że Babilończycy często rysowali go na pojemnikach z żywnością, co miało zapobiegać jej gniciu. Dla pierwszych chrześcijan pentagram odzwierciedlał pięć ran Jezusa ze względu na 5 wierzchołków. Od XIV wieku uważany za symbol szatana ze względu na podobieństwo do głowy kozła (odwrócony dwoma wierzchołkami do góry). W XIX wieku Eliphas Lévi podzielił pentagramy na „dobrą stronę” i „złą stronę”. Za „dobrą” uznał ten odwrócony jednym wierzchołkiem do góry, za „złą” odwrócony — zwrócony dwoma wierzchołkami do góry. Pentagram zwrócony jednym wierzchołkiem do góry zwany jest Pentagramem Białym, jest on odzwierciedleniem sacrum — siły boskiej. Może również odzwierciedlać pięć zmysłów człowieka, pięć żywiołów: powietrze, wodę, wiatr, ogień i światło, oraz pięć światów: fizyczny, eteryczny, astralny, mentalny i duchowy, ukazując wyższość umysłu człowieka nad wszelkimi innymi żywiołami i zmysłami.
Źródło: Wikipedia / Pentagram
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 24
- 23
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Rażąco niska ocena na LC, czy słusznie? Moim zdaniem nie. Opowiadaniom z "Pentagramu" przydałaby się solidna korekta. Prawdziwym horrorem są te wszystkie dziwne, niezgrabne zdania które rujnują klimat i całą przyjemność z czytania. Jest groza, są świetne momenty które niemal ocierają się o poezję, i są takie... 'Niewiadomoco'. Ech, naprawdę szkoda. Zmarnowany potencjał.
Rażąco niska ocena na LC, czy słusznie? Moim zdaniem nie. Opowiadaniom z "Pentagramu" przydałaby się solidna korekta. Prawdziwym horrorem są te wszystkie dziwne, niezgrabne zdania które rujnują klimat i całą przyjemność z czytania. Jest groza, są świetne momenty które niemal ocierają się o poezję, i są takie... 'Niewiadomoco'. Ech, naprawdę szkoda. Zmarnowany...
więcej Pokaż mimo toSłabiutki zbiór. Zachęcony promocyjną ceną sięgnąłem, ale zawiodłem się. Niektóre opowiadania napisane nawet z ciekawymi pomysłami, ale ich realizacja już bardzo słaba. Najsłabsze to chyba "Dzielnica ślepców i Mersaultów". Postapokaliptyczny świat przesiąknięty jest w zasadzie jednym - wydzielinami i wydalinami - czy to ludzkimi, czy niewiadomego pochodzenia. Liczne, często powtarzające się przymiotniki, nie poprawiają sytuacji, a często tworzą efekt przeciwny od zamierzanego przez autora.
We wprowadzeniu wymienione są liczne nagrody, które opowiadania zdobyły. Można by liczyć jednak na coś więcej. Po dobrnięciu do książki pozostaje niesmak i niepokój o poziom polskiej fantastyki. Niestety.
Słabiutki zbiór. Zachęcony promocyjną ceną sięgnąłem, ale zawiodłem się. Niektóre opowiadania napisane nawet z ciekawymi pomysłami, ale ich realizacja już bardzo słaba. Najsłabsze to chyba "Dzielnica ślepców i Mersaultów". Postapokaliptyczny świat przesiąknięty jest w zasadzie jednym - wydzielinami i wydalinami - czy to ludzkimi, czy niewiadomego pochodzenia. Liczne, często...
więcej Pokaż mimo toDo lektury podchodziłam z wielkimi nadziejami (w końcu opowiadania były nagradzane w konkursach)... Niestety okazało się, że przykro się zaskoczyłam.
W książce (wydanie kupione na eboki.allegro.pl) było sporo błędów zarówno ortograficznych (wieloowocowe drzemy!) jak i merytorycznych. Poza tym, wydaje mi się że naprawdę NIE KAŻDY rzeczownik potrzebuje miliarda przymiotników, a konstrukcja zdań i ogólne wrażenie podczas czytania to po prostu zmęczenie i nadzieja że zaraz się skończy.
Wydawało mi się, że po napisaniu tekst nie został ani razu powtórnie przeczytany i sprawdzony pod kątem spójności i poprawności, a wiele wątków nie było logicznie prowadzonych. Bohaterowie byli ofiarami losu, które nie radzą sobie z niczym i bardzo szybko się męczą - ogólnie rzecz biorąc byli nieprawdziwi, przerysowani w negatywny sposób i najzwyczajniej w świecie nudni.
Nie wiem, może ja po prostu nie zrozumiałam co autor chciał przekazać, ale mimo mojego uwielbienia do tego gatunku zdecydowanie żadne z opowiadań mi się nie podobało.
Więcej dokładności i może jakaś porządna korekta, a pewnie byłoby lepiej.
Do lektury podchodziłam z wielkimi nadziejami (w końcu opowiadania były nagradzane w konkursach)... Niestety okazało się, że przykro się zaskoczyłam.
więcej Pokaż mimo toW książce (wydanie kupione na eboki.allegro.pl) było sporo błędów zarówno ortograficznych (wieloowocowe drzemy!) jak i merytorycznych. Poza tym, wydaje mi się że naprawdę NIE KAŻDY rzeczownik potrzebuje miliarda przymiotników,...
„Pentagram” to zbiór opowiadań Marka Dryjera. Tematyką antologii jest fantastyka grozy, a w szczególności wizja post apokaliptycznego świata. „Trzynasty schron” to pierwsze z opowiadań. Tytuł brzmi nieco tajemniczo, pobudzając jednocześnie moją wyobraźnię i nasuwając liczne pytania. Dlaczego trzynasty? Czy było więcej schronów? W jakim celu i kto je zbudował? Czy dowiemy się tego, zobaczymy.
Cała recenzja na www.szczurwbibliotece.pl
„Pentagram” to zbiór opowiadań Marka Dryjera. Tematyką antologii jest fantastyka grozy, a w szczególności wizja post apokaliptycznego świata. „Trzynasty schron” to pierwsze z opowiadań. Tytuł brzmi nieco tajemniczo, pobudzając jednocześnie moją wyobraźnię i nasuwając liczne pytania. Dlaczego trzynasty? Czy było więcej schronów? W jakim celu i kto je zbudował? Czy dowiemy...
więcej Pokaż mimo toPięć zgrabnie nakreślonych opowiadań, podszytych grozą nietuzinkowych rozmiarów - dla fanów nieprzemijającego strachu. Mocno rozbudowane opisy, czasami w formie białego wiersza, innym razem innowacyjnie podane. Wolałam prostotę "Drogi ślepców".
Pięć zgrabnie nakreślonych opowiadań, podszytych grozą nietuzinkowych rozmiarów - dla fanów nieprzemijającego strachu. Mocno rozbudowane opisy, czasami w formie białego wiersza, innym razem innowacyjnie podane. Wolałam prostotę "Drogi ślepców".
Pokaż mimo toTo było straszne. Niestety nie w ten sposób, w jaki straszne powinny być opowiadania grozy.
To było straszne. Niestety nie w ten sposób, w jaki straszne powinny być opowiadania grozy.
Pokaż mimo to