Jak uczy się mózg

- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- The Learning Brain. Lessons for Education
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Data wydania:
- 2008-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2008-01-01
- Liczba stron:
- 218
- Czas czytania
- 3 godz. 38 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-233-2403-4
- Tłumacz:
- Robert Andruszko
- Tagi:
- mózg autyzm uczenie się zapamiętywanie zdolności nauka rozwój
"Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy szukają zrozumiałego, kompetentnego wyjaśnienia, w jaki sposób nasz mózg się uczy. Skupi na sobie uwagę szerokiego grona czytelników".
Prof. Robert Winston
"Ten ciekawy, żywy przegląd badań nad mózgiem trzeba koniecznie przeczytać. Jest znakomicie udokumentowany i trafia w samo sedno - jeśli chodzi o uczenie się, zawsze mamy do czynienia z mózgiem".
Michael S. Gazzaniga, David T. McLaughlin, Distinguished University Professor, Dartmouth College
"Ekscytujący, przejrzysty i pasjonujący opis tego, jak maszyneria mózgu kształtuje zarówno formalną, jak i nieformalną edukację".
Kathy Sylva, profesor psychologii wychowawczej, uniwersytet w Oksfordzie
"Niezwykle przystępny przegląd licznych zagadnień na styku nauki i mózgu i wychowania, który w znakomity sposób streszcza wiele ostatnich fascynujących odkryć w dziedzinie neurobiologii, neuroobrazowania i psychologii. Nauczanie zawsze będzie miało coś ze sztuki, ale nauczyciele, którzy przeczytają tę książkę, będą wiedzieć znacznie więcej na temat jego naukowych podstaw".
Stanislas Dehaene, INSERM Cognitive Neuroimaging Researcg Unit, Paris
W ciągu ostatnich lat wymuszone uczenie się niemowląt, czyli "chów cieplarniany", bardzo zyskało na popularności, ale czy rzeczywiście jest skuteczne? Naukowcy badający funkcjonowanie ludzkiego mózgu zaczynają przyznawać, że zachowuje on plastyczność w okresie dorastania i dorosłości. Czy oznacza to, że możliwe jest uczenie się przez całe życie? W tej pionierskiej książce dwie badaczki przedstawiają najnowszą wiedzę na temat tego, jak i kiedy mózg się uczy, i zastanawiają się, jakie są jej implikacje dla teorii i praktyki wychowania.
Ta przełomowa książka zainteresuje studentów psychologii i pedagogiki, nauczycieli, psychologów, osoby zarządzające oświatą i rodziców.
Sarah-Jayne Blakemore jest stypendystką Towarzystwa Królewskiego (stypendium Dorothy Hodgkin)w Institute of Cognitive Neuroscience w londyńskim University College. Prowadzi badania nad rozwojem mózgu w okresie dorastania oraz poznaniem społecznym w autyzmie. W 2000 roku została oddelegowana do brytyjskiego parlamentu z zadaniem napisania raportu na temat wychowania przedszkolnego dla Select Committee for Education.
Uta Frith jest profesorem rozwoju poznawczego i wicedyrektorem Institute of Cognitive Neuroscience przy londyńskim University College. Jest czołowym ekspertem w dziedzinie autyzmu i dysleksji, autorką znanych książek na temat autyzmu i zespołu Aspergera.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 80
- 6
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE